Asi chcú aby, ten kto nevládze s dupačmi, alebo chce jazdiť dlhšie trasy, kúpil e-bike. Pre slabších XCčkarov pár modelov nenechajú s 2 prevodníkom. Normálny bickel má už skoro každý.
Pri 2 prevodníkoch im nezavadzia prešmyk pri navrhovaní rámu, aby laborovali kvoli 10% zákazníkov a predali menej e-bikov a náhodou sa ten model zapáči profíkovy a nekúpi si ho lebo sa mu nebude chcieť prerábať na 1 prevodník
Tak isto je aj rýchlejšie opotrebovanie reťaze a krajnych pastorkov, ak si slabší jazdec kúpi 1x12, logicky bude využivať práve tie krajné. Pri dvojprevodníku využivam všetky a krajné viac a aj reťaz je hrubsia pri 2x11, aj radenie je jemnejšie odstupnované, netrpí na citlivosť, ak je vytahané lanko, ohnutá patka, a rýchlejšie prehodím na tažky prevod. Aj keď je tam starosť s údrzbou, blato hmotnosť, rozmýslať čo zardiť.
-------------------------------------
Videa, kde doporučujú aj 2 prevodník
Majstrer sveta v cyklokrose Milana Barenyi a Imroman, obaja doporučujú 2 prevodník pre začiatocníkov, na kopce a dlhé presuny
Známy youtuber Bikemaniaci Nestačil mu 1x12 (tažký je málo tažký a ľahký je málo ľahký)
Lukino zvodník horských bicyklov a cross country tiež hovoril, že sa 2 prevodník vyplatí ako univerzál.
Jednopřevodník, nebo dvojpřevodník: Co vám jednoplacka dá a co vezme -TRAIL HUNTER
JEDNOPLACKA NEBO DVOJPLACKA? - RADÍ ŠTĚRBA KOLA
Gravelu chýba 2 prevodnik
---------------------------------------------
Aj slabší rekreačný cyklista čo má zdravotné problémy a obmedzené možnosti dvýhať tažké veci, chce ľahký karbon bicykel, aby sa nemusel trápiť s hmotnosťou a tiež, aby radenie a brzdy boli spoľahlivé XT 8000 a nie nejaké "maslo" BR-MT200,
Tiež sa chce pridať do partie s 27,5" xs ram, k trekingárom a cestákom s 29" a 2/3prevodníkmi, alebo k e-bikerom.
Nie všetci majú auto, aby si bicykel doviezli k lesu a to auto chceli využiť ako sa mi už stalo, že som stretol cyklistov unavený po 40km a že oni si zaparkovali v dedine a idú hore na rozhladňu a mňa čakala domov ešte dlhá cesta. Mať 30z 1prevodnik, po asfaltke by som točil ako škrečok v koliesku.
Môj otec keď ich vidí z okna, alebo niekde vonku ísť po ceste ako šlapu, ako škrecky, sa vždy smeje.
Výpredajové karbonové bicykle z roku 2015-2017, sú osadené XT sadou a majú 2 prevodník 38/24 a kazetu majú 11/42.
Na bikefore sa chvália aj prevodom 38/24 - 11/46 pri 10kg karbonovom HT.
Ono je problém zohnať taký prešmykač, aby sa dal namontovať za kľuky a karbon rámy su rozne hranaté a chýba im návarok na kvalitejšie prešmykače.
----------------------------------------------
Z diskusie na viac stránkach kde som dostal 37 lajkov za otazku.
-------------------------------------------------------------------------
"Velka kazeta - velke skoky medzi
pastorkami."
---------------------------------------------------------------------------
"To je proste takova moda no, jednodekly ted frci, sam osobne mam 2 kola na jednom 2x11 na druhem 2x10 (oboje 28/38- 11-42)a sem v pohode. Jednoplacek bych si nedal ani za zlate sele"
--------------------------------------------------------------------
"
--------------------------------------------------------------------
"Ja mam dvojplacku a tiez by som nemenil"
-----------------------------------------------------------------------
"Decathlon ma tiez celopero s 2 prevodnikom aj ked atrapu."
------------------------------------------------------------------------
"moderni trend.... .....potřebu dvojplacky u některých jezdců plně chápu. Kdo jezdí frekvenčně a je citlivý na každý zub, mohou mu být větší odskoky mezi jednotlivými pastorky nepříjemné. Stejně tak rozsah se dá pochopitelně vykouzlit větší."
----------------------------------------------------------------------
"A ked vas prekvapi zmena terenu a za 4 sekundy potrebujete prehodit cez 11 pastorkov?"
-----------------------------------------------------------------------
"Na XC ježdění mi systém 2x11 plně vyhovuje, v ničem mi nevadí a nemám důvod se ho zbavovat. Naopak, na technické ježdění je přesmykač neskutečný vopruz a u takového kola bych ho v žádném případě neustál. ..... Pochopím, že některým jezdcům jezdící na výkon s optimální kadencí, kteří neprijimaji sebemenší kompromis, tak může odstupňování u 1x12 do jisté míry občas vadit"
------------------------------------------------------------------------
"Je to prostě trend" (1x12) - Přesně, masírka"
------------------------------------------------------------------------
"Sám mám Deore 2x10 (36/22 a kazeta 11-40), stačí to defakto na úplne všetko, podľa kalkulačky mám dole (do kopca) väčší rozsah ako kedysi pri trojprevodníkoch), hore som troška pomalší, to ale nevadí, nezávodím, jazdím na pohodu - čo je dosť častý scenár pri presunoch na MTB. Kto chce bajk, ktorý sa nebojí polnej cesty, chce na jej jazdiť rýchlo a jazdí často po asfalte, kúpi si holt asi toho gravela. S Deore 2x som inak maximálne spokojný, 2 roky takmer bezchybného fungovania pri občasnom jazdení po trailoch (aj rozbitejších) s častým zlým radením. Plánujem kúpiť nový bajk, jednoplacka bude jasnou voľbou, len mám trošku strach ísť do SRAMu, mám pocit že NX sa nevyrovná ani tomu Deore (SX nechcem ani zadarmo).
V každom prípade dávam lajk za zaujímavý dotaz
-----------------------------------------------------------------------------
"Dvojplacku uznam ak je niekto ozaj ozaj zavodny jazdec a potrebuje tie blizke prevody aby stale slapal plnku.."
---------------------------------------------------------------------------
"Treba si dat kazetu 9-52 (tusim stoji lahkych 250€)
----------------------------------------------------------------------------
"Je fakt, že by to mohli dať ako option, aspoň u XC / AM / trailbikov.
Možno s tým za rok niekto vyrukuje, 2x11 XT
-------------------------------------------------------------------------------
"dvojprevodnik u Shimano nie je mŕtvy, takze smelo doň. ?"
---------------------------------------------------------------------------------
"trening je lepsi. Vacsi rozsah dovoli nezosadat, kvoli zvysenemu tepu."
------------------------------------------------------------------------------------
13 pastorkova kazeta https://www.mtbiker.sk/clanky/11322/rotor-1-x-13-preteky-vnavysovani-pastorkov-nekoncia.html?fbclid=IwAR1sbrn_9qy8GwOliZ-85zrDQCu5MYH2WcTp9W91OyLg9umH9XtvfMqqMqU
--------------------------------------------------------------------------
14 pastorkova kazeta https://www.bikeradar.com/news/shimano-14-speed-has-been-hiding-in-plain-sight-since-99/?fbclid=IwAR3xnDFzMn17g2jzP8zNotDgKDUuycbrGuK-W7o_Tyoze8xDSW41gXwoLnU
-----------------------------------------------------------------------------
"podla mna uz 12 speed kazety su moc, po konstrukcnej stranke" - "no jo, cenove zlevnili"
----------------------------------------------------------------------------
Len nech mi nikto nepíše ze mám vyskúšat 1 prevodník.
Píšem z vlastnej skúsenosti, aj pri 2 prevodníku my chýbaju prevody. Ešte tak 2 zubyna veľkom a o 1 zub dole na malom pastorku..
Lenže 10z pastorok sa rychlejsie opotrebuje, takze vačší prevodnik a zas by mi chýbali ľahké prevody.
Nechcem zosadať, tak kde e-bikeri šlapú, ani srdce cítiť v krku. Dole kopcom zas ti 100kg chlapi na 29" mi ujdu na čipnutych e-bikoch, ja šlapem naprazno ako škrečok a potom ma musia čakať.
nevýhody
A o krížení reťaze na 1x12 je tu tiež veľa príspevkov.
Nepotrbujem aby pri pedálovaní dozadu padala reťaz, mne na 2x 11 nepadá.
posledný komentár: 23. 4. 2014 o 7:18
Ked mam nastupat 6m na dlzke 19m, tak to je priblizne 31% a to idem 40km/h po rovine na najtazsom prevode a z hlavnej cesty odbocim na 31% stupanie a preradovat cez 12 pastorkov by bolo nadlho. Nemozem popredu spomalit, lebo z dialky sa blizia auta v protismere a nechcem uplne zastavovat, chcem zotrvacnost aspon trochu vyuzit nech ma vyvezie a popri preradovani kazety zhodim na maly prevodnik, co znatelne pomoze a nespomaly ma to ako pri jednoprevodniku, kde by som tak rychlo nestihol preradit. Aj tak preradujem aj cez 3 pastorky aby som to stihol.
Kamosi vybehnu, lebo maju ebiky a ja jediny ako cierna ovca zosadnem. abudem sa trapit s rozbiehanim.
K tym stupaniam preco je potrebny velky rozsah prevodov.
https://sk.mapy.cz/s/focovalolo - https://sk.mapy.cz/s/jocucuzema - https://sk.mapy.cz/s/kuzozagozo - https://sk.mapy.cz/s/codalojaso - https://sk.mapy.cz/s/defogomoge - https://sk.mapy.cz/s/luhotecoda -
https://sk.mapy.cz/s/kotakasola - https://sk.mapy.cz/s/fekumonage - https://sk.mapy.cz/s/kuvobomazo - https://sk.mapy.cz/s/putumorebo - https://sk.mapy.cz/s/fobusafura - https://sk.mapy.cz/s/bebepecatu - https://sk.mapy.cz/s/babudusaga - https://sk.mapy.cz/s/fotujogujo - https://sk.mapy.cz/s/nuguzarelo - https://sk.mapy.cz/s/capuhanefe - https://sk.mapy.cz/s/puhudumuso - https://sk.mapy.cz/s/hosajedale - https://sk.mapy.cz/s/furupusasu
(prehadzovanie k ťažším prevodom iba palcom (nie aj ukazovákom ako pri Shimano / SunRace radeniach), prehadzovanie na ťažší prevod iba o jeden stupeň)
https://youtu.be/cI_k0vmu7b8?t=201 Neviem co to znamena palcom, ked sa ma otacat celou rukou. Palec a ukazovak sa pouzivali na packovych brzdach.
Nna traily by som si prehodil a cakal ze za chvilu prehodim znovu, tak by som ruku odtial nedaval prec a pri riadeni by sa mi mohlo zvrtnut zapastie a nechtiac prehodit, a este by som spadol, ked na rockgardene musim pevne drzat gripy a aj tam preradujem. Nejak sa mi ten system nepacil, nechcem aby sa 1/4 gripu otacala a za jazdy presuvat ruku z tej casti gripu nabok, ked grip musim drzat pevne. Skusal som to len na nejakom bicykli v obchode. Nejde mi o preradovanie, jeho rychlost a citlivost (aj ked je asi rychlejsi ako stlacat packu), ale o samotny uchop gripu pri drzani sa riadidiel. Mozno to chce len zvyk, ked som zvyknuty rozpumpovat a prehodit na velky prevodnik, alebo ked uz nevadzem do kopca, zhodim na maly prevodnik a pripadne ak je to moc, vratim o 1 pastorok nazad. Ale kedze ma nikto nenahana, znizim s kludom radsej rychlost jazdy, ako by som mal znizit kadenciu.
a) v prvom rade si musíš ujasniť, o čo ti vlastne ide
b) ak radíš na rockgardene (predpokladám, že smerom k ťažším prevodom), znamená to, že ukazovákom grip určite neobopínaš, čiže grip pevne nedržíš (s gripshiftom ho držíš určite pevnejšie) a už vôbec nemôžeš použiť ukazovák pripravený na brzdovej páčke na prípadne spomalenie
...tieto ich konštrukcie...veď keď niekto sa nevie vzdať dvoj alebo trojprevodníka, nech to jazdí a užíva si, vôbec nie je nutné to donekonečna rozoberať, dokonca existuje aj štvorprevodník...
Aj Imroman sa cudoval, ze ci je taky slaby, ked mu na Dohnanskom maratone usli z dohladu Zdenek Stybar a dalsi.
https://youtu.be/ZnINlTle7mg?t=202
Prosim berte to z tohto uhla pohladu
Nie kazdy je tak zdatny ako vy, niekto jazdi kamionom a na jazdu ma len 1 den v mesiaci 2 hodiny. Na niekoho sa nenalepi ani trochu svalov a je len kost slachy a koza.
V tych linkoch co som dal to nieje vidiet, lebo nie celu dobu je stupanie rovnomerne. Niekde je miernejsie a potom tak prudke, ze aj ebiker sa staval dopredu, aby mu nenadvihlo koleso.
30m dokazete slapat do tak strmeho kopca, ale ak to ma byt 5km uz je problem. Nie kazdy ma rad buchanie srdca v krku ak vas caka este 50km jazdy s dalsimi 5 takymi stupaniami v 30stupnoch tepla, alebo v zime naobliekany s batohom.
mne ide o to preradovanie z roviny na 32% stupanie ako tu, a potom cely cas slapat 20% vklude v 2 a 3 zone.
https://sk.mapy.cz/s/gavufamero
Tak ako ti @tmax napisal, mozes na to pouzit kalkulacku. Je to vypocet prevodu, tj pomer zubov vpredu/vzadu. Alebo inymi slovami kolko otacok spravi zadne koleso na jednu otacku prevodnika v predu.
Do toho hra svoju rolu aj dlzka kluky, obvod kolesa a trosku aj plaste. Kedze to menim na svojom biku kde je vsetko ostatne zachovane tak mi staci porovnavat prave ten pomer.
Inak ak niekto za svoj zivot stihol popisat bike do detailov tak to bol Sheldon Brown: https://www.sheldonbrown.com/. Web layout zastal v 90 rokoch, ale tie info co tam su su fakt super. Je tam aj kalkulacka prevodov. I ked na nete su aj krajsie a prehladnejsie.
Ja to na 38/24 -11/46 dam, lebo mam iba 48kg. Taky bicykel mali u nas v predajni 10kg HT. Mal 11/42, ale da sa tam vymenit kazeta za 46z. Aj v diskusiach som videl tento prevod co mal niekto osadeny. Pekne v klude v 3 zone bez treningu po mesiaci bez jazdy na 27,5" Nakloneny dopredu.
Ak mas 29" kolesa a 90kg a bik dalsich 14-15kg, to mas tazsie.
Moj otec prisiel z ryb na starej ukrajine. Povedal ze "pedaloval som si pomaly ako normalne", "obiehal som takeho mladeho cyklistu v drese bora", ze " cyklista rychlo kmital nohami" a ze "vzadu mal retaz na najmensom koliesku".
a smial sa.
Podla mna mal asi 30z prevodnik a 11z, mozno 10z vzadu.
Aj velkost kolies ma vpliv na prevody.
A ak si invalid nemozes si dovolit kupit kazetu 9-52 za 250€ a casto menit drahu retaz, ktoru by si skoro znicil, ked ze by si neustale vyuzival len krajny pastorok do kriza, ak mas 80% asfalt mierny zjazd a 20% trasy, 30% stupanie v terene.
Mne uz kamarat 3x povedal, ze naco ten zbytocny kopec vyslapat ze inokedy. Dalsi pesi turisti mi tlieskali, ked som vyslapal na hrad, a 10 cyklistov za mnou bicykle vsetci tlacili. Odmietam zosadat, odmietam jazdit vo vyssej zone. Tlacenie bicykla uz nie je pre mna cyklistika.
prave ze na rockgardene, hlavne po dazdi, ked vymylo kamene, davam nizsi prevod, lebo je to do kopca 20% a sutre ako tehly velke, aby som mal silu zahrabnut, vyhrabat sa z jamy medzi dvoma kamenmi a nestratil rychlost, lebo by som spadol a uz nerozbehol.
Sli sme dvaja a dalsich dvoch cyklistov sme obiehali. Vsetci traja tlacili okrem mna. Ze naco sa unavujem, to neviem zosadnut? Ked sme sli naspat dole, tak HTckari zosadli, ja som to dal pomaly na fulle. Lenze oni tiez vyzerali asi na 100kg. Ja som presiel po stvrdnutom blate ako po ceste a oni za mnou sa zaborili, az po osku skoro.
V predu mal 48/38/28, vzadu 14/28. Kedze som i tak musel na nom menit stredove zlozenie, tak som sa rozhodol vyskusat tomu dat jednoplacku.Najvacsia MTB je 38T co som vedel zohnat (nenapadlo ma v case kupy sa pozriet na cestne prevodniky).
Vyzera to (na to co ten bike je) OK. Ale tak ako som si myslel -- vela krat mi tam proste chybaju tazsie prevody. Nie je to nic drasticke. Je to ale kompromis, ktory sa mi moc nepaci.
Uvazoval som, ze by som vyskusal dat cestnu 1placku s 48T. Neviem ci to mozem skombinovat s mojim viackoleckom a retazou (musim dogooglit). V tomto setupe zase pridem o lahsie prevody. To mi do mesta ale nevadi.
Ale zatial som sa utvrdil, ze s 2-prevodnikom dostavam z mojho XC/enduro bike-u maximum. Alebo teda aspon viac ako kebyze tam dam jednoplacku.
SunRace, 11-speed, 11-46
Presmykac 30T