Mlok áno tie minumálne zdvihy veľmi dobre poznám začínal som na Manitou I cez Manitou 3 čistý elastomer 2-3 cm zdvihu až po 140 cm a teraz mám zese na jednom Manitou 4 zdvih tak 3 cm
A na Garde som v podstate zistil že mi odpruženu vidlu ani "netreba "nakoľko v jednom zjazdiku som mal vidlu zamknutú a došiel som na to až dole
Já mám na HT třeba teď pevnou karbonovou (po více letech na fullu jsem pořídil letos ještě i HT) a nejdřív jsem ho jezdil chvíli s u-turnovou Rebou, ale neseděla mi po těch letech na fullu ta nevyváženost (slušně fungující
vidlice a pevná zadní stavba). Ale teď geometrie s pevnou v pohodě, protože tam mám Pells XF2 long, která je vysoká přesně jako Reba na 95mm (ale už se nesníží sagem, takže odpovídá geometrii Rebě na 115mm + sag).
A ta pevná je tedy mnohem méně pohodlná než zamčená Reba (a to s nastavením floodgate na větší sílu otevření, tedy rozdíl je pouze v tom, že ten lock není natvrdo ale umožňuje oproti té pevní cca 1cm zdvihu).
A když dáš pevnou, tak ušetříš kilo váhy.
Občas si na tom HT dám i těžší sjezdík, je to zajímavé, super na trénování techniky, ale mít to jako jediné kolo bych tedy rozhodně nemohl (kdybych ze tří kol musel jedno zrušit, tak si nechám oba fully a zruším HT). A tedy věci, které na fullu jsou pohoda jsou pak najednou docela těžké a věci, co jsou těžké na fullu, tak na tom HT nedám vůbec.
Na fullu se mi jen jednou stalo, že jsem vletěl do jednoho hodně prudkého a trošku těžšího sjezdu rychle se zamčenou vidlicí a málem jsem to neustál (normálně lock na Talasech vůbec nepoužívám, takže to byl dobrý šok). Na HT s pevnou tenhle sjezd právě už je dost těžký a je třeba ho jet pomalu (tedy aspoň já musím) a na fullu ho dokážu projet dost rychle a znám ho nazpaměť a vím jak se i dle počasí mění a co tam čekat, takže na fullu tam většinou vletím docela rychle a ta zamčená vidlice byla tedy čára přes rozpočet.