Kliknutím prejdeš na
www.sportful.com
Reklama
Áno áno, k tomu som sa už nakoniec cez cyklokoalíciu a stránku ministerstva dopátral, len z toho stručného článku vôbec nebolo jasné, kde všade to bude povinné. Preto som sa pýtal na názory a informácie ostatných. A miesto toho som sa dočkal len nepochopenia a z neho plynúceho hejtu. :-) Inak tu je celá dôvodová správa a všetky materiály týkajúce sa zmien v legislatíve, keby to niekoho zaujímalo: https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23948/1?fbclid=IwAR2d0QciAtUNDdFfxLftJXCHCIZw7mKvPyxx-IBmX-FjzsF_l83bFsPogLM
22.06.2019 - 18:22:30
Tu je zhrnutie, ktoré zmeny sa týkajú cyklistov, nie je toho veľa:
http://www.cyklodoprava.sk/vlada-dnes-prijala-navrh-novely-zakona-o-cestnej-premavke/
22.06.2019 - 18:28:27
Oravavci budú vedieť. "Cyklotrasa" medzi Podbielom a Krivou. Takáto možnosť odlúčiť bicykle od áut by na začiatok stačila aspoň "popri" cestách I. triedy. Je to síce len vyšlapaný chodník ale pre iný ako cestný bicykel je to lepšia možnosť ako ísť po hentej ceste. Ináč, všímam si na sebe, že už ma čoraz menej baví ísť bicyklom mimo obce, máme (aspoň na Orave) samé frekventované cesty. Začína to byť o hubu. Policajti tiež nemajú inú starosť iba, kde je prilba (v obci), pán cyklista fúkať (0.000), nemáte reflexnú vestu (v obci, reflexné prvky na bicykli aj oblečení)... Proste aj oni sa snažia vytlačiť cyklistov z ciest... A ja nepatrím medzi športovcov ale bicyklom riešim dopravu. Autom jazdiť je pre mňa neskutočná otrava.

Prečo jazdiť autom keď mám bicykel?
Bicykel je hlavne dopravný prostriedok, športová pomôcka je až v druhom rade.
Slobodný človek neexistuje

22.06.2019 - 18:42:33
cibojak - žiadny hejt, písal si nezrozumiteľne, tak som sa len opýtal, aby som pochopil. A úprimne, stále nechápem: "Tak ešte raz, nemyslel som situáciu priamo pri prejazde sanitky (vtedy je to samozrejme úplne pochopiteľné) ale ak by išlo o automatickú povinnosť pre vodičov preventívne vytvárať takúto uličku aj keď zrovna žiadna sanitka nejde a to aj na úkor plynulosti a bezpečnosti na súbežných cyklochodníkoch v obci."
To si si fakt myslel, že autá budú "preventívne" chodiť po cyklochodníkoch, chodníkoch, krajniciach, lúkach... len aby na ceste ostala voľná "záchranárska ulička" - keby náhodou...?

corsair - tí policajti sa ti snažia zachrániť život. Keby sa snažili vyhnať ťa z cesty, kontrolovali by ti povinnú výbavu (stavím sa o pivo či sud, že ju nemáš podľa vyhlášky) prípadne by sa ti vozili za prdelou dovtedy, kým by si neporušil pravidlá CP...
22.06.2019 - 19:05:13
Takto to funguje v zahraničí: " Ide o povinnosť vodičov pri výraznom spomalení alebo zastavení premávky na diaľniciach a rýchlostných komunikáciách vytvoriť v strede minimálne tri metre široký voľný jazdný pruh slúžiaci na prejazd záchranných zložiek. Nie je pritom podstatné, čo je vzniku príčinou kolóny. Vodiči v dlhej zápche nemajú šancu odhadnúť, čo sa pred nimi nachádza, za každých okolností sú povinní voľný pruh vytvoriť a udržiavať ho otvorený aj po prejazde záchranárov či hasičov." (https://autobild.pluska.sk/clanok/211189/pozor-na-nudzovy-jazdny-pruh-v-cudzine/).
No a kľudne si viem predstaviť pri tých množstvách nezmysloch, ktoré sa bežne dostávajú do našich zákonoch, že by to dopadlo presne tak ako píšeš a ako som to myslel, že by museli vodiči uhýbať kade-tade na krajnicu a cyklochodníky aby vytvorili uličku. Našťastie to tentokrát pokazili média a nie zákonodarci. :-)

A inak pre zaujímavosť - k cyklocestám súbežným s cestou vyšla nedávno zaujímavá štúdia (https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0001457518309990) podľa ktorej takéto pruhy paradoxne spôsobili zmenšenie vzdialenosti akou vodiči obiehali cyklistov. Takže neplatí, že takto jednoducho riešené cyklotrasy sú aj automaticky bezpečnejšie. Každopádne ten výskum sa uskutočnil v Austrálií a z vyše 18000 obiehaní bolo zaznamenaných len 6% vo vzdialenosti menšej ako 1 meter a medián bol 173 cm! O tom môžeme na Slovensku akurát tak snívať. :-)
22.06.2019 - 20:12:05
Tak ja som dnes šiel v Holandsku na bicykli, to je celkom iné ako som zvyknutý. Vždy keď počujem za sebou auto na úzkej ceste stisne mi ***** a psychicky sa pripravujem na pád, tu v NL takisto, akurát to auto ma nepredbieha ale sa vlečie za mnou, kým sa cesta nerozšíri... Och... Až mi bolo trápne

K tým záchranným uličkám. Je úplne normálne, že keď je štau napr na diaľnici sa autá v pravom aj ľavom pruhu tisnú na kraj cesty aby medzi nimi ostalo miesto pre sanitku, fízlou, hasičov, odťahovku...

#Cokupit - samozrejme, že mám bicykel vybavený podľa vyhlášky, každý jeden, na to si potrpím (teda až na 2 veterány, majú iba zadnú brzdu torpédo)

Prečo jazdiť autom keď mám bicykel?
Bicykel je hlavne dopravný prostriedok, športová pomôcka je až v druhom rade.
Slobodný človek neexistuje

22.06.2019 - 22:40:51
Co vy na to? https://kosicednes.sk/udalosti/zrusenie-povinneho-nosenia-prilby-ma-pozitivne-vplyvat-na-rozvoj-cyklodopravy/

všetci vravia že som blázon a ja som lietadlo

asfalt je nutné zlo

11.07.2019 - 08:42:23
O polienko menej pod nohy prirodzeneho vyberu.... Komu bude zalezat na bezpeci svojom bude nosit prilbu nadalej.

2017: 4803km
2018: 8913,7km
2019: Zatial 7014km

11.07.2019 - 09:29:23
Rovno ju treba zakazat aj na pretekoch :D

http://www.strava.com/athletes/rpriesol

11.07.2019 - 09:40:47
pri dnesnom rozmachu E-pohonu mi to pride postavene na hlavu. ludia s E-pohonom su rychlejsi, maju dlhsiu brzdnu drahu, ale zrusime povinnost prilieb.

všetci vravia že som blázon a ja som lietadlo

asfalt je nutné zlo

11.07.2019 - 11:37:07
...„Hlavným faktorom bezpečnosti cyklistov je ich počet - čím viac ľudí jazdí na bicykli, tým nižšia je nehodovosť, čo dokazujú štúdie z mnohých krajín sveta,“...

:facepalm:
cely clanok mi pripada nejak pozliepany a autor si ho po seba asi neprecital ...
11.07.2019 - 14:31:41
Na traumatológii sa veru nepotešia. Pre mňa je to ako keby zrušili povinnosť používať bezpečnostné pásy v aute. Kto má rozum, bude prilbu nosiť aj naďalej ;)
11.07.2019 - 21:27:23
Zbytočne to riešite. V lese ani dnes nie je povinná prilba a vari to znamená, že všetci sa zúčastňujete nebezpečnej aktivity, lebo nemáte prikázanú prilbu zákonom? Vždy treba zvážiť mieru rizika a tomu prispôsobiť vybavenie. A vybaveniu štýl jazdy. Aj na stavbe sa nosia bežne prilby ale pri bežnej chôdzi po meste nie, hoci by to mohlo eliminovať nepatrné riziko, že mi napríklad padne niečo na hlavu alebo že sa šmyknem na ľade.
11.07.2019 - 22:00:39
KinDo napísal:
:facepalm:
cely clanok mi pripada nejak pozliepany a autor si ho po seba asi neprecital ...


Bolo to v zmysle: Cim viac ludi bude jazdit na bicykli, tym bude vacsi tlak na budovanie pre cyklistov dedikovanej infrastruktury, co moze znizit riziko vzniku kolizii (s autami, chodcami..).

Lenze ako to byva na Slovensku zvykom, Slovensko nie je ako zvysok sveta. Tu ked sa otvori nova cyklotrasa,
hned nejaky expert na aute sa ju pokusa vyuzivat ako obchadzku zapch, ...a netreba zabudat na korculiarov, bezcov, psickarov, kocikujucich, ...

2017: 4803km
2018: 8913,7km
2019: Zatial 7014km

11.07.2019 - 22:13:08
Bade napísal:

Je to choré a celé zle :n:
Nikoho dnes nenapadne zrušiť povinnosť používania bezpečnostných pásov v autách. Každý to považuje za samozrejmosť.
Cyklista je súčasť premávky a je po chodcoch najzraniteľnejší. Čudujem sa, že cyklokoalícia na niečo také čo i len pomyslela.
„Presadzujeme skutočné riešenia pre bezpečnosť, ktorými sú upokojovanie dopravy a kvalitná infraštruktúra. Tými je možné kolíziám predchádzať, nie len redukovať ich dôsledky s otáznym efektom,“ povedal Dan Kollár z Cyklokoalície.
Z tohto vyjadrenia sa mi zdá že Dan Kollár nesedel nikdy na idúcom bicykli.

BSP Bikers
Športový klub Devínska Kobyla
http://www.bratislavskymtbmaraton.sk
http://www.bsp.sk

:yes: (TRM)

12.07.2019 - 08:26:30

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)