CykloTRON nie, samozrejme, že nie je možné, aby sa celá infraštruktúra prebudovala kvôlu pár ľuďom. Inak, tých ľudí zase nie je pár, sú ich státisíce - chodci, cyklisti, neskúsení vodiči, cestní piráti a koniec koncom každý z nás robíme chyby a nedodržujeme pravidlá a značnú časť následkov by mohla eliminovať alebo zmierniť kvalitná infraštruktúra.
Ale teda ak sa teda bavíme o zraniteľných účastníkoch premávky (chodci, cyklisti), tak:
- jednak sú na to metodiky, ktoré na základe viacerých parametrov vedia určiť, na ktorých úsekoch ciest má zmysel investovať do bezpečnejšej infraštruktúry, u nás sa vôbec nepoužívajú, stavia sa na základe iných ako bezpečnostných potrieb... ba dokonca u nás sa ani nevie na základe dát, kde sú nehodové úseky, nie sú GPS údaje, nie sú analýzy, nie sú nejaké big data, nič a keď sa niekto chce dostať aspoň k základným údajom, aby s tým pracoval tak polícia mu ich neposkytne - neviem, či nechce alebo nevie, ale neposkytne. Aby sme boli konkrétni - my nevieme, koľko ľudí na Slovensku ročne zomrie alebo je vážne zranených kvôli odbočovaniu nákladných vozidiel doprava... a tak ani nevieme, či je to vlastne gigantický problém, alebo iba malý anekdotický výskyt... ako hovorí Richard Kollár, žijeme v dátovom pekle;
- jednak sa to dá robiť aj v malom, ale zase naša spoločnosť to nechce. Napríklad aj na tej križovatke, kde tá pani zomrela, je možné inak namalovať značenie, aby sa náklaďák nebol tak blízko pri cyklistoch či dokonca ich lacno fyzicky oddeliť (samozrejme, aj to má zmysel len vtedy, ak je v tej dedine nejaká intenzita cyklopremávky)... lenže skrátka obyvatelia radšej dajú na nový dom smútku či na obnovu emenvé (nezazlievam im to, je to ich voľba a ja ju rešpektujem) a tak ich budú zrážať autá, pretože človek je tvor chybujúci.
A áno, tiež som napísal, že určitá forma dobre pripravej osvety by sa mala robiť. Bohužiaľ, ani tú nerobíme - jednak ani nechceme a jednak ani nevieme. To, čo predvádzajú tzv. policajní preventisti a čo predvádza BECEP (oddelenie ministerstva dopravy), je tragikomická formalistická fraška, nie vážna práca. A obce a mestá to tiež nepovažujú za potrebné robiť... tak skrátka potom mnohí ľudia nevedia to, čo vieme my, skúsení borci internetových fór a hynú pod kolesami áut.
13.11.2022 - 17:52:29
01
Jano1987 napísal:
Jaroh takže ak tá istá 70 ročná pani sadne do auta a zrazí ma na prechode napríklad, lebo sa menili pravidlá, tak je to OK, lebo sa to nemala kde dozvedieť, lebo to na Markíze nedávali. Krásny argument.


Problém je, že nevieš čítať s pochopením. Vôbec nikde nepíšem, že je to OK. Nepíšem ani, že je OK, že pani nevedela nič o mŕtvych uhloch nákladiaku. Iba píšem, že skrátka taký je život - ľudia pravidlá neovládajú a treba s tým počítať.
Je naivné si myslieť, že tebe sa to nemôže stať. Vždy, keď sadáš za volant, do auta alebo na bicykel, je určitá pravdepodobnosť, že tam zomrieš. Vždy, keď niekto sadá za volant, do auta alebo na bicykel, je určitá pravdepodobnosť, že tam zomrie. A každý z nás, aj ty aj ja, robíme chyby.
A takých ľudí, čo sadajú za volant, do auta alebo na bicykel a sú denne len na Slovensku milióny a každý vodič a každý cyklista robí chyby (aj ty) a tak je jasné, že ľudia hynú a sú vážne zranení.
A zákony to zmiernia, ale neeleminujú a je našim problém že si to nechceme priznať a nie sme ochotní robiť niečo ďalšie na elimináciu alebo zmiernenie následkov - pretože je to nepohodlné. Je oveľa pohodlnejšie vykrikovať fuj fuj fuj, aha - nedodržal zákony.
13.11.2022 - 18:00:07
03
Jaroh v tomto sa nezhodneme. V tvojom prípade vždy to skončí v tom bode, že cyklista, resp. chodec je obrazne povedane nesvojprávna osoba, neschopná sa naučiť pravidlá cestnej premávky a neschopná sa nimi riadiť a že máme akceptovať, že to je proste tak a teda musí byť chránená a zodpovednosť za to, že sa tomu cyklistovi nič nestane sa prenáša na šoféra motorového vozidla, lebo má vodičák, má predvídať alebo hocijaký iný argument aký sa ti páči. Aké opatrenia sa teda preferujú? Prebiehajú chodci na červenú, mimo prechodu a umierajú? Znížme rýchlosť v mestách z 50 na 30km/h aby umieralo menej chodcov. Sorry, to je riešenie? Pri nehode autobusu v Polomke s vlakom ako umrelo 13 ľudí či koľko, bolo z toho haló, že treba mať všade svetelnú signalizáciu a závory, inak by sa to nestalo. Kvôli nepozornosti? Blbosti jedného človeka. Neviem čo sa to stalo pri tej nehode. Potom si pozrieme reportáže a napriek tomu, že máme železničné priecestia opatrené semaforom a závorami, tak či už autá, cyklisti alebo chodci tade prebehujú. Reálne, v cyklisti to robia častejšie ako šoféri auta a chodci jednoznačne vedú. Čo viac sa môže spraviť, aby potom neboli nehody? Áno, môžeme vybudovať podchody, či nadchody. Kto sa o ne bude starať? Kto ich zaplatí? Sám razíš to, že podchody, či nadchody nemajú byť, lebo chodci ich nemajú radi. Tak čo potom? Ideme stavať železnicu v estakáde? Alebo cyklisti sa sťažujú, že majú zlú infraštruktúru. Áno, môže byť lepšia. Napriek tomu bežne stretávam cyklistov medzi Rusovcami a Petržalkou na ceste, pritom tam je rovnobežná cyklotrasa, bezpečná, široká, keďže časť z nej je bývalá cesta, Pritom takých úsekov je pomerne dosť a nie je v Bratislave. Chodci plačú, že nemajú sa ako bezpečne dostať na električku da Dúbravskú radiálu. Skoro všade je svetelný prechod, sú tam vybudované podchody, napriek tomu sú tam pravidelne problémy s chodcami. Čo viac sa dá spraviť? Zrušiť cestu? Zakopať ju pod zem? Dať ju na estakádu? Prečo? Lebo istej skupine tolerujeme jej nezodpovedné správanie sa? V lete som niekoľkokrát išiel medzi Jahodnou a Dunajskou Stredou. Cyklisti tam majú vybudovanú oddelenú cyklotrasu rovnobežnú s okreskou pár metrov od cesty, napriek tomu väčšina jazdila po okreske. Dokonca aj po zotmení bez svetiel a reflexných prvkov. Aj keď som sa pýtal chlapíka, čo má požičovňou kanoe a cestu Jahodná - Nová Dedinka dáva v lete niekedy aj 3x za deň, povedal to isté, väčšina cyklistov tam jazdí po ceste. Čo viac sa môže spraviť v tom konkrétnom prípade? Zakázať jazdu autám po okreske? Dať tam 30km/h, lebo cyklista má IQ húpacieho koníka?

Hovoríš tu niečo o nedodržiavaní zákonov. Keď pochybí šofér, si jeden z prvých, čo ho idú lynčovať. Hneď zákazy, príkazy, také a onaké opatrenia pre šoférov. Pochybí cyklista? Chodec? Máme s tým rátať, lebo to sa stáva. To je chodec, či cyklista, máme sa s tým zmieriť, predvídať. Nikde som nevidel od teba žiaden návrh na elimináciu, alebo zmiernenie následkov, čo by sa priamo dotklo chodcov, čo cyklistov. Maximálne tak, že vybudovať oddelené komunikácie pre nich. Inak je to zakaždým o obmedzovaní a perzekuovaní vodičov. Nižšie rýchlosti, všade retardéri, zužovanie ciest, zákazy vjazdu, všade kamery, radary atď. Nedávno som na Instagrame zachytil informáciu, neviem na koľko je pravdivá, že z posledných 150 cyklistov, čo umrelo na cestách v ČR, tak v 109 prípadoch za to mohli samotní cyklisti (v roku 2020 to bolo 36 cyklistov, v 27 prípadoch bol vinníkom cyklista). Cyklisti dlhodobo majú cca 60-65% mieru zavinenia nehôd na cestách v ČR, Nemecku, Anglicku. Na Slovensku to je plus mínus rovnaké % a cca rovnaký pomer vzhľadom k počtu obyvateľov. Čo sa teda spravilo, aby cyklisti neumierali toľko na cestách? A nemali toľko nehôd? Dotkli sa ich nejaké zmeny? Prísnejšie pravidlá? Nie, nič sa nezmenilo, len dostali ešte väčšie práva a šoféri vozidiel dostali ešte viac povinností ku vzťahu k cyklistom. Sorry, ale toto je čistý alibizmus a vykrikovanie, fuj, fuj, zlí šoféri, umierajú cyklisti či chodci pod kolesami áut a musíme nájsť riešenie, aby autá zabíjali menej cyklistov a chodcov. Teda riešme šoférov. Lebo oni sú ten problém. 60-65% nehodovosť cyklistov? Nepodstatné. Umreli 3 chodci na ceste, keď prechádzali mimo prechodu pre chodcov, na červenú, opitý atď? Keby išli autá 30 a nie 50, tak by mali šancu 89% že prežijú (číslo je fiktívne). Že za nehody môžu chodci? Nepodstatné. Alebo toď nedávno, pandémia. Mali percentuálne asi najviac chorých v EU. V médiách, noste rúška, atď. Neeee, hrdý slovák nie je ovca, on to nosiť nebude. A keď skončí v nemocnici, tak on za to predsa nemôže. To ostatní mali nosiť rúška. Oni mali chrániť jeho, nie on seba. Ostatní sa mali mať rúška, mali sa dať očkovať, atď, mali spraviť všetko preto, aby on bol v bezpečí. Čo spravil hrdý slovák, čo nie je ovca, aby sa ochránil? Akurát tak veľké hovno a ukazoval na všetkých naokolo. A toto razíš ty.
14.11.2022 - 00:04:48
01
no chlapci, ako vás tak čítam, tak mám riešenie. Bicykle/chodci/beh/... len na uzavretých dedikovaných areáloch. Autá nebudú riadené šoférmi ale napoja sa na nejaký elektromagnetický pruh (lebo GPS je nepresné) a ten ich povedie. A voilá, máme po probléme. Žiaden nezodpovedný vodič, žiaden chodec/cyklista na komunikáciách ...
14.11.2022 - 09:12:26
01
6:58
Príloha:
4F0BA318-B233-4722-8771-9BD2F328F1EF.png
4F0BA318-B233-4722-8771-9BD2F328F1EF.png 54.51 KiB thumb_up0thumb_down



8:30
Príloha:
04DBEA71-EAF3-4DF6-B876-49F02BD23A7E.png
04DBEA71-EAF3-4DF6-B876-49F02BD23A7E.png 139.29 KiB thumb_up0thumb_down



Príloha:
83D8F6A0-BEF3-4169-ADFC-C1A0C7E290B2.png
83D8F6A0-BEF3-4169-ADFC-C1A0C7E290B2.png 148.68 KiB thumb_up0thumb_down



Oplatí sa hrať sa s telefónom počas jazdy
14.11.2022 - 18:02:48
04
chudak medved. Dnes som mal hmlu aj rano aj poobede na takmer cely cas (1+1h) a nebolo to bohvieco, dost to unavuje. Ak boli hmlovky, tak pre istotu len v kolone a castokrat som koncove svetla auta zbadal az tesne za autom, ako keby boli spinave, alebo co. Siluetu som uz videl aj par sekund, ale svetla az ked som sa priblizil na dotyk. Treba mi nejaky radar, ale ta brzda ho v tom medvedovi uz mohla mat :-D
14.11.2022 - 18:28:32
00
Ta slovakova…aj by som napísal, že je to <I>, ale tak hlavne že sa jej nič nestalo (a ani nikomu inému). Snáď sa poučí, trubka.
14.11.2022 - 18:45:15
01
A komu sa dnes niekedy po 17:30 podarilo dostať na križovatku Prievozskej a Bajkalskej? Celkom zábava...semafory off, tma, hmla. Čakal som na zastávke a len som pozeral na tie kolízne situácie. Chvalabohu sa tam nič nestalo počas môjho pozorovania.
14.11.2022 - 19:23:47
00
Este k tomu tam aj vybuchol plyn a potom uzavreli Prievozsku. Vystrelovali tam poklopy
14.11.2022 - 19:29:12
00
Aha, tak to ani neviem. Videl som ešte len ísť hasičov smerom na Nivy z Bajkalskej
14.11.2022 - 19:30:33
00
iron.hide napísal:
Este k tomu tam aj vybuchol plyn a potom uzavreli Prievozsku. Vystrelovali tam poklopy

Alebo naopak, vypli elektriku aby nebolo Mexico.
https://en.wikipedia.org/wiki/1992_Guadalajara_explosions
14.11.2022 - 19:46:06
00
Pouličné osvetlenie, billboardy a nápisy svietili https://www.teraz.sk/regiony/na-prievozskej-ulici-v-bratislave-vystre/674438-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bw%253BwIndex%253Btop&fbclid=IwAR2OmLFj3syCGgzdqH4MmeVQdF753JcqIyWoBeh-2MiV0eXvP-vMzaBcsw4

A na križovatke pri Mileticke semafor tuším normálne fungoval
14.11.2022 - 20:37:25
00
dnes ma predbiehala KIA 6 EV a čuduj sa svete v zadu pohaseneeee tma...asi eko režim do hmly hh
15.11.2022 - 09:10:29
00
misoR napísal:
6:58
Príloha:
4F0BA318-B233-4722-8771-9BD2F328F1EF.png


8:30
Príloha:
04DBEA71-EAF3-4DF6-B876-49F02BD23A7E.png


Príloha:
83D8F6A0-BEF3-4169-ADFC-C1A0C7E290B2.png


Oplatí sa hrať sa s telefónom počas jazdy


Divim sa, ze tu este stale nemame povinnost mat v autach:
- starter motora s alkoholtesterom
- elektronicky obmedzovac rychlosti na zaklade map a GPS dat
- interierovu rusicku mobilneho signalu inicializovanu starterom.
15.11.2022 - 09:36:45
00
o tom poslednom, o rušení signalu, resp blokovani mobilu pocas jazdy sme sa vcera bavili s kolegami, pomohlo by to a zamedzilo veľa kolíziám
15.11.2022 - 09:53:38
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up