Kedy si bol naposledy na občianskom-právnom súde? Podľa štatistiky je to záležitosť na cca 6-10 rokov, kým bude právoplatné rozhodnutie a aj to sa nemusí dostať dostať k svojím peniazom. Vinník sa zahrá, že nemá peniaze, súd mu nariadi splátkový kalendár a ty budeš niekoľko rokov dostávať čo ja viem 30€/mesačne. Povinné moderné technológie predražujú opravy áut. Už to dávno nie je svetlo ako na Favorite, čo človek zohnal za pár korún. 500€ stojí obyčajný svetlomet na súčasnú Fabiu s H žiarovkami. Máte nejaké auto s full LED svetlami? 1500+€ len za nový diel bez ceny práce. Lakovanie 1 plechu 150-200€ pokiaľ to je nejaká základná jednoduchá farba. Ak to treba vyklepať a vyrovnať, cena výrazne stúpa. Máte na aute adaptívny tempomat či niečo podobné? Oprava začína na 5000€. Pri moderných autách to veľmi ľahko vie vyskočiť na tisíce €.

A sorry, PZP sa stará o to, aby obeť nehody dostala svoje peniaze. Nechráni vinníka, ale poškodeného. Poisťovňa si vždy vyhradzuje právo od vinníka si vymáhať za určitých okolností výšku škody, čo spôsobil a bola vyplatená.
27.08.2022 - 08:43:15
00
K PZP len doplnim, ze vzdy treba zahajit sudne konaie a vymahat skodu od vinnika ci PZP ma alebo nie. Poistovne sa snazia vstkymi dostupnymi sposobmi znizit plnenie, amortizacia vozidla, neuznanie neiktorych poskodeni, odmietanie faktur urcitych servisov, pod zamienkou ich luxusnosti..... Cize na sude je nutne dokazat ze skodu sposobil vinnik a sud mui nariadi nahradu v plnej vyske. Potom si ju treba narokovat u neho a on nech sa dotahuje zo svojou oistovnou. Poistovna je jeho partner nie poskodeneho.Napr. ak mi niekto nacechra 20 rocne porsche. Jeho hodnota v poistnych tabuklach je cca 5000E, ale za tolko nekupim ani jeden svetlomet. Cize plnenie bude tomu primerane budu tvrdit, ze nove svetlomety mi nepreplatia, lebo by mi auto vylepsili. Skonci to tak ze poistovna da 100E a 4900E ide na poskodeneho. Alebo pri zlikvidovani auta na totalku to je este lepsie. Auto s trhovou hodnotou v desatttisicoch eur poistovna podla ich tabuliek oceni na 5000E lebo ma 20 rokov. Oprava takeho auta by sa pohybovala v 80-100000E Cize sa oznaci za neopravitelne. Vlastnik dostane 5000E za auto co by den predtym v pohode predal za 30-40 000E. Preto treba mat v ruke sudne rozhodnutie VZDY, PZP ne PZP. z PZP profituje len poistovna ani poiseny ani poskodeny len poistovna.
27.08.2022 - 23:23:26
00
Kenai napísal:
K PZP len doplnim, ze vzdy treba zahajit sudne konaie a vymahat skodu od vinnika ci PZP ma alebo nie. Poistovne sa snazia vstkymi dostupnymi sposobmi znizit plnenie, amortizacia vozidla, neuznanie neiktorych poskodeni, odmietanie faktur urcitych servisov, pod zamienkou ich luxusnosti..... Cize na sude je nutne dokazat ze skodu sposobil vinnik a sud mui nariadi nahradu v plnej vyske. Potom si ju treba narokovat u neho a on nech sa dotahuje zo svojou oistovnou. Poistovna je jeho partner nie poskodeneho.Napr. ak mi niekto nacechra 20 rocne porsche. Jeho hodnota v poistnych tabuklach je cca 5000E, ale za tolko nekupim ani jeden svetlomet. Cize plnenie bude tomu primerane budu tvrdit, ze nove svetlomety mi nepreplatia, lebo by mi auto vylepsili. Skonci to tak ze poistovna da 100E a 4900E ide na poskodeneho. Alebo pri zlikvidovani auta na totalku to je este lepsie. Auto s trhovou hodnotou v desatttisicoch eur poistovna podla ich tabuliek oceni na 5000E lebo ma 20 rokov. Oprava takeho auta by sa pohybovala v 80-100000E Cize sa oznaci za neopravitelne. Vlastnik dostane 5000E za auto co by den predtym v pohode predal za 30-40 000E. Preto treba mat v ruke sudne rozhodnutie VZDY, PZP ne PZP. z PZP profituje len poistovna ani poiseny ani poskodeny len poistovna.


"Cize na sude je nutne dokazat ze skodu sposobil vinnik a sud mui nariadi nahradu v plnej vyske. "
nezmysel ... na sude o nahrade skody sa nedokazuje kto je vinnik, a ziaden sud nikdy nenariadi vinnikovi hradit skodunahhradu skody nariad
vinnik je na sude uz znamy, ved je zalovaný ... a nahradu skody, prip. doplatenie, sud VZDY nariadi poistovni ako vedlajsiemu ucastnikovi konania ... a ked vinnik nesplnil nejaku zakonnu povinnost uvedenu aj vo VPP poistovne (nenahlasil skodu do 15 dni, alkohol, dlzne poistne), tak az nasledne bude od neho poistovna vymahat zaplatene plnenie
PZP sluzi na ochranu POSKODENEHO, aby sa ten vzdy doslal k nahrade skody bez ohladu na status vinnika ...
28.08.2022 - 20:35:18
00
Jaroh napísal:
Na toto tvrdenie nemáš ziadne dôkazy. Tému sledujem a za ostatné roky si nepamätám ziadnu nehodu, kde by bol na vine cyklista a bola by spojena s veľkými škodami. Navyše pokiaľ osobne nepoznáš zainteresovane strany, ani nemáš odkial vedieť, či bolo nejaké vymáhanie a ci bolo alebo nebolo márne.


Povedzme si priamo, že ak si "nepamätáš žiadnu nehodu", je to podobná anecdotal evidence, ako moja skúsenosť s cyklistom zabitou kolegyňou na prechode, ktorej rodina iba s veľkými ťažkosťami vymáhala škodu.

Ale ešte dodávam, že som za svoj život školil viac poisťovní, ako by väčšina účastníkov fóra dokázala čo len vymenovať a poznám ten biznis veľmi dobre, vrátane vrcholových šéfov. (Mimochodom, na čachre so zamietaním nárokov z PZP je dobré mať na svojej strane skutočne dobrú poisťovňu právnej ochrany, ale to by bola iná téma.) Z tých zdrojov viem, že škodovosť stúpa, čo je štatisticky logické, lebo pribúda cyklistov, najnovšie do toho vstúpila elektrická motorizácia a kolobežky prinesú možno aj explozívnu dynamiku.

Ale ja nehovorím len o malej zaprdenej krajine, v ktorej minister financií namiesto štandardných analýz do 4. ráno ráta navýšenie miezd sestričiek, ale sledujem dianie aj v okolí. Pointa je, že vládne opatrenia, aj tie nepopulárne, by mali byť podložené skutočnými štatistikami, to však vyžaduje štátnikov, nie politikov.

Je zaujímavé, že po dlhoročnej konvergencii štatistík úmrtí v Holandsku, už zrejme natrvalo prevyšujú cyklisti nad posádkami osobných automobilov (po Írsku majú Holanďania najviac mŕtvych cyklistov) a ktokoľvek so zdravým rozumom pochopí, že pri tak veľkej početnosti cyklistov sa to musí odrážať na nehodovosti, vrátane ich zavinenia a je otázka času, kedy si to vyžiada reguláciu, v Holandsku sa napr. aj v súvislosti s e-bajkami hovorí o nutnosti obmedzení rýchlosti cyklistov na 20km/h.

Kamarát zo Švajcu mi vravel, že u nich čosi podobné ako PZP pre cyklistov existovalo, ale nahradili to len nedávno nejakou inou poistnou schémou, detaily sa mi nechce hľadať.

Pomerne silná debata bola v UK, kde som istý čas býval, najmä po sérii fatálnych nehôd, kedy cyklisti zabili chodcov a dostali za to banálne tresty. Podobne aj v Austrálii, tu je zaujímavý príklad, ako cyklista, ktorý išiel na červenú, zrazil chodkyňu, dostal pokutu 67$ a náhrada škody v nedohľadne. Prišli aj návrhy zaviesť formu poistenia, ktorá by sa zrealizovala pri predaji bicykla, ale príslušný výbor to zhodil zo stola, lebo by to – odrádzalo rodiny od bicyklovania "ďalším zvýšením nákladov na vlastníctvo bicykla". Bingo!

Tých prípadov bude pribúdať, nevytiahnem z rukáva vzorec, kedy by mal štát začať riešiť situáciu nejakými opatreniami, ale začať by sa mohlo transparentným zverejňovaním škôd podľa typu vinníka nehody. Keby toto bolo k dispozícii, možno by bola aj táto debata už zbytočná.
31.08.2022 - 16:45:14
14
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/638201-pripravuje-sa-zakon-o-autonomnych-autach-prinasa-mnozstvo-noviniek/


Podľa tohto nového zákonu môžu autonomné kurierske autá jazdiť po chodníku max. rýchlosťou 6km/h a po cykochodníku 20km/h!

Za mňa som odpadol :(
01.09.2022 - 01:01:46
10
Pali65, asi som ťa zle pochopil, myslel som materiálne škody. Újma na zdraví a pod. ma nenapadla. Osobne si myslím, že ani takých nehôd nie je veľa a nejako dramaticky ich počet nestúpa, ale je to iba moja domnienka.
01.09.2022 - 05:15:56
00
Jaroh: stúpa počet cyklistov, bude stúpať aj počet nehôd. Počet nehôd cyklista - cyklista/chodec je neznámy, keďže pokiaľ sa nevolá sanitka, či polícia, tak sa o tom neviem. Zranenia pri tom môžu byť vážne, najmä úraz hlavy a krvácanie do mozgu.

Ďalší faktor, ktorý sa obľubou opakuje a hovorí sa, že cyklista, čo poruší zákon ohrozuje seba, čo nie je pravda. Ohrozuje sj ostatných. Koľko ľudí malo nehodu kvôli obyčajnému zajacovi. Nejde vždy len o hmotné škody, ale čo fyzický a psychický stav šoféra? To že blbcovi na bicykli je jedno, že umrie ešte neznamená, že šoférovi je jedno, že ho zrazil, aj keď to nebola jeho vina.

Napríklad https://www.novinky.cz/clanek/auto-nekteri-britsti-cykliste-nesouhlasi-ze-policie-tresta-jejich-jizdu-na-cervenou-40387281 moje dieťa nemá právo na ochranu, keď má zelenú? To sa mám báť, že ho zrazí cyklista, čo ide na červenú? Lebo podľa nich je to v pohode, lebo sa pozrel? To isté predsa môže povedať šofér auta, či motorky, však nikto nešiel. Alebo toto https://www.novinky.cz/clanek/auto-cyklista-dvojnasobne-prekrocil-rychlost-vyfotil-ho-radar-pokutu-nejspis-nedostane-40404205 určite to bol trénovaný človek, ale nie je problém kúpiť si e-bike, či elektrickú kolobežku, čo dokážu ísť 60km/h. Tie 30 tam asi nie sú pre srandu králikov. EU chce zaviesť plošnú 30 v mestách, aby ochránilo chodcov, či cyklistov, ale zároveň nemajú ako kontrolovať dodržiavanie pravidiel zo strany cyklistov a kolobežkárov. Mimochodom, plošné zavedenie 30km/h bude znamenať, že aj cyklisti na cyklotrasách v mestách môžu jazdiť max 30km/h.
01.09.2022 - 11:45:53
10
Z inej temy, ale jasne potvrdzuje moj point:
mailer napísal:
mal som nehodu 10/2021, narazila do mna baba autom zo zadu.
Privolali sme sanitku a policiu. mna hned brali na Kramare, druhy den mi zoperovali nohu. Bicyklu sa paradoxne skoro nic nestalo, skrabance a tak.
Mal som zlomenu ruku aj nohu. Radim ti aby si si odkladal vsetky blocky a naklady, a aby ti lekar vsetko pisal do spravy.
Mne napriklad poistovna nechcela preplatit taxik, ze to je nadstandard, hoci som sa pohyboval s G-aparatom. Odporucena bandaz za 12€ bola tiez zamietnuta, lebo to bolo iba odporucana, a podobne. Katastrofa, ta poistovna so mnou jednala ako s handrou.
Zvrat prisiel, ked mi pravnik napisal list, kde som pytal nemajetkovu ujmu, to pri stretnuti sudna uradnicka zdvihla telefon a po telefone dohodla s poistovnou ze budu plnit. Ja som potom stiahol ten list, a bral som to co mi zratali. To je Bolestne, uslu mzdu, naklady za poskodene veci a opravu bicykla, a nejake lieky a aj tie bandaze a taxiky :) .....
02.09.2022 - 17:10:41
00
https://dennikn.sk/3017780/vallov-slub-cyklistom-zostal-nedodrzany-bratislavu-sme-po-troch-rokoch-presli-s-jeho-expertom-na-cyklotrasy/?cst=ae6303cfc9edf8f99121cd19cab9ef7fb7e74138

🔓
26.09.2022 - 08:12:54
00
A este navyse, fakt ma dostalo ako tento rok kompletne uzavreli snad vsetky cyklotrasy a chodniky v okoli Eurovea 2 a noveho SND. A este stale to pretrvava a bohvie dokedy bude.
Inak Eurovea ma uz 12 rokov a doteraz tam nikde nebol ani len naznak nejakej cyklotrasy.
26.09.2022 - 08:54:13
00
Z toho okolia Eurovea 2 je momentálne stavenisko, takže by som počkal. Obchádzková trasa tam je vyznačená. Ale nejaké rozumné prepojenie medzi Apollom a Starým mostom po bratislavskéj strany by mohli spraviť
26.09.2022 - 09:14:34
01
Zaujímavý a hlavne nezvykle dlhý cyklo článok https://www.aktuality.sk/clanok/9sTrQpx/revoluciu-v-doprave-odstartovali-tragicke-umrtia-deti-ako-sa-stala-z-holandska-hlavna-cyklisticka-krajina-sveta/
23.10.2022 - 22:02:38
01
https://www.cyklodoprava.sk/rakusko-prijalo-pozitivne-zmeny-pre-cyklistov-v-zakone-o-cestnej-premavke/
04.11.2022 - 08:22:45
00
Takže v Rakúsku, ak pôjdu 2 cyklisti vedľa seba na užšej ceste budú nepredbehnutelný.
04.11.2022 - 10:32:01
00
Fúú, ešteže nie sme v Rakúsku a naši zákonodarcovia sú rozumní a také zhovädilosti do zákona nedali ! :-) :-)
04.11.2022 - 10:35:23
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up