prosím ťa a ako meriaš sag pneumatiky?
ako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo? čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama? ... úprímne, keď som posledne šiel do práce so zhruba tebou odporúčaným tlakom na celopevnom bajku s 2,1" plášťami tak som kvôli autobusu mhd brutálne sekol dušu a keďže práve ten deň som sa rozhodol ísť naľahko tak som nemal nič na opravu ... a tlačil som nejaké 3km do práce ... ale v lese s +plášťami a ráfikmi aspoň 25mm, radšej 30mm, šírky si jazdi aj 0,5 baru
ako meriaš sag pneumatiky?
Nemeriam. Da sa to zratat. 15% je optimum na asfalt, ale ak budes mat 12-18% svet sa nezruti.
Vzorce v citovanej teme. o par prispevkov spatako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo?
Na co by si to na asfalte robil? Ak ides 100km vyjazd nejdes jazdit street. Ale ak to chces vediet, skoro vobec nic. Pekne si supnui vahu pod predne koleso, sadi na
bike opis, potom pod zadne. Potom urob to iste ale prenes vahu, budes velmi prekvapeny aky may je tam rozdiel. Ked to preratas zistis ze to reprezentuje tak male zmeny tlaku ze ich ani digitalnym manometrom nenamerias. Hore dolu kopec je to iste. potrebujes 45% klesanie aby si mal vahu v predu a vzadu rovnaku. Taka cesta nejsestvuje.
čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama?
Nic. tych 85% staci na to aby si nesekol
plast alebo dusu. Fukam tak 25m
plaste roky a jam tu mam tolko ze golfove ihrisko je nic. Samozrejme ak urobis manual o 20cm vysoky ostri obrubnik na cestnom biku, zlomis aj koleso.
Na MTB mi touto metodou vychadzju vyzsie tlaky ako bezne jazdim v terene. Cize overene aj na schodoch obrubnikoch kamenoch.
zhruba tebou odporúčaným tlakom
Daj tvoju vahu s bikom a vystrojou, vodou ....
sirku plastu (zmeranu nie udavanu)
sirku rafu
distribuciu hmotnosti predne/zadne koleso (zisits pri experimente s vahou)
zratam ti udaje pre teba a potom sa mozeme rozpravat ci si to mal tak nafukane alebo nie.
Kazdopadne to nie je fukanie pre blbovzdornost na vsetky podmienky, to je fukanie pe minimalny valivy odpor.