ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2019 s viacerými zmenami

Nové lokality, dôraz na ekológiu a rovnako možnosť vyhrať v záverečnej tombole automobil.

Sezóna sa pomaly blíži k svojmu začiatku a v roku 2019 vstupuje najväčšia séria maratónov u nás do svojho 6. ročníka. S tým súvisí aj množstvo zmien, ktoré majú priniesť najmä viac zábavy pre všetkých – či už jazdcov alebo tých, ktorí sa prídu pozrieť a povzbudiť.

Preteky pre všetkých

Táto séria sa zameriava na široké skupiny bikerov – od výkonnostne zameraných amatérskych jazdcov až po skutočných „hobíkov“, ktorí sa chcú prekonať a vyskúšať atmosféru pretekov. Na tom sa meniť nič nebude a s týmto zámerom boli vybrané aj nové lokality. Môžete sa teda tešiť na tieto podujatia:

• ŠKODA Svätojurský MTB maratón – 13. apríl
  • ŠKODA Vlko Hron MTB – 4. máj
  • ŠKODA MTB maratón Levočské vrchy – 25. máj
  • ŠKODA MTB maratón Rajecké Teplice – 15. jún
  • ŠKODA HORAL MTB maratón – 10. august

Zostali teda 2 pôvodné maratóny (Svätojurský a Horal) a pribudli 3 nové.

ŠKODA Vlko Hron MTB

Vlkohron nachádzajúci sa neďaleko Banskej Bystrice ponúka trať v štýle hore-dole a množstvo zaujímavých chodníčkov. Okrem rýchlych pasáží v lese v ňom čaká aj stúpanie "sedem vŕškov", vďaka ktorému naberáte postupne výšku akoby po schodoch a čím vyššie, tým to ide samozrejme ťažšie. Následný zjazd je pekná odmena a môže začať druhá veľmi rýchla polovica. Aj tých 50 km s prevýšením cca 1300 m dá vo výsledku pekne zabrať. Navyše zázemie v zámockom parku dotvára celkovú výbornú atmosféru podujatia. Podrobný report u minulého roku nájdete na tomto odkaze.

ŠKODA MTB maratón Levočské vrchy

Maratón v Levoči je charakteristický svojimi dlhými stúpaniami a rovnako krásnymi výhľadmi. Vďaka tomu máte pocit skutočného vysokohorského prostredia, hlavne keď sa pridajú aj šotolinové cesty typické pre alpské podujatia a pohľad na neďaleké Tatry. Na dlhej trase sa môžete tešiť aj na porciu výškových metrov, ktorá sa prehupne cez hodnotu 2000 m. Zázemie je situované v Resorte Levočská Dolina a ponúka ideálne miesto aj na predĺžený víkend s rodinou. Okolité cyklotrasy totiž budú sedieť aj menej skúseným cyklistom a navyše sa dajú bez problémov absolvovať aj keď je horšie počasie, či po daždi. Viac sa dozviete aj v reportáži z minulého roku.

ŠKODA MTB maratón Rajecké Teplice

Podujatie s centrom v Rajeckých Tepliciach vás pre zmenu zavedie do kopcov Lúčanskej Malej Fatry, kde nebudú chýbať dlhé stúpania a poriadne rýchle zjazdy. Je akýmsi menším pokračovateľom bývalého Fatranského maratónu, ktorý bol známy pre svoje tradične dlhé kopce, ktoré dajú poriadne zabrať. Tu ich ale nájdete menej a na 50 km vás čaká porcia približne 1400 výškových metrov, pričom bude k dispozícii samozrejme aj kratší variant - tak ako pri každom podujatí v sérii. Aj tu si ako inšpiráciu môžete pozrieť reportáž minulého roku.

Maratón vo Svätom Jure tvoriaci úvod je tradične veľmi rýchly a ideálny na začiatok sezóny, naopak záverečný Horal so svojou traťou Krejzi v dĺžke viac ako 120 km zase ideálny pre poriadne finále. Najmä ak sa pridá aj výjazd na takmer 2000 m vysokú Kráľovu Hoľu.

Chráňme, čo doma máme

S krásnym prostredím slovenských hôr výrazne súvisí aj jedna dôležitá novinka – vysoký dôraz na ekológiu a čistotu prostredia. Organizátori jednotlivých podujatí ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2019 sa zaviazali, že v maximálnej možnej miere zabezpečia na každom podujatí série používanie materiálov šetrných k životnému prostrediu namiesto plastov. Dajú zbohom umelohmotným jednorazovým pohárom, príborom, táckam, štartovacie tašky takisto nebudú z igelitu a pribudne viac recyklačných nádob na odpad.

Atraktívna odmena

V prípade, že sa zúčastníte aspoň na štyroch podujatiach série, bude mať šancu zapojiť sa do finálovej tomboly. V nej bude čakať skutočne hodnotná výhra, pretože budete hrať o automobil ŠKODA FABIA COMBI v peknej výbave. Takže to môžete brať ako výbornú motiváciu dať si pekne do tela, zvládnuť náročné podmienky, či prekonať sa na trati a dôjsť do cieľa.

Pre rodiny s deťmi

Celá séria je charakteristická množstvom rôznych kategórií, ale po novom pribudne jedna špeciálna s názvom ŠKODA Family. Tá bude určená pre rodiny s deťmi a hlavne by mala motivovať tých najmenších, aby sa nebáli a vyskúšali si skutočné preteky v sprievode rodičov.

Na každých pretekoch série nebude chýbať množstvo sprievodných akcií, súťaží a bohatý program. Dôležité je priniesť všetkým účastníkom a aj ich „sprievodu“ viac zábavy. Cieľom je najmä to, aby na akcie chodili celé rodiny a strávili spolu aktívny deň.

Bližšie priblíži zameranie série v novej sezóne Ján Steyrer, vedúci marketingu zo ŠKODA AUTO Slovensko:

Na čo kladiete v roku 2019 najväčší dôraz?
No určite na zážitok z jazdenia. Séria ŠKODA BIKE OPEN TOUR je tu s nami už 6 rokov. A aj tento rok prinesieme spolu s organizátormi niekoľko zaujímavých noviniek. Stále platí, že naše preteky ponúkajú možnosť súťažiť v krásnej slovenskej prírode, a preto sme oproti minulým rokom ešte sprísnili kritériá na jej ochranu. Budeme šetrní k životnému prostrediu a rozhodli sme sa, že plasty nahradíme ekologickejšími materiálmi a pribudnú aj recyklačné nádoby na odpad.

Aký program čaká na rodiny a sprievod pretekárov?
Spolu s organizátormi pretekov sme pripravili zaujímavé trasy, program pre pretekárov, ich rodiny a fanúšikov. Pribudla nám nová kategória ŠKODA Family pre rodinné tímy, ktorou chceme motivovať hlavne rodičov, aby spolu so svojimi deťmi aktívne športovali. Ale myslíme aj na tých, ktorí chcú na svojich pretekárov čakať v cieli. Tí sa môžu zabaviť v našej ŠKODA zóne s množstvom atrakcií.

Aký je hlavný cieľ série?
Naša značka je s cyklistikou spätá už od svojho vzniku. Preto sa už od prvého ročníka série snažíme združovať a rozširovať komunitu cyklistov, ale aj ľudí, ktorí majú cyklistiku radi. Chceme, aby sa šport a cyklistika stali oddychom aj radosťou, a zároveň všetkým pripraviť príjemné chvíle v prírode. Veľmi sa tešíme, že sa ŠKODA BIKE OPEN TOUR za niekoľko rokov stala najväčšou sériou MTB pretekov na Slovensku a každý rok sa jej zúčastňuje viac pretekárov, ale aj návštevníkov.

Čo by ste radi odkázali pretekárom?
Aby určite prišli! Máme trate a kategórie pre všetkých nadšencov cyklistiky a ako bolo už povedané, po novom aj pre rodiny s deťmi. Okrem toho sme tento rok pripravili naozaj atraktívnu výhru, pre jedného z verných pretekárov. Ten, kto sa zúčastní aspoň štyroch pretekov so série, bude mať šancu vyhrať auto ŠKODA FABIA COMBI, so skvelou výbavou pripravenou na cyklistické výlety. Tiež im môžeme sľúbiť, že si s nami užijú kopec zábavy, spoznajú nové a zaujímavé kúty Slovenska a okrem toho spravia aj niečo pre svoje zdravie.

Neváhajte a prídite si zajazdiť

V sérii sa objavili viaceré zaujímavé lokality, ktoré budú zrejme tou najlepšou pozvánkou. Celkovo sa tak vytvoril zaujímavý mix tratí rôzneho charakteru, dĺžky a náročnosti, ktoré vždy sprevádza krásne okolité prostredie. Základom bude v prvom rade dostatočné zabezpečenie pre jazdcov vrátane obľúbenej úschovne, či dostatočného počtu umývacích boxov. Následne si tak môžete o to viac vychutnať dobrý pocit v cieli spolu s priateľmi, či rodinou.

Sériu pretekov ŠBOT 2019 odštartuje ŠKODA Svätojurský MTB maratón, ktorý sa uskutoční 13. apríla 2019 vo Svätom Jure pri Bratislave. Informácie o ŠKODA BIKE OPEN TOUR nájdete postupne aj na stránke WeLoveCycling.

ŠKODA Svätojurský MTB maratón

calendar_today 13.04.2019
format_list_numbered 2. kolo - Župný pohár
format_list_numbered 1. kolo - Slovenský pohár XCM
format_list_numbered 1. kolo - Škoda Bike Open Tour
place Svätý Jur (Slovensko)