...Fox 32 Float Evolution CTD O/C 100mm...a to ešte nemám na tom najazdené ani 60 km...a najskôr bola v servise kvôli spomínanému CTD systému, ktorý sa pokazil už pomaly po 200 metroch....neviem som z toho už na nervy...
24.03.2013 - 20:20:20
00
Aha, to je tá čo sa tu riešila. :)

No ťažko súdiť, keď to sám nepočujem, no tlmnie pri svojej práci určite vydáva zvuky.
24.03.2013 - 20:21:21
00
...vy***ný FOX :fubar:
24.03.2013 - 20:26:54
00
pokial to lencvachta neries a jazdi, ked sa zmeni prejav vidlice, daj znova na reklamacku... ale nepotesi
24.03.2013 - 20:32:42
00
...ide o to, že vždy keď sa to nejakým spôsobom tá vidla odlepí od zeme a dostane sa na doraz, tak vtedy je cítiť také silnejšie "odfúknutie" predtým som to nejako neregistroval, alebo to možno ani nerobilo...tak teraz neviem, či je to normálne, alebo ide zasa o nejakú poruchu...
24.03.2013 - 20:56:24
00
...vy***ný FOX :fubar:


???

Podľa všetkého to robí HS expanzia (rýchly odskok). U tejto vidlice nie je až tak podstatný (100mm) ale veľa iných vidlíc túto funkciu nemá ani tam kde je nutná = 140mm +
Nie som si však istý či ho táto verzia tlmenia má.

Jednoducho ak funguje CTD a ide na doraz, tak je všetko v poriadku a riešiš len paranoju. ;)

Moja syčí tiež a som rád, že je to tak. :mm:
24.03.2013 - 21:18:20
00
...tak vidlica chodí v pohode stále, ale tie zvuky sa mi akosi nepozdávaju, a doraz mám tak cca 10mm pred koncom nôh, ale tomu bolo aj tak predtým...radšej to mám tvrdšie keby to malo niekde chytiť nejakú šupu, ale tak samozrejme zasa to nemám ako pevnú vidlicu :) CTD funguje....zatiaľ...tak trošku si ma upokojil...snáď tam nebude zasa nejaká porucha...
24.03.2013 - 21:31:16
00
Ak sa to deje len keď zatlačíš vidlicu hlboko do zvihu a prakticky ju hneď pustíš, nech sa vráti do nulovej polohy, tak potom je to takmer isto high speed expanzia alebo rýchly odskok. Je to akoby "zrýchlenie" odskoku pri veľkom tlaku na labyrint. Vtedy sa otvára planžetka a tak nabieha okrem klasického rebound prietoku (okolo ihly ktorou nastavuješ rebound) aj prietok high speed. Zatvára sa keď tlak na túto planžetku je menší a už ju nedokáže pretlačiť. Tým pádom je vidlica utlmená. Výhoda tejto funkcie je, že napr keby si nabehol na koreň, tak sa za týmto koreňom rýchlejšie vráti späť = skorší kontakt kolesa so zemou. ;)

Takže snáď už nebudeš z toho rozladený.

V inom prípade by mohol syčať olej len ak by tam bol v ňom vzduch, čo by pri tejto patróne signalizovalo nefungujúce CTD. :)

AM.EN :ninja:
24.03.2013 - 21:36:59
00
...si ma dobre utrel teraz s tou odpoveďou :D Ďakujem za vysvetlenie :) očividne asi do toho celkom vidíš, tak budem hádam už kľudný, ale je to presne tak ako si napísal, že pri menšiom zahĺbenie nôh to neurobí ale ak ju stlačím viac na nejakej prekážke tak "zasyčí" a ide naspäť... Ďakujem :)
24.03.2013 - 22:20:33
00
Tak väčšinou také nepíšem, lebo to zbytočne odstrašuje rozsahom a málokedy to aj niekoho zaujíma. Teraz bola vhodná príležitosť. A aby sme neostali len u kecov, tak názorná fotka z FIT patróny.

Červená šípka ukazuje na otvor kade vyteká olej pri klasickom low speed rebounde (pomalý odskok) a zelené šípky ukazujú tam, kde sú otvory pod planžetkami pre high speed rebound (rýchly odskok).

Príloha:
lab.jpg
lab.jpg 111.76 KiB thumb_up0thumb_down



;)
24.03.2013 - 22:36:20
00
...práveže ja mám techniku celkom rád, tak sa rád učím takéto nové veci vieš :) Ale som z takých vecí ako hydraulika trochu blb ale rád to pozerám :) A ešte jednu otázku mám na teba...vždy aj keď stlačím tak je na začiatku počuť taký zvuk ako keby cingla tá pružina vieš keď to stlačím, alebo ako keby sa tam prsote vykonal nejaký pohyb tej pružiny...malo by to byť tiež OK nie ? :)
24.03.2013 - 22:56:04
00
Tak negatívna pružina sa pri Floate rozťahuje, možno to bude to, možno myslíš niečo iné?
Ťažko je to súdiť takto z textu. ;)
24.03.2013 - 23:39:42
00
Kedze s nastavovaním vidlíc nemám také skúsenosti a toto je moja práva kvalitnejšia vidlica (Fox 32 Talas 150) tak by som chcel aby mi skúsenejši poradili ohladne nastavenia. Bol som uz dva krát na vyjazde a vsimol som si ze vidlica mi nepruží nadoraz. Viem,že nadoraz by nemala pružit ale tak pruží mi tak 120mm. Neviem teraz ci to tak má byt správne alebo môžem dat este nižší tlak. Vidlica bola pri kupe nastavovana podla sagu a čo som čítal tak zrovna toto nieje moc dobrý spôsob nastavenia vidlice. Môžem nastavit vidlicu(znižením tlaku) tak aby pružila 140mm a 10mm by bola rezerva.
Dalej pri lockoute mi vidlica vzdy klesne ak slapem do kopca asi o 10-max 15mma ostava v tejto polohe. Taktiez pri vacsom zaltaceni trocha pruží. Myslím ale že to tak má byt aby sa zrejme nič nepokazilo ked zabudne vypnut lockout dole kopcom a narazim na nejaku prekážku
Taktiež sa chcem informovat ohladne nastavenia rebound cize odskoku vidlice. Natavuje sa to dole na pravej nohe. Zrejme je to nastavenie rýchlosti akou sa vidlica vráti spat do pôvodnej polohy. Neviem len pri akom stýle jazdy má byt ten rebound nastavený. Príliš rýchle vracanie zrejme budem cítit v rukácha pre príliš pomalom nebude dostatočne kopírovat terén?
16.04.2013 - 11:05:11
00
tlmenie kludne daj na min a kusok vrat s5, tak aby bol vidla stale rychla, ale aby nekopala.. potom tu otestuj na travnatom podklade. jazdou tak 15 a 30 km-h a potom nejaký korenistý zjazd tam si to dolad podla
16.04.2013 - 15:10:10
00
tlmenie kludne daj na min a kusok vrat s5, tak aby bol vidla stale rychla, ale aby nekopala.. potom tu otestuj na travnatom podklade. jazdou tak 15 a 30 km-h a potom nejaký korenistý zjazd tam si to dolad podla


aha takze je dobé ked sa čo najrýchlešie vracia spat ale v ramci toho aby som to čo najmenej citil na rukách.
A čo sa týka toho pruženia je v poriadku ked mi pruží tak 130mm. Alebo malo by to íst tesne ku korunke len tam je potom riziko že pri nejakom skoku by to už buchalo o seba?
16.04.2013 - 15:49:28
00
keyboard_arrow_up