Tu je uryvok z Divaldovej knihy - kontrolovany trening.Ziadne treningy tempa.nic,iba ZDV a intervaly ANP+5 pulzov.
Priklad v tabulke je pre sportovca s bodom ANP 175 pulzov

Prílohy:

divald.png
divald.png 780.58 KiB 1 thumb_up1thumb_down

06.12.2017 - 11:22:36
01
co popiera cely sweetspot trening a kopu dalsich prijemnych aktivit ktore sa zasadne odporucaju :)

viem si predstavit ze diskusia tohoto autora s inym autorom by bola asi ako Zlatos vs Bukovsky
06.12.2017 - 12:15:57
01
Akoze, polarised vs sweetspot, to je klasika, flamewar cislo 1 poslednych rokov. Aby to napokon nebolo tak, ze treba vlastne viac trenovat a menej vypisovat po forach.

“In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.”
https://www.strava.com/athletes/racheljak

06.12.2017 - 12:26:57
01
navrhujem dat si tu potom preteky a kazdy napise ako trenoval :D
06.12.2017 - 12:29:37
00
dellax napísal:
navrhujem dat si tu potom preteky a kazdy napise ako trenoval :D

Mám ti dať palec dole :-) :-)
06.12.2017 - 14:50:42
00
Rachela napísal:
Akoze, polarised vs sweetspot, to je klasika, flamewar cislo 1 poslednych rokov. Aby to napokon nebolo tak, ze treba vlastne viac trenovat a menej vypisovat po forach.

a tak su pacienti (nevravim ze ich je vela) ktori maju najazdene 1uxyz km a potvrdzuju ze ani druha polovica tvojho vyroku nie je zarukou toho ze to pomaha :)
06.12.2017 - 15:51:17
00
Rachela napísal:
Akoze, polarised vs sweetspot, to je klasika, flamewar cislo 1 poslednych rokov. Aby to napokon nebolo tak, ze treba vlastne viac trenovat a menej vypisovat po forach.

veru uz som sa tot aj cudoval ze par nestastnikov sa stazuje ze neni kedy ale vzhladom na pocet prispevkov a cas v ktorom vypisuju...... 😀

I"m just like you but better

the best predictor of performance is performance itself

There are only three things that always tell the truth: drunk people, children, and Lycra.

06.12.2017 - 17:31:54
01
Tak podla clanku v odkaze,su v polarizovanom treningu najlepsie vysledky pri intervaloch 4 x 8minut
http://www.bikepartsreview.com/Polarized-training-for-cyclists.html#.WijwYFXiaUk
07.12.2017 - 08:47:44
00
Podla clanku v odkaze,su v polarizovanom treningu najlepsie vysledky pri intervaloch 4 x 8minut - u niektorých športovcov.

https://www.strava.com/athletes/20576473

07.12.2017 - 15:42:59
00
1) Elite athletes put in a high volume of training, equating to about 100 miles per week for running, or 20 hours per week for cross country skiing/ cycling/ swimming. A total of between 600 hours (runners) 1200 hours (cyclists) and 1300 hours (swimmers) per year.

a toto je dovod preco na podobny trening mozu bezni hobbici pre ktorych bicykel nie je jediny zaujem zabudnut.

moje sproste ja by este dodalo ze pri predstave takeho objemu niekde pri bratislavskej hradzi mi je na zvracanie viac ako pri tabate :)
07.12.2017 - 17:52:16
00
Jj tiez si neviem predstavit, kde by som jazdil, aby ma to bavilo. Uz pocas tych mojich 200hodin by som niektore trasy presiel poslepiacky :) A to sa snazim jazdit kade tade.

Obycajny clovek vie co sa oplati, vzneseny vie, co je dobre (Konfucius)

07.12.2017 - 19:32:01
00
čo by sa stalo keby z roka na rok rapídne navýšim objem? napríklad keď som tento rok jazdil priemerne 9-10h week a skočil by som na cca 15hweek, čiže cca 30% nárast objemu, je to velký skok? s tým že budem mať lepšie podmienky, a aj strava(jedlo :D ) a regenerácia bude na lepšej úrovni. toto bude v podstate moja prvá celá komplet sezóna a rád by som si aj zapretekal, nebudem klamať rás by som zo svojho tela vymačkal čo najviac ale zasa nechcem ísť too much too soon, s cyklistikou som začal tento rok v máji od vtedy mám najazdené 250h a 6400km, dvoje krátke preteky do kopca kde som sa na moje počudovanie umiestnil vcelku obstojne v 1/3 výsledkov a namotal som sa až až, iste viete o čom hovorím :D
07.12.2017 - 21:19:15
00
Záleží čo od navýšenia objemu očakávaš. Objem ako taký nič neznamená. Môže sa stať, že ťa bude na pretekoch porážať týpek s polovičným nájazdom. Dôležitá je štruktúra tréningu a zameranie. Záleží či chceš jazdiť dlhšie maratóny, alebo krátke a intenzívne XCO, alebo dokonca XCE. Tá regenerácia čo plánuješ je potom veľmi dôležitá.
ja som napr. tento rok nebola ani v teple na sústredení, celkovo mám o takmer 2.000km menej ako minulú sezónu. Ale upravila som tréning do intenzity a pridala intervaly a mám lepšie výkonové výsledky testov ako predtým. A aj sa pri jazde lepšie cítim a mám lepšie výsledky na pretekoch. K tomu ešte aj úprava jedálnička od dobrého priateľa a zníženie podielu tuku na cca 15%.
08.12.2017 - 06:06:01
03
Tak zaprvé mňa nijaký týpek s polovičným objemom porážať nebude ok? :D ale teraz vážne,,, v podstate môj plán je prvú polovicu sezóny ísť viac menej volume, čiže skôr vyšší nájazd, menšia intenzita,, tréning vytrvalosti, sily v kopcoch atď a do toho pridať preteky na nabratie skúseností,, a niekedy od začiatku augusta by som začal pomaly zvyšovať intenzitu, začal by som drtiť intervaly na zvýšenie Vo2max, kedže v septembri je u nás v okolí hneď niekolko krátkych intezívnych pretekov/časoviek do kopca v trvaní od 7-30 minút, to by mal byť aj môj vrchol sezóny, rád by som sa držal medzi absolútnou špičkou v týchto (hnojákoch:D), už tento rok mi moc nechýbalo,,,,,,,,,,,,,,,,,, idem nato dobre? nič konkrétne som síce nepovedal ale viac menej ide o tú samotnú ideu :D
08.12.2017 - 17:33:32
00
naviac k tomu vrelo odporucam absolvovat si minimalne zakladne trio slovenskych cestnych pretekov - Sered + Volcano + Martin. aj ked ich pojdes bez ambicii / s ambiciou dokoncit trening to bude super.
08.12.2017 - 18:05:39
00
keyboard_arrow_up