Tento to asi tiez nechcel, ale za to, ze sa tak stalo, mohla nie nestastna nahoda ci nedbanlivost, ale to, ze si to vedome ozraty rubal (dovolim si hadat) stovkou mestom. Trest pre takeho jedinca pomoze v tom, ze aspon zopar nadejnych podobnych dobrodruhov odradi. Teda dufam. A tohto nacas uprace zo spolocnosti.
Takze ano, je to prevencia. Nie 100% ucinna, ale o lepsej neviem.
Ad mikrospanky u pilotov- Ako vies, ze pilot nezachrapka, ked si lietadlo ide vo svojej hladinke na autopilotovi? A piloti su dvaja. V nijakej premavke. A pilotov je tiez o dost menej ako soferov, a asi su vo svojom fachu profesionalnejsi ako priemerny vodic. No, velmi vzletna paralela.
Ano, to co pises je logicke ale vacsinou to predbieha inak. Ty vlastne hovoris, ze ked clovek vie ze ho zavru ak ho chytia pod vplyvom alkoholu za volantom, tak vobec pit nepojde, alebo ak pit pojde kluce od auta sam pred sebou zavrie to trezoru, aby ozraty nedostal napad sadnut za volant. Ale to je extremne nepravdepodobne. Vecsinou to prebieha tak, ze ked zacne pit vobec neplanuje, ze bude soferovat a ani ze vypije toko aby bol ozraty. To sa tak nejak postupne stane. A ked uz ma pekne nakupene, tak si pripada nesmrtelny a vobec si neuvedomuje, ze by ho mohli chytit alebo, ze moze sposobit skodu. Prave na opak, mysli se ze je lepsi sofer ako kedy bol. A aj pod vplyvom nechce rozmlatit auto a zabit niekoho. Cize ak sa to stane ziaden postih pravdepodobnost tohto omylu neznizi. A to este nehovorim o alkoholikovy ktory ani nevie co to je byt triezvy. Je to podobne ako s vrazdou pod vplyvom alkoholu. Nepije aby vrazdil, vrazdi lebo pil. Ci pri manipulacii, so strelnou zbranou pod vplyvom. Nikto nejde do krcmy zo zbranou, ale ked pride dobre naladeny dostane chut sa pohrat zo zbranou a v tedy prichadza k tragediam. Polovnik si po polovacke vypije a pred poharikom si je isty, ze uz zo zbranou manipulovat nebude, ale po n tom pohariku mu strelba na tu tabulu zakaz vjazdu, pride ako vyborna sutaz.
Pilotov som principialne myslel jednomotorovych lietadiel Aliaska...., kde su solo a nemaju autopilota ako vo velkych kommercnych dopravakoch. Vo vlekych dopravnych linkach piloti spat pocas letu mozu (za istych podmienok).