Asi chcú aby, ten kto nevládze s dupačmi, alebo chce jazdiť dlhšie trasy, kúpil e-bike. Pre slabších XCčkarov pár modelov nenechajú s 2 prevodníkom. Normálny bickel má už skoro každý.
Pri 2 prevodníkoch im nezavadzia prešmyk pri navrhovaní rámu, aby laborovali kvoli 10% zákazníkov a predali menej e-bikov a náhodou sa ten model zapáči profíkovy a nekúpi si ho lebo sa mu nebude chcieť prerábať na 1 prevodník
Tak isto je aj rýchlejšie opotrebovanie reťaze a krajnych pastorkov, ak si slabší jazdec kúpi 1x12, logicky bude využivať práve tie krajné. Pri dvojprevodníku využivam všetky a krajné viac a aj reťaz je hrubsia pri 2x11, aj radenie je jemnejšie odstupnované, netrpí na citlivosť, ak je vytahané lanko, ohnutá patka, a rýchlejšie prehodím na tažky prevod. Aj keď je tam starosť s údrzbou, blato hmotnosť, rozmýslať čo zardiť.
-------------------------------------
Videa, kde doporučujú aj 2 prevodník
Majstrer sveta v cyklokrose Milana Barenyi a Imroman, obaja doporučujú 2 prevodník pre začiatocníkov, na kopce a dlhé presuny
Známy youtuber Bikemaniaci Nestačil mu 1x12 (tažký je málo tažký a ľahký je málo ľahký)
Lukino zvodník horských bicyklov a cross country tiež hovoril, že sa 2 prevodník vyplatí ako univerzál.
Jednopřevodník, nebo dvojpřevodník: Co vám jednoplacka dá a co vezme -TRAIL HUNTER
JEDNOPLACKA NEBO DVOJPLACKA? - RADÍ ŠTĚRBA KOLA
Gravelu chýba 2 prevodnik
---------------------------------------------
Aj slabší rekreačný cyklista čo má zdravotné problémy a obmedzené možnosti dvýhať tažké veci, chce ľahký karbon bicykel, aby sa nemusel trápiť s hmotnosťou a tiež, aby radenie a brzdy boli spoľahlivé XT 8000 a nie nejaké "maslo" BR-MT200,
Tiež sa chce pridať do partie s 27,5" xs ram, k trekingárom a cestákom s 29" a 2/3prevodníkmi, alebo k e-bikerom.
Nie všetci majú auto, aby si bicykel doviezli k lesu a to auto chceli využiť ako sa mi už stalo, že som stretol cyklistov unavený po 40km a že oni si zaparkovali v dedine a idú hore na rozhladňu a mňa čakala domov ešte dlhá cesta. Mať 30z 1prevodnik, po asfaltke by som točil ako škrečok v koliesku.
Môj otec keď ich vidí z okna, alebo niekde vonku ísť po ceste ako šlapu, ako škrecky, sa vždy smeje.
Výpredajové karbonové bicykle z roku 2015-2017, sú osadené XT sadou a majú 2 prevodník 38/24 a kazetu majú 11/42.
Na bikefore sa chvália aj prevodom 38/24 - 11/46 pri 10kg karbonovom HT.
Ono je problém zohnať taký prešmykač, aby sa dal namontovať za kľuky a karbon rámy su rozne hranaté a chýba im návarok na kvalitejšie prešmykače.
----------------------------------------------
Z diskusie na viac stránkach kde som dostal 37 lajkov za otazku.
-------------------------------------------------------------------------
"Velka kazeta - velke skoky medzi
pastorkami."
---------------------------------------------------------------------------
"To je proste takova moda no, jednodekly ted frci, sam osobne mam 2 kola na jednom 2x11 na druhem 2x10 (oboje 28/38- 11-42)a sem v pohode. Jednoplacek bych si nedal ani za zlate sele"
--------------------------------------------------------------------
"
--------------------------------------------------------------------
"Ja mam dvojplacku a tiez by som nemenil"
-----------------------------------------------------------------------
"Decathlon ma tiez celopero s 2 prevodnikom aj ked atrapu."
------------------------------------------------------------------------
"moderni trend.... .....potřebu dvojplacky u některých jezdců plně chápu. Kdo jezdí frekvenčně a je citlivý na každý zub, mohou mu být větší odskoky mezi jednotlivými pastorky nepříjemné. Stejně tak rozsah se dá pochopitelně vykouzlit větší."
----------------------------------------------------------------------
"A ked vas prekvapi zmena terenu a za 4 sekundy potrebujete prehodit cez 11 pastorkov?"
-----------------------------------------------------------------------
"Na XC ježdění mi systém 2x11 plně vyhovuje, v ničem mi nevadí a nemám důvod se ho zbavovat. Naopak, na technické ježdění je přesmykač neskutečný vopruz a u takového kola bych ho v žádném případě neustál. ..... Pochopím, že některým jezdcům jezdící na výkon s optimální kadencí, kteří neprijimaji sebemenší kompromis, tak může odstupňování u 1x12 do jisté míry občas vadit"
------------------------------------------------------------------------
"Je to prostě trend" (1x12) - Přesně, masírka"
------------------------------------------------------------------------
"Sám mám Deore 2x10 (36/22 a kazeta 11-40), stačí to defakto na úplne všetko, podľa kalkulačky mám dole (do kopca) väčší rozsah ako kedysi pri trojprevodníkoch), hore som troška pomalší, to ale nevadí, nezávodím, jazdím na pohodu - čo je dosť častý scenár pri presunoch na MTB. Kto chce bajk, ktorý sa nebojí polnej cesty, chce na jej jazdiť rýchlo a jazdí často po asfalte, kúpi si holt asi toho gravela. S Deore 2x som inak maximálne spokojný, 2 roky takmer bezchybného fungovania pri občasnom jazdení po trailoch (aj rozbitejších) s častým zlým radením. Plánujem kúpiť nový bajk, jednoplacka bude jasnou voľbou, len mám trošku strach ísť do SRAMu, mám pocit že NX sa nevyrovná ani tomu Deore (SX nechcem ani zadarmo).
V každom prípade dávam lajk za zaujímavý dotaz
-----------------------------------------------------------------------------
"Dvojplacku uznam ak je niekto ozaj ozaj zavodny jazdec a potrebuje tie blizke prevody aby stale slapal plnku.."
---------------------------------------------------------------------------
"Treba si dat kazetu 9-52 (tusim stoji lahkych 250€)
----------------------------------------------------------------------------
"Je fakt, že by to mohli dať ako option, aspoň u XC / AM / trailbikov.
Možno s tým za rok niekto vyrukuje, 2x11 XT
-------------------------------------------------------------------------------
"dvojprevodnik u Shimano nie je mŕtvy, takze smelo doň. ?"
---------------------------------------------------------------------------------
"trening je lepsi. Vacsi rozsah dovoli nezosadat, kvoli zvysenemu tepu."
------------------------------------------------------------------------------------
13 pastorkova kazeta https://www.mtbiker.sk/clanky/11322/rotor-1-x-13-preteky-vnavysovani-pastorkov-nekoncia.html?fbclid=IwAR1sbrn_9qy8GwOliZ-85zrDQCu5MYH2WcTp9W91OyLg9umH9XtvfMqqMqU
--------------------------------------------------------------------------
14 pastorkova kazeta https://www.bikeradar.com/news/shimano-14-speed-has-been-hiding-in-plain-sight-since-99/?fbclid=IwAR3xnDFzMn17g2jzP8zNotDgKDUuycbrGuK-W7o_Tyoze8xDSW41gXwoLnU
-----------------------------------------------------------------------------
"podla mna uz 12 speed kazety su moc, po konstrukcnej stranke" - "no jo, cenove zlevnili"
----------------------------------------------------------------------------
Len nech mi nikto nepíše ze mám vyskúšat 1 prevodník.
Píšem z vlastnej skúsenosti, aj pri 2 prevodníku my chýbaju prevody. Ešte tak 2 zubyna veľkom a o 1 zub dole na malom pastorku..
Lenže 10z pastorok sa rychlejsie opotrebuje, takze vačší prevodnik a zas by mi chýbali ľahké prevody.
Nechcem zosadať, tak kde e-bikeri šlapú, ani srdce cítiť v krku. Dole kopcom zas ti 100kg chlapi na 29" mi ujdu na čipnutych e-bikoch, ja šlapem naprazno ako škrečok a potom ma musia čakať.
nevýhody
A o krížení reťaze na 1x12 je tu tiež veľa príspevkov.
Nepotrbujem aby pri pedálovaní dozadu padala reťaz, mne na 2x 11 nepadá.
posledný komentár: 23. 4. 2014 o 7:18
Ak by ich vyrabali, nejake by sa predali.
To s tym padanim retaze na tazsi prevod pri toceni dozadu je fakt, deje sa to ale len na najlahsom prevode. Cital som o tom v takmer kazdej recenzii takze som mal potom potrebu to vyskusat a robilo mi to ako na srame tak i na shimane. Lenze treba na to 2-3 otocenia kym to padne takze normalne ani pri rachettingu s tym clovek neprijde do styku kym to vyslovene cielene neskusa.
Alebo ze po cestach to rozbehnem na 52/11 a ked fuka vietor, alebo uz nieje mierny takmer neviditelny zjazd, tak prehodim vzadu o 1, alebo 2 vyssie.
Dole kopco ci na cestaku, alebo mtb vzdy na najtazsom. Nemyslim zjazd 25%, ale uplne mierny 2%.
Vran nieje to ze im to niekto povedal, ze povedali ze im nestacia prevody. Su to ako ja vecny zaciatocnici rekreacny jazdci, co mtbiker vobec nepoznaju, jazdia na rodinne vylety a kupuju HT max do 1000€.
Dokonca aj sam predavac povedal ze mu vyhovuje 2 prevodnik a sam sa ucastnil maratonu a jazdi za klub.
29" pre niekoho, kto potrebuje juniorsky XS ram? A v serpentine sa tazsie otoci o 180 stupnov.
Ja jazdim na rame S a je to tesnota. Malinko vacsi by som uz nechcel. 29" nikdy https://www.youtube.com/watch?v=MOdvMt5fT4Y&t=359
Vy ste zirafy, vidite to inak. Ja som mojim partakom po plecia.
Co pozeram vase fotky na roznych rozhladniach, vsimam si ze tam mate zaradeny najlahsi prevod.
A ak chcm trenovat, je urcite lepsie si povedat, nebojim sa, mam este jeden lahsi prevod v zalohe a nakoniec ho aj tak pouzijem, lebo mi zacne busit srdce. nie tym ze by som si nevedel rozlozit silu, ale ze je kopec taky, ze ani peso to nieje pohodicka.
Ak by ich vyrabali, nejake by sa predali.
hej, ale ti chcu tak 500e bajky .. z tych vela nevyryzuju .. dnes letia ebajky .. ked nepytas 5k e-bajk, predavac na teba kasle ..
Preco je 30/kmh neefektivne ? Vcera som siel 38km/h a nepripadalo mi to vobec neefektivne, naopak, celkom v pohode /a neni nic krajsie ako ziletkar ledva vlajuci v zavese .. toto sice vcera nebolo, ale zazil som
A kadenciu 100 (ak dobre pocitam) pochybujem ze udrzis dlhsie ako 30 minut a to budes pekne na sracku /ak nemas natrenovane/. Na Orave je to ine .. a u nas je to ine .. v Tatrach je to ine .. na vychode je to ine. Kazdy jazdime nieco ine. Ine je ked mas do lesa 2km po asfaltke, ine ked ides 15km. Niekde si v pohode pojazdis na HTcku, niekde bez fulla dojdes leda tak pokrkvany. Ine je ked mas po asfaltke ist 5km, ine ked sa mas vracat 25km dolinou dole miernym kopcom po dlhom vyjazde a potme. Potom pochopis na co su dobre tazke prevody a nizka kadencia /a zopar dalsich expertov, co nikdy neboli dalej ako 15km od BA
ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia
Co pozeram vase fotky na roznych rozhladniach, vsimam si ze tam mate zaradeny najlahsi prevod.
A ak chcm trenovat, je urcite lepsie si povedat, nebojim sa, mam este jeden lahsi prevod v zalohe a nakoniec ho aj tak pouzijem, lebo mi zacne busit srdce. nie tym ze by som si nevedel rozlozit silu, ale ze je kopec taky, ze ani peso to nieje pohodicka.
Najdi babu, ktora je rovnako velka, alebo mensia a jazdi s nou. A nemas problem
Jedine co dnes hybe predaje su ebiky. Secko ostatne je prd
Ono aj Shimano vlastne drzalo liniu 2x11 .. a potom .. sa nieco stalo a zacali prechadzat na 1x12 ... to su naznaky toho, ze predaje proste su take .. je jedno, co kto povedal, prachy su ine. Preto je to tak, ako to je. Preto SRAM zrazu zacal s 10-52, aj ked to odstupnovanie je cisty fail. /marketing ... 51 je viac ako 51, preto treba 52, lebo je to viac ako 51/
To som uz videl mnohokrat .. vo svete IT. Proste cisla, somarske recenzie, taktovacie frekvencie...
Srat na vsetky prevody .. batoh, spacak, topanky ... a pekne turistika. Neni problem so servisom tlmica, vidlice, ziadne defekty, mazanie retaze nic. A pekne si clovek oddychne. Len teda ... to dole kopcom, to boli
Siel som na fulle 58km/h. Ist dole po asfaltke a ked citim ze by som tocil naprazno, mam sa len nechat viest, ked som uz skoro v meste zacina prsat a 100kg partaci sa vezu bez slapania rychlejsie?
A potom skusat ked spomalujem ci uz budem citit odpor pri zabere? Zistim ze este nie, nahneva to.
Zistim ze ano, ale uz moc a stratil som zotrvacnost, nahneva to tiez.
Ja dost jazdievam plnky. Dlhsi vyjazd ako 63km som este nemal. 1300m prevysenie max. Ale vacsinou su to cca 40km a
prevysenia cca 1000m.
Takze kvoli ebikom. ?
Aby ludia nevladali a kupili si ebik, lebo obycajny uz ma kazdy.
Predavac urcite mna neklamal, lebo ho poznam.
Ale to bolo este minuly rok ked ebiky sa tolko nepredavali.
A kadenciu 100 (ak dobre pocitam) pochybujem ze udrzis dlhsie ako 30 minut a to budes pekne na sracku /ak nemas natrenovane/. Na Orave je to ine .. a u nas je to ine .. v Tatrach je to ine .. na vychode je to ine. Kazdy jazdime nieco ine. Ine je ked mas do lesa 2km po asfaltke, ine ked ides 15km. Niekde si v pohode pojazdis na HTcku, niekde bez fulla dojdes leda tak pokrkvany. Ine je ked mas po asfaltke ist 5km, ine ked sa mas vracat 25km dolinou dole miernym kopcom po dlhom vyjazde a potme. Potom pochopis na co su dobre tazke prevody a nizka kadencia /a zopar dalsich expertov, co nikdy neboli dalej ako 15km od BA
ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia
A tých 38km/h si nešiel mierne z kopca a s vetrom do chrbta? Lebo aj na žiletke ísť 40km/h po rovine s minimálnym protivetrom dá dobre zabrať. Viem chodím takto často ráno
Tych mirnych 25km zjazdov mame u nas vela
https://sk.mapy.cz/s/heburadoho Zo Stiavnika
https://sk.mapy.cz/s/capusutuso z Podjavornika
https://sk.mapy.cz/s/monosavuba z Malej Ciernej
https://sk.mapy.cz/s/pekonunavo z Hornej Marikovej
pri 27,5" je obcas 36/11 malo predtym som mal 26", ale tam som mal 3 prevodnik 44/11
5 az 10km klesani je vela. na jednom vyjazde napriklad 4x po 5km.
Ito ma v tomto pravdu. Velka kadencia tiez odobera energiu.
Citim odpor kolies, ktory sposobuje brzdenie, ale pedale tocia stale navolno a nechcem stratit zotrvacnost.
Potrebujem ist presne v tej idealnej zatazi, aby som ani moc nezaberal, ani netocil navolno.