Interreg PL-SK nie je tipicky eurofond. Neviem presne ale tam to bude asi inac. Trebalo by nastudovat. Nesuhlasim ale s tym ze C8 nam bol cert dlzen. To mozes napisat o kazdej prikazovaj a zakazovej znacke. Ked exzistuju pesia zony a chodniky, dialnice a cesty zo zakazom vjazdu bicyklov, je podla mna prirodzene, ze budu exzistovat aj cesty vyhradene len pre bicykle. Uz sa to pisalo vsede milion krat, ale asi treba milion prvy. Chodec cyklista a auto su tak odlisne dopravne prostriedky, pohybujuce sa tak odlisnymi ruchlostami, zo specifickymi poziadavkami na komunikaciu, ze v idealnom svete musia byt oddelene. Cim sa viac k tomu idelu priblizime tym lepsie. Pokrocile krajiny s vybudovanou ifrastrukturou su toho prikladom. A s masovym rozsirenim ebikov si myslim, ze by mali prehodnotit aj parametre podla ktorych sa stavaju chylotrasy. Lebo tie na 25km/h stavane nie su. Tam sa rata s 15 v priemere, podla coho vyzeraju zatacky, odbocky, prekazky v strede, rozdelenie a sirka pruhov. My mame problem s rezervovanim asfaltoveho pasu cyklistom a v zahranici sa stavaju cyklo dialnice s pruhmi pre cyklistov iducich roznou rychlostou, odbocovacimi a pripajacimi pruhmi a oddelene plotmi od ostatnych ucastnikov. Bez
biku sa tam ani nedostanes. Miesat cyklistov chodcocv a auta nie je dobre ani pre jedneho z nich. Ak je premavka tak mala, ze sa ani nestretnu, aj ked pouzivaju tu istu cestu, tak OK. Ale to uz aspon 50 rokov neplati. A su mista, kde si cyklisti zavadzaju na vzajom a vznikaju problemy a nehody kvoli pretazenosti, netreba ani auta a chodcov na uplny chaos.
Takto si C8 vykladaju v Norsku. Od toho statu sa je naozaj vela co ucit, aj o ekologii, aj o socialnej politike, ekonomike ....
Pripadne hotovy prijekt v Cine
p9.pstatp.com p1.pstatp.com