
Test: Trailové šortky Polaris Discovery - odolné a pohodlné
Keď som prvýkrát videl traky na týchto kraťasoch, tak som sa smial a hneď ich dal dole. Neskôr som to však predsa len vyskúšal a ako to dopadlo sa dočítate nižšie.
Kvalitné materiály = základ úspechu
Značka Polaris je na trhu už 25 rokov a napriek tomu nie je až tak rozšírená medzi našimi bikermi. Ja som mal možnosť obliecť si ju po prvýkrát až teraz počas testu. Na prvý dotyk sú materiály príjemné a hlavne kvalitné. Všetko je poctivo prešité, nikde netrčia žiadne nitky alebo iné nedokonalosti z výrobného procesu. Na kritických miestách sú použité panely z nepremokavého materiálu, ktoré sú naviac podporené podlepenými švami. Identifikujete ich ľahko podľa bielej farby z rubovej strany. Ostatné panely sú z príjemného, 4-smerovo napínacieho materiálu. Sivá farba je doplnená o oranžové detaily v podobe loga a nápisu Polaris.
Prvá jazda
Môžu byť vyrobené aj zo zlata, ale keď raz budú zle sedieť, tak sú každé trailové šortky zbytočné. Našťastie Polaris toto chápe, a tak Discovery sedia veľmi dobre a nikde nič netlačí. Taktiež počas šliapania sa nikde nešúchajú o telo a komfort týchto nohavíc je na veľmi vysokej úrovni. Prvú jazdu začínam bez trakov, prišlo mi to divné a určite budú iba otravovať. Nohavice sedia na moje prekvapenie dobre aj bez nich a nič sa nikam veľmi neposúvalo, tak zatiaľ vôbec nechápem ich význam. Strih je dobrý a skôr tesnejší, kedy zbytočne neovísajú kade-tade, a tak nie je možnosť, že by sa o niečo zachytili. Napríklad na viac objemnejších Endura Humvee sa mi bežne stáva, že sa mi zachytávajú o tlmič, čo nie je veľmi príjemné, hlavne keď sa potrebujem presunúť a nedá sa...

Na druhej strane, panely zo 4-smerového napínacieho materiálu nie sú až tak tesné, aby vás niekde tlačili alebo obmedzovali v pohybe a kraťasy sa krásne pohybujú v symbióze s vami. Zapínanie je riešené pomocou zipsu a dvoch stláčacích gombíkov alebo cvokov, ak chcete. Podľa mňa je to lepšie riešenie ako suchý zips, ktorý časom a najmä praním stráca svoje lepiace schopnosti.
Tak ja to teda skúsim
Kedže toto sú nohavice na test, musím vyskúšať všetky vymoženosti a vychytávky, ktoré ponúkajú - inak, poviem vám, tie traky by som si na seba nedal . Nacvakujem teda plastové pracky na nohavice a idem jazdiť.

Prvé metre nie sú veľmi príjemné, mám pocit, akoby ma traky išli zjesť zaživa, všade to tlačí a svrbí. Hovorím si, že ten jeden deň to nejak vydržím a budem mať aspoň nejaké negatívum. Čo však čert nechcel, po chvíľke ako šliapem a začínam sa potiť, traky sa prestali zdráhať a zrazu necítim nič. Ba čo viac, gate s trakmi sedia ako pribité, nikde sa nič neposunie, a to môžete mať vo vrecku aj ťažký mobil - k tomu sa ešte dostanem. Taktiež s použitím trakov sa predĺži zadná časť nohavíc o cca 10 cm a prekryjú ľadvinovú časť, takže je chránená od chladu a vody. Taktiež pri možnom páde materiál naviac oceníte. To som však zatiaľ, chvála bohu, neodskúšal. Na druhej strane, bez trakov táto časť trošku “žije svoj život” a buď zavadzia vnútri alebo si plápolá vonku a neplní svoj účel.
Ťažko to priznávam, ale tie traky sa mi tak zapáčili, že odvtedy ich nosím iba s nimi a keď si dám iné kraťasy, zrazu mám pocit, že ich musím stále naprávať a nedržia tak, akoby som chcel. Určite odporúčam vyskúšať predtým, ako by ste ich chceli odsúdiť na zapadnutie prachom v skrini. Veľkosť pása sa čiastočne reguluje gumenými pásmi po bokoch, a treba ju vyberať triezvo. Alternatívne by sa dal použiť opasok, nakoľko kraťasy obsahujú pútka, avšak to už by asi šlo na úkor komfortu. Samozrejme, s použitím trakov je tento problém irelevantný .
Ach, tie vrecká...
Ak patríte medzi tých, čo nosia vo vreckách mobil a kadejaké iné veci aj počas jazdy tak ako ja, budem vás musieť sklamať. Nohavice síce ponúkajú tri vrecká (z toho jedno zapínacie na zips), ale veľkosť a umiestnenie sú trochu menej tradičné. Hneď na prvej jazde mi z ľavého nezapínacieho vrecka vypadli kľúče od auta asi po troch šliapnutiach a určite neodporúčam si tam dávať nič cenné - možno, keby boli vrecká dvakrát také hlboké. Taktiež to zapínacie nie je ideálne na telefón. Ten sa tam zmestí, ale pri šliapaní ma neustále tlačí a nedovolí mi šliapať komfortne. Vrecká sú šité ako na rifliach, avšak pre potreby MTB by som skôr uvítal, aby boli viac posunuté do strán a jednoznačne hlbšie. Snáď novší model už bude mať toto lepšie premyslené, zatiaľ budem musieť veci presunúť do batohu.

Naozaj celoročné?
Výrobca udáva, že tieto nohavice sa dajú nosiť celoročne, avšak z mojej skúsenosti môžem povedať, že nad 25 °C v nich začína byť teplo. Najlepšie som sa v nich cítil pri premenlivom počasí, kedy sem-tam aj spŕchlo, čo nebol vôbec žiadny problém a nepremokavé panely plnili svoju úlohu na 100%. Celé sú potom pokryté DWR, a tak, pokiaľ vás nezachytí nejaká poriadna búrka, budete v suchu. Vrstva zatiaľ drží aj po cca piatich pracích cykloch, teda za mňa zatiaľ spokojnosť.

Potešia aj podlepené švy na zadnej časti, ktorá dostáva najviac zabrať od vody špliechajúcej zo zadného kolesa. Privítal by som možnosť nejakého vetrania na zips niekde na stehne, aby pri jazde trošku pomohli odvetrať nahromadené teplo. K nohaviciam taktiež nedostanete vnútornú výstelku, avšak verím, že kto potrebuje, tak doma určite už nejakú má. Polaris ponúka vnútorné nohavice s výstelkou samostatne pod názvom Ars Nix, ktoré sú kompatibilné s modelom Discovery a tiež ďalšími (Repel, Galaxy, Descent atď).

Plusy:
- Traky, ktoré ma veľmi prekvapili.
- Nepremokavosť na kritických miestach a podlepené švy.
- Veľmi príjemné na nosenie a jazdenie.
- Akurátny strih.
Minusy:
- Bez vnútornej vložky.
- Vrecká by mohli byť hlbšie a inak rozmiestnené.
Traky prekvapili
Polaris Discovery ma príjemne prekvapili a som rád, že som tie traky nakoniec vyskúšal. Okrem veľmi teplých dní sa dajú použiť celoročne a nebiť tých vreciek, bolo by ťažko niečo vytknúť. Ak však vo vreckách nikdy nič nenosíte, nemusí vás to vôbec trápiť. Po tomto teste sa tieto nohavice zaradili do mojej stálej výbavy a s obľubou si ich vždy rád vyberiem na trail.
Cena nohavíc je cca 99 €, dovozcom značky Polaris na Slovensko je Made4bike a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
comment Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.