Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Som cyklolaik a potrebujem radu od vás, čo tomu rozumiete. Chcem vymeniť dcére (výška 170 cm) bike, ktorý používa len v mestskej premávke v BA na cestu do práce a späť, takže žiaden terén ani kopce, ale zato rozbité krajnice, výmoly a bordel. Berie to ako kardiotréning, je pomerne fyzicky zdatná, a štandardne zvláda udržať priemerku 30 km/h.
Postupne vyskúšala HT, cross aj full od známych a teraz by som rád z toho niečo namiešal a celkovo by to nemuselo presiahnut 13 kg.
Kedže chcem aj zadné odpruženie a zároveň teleskopickú sedlovku pozerám sa po xc full so zdvihmi 100/100, nepovažujem za potrebný remote lockout tlmičov. Čím menej ovládacích páčok na riaditkách tým lepšie, stačí, že tam bude ovládač sedlovky. Potiaľto to zvládnem, ale dalej to skombinovať neviem a ani netuším či to je realizovateľné:

- chcem jednoprevodník a kazetu pokrývajúcu pomer cca 1,0 - 4,5...teda napr. 44z a 10-42 alebo 52z a 11-50 ( vsade u MTB vidím max 36z).
- ochrana proti padaniu reťaze - napinák, vodítko,,,čokokolvek, ale padnúť nesmie
- kolesá 28/29, asi tam nepojde širsí plášt ako 1,5, dezén rýchly, ale nech to hneď neŝmykne na piesku, kockách, koľajniciach. Duše, bezduše ...neviem posúdiť
- Kľuky, prehadzovač, stred, pevné osky, ložiská, typy reťaze atď...tomu asi nepotrebujem rozumieť, ale viem že to musí spolu ladiť

V linkoch je zopár bikov, ktoré sa mi páčia, cenovky sú ale dosť vysoké, takže tu by som rád dostal tipy na prípadné iné vyhovujúce modely. Pri každom zároveň otázka znie, či tie úpravy sú technicky zrealizovateľné (tel sedlovku chcem s vnútorným vedením) a ak to niekto vie aj finančne odhadnúť tak budem mať podklad či to zvládnem doplatiť k novému biku, alebo radšej prerábať zachovalú jazdenku. Komponenty nemusia byť top, stačí niečo spoľahlivé, overené.

https://www.top-cyklo.cz/Sunn-SHAMANN-XC-S1-d1965_1051565731.htm#detail-anchor-description

https://www.cyklostore.sk/29-palcove-full/specialized-epic-comp-carbon-vel.-m/

https://www.cyklomira.cz/mtb/full-29/celoodpruzene-kolo-29-orbea-oiz-29-m30-2020/

https://eshop.bikepeak.sk/bicykel-trek-supercaliber-9-7-nx-cierna-biela-2021

https://www.bikerun.cz/jizdni-kola/kolo-mondraker-f-podium-carbon-carbon-orange-grey-2021
Zobraziť komentár 29.10.2021 - 20:23:30
00
Ja nechcem vŕtať, ale na čo je jej na takéto jazdenie full a teleskopická sedlovka? Len to bude mať ťažšie a pomalšie. Ak daš bezduše na HT, tak to bude pohodlné dosť a oveľa ľahšie.
Zobraziť komentár 29.10.2021 - 20:59:44
00
Súhlasím, že tam bude váha navyše a aj očakávam reakcie, že čo som to vymyslel za blbosť...Dcéra počas jazdy stále sedí v sedle a tie rany od jám a rozbitej cesty sú dosť nepríjemné, a často sa nemáš šancu tomu vyhnúť, lebo ťa obieha autobus apod. Testovala aj odpruženú sedlovku, v princípe by to akceptovala, ale teleskopka je priorita, chce pri zastavení na semaforoch apod dočiahnuť pohodlne zo sedla na zem.
Moja prosba bola ale iná...je tá skladačka realizovateľná ?
Zobraziť komentár 29.10.2021 - 21:28:55
00
Celkom tomu rozumiem, teda az na ten teleskop ale to si prave vysvetlil. Odhliadnuc od toho by som videl ako ideal epic, aj ked neviem ako s velkostou toho konkretneho M. Ale mas to jednak bez pacok a hlavne to bude fungovat tak ako ziadas: dostatocne tuhe bez pohupovania aj pri rychlej jazde ale zaroven tlmiaci ked treba cez vymole, kolaje a pod. Pri ostatnych systemoch ked to bude zamknute aby sa nepohupovala pri sviznej jazde tak pri jazde cez nerovnosti vytrase ako na ht, pri otvorenom rezime moze pohupovanie vadit, trebalo by pracovat podla situacie s lockoutom, ktory nechces.

K pozadovanym upravam, kluky vymenit trebars za tieto, prevodnik podla potreby 40/46z, netreba menit ani stred a ani riesit voditko, zuby na prevodniku spolahlivo retaz udrzia
https://www.cycology.cz/kliky-sram-rival-1-d1-dub-wide-ruzne-varianty-p1491634/?vid=1491598

Edit: teraz som si uvedomil moznu nekompatibilitu velkeho prevodniku s mtb ramom, no tych 40z pri wide verzii tych kluk by este mohlo vydat. Trebalo by to vsak overit/vyskusat, no 38z ten ram pojme.

Podla prevodniku teda bud nechat aj kazetu 11-50 co je alebo vymenit orech za xd a pouzit kazetu 10-42, trebars
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kazety-a-pastorky/mtb-10-11-12-prevodov/sram-xg-1150-11sp-kazeta-10-42z-.html?gclid=Cj0KCQjwt-6LBhDlARIsAIPRQcJUkVEZwQxrPM9joOQSTPfbDfKJ5cMEolUyOdKW7nSIDgT_A58rOGwaAuerEALw_wcB

Plaste nieco na styl tychto vittoriek, no skusenost nemam ci a ako drzia prevazne na asfalte, dlazbe… Popripade rozne alternativy s takmer hladkym stredom aj bokmi a tvrdsou zmesou, nech na betone co to vydrzia. Alebo nieco z gravelu v sirke cca 40mm, schwalbe g-one speed, panaracer slick/semi slick,…
https://r2-bike.com/VITTORIA-Tire-Terreno-29-x-21-TL-Ready-Graphene-20-4C-black-transparent

Duse/bezduse podla preferencii, ja samozrejme poviem bezduse v kombinacii s insertmi, a mas istotu ze aj ked nahodou pichne tak ked tmel nahodou nezalepi tak bude moznost dojst bez tlaku domov alebo na miesto vyzdvihnutia.

No a potom uz len ten teleskop, pripravu na vnutorne vedenie ma kazdy z bikov, tam podla cenovky…

Cenovo by sa to mohlo pohybovat cca 400-500€ (Kluky, kazeta, orech, plaste, inserty) +teleskop.


Alternativne by som to videl na ten trek, upravy by trebalo rovnake ako na epicu.

Zobraziť komentár 29.10.2021 - 22:12:47
00
Nevidel som konkretne ramy nazivo, ale myslim ze tolkozubovy jednoprevodnik sa tam nevojde kvoli zadnej stavbe. Max mozno 40z. To su MTB ramy navrhovane na mtb prevody.
Zobraziť komentár 29.10.2021 - 22:30:07
00
Vdaka Jaiub za jasnu odpoved, tak som si to predstavoval. V principe si mi potvrdil preferenciu Epicu na cestu kvoli systemu brain, resp Treku s tym IsoStrut.
Takisto aj s tirovaf odpovedate na moje obavy, ci sa vobec velky prevodnik do ramu zmesti...tych 40z na 10z kazety nemusi stacit, teraz bezne jazdi aj prevod 45z na 11z...
Mozno budem musiet zacat hladat podla tvaru ramu...ze kam sa aspon 44z zmesti...resp sem niekto co taky bike vlastni napise..
Zobraziť komentár 29.10.2021 - 22:51:24
00
Odlepit zadok od sedla, ak to situacia vyzaduje, patri snad k tym najzakladnejsim zrucnostiam, ak to tak vobec mozem nazvat, pocas pouzivania bicykla. Nauc dceru toto a usetrite si obaja vela nervov, starosti, aj penazi.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 10:27:14
03
No sice 100% prehlad o mtb bikoch a kapacite prevodnika nemam, ale obavam sa ze taky nenajdes. Standartne je to 36z, teraz uz postupne 38z a mozno niektore vydaju aj 40z, ale 44 tazko. Ja mam na epicu v podstate 38z(36z oval) a myslim ze tych 40 by este pojmul, zalezi od offsetu prevodnika/kluk. Alebo nechat kluky v tomto konkretnom biku ake su a riesit to custom prevodnikom s offsetom na mieru aby sa zmestil (predsa len aj ta wide verzia tych cestnych kluk co som ti hore poslal je stale menej ako bezne mtb kluky, nehovoriac o boost klukach), viem ti s tym pomoct, mozno. Kazeta, resp. tazky prevod by taktiez nemal byt problem, z cinska vies objednat kazetu s 9z najmensim pastorkom a rozsahom podla potreby do 46 az 52z, ten prevod 40x9 (4,4) musi bohato stacit…
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 10:37:41
00
Nech sa nauci jazdit normalnou zdravou kadenciou 80-90 a 34x10 jej bude uplne v pohode stacit cca do 42km/h. Ked to staci najlepsim zenskym bikerkam pri spurte do ciela na svetaku, tak je nezmysel tvrdit ze to niekomu nestaci na cestu do prace.
Tiez by som si pozrel tie priemerky 30km/h na mtb pri ceste do prace v premavke. S tym by asi mali problem aj najlepsie cyklistky na Slovensku keby sli bomby.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 12:34:57
12
Nejdem tu hajit tuto volbu, ale myslim si ze je uplne zbytocne tu polemizovat nad tym co, preco a naco a pretlacat svoje nazory na vec ked na ne sa nepyta. Zjavne vie co chce a potrebuje a na to zalozil tuto temu. Naco presviecat ze musi stacit 34/10 zato ze s tym spurtuju najlepsie baby na planete ked jasne pyta viac? Taktiez tu priemerku by som chapal asi na rovnejsich slapavych, popripade klesavych usekoch, kedy neni problem suvisle slapat podla podmienok 35-40kmh, ako za celu jazdu s krizovatkami a pod…
To aj keby pyta zeleny bike tak tu budeme tliachat nech neni kkt a zobere cerveny lebo je najrychlejsi?
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 13:21:11
03
Jaiubvdaka za podporu, je to zhruba tak ako pises, ale zaroven rozumiem aj inym reakciam a viem pochopit co im vadi, nakolko som robil vrcholovo iny sport a tiez som takto reagoval nad poziadavkami amaterov, ked miesto toho aby zvladli zakladne veci nahradzali to profi vybavou, kde z mojho pohladu nevedeli vyuzit ten potencial co im to poskytlo a aj tak sa nikam neposunuli, ale tesili sa ze pouzivaju to iste co top hraci sveta.
ennio a lubo_j - v uvode som spomenul ze je to forma kardiotreningu, v principe v ramci treningoveho programu ineho sportu doma slape na stacionari, ma svoju kadenciu, intervaly a zataz. Cesta do roboty a spat je len ina forma takehoto treningu, takze tu vobec nejde o kvalitu a zvysenie zrucnosti jazdy na biku...proste odslape si 25 min pri svojej kadencii sediac v sedle a inak to nebude. Zaroven za tych 25 min + semafory ocakava ze bude v praci, takze nechcem aby terajsia rychlost klesla. Ma statistiku z kazdej jazdy a samozrejme bavime sa o priemerke bez zastavok, tak tuto polemiku nechajme tak. A nejazdi teraz na mtb, ale na takom starom "street" crosse kde ma 45z a 11-34. ...ale v principe pouziva len posledne 4 ozubenia.
Takze nie, nebude nikdy cyklistka a ani nikdy nevyuzije potencial full biku a ano z pohladu kazdeho bikera su to nerentabilne investovane peniaze.
Otazka bola ako to zrealizovat/poskladat a kde narazim na limity. Mozno bude vysledok ze to nejde, resp. prekroci to nejaku sumu ale uz len info ktore som dostal ze najvacsi problem je velkost jednoprevodnika ma ako laika tiez niekam posunulo.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 18:10:23
00
No ja pochopim tie poziadavky ohladom fullu a teleskopky. Ale nenapadlo ta ze tie biky nepodporuju vacsie prevodniky, lebo je to zbytocne?
Prevody nie su otazka nejakeho subjektivneho pocitu. Pomer 34x10 je pri rychlosti 30km/h prilis tazky a kadencia pri takej rychlosti je mozno tak 60 rpm (nechce sa mi pocitat presne). Pri 30km/h sa toci skor tak 34x14. Ma na tom starom crosse 29ky kolesa, ked chces porovnavat prevodovy pomer? Lebo obvod kolesa tiez urcuje aku vzdialenost na jednu otocku pedalmi prejdes.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 18:32:28
00
bebe999 Ta teleskopka do mesta je nahodou super, neviem, ze preco tu od nej odradzaju. Zastavim pred prechodom, dam si dole teleskopku, pekne sa opriem jednou nohou, druhu na pedale, hned ako nasadnem tak si teleskopku vysuniem a ficim cez prechod, tiez aj schadzanie, nasadanie na bike je jednoduchsie a to obzvlast ked sa bavime o civilnom obleceni.

Tento by som zobral pre zenu, obcas sa objavi aj tu na eshope, len hned sa preda: https://www.cannondale.com/en-eu/bikes/mountain/cross-country/scalpel/scalpel-carbon-womens-2
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 19:39:17
01
bebe999: pripojim sa aj ja, ale inak ako ostatni. Do debaty o prevodnikoch sa miesat nebudem :lol: Ja ti ale rozumiem, co a preco chces veci riesit tak , ako to chces. Chcem ta upozornit na viacero veci. Prva .. full a teleskopka je zdroj neustalych problemov a kedze nechces riesit problem s retazou, tak toto pocitaj, ze bude nieco, co bude vkuse problem. Kedze to ma byt na dochadzanie do prace a dennodenne pouzivanie, oblzvast asi predpokladam v nizkych teplotach a bordeli. Strata tlaku v tlmici, vidlici, teleskopky, loziska, atd. ... neustale jepotrebne kontrolovat vsetko, vratane pneumatik. O retazi ani nevravim. Takyto bajk je sice fajnovy na jazdenie, ale nie bezudrzbovy v tomto zmysle. Ledaze by si mal doma servisaka :) /peniaze v tomto pripade nie su ten skutocny problem/.Druha ... zjazdenie 10z pastorku je rychlejsie ako 11z. Kazeta, kde sa da vymenit je fajn, ale takych vela nebude. Teda SRAM myslim vobec. A 9z kazeta, na to pri silovom slapani a nizkej kadencii rovno zabudni. Pri tejto prilezitosti podotknem, ze aj ked silove slapanie na nizkej kadencii ma svoj ucel, vyznam a zmysel, neviem ci ma moc zmysel to robit 2x denne neustale... monotonny trening bez zmeny je kontraproduktivny a aj ked dcera cyklistka nebude /nevies :lol:/, takyto sposob sa mi nezda. Ani pre veslovanie, co mi napada asi najblizsie na tento sposob, preco by mal byt. Tretia .. spominas 1.5" pneus . Na dnesnych bajkoch su tie pneu bezne asi tak 3-4x objemnejsie. Plus full, tak pocitaj s tym, ze tieto priemerky uz asi neudrzi. Proste tie pneumatiky /ak ich teda nenafukas na kamen/, odpruzenie zozerie cast energie a rychlost pojde dole. Pri odpruzeni je naviac silove jazdenie a nizka kadencia, aj v sedle, stratovejsia.
Na rozbite cesty v meste uz samo o sebe dost pomoze mat objemne pneus ,idealne bezdusove. Neni nutne mat ani fulla. Jazdenie v sedle bez pohybu ani celoodpruzenemu bajku moc neprospeje (ak to neni DH bike 200/200). naviac, monotonne slapanie v sedle bez pohybu neprospieva ani chrbtici a dalsim castiam tela. A ani noham v konecnom dosledku.

Neviem posudit danu situaciu, takze viac radit nemozem a technicke rady tu uz padli. Ale ja osobne si myslim, resp. mam pocit, ze najlesie by bolo zmenit koncepciu celkovo, nez sa snazit uzkostlivo drzat nejakeho status-quo.
Mozes inak este skusit 29er fatbike na 4-5" pneus. Bez odpruzenia to v pohode zvladne BA cesty. Akurat na tych 30km/h to bude viac nez kardio :lol: Na druhej strane, len tak lahko ta nerozhodi ani piesok, ani sneh.

Este .. ako ti radili, pozri co za kolesa su tam teraz. Ak klasika 28" s uzkymi plastami, tak 29er s 2.2" su vacsie, to usetris jeden tazky prevod asi, pre rovnaku rychlost.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 20:01:37
01
Ito vdaka za iny pohlad, tak trochu upresnenia...nejedna sa o kazdodenne dochadzanie, je to v priemere 2x za tyzden. Vzdy len ked je sucho a povedzme teploty nad 10 st, takze maximalne moze chytit neocakavany dazd.
Tym padom ani najazd nie je nejaky enormny takze ten servis asi az tak horuci nebude...ale beriem na vedomie, ze aj to treba brat do uvahy.
Teraz jazdi na 28x 1,5 resp 47-622,..(z povodnych tusim 700x35c) to je hranica ktoru utiahne tak ako si predstavuje.
Zobraziť komentár 30.10.2021 - 20:28:58
01
keyboard_arrow_up