EUROBIKE 2018 - Zaujímavosti zo sveta cestnej cyklistiky

EUROBIKE 2018 - Zaujímavosti zo sveta cestnej cyklistiky

Doslova módne prehliadky medzi talianskymi výrobcami bicyklov, nové materiály, netradičné farby a tvary, odvážny japonský špeciál a aj drevené bicykle. Poďme sa spolu bližšie pozrieť na zopár zaujímavých kúskov...

Dnes vám prinášame prvý prehľad zaujímavostí a noviniek zo sveta cestnej cyklistiky.

CEEPO – keď byť “aero” znamená naozaj všetko


Japonský výrobca bicyklov, ktorý nesie meno po samurajskom bojovníkovi Ceepho-vi, sa zameriava predovšetkým na tie určené pre triatlon. Na výstave predstavili revolučný bicykel s názvom Shadow-R, ktorý posúva zmysel slovíčka „aero“ znova o level vyššie. Nenájdeme na ňom klasickú vidlicu, ale niečo, čo pripomína blatník, ktorý je v strede kolesa napojený na ľavý a pravý diel, ktorých stred slúži aj na uchytenie kolesa pevnou oskou a na uchytenie hydraulickej kotúčovej brzdy. Na tomto bicykli je možné použiť pneumatiky so šírkou max 28 mm. Je kompatibilný s mechanickou aj elektronickou sadou Shimano alebo SRAM.




De Rosa – podarený taliansky dizajn a zaručená kvalita


Talianska De Rosa predstavila to najlepšie, čo má vo svojom portfóliu. Samozrejmosťou boli bicykle postavené na karbónových rámoch, no k videniu boli aj titánové kúsky. Nás zaujali mestské bicykle vytvorené v spolupráci s dizajnérskym domom Pininfarina. Ide o bicykle s nezameniteľným štýlom, ktoré sa hodia nielen do talianskych veľkomiest.





Basso – netradičné farebné kombinácie od tradičného výrobcu


Ďalší taliansky výrobca, ktorého bicykle by bez problémov mohli súťažiť na módnej prehliadke. V stánku bolo možné vidieť tradičné modely ako Diamante, Astra, Konos alebo Venta. Modely Astra a Diamante sú už nejaký rok k dispozícii aj s hydraulickými kotúčovými brzdami. Popri cestných, dráhových alebo časovkárskych špeciáloch, tento rok Basso predstavilo aj svoju odpoveď na stále čoraz populárnejšie gravel bicykle. Ide o tie s názvom Palta, ktorý je podľa nás niekde medzi cyklokrosom a gravelom. Okrem originálnych tvarov sú to hlavne farby bicyklov Basso, ktoré každého okoloidúceho zaujali. Sú to doposiaľ málo videné odtiene modrej alebo zelenej v kombinácii s matnými alebo lesklými metalickými lakmi.






Wilier – keď sa spojí tradícia s krásou


Taliani vždy hrali v cyklistike prvé husle, aspoň čo sa výroby bicyklov týka. Z tejto krajiny je aj výrobca Wilier, ktorý má každý rok čo ponúknuť. Čo sa týka trendov, tak značka neostáva konkurencii nič dlžná a ide s dobou. Aero kam sa pozriete, kotúčové brzdy a odvážne farebné kombinácie. Vybrať si svojho favorita naozaj nie je ľahké, pretože čo bicykel, to takmer umelecké dielo. Okrem tradičných cestných modelov Wilier predstavil aj novinky z kategórie triatlon a časovka.




Guerciotti – ďalší dôkaz, že Taliani tie bicykle proste robiť vedia


Nie nie, ešte si od Talianov nedáme pauzu. V stánku Guerciotti sme znova obdivovali aktuálne trendy talianskeho dizajnu v cyklistike. Pre mňa jeden bicykel krajší ako druhý a znova by som mal problém si vybrať. Som rád, že výrobcovia sú čím ďalej, tým viac odvážnejší a nelipnú na sterilných farbách. K videniu boli tradičné cestné bicykle, kde prevažovali modely na kotúčových brzdách. V móde je stále aero, takže to bolo aj v tomto stánku vidieť. Okrem toho sme videli aj triatlonové, časovkárske, dráhové alebo cyklokrosové bicykle.





Čo sa nezmestilo inde, no aj napriek tomu zaujalo?


Najľahší?


Merida Scultura s hmotnosťou 4,52 kg? Rozhodne je to možné, ale na každodenné používanie to už asi nebude, či?




Aero, aero… všade samé aero...


Simplon ukázal svoju verziu aero predstavca v kombe s riadítkami.



Hlavne nezabudnúť na ošetrenie proti červotočom


Drevené bicykle TBK nie sú ničím novým, no vždy zaujmú. Samozrejme, sú plne funkčné a je možné ich každodenne využívať. Ako je to s ošetrovaním rámu, to sa mi nepodarilo zistiť.




Aj kolesá je možné znovu vynájsť


Aj keď nie čerstvá novinka, tak ZIPP priniesol niekoľko svojich karbónových cestných kolies, ktoré sú ešte viac aero ako doposiaľ, a to nielen vďaka „zubatému“ dizajnu.



Tak trochu iný level „skladačky“


Skladačka a plnohodnotný cesťák v jednom? Aj to je už dnes možné. Presvedčil nás o tom výrobca Java zo Singapuru. Okrem skladačiek tu boli aj „neskladačkové“, teda klasické typy bicyklov. Nás rozhodne zaujali.




Obsah s podobnou tematikou:
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up9thumb_down report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

EUROBIKE 2019: Zaujímavosti, inovácie aj šialenosti – 4. časť

EUROBIKE 2019: Zaujímavosti, inovácie aj šialenosti – 4. časť

V predchádzajúcich článkoch sme sa venovali najmä technologickým novinkám, no Eurobike je obrovské panoptikum, kde sa dajú vidieť naozaj netradičné veci. Napokon veď posúďte sami.
EUROBIKE 2019: Novinky a trendy na rok 2020 – 3. časť

EUROBIKE 2019: Novinky a trendy na rok 2020 – 3. časť

Na tohtoročnom Eurobiku toho bolo skutočne viac než dosť, a tak po malej prestávke prinášame ďalšiu porciu zameranú na menej tradičné komponenty.
Elektronické radenie - výhody a ako na prerábku

Elektronické radenie - výhody a ako na prerábku

Zvažujete, či mechanickú alebo elektronickú sadu? Máte obavy z “elektriky”, či ju budete vedieť nastaviť a používať? Čo obnáša prerobenie mechaniky na Di2, aké sú výhody bezdrôtovej sady?
keyboard_arrow_up