Uvidíme, robil to macher autolakýrnik.
31.03.2022 - 18:01:11
00
scarinko napísal:
Tak to ano. Dobry kamarat. Nebude sa to lupat ked je to takto?
bude to tahsie , staci zdrsnit povodnu farbu a bude to drzat. Myslim ze trek ma dostatocne kvalitny zaklad :)
31.03.2022 - 18:43:55
03
V pohode??

Prílohy:

IMG_6469_60bd29f5dd64d.jpg
IMG_6469_60bd29f5dd64d.jpg 317.97 KiB thumb_up2thumb_down

31.03.2022 - 18:51:45
09
Zla strana
31.03.2022 - 18:52:29
013
RobitussinRider môže byt, krásny stroj! 😊
31.03.2022 - 19:55:07
02
Tak pridám aj.

Prílohy:

20220329_190915.jpg
20220329_190915.jpg 267.11 KiB thumb_up1thumb_down

31.03.2022 - 20:48:30
026
Kristina napísal:
Fíha! Prečo by mala mať nejaká spoločnosť zverejňovať svoje know-how vybudované vlastnou poctivou prácou?


Si vtipná :) Keď napíšem do čínskej fabriky a objednám nejaké surové rámové sady to je dnes už vybudované know-how? :) Ale dobre, chápem že sa to ,,tají´´, kto chce si zistí pôvod každého rámu, dokonca aj veľkej a známej značky.
Je ok že ako predajcovia si drukujete, ale nie je to potreba. Ja som sám napísal že mattovi s predajom držím palce, koniec koncov čím viac peňazí zostane ,,doma´´ tým lepšie. Ale reklama a PR okolo toho patria inam, nie do tohto vlákna.
31.03.2022 - 23:08:11
06
Taká obyčajná forma na jednoduchý cestný rám = cca 15K až 20k a samozrejme aj viac, záleží od technológie. No a k tomu si treba uvedomiť, že tá forma na jeden model bicykla nie je všetko. Veľkosti od XS a až po XXL potrebujú svoju formu, čiže tých 20 000eur x 6. A to sme pri jednom modeli....
Už samotný rám je len pár handier karbónových a epoxid...to je nič oproti formám. Aj keď teda z karbónu sa stáva nákladná komodita. Napríklad keď Airbus rozbehne výrobu A350 naplno, výroba nestíha. Za rok 2019 bol karbón vyrobený v množstve 80 000 ton. Dopyt? 200 000 ton....
Ešte k tým formám - sú oceľové, aby vydržali obrovské tepelné šoky, tlak do cca 20 bar, čo som sa stretol ja pri bicykloch. Presnosť foriem sú 10tiny. Povrchová úprava musí byť hladká a lesklá ako ,,psie gule", kvôli jednoduchému odformovaniu. A to sa je nspríklad iba RTM technológia....
Pri prepregoch - musí byť dokonalá logistika, skladovacie mraziaky, plotre, jadrá...
Jednoducho ani tie najväčšie firmy si nemôžu dovoliť vždy mať formy len pre seba. Ten vývoj, skladby tkanín, výrobu foriem treba nejako zaplatiť. Preto je cena karbónových bikov taká, aká je.
Ak by sme odrátali vyššie spomenuté náklady, teda - výskum, vývoj, formy, energie, bez marže, bez komponentov a bez najdrahšej komodity - ľudskej práce, dostali by sme ten jednoduchý cestný rám za 100 eur.
01.04.2022 - 12:04:45
43
gogo napísal:
Tak pridám aj.


Presne tento mám aj ja, trochu iné prevodníky, ale tiež na Ultegre. Super bicykel za rozumné peniaze. A krásne vyzerá, najmä naživo, a keďže žijem pri TT, zladil ma do červeno čiernej celého. ?
01.04.2022 - 12:51:46
02
Pridám moju novinku. SL7 Expert, vymené za Roval aero riadítka, Shimano kotúče a Zipp 404 kolesá :)

Prílohy:

20220404_180900.jpg
20220404_180900.jpg 373.13 KiB thumb_up1thumb_down

20220404_180909.jpg
20220404_180909.jpg 328.56 KiB thumb_up3thumb_down

04.04.2022 - 18:32:17
032
Ako celok parádny bajk! neber si to osobne, ale to je originál alebo replika? Mne osobne sa nepáčia tie kľuky a baterka prešmyku presahujúca koleso tesne popri plášti. Kolieska parádne. Osobne som zvedavá na vychvaľované nové Conti GP5000 S TL. Máš ich nahodené ako bezduše?
04.04.2022 - 18:45:40
00
Kristina napísal:
Ako celok parádny bajk! neber si to osobne, ale to je originál alebo replika? Mne osobne sa nepáčia tie kľuky a baterka prešmyku presahujúca koleso tesne popri plášti. Kolieska parádne. Osobne som zvedavá na vychvaľované nové Conti GP5000 S TL. Máš ich nahodené ako bezduše?


Originál samozrejme :) áno ako TL zatiaľ majú iba jednu jazdu, na starom som mal GP5000 nejaký čas aj keď len krátko ale bol som spokojný, ja jazdím rád nízke tlaky a tu mi 5 bar uplne vyhovuje :)
04.04.2022 - 18:52:43
10
Paráda! Ďakujem za odpoveď. nech slúži a robí radosť. Snáď už aj ja čoskoro doskladám svoj "dream bike".
04.04.2022 - 18:58:49
12
Je nejaka zmena oproti minulorocnym GP5000 TL? Nepostrehol som, tak sa pytam.
04.04.2022 - 19:08:22
00
Sú ľahšie a mali byť mať nižší valivý odpor. pre mňa je dôležité, že GP5000 S TL sa dajú montovať aj na hookless ráfky.
04.04.2022 - 19:11:45
02
keyboard_arrow_up