Módna polícia: Najčastejšie prešľapy na bicykli

Módna polícia: Najčastejšie prešľapy na bicykli

thumb_up66thumb_down 176 komentárov

cepooo 19.12.2020   Zabava Cestny Bike Cestna Cyklistika Komponenty Vybava

Svojím bicyklom môžeme dať najavo, že s jazdením len začíname a zabehnuté pravidlá a zvyklosti buď neovládame alebo ignorujeme. Spomenul som si na všetky?

 

Šíreniu osvety som sa venoval už v predchádzajúcom článku, v ktorom sme sa pozreli na to, akých chýb sa cyklisti dopúšťajú na svojom vzhľade. Vznešene som to nazval módnou políciou, venovali sme sa najmä oblečeniu bikerov. Že sú to témy citlivé, si uvedomujem a cielene sa vystavujem možnej kritike. Robím to pre dobrú vec, v záujme zvýšenia kultúry cyklistiky. A bystrý čitateľ pochopí, že ide hlavne o humor a nadsádzku s cieľom pobaviť.



Čistota bicykla


Poďme to nakopnúť niečím ľahším, ako je napríklad čistota bicykla. Každý máme vo svojom okolí známeho, ktorý sa hygiene svojho tátoša venuje minimálne, čo sa prejavuje v lepšom prípade len zaprášeným rámom a stekancami po pote alebo géloch. V tých horších prípadoch to môže skončiť tým, že stará špina nepôjde dole ani s cyklostárom a z garáže sa vyťahujú riedidlá alebo iné žieraviny. Ak takého kamoša máš, označ ho dole v komentároch, stačí napísať jeho nick za zavináčom ako napr. @cepooo a on môže hádať, ktorá z uvedených vecí z tohto článku sa ho týka.



Zdravý vzťah k cyklistike sa prejavuje aj ako radosť z údržby a umývania biku a neberie sa to len ako povinné zlo. Predpokladom je vlastnenie vhodných čistiacich nástrojov a kozmetiky. S čistou vodou alebo len so saponátom by umývanie nebavilo ani mňa. Ponuka je široká a ceny rozumné. Nech vám ušetrím klikanie, tu je odkaz na náš shop, špeciálne tvarované kefy vám vydržia roky.



Do tejto kapitoly, okrem čistoty rámu, určite patrí aj čistota pohonu bicykla. Reťaz, kazeta a prevodníky. Začínajúci cyklista nemusí ovládať potrebnú frekvenciu čistenia a nevie, aký je negatívny dopad v prípade zanedbávania. Kým nepresedláme na pohon remeňom alebo sa nezačne predávať hriadeľ od CeramicSpeed, musíme sa občas zamazať. Čo mi napadlo až po teste čiernej reťaze je, že možno je toto dôvod, prečo niekto nečistí reťaz. Čierny cool vzhľad reťaze a bez utrácania. Prefíkané.



Okrem čistenia, na ktoré vám poslúži práčka na reťaz alebo vhodná kefa, je dôležitý aj správny druh maziva, spôsob jeho nanášania a množstvo. Téma týkajúca sa každého, pomoc nájdete aj v našom magazíne.



Pri cestných bicykloch sa musíme zastaviť pri omotávkach. Je to presne to miesto, kde sa dá vypozorovať vzťah cyklistu k svojmu miláčikovi, myslené k bicyklu. Najcitlivejšia je biela omotávka, udržať ju v dobrom stave vyžaduje odhodlanie. Na druhú stranu, ak vidíte niekoho práve s touto farbou a jeho omotávka žiari čistotou, tak hneď viete, že tento Pán jazdec cyklistiku miluje so všetkým, čo k nej patrí. Ak si sa v tomto bode našiel, utekaj s tým niečo robiť, tu je odkaz na ponuku. Ak si omotávky vymieňate sami, koľko pokusov bolo treba, kým to za niečo stálo?



Viete podľa čoho stretnete cyklistického diletanta? Chýbajúca koncovka riadidiel je podľa mňa jasný signál. Nie je to len vec estetiky, ale aj bezpečia. Našťastie, dobré značky ponúkajú štuplíky aj zvlášť, nájdete ich medzi omotávkami a gripmi v shope.

Kapsičkári


Jedná sa o špeciálny druhy cyklistov, ktorý svoj bicykel radi „vyzdobia” kapsičkami zaujímavých tvarov alebo priveľkých rozmerov. Aby sme si rozumeli, význam podsedlovej brašne nespochybňujem, tých pár nutností treba niekam zbaliť. Nemalo by sa však preháňať ich množstvo, pokiaľ nie ste na bikepacking výprave.

Dnes je vkusných riešení celé množstvo, niektorí výrobcovia sediel majú vlastné systémy minimalistického zapínania, aby sme sa vyhli hompáľajúcim oštarám z čínskych shopov. Keď niekedy takúto obludu uvidíte na biku, označte vašu storku na Instagrame @mtbiker_shop a hešteg môže byť #stopalmaram. Či nejaký lepší nápad? Vkusné a minimalistické kapsičky majú svoju kategóriu.



Poriadne ozdobiť


Toto je môj obľúbený faux pas. Plastová ochrana medzi kazetou a špicami. Domnievam sa, že ide o nejaký zákon pre importérov, ktorý im to prikazuje a musia takto bicykle vybaviť spolu. Preto aj odrazky v každej krabici. Keby existoval halloween pre bicykle, toto montujem prvé. A čo hovoríte na čapičky galuskových ventilkov? Nie je čas manipulácie s nimi dlhší, ako keď za sekundu dvoma prstami očistíte ventil od blata?



Netrepať a už vôbec nemiešať


Aký je váš názor na miešanie komponentov od rôznych značiek, myslené ako mix Campa/Shimano/Sram? Nemusí ísť ani o prípady, ktoré majú negatívny dopad na funkčnosť. Keďže sme pri téme módna polícia, podľa mňa to sem patrí. Miera citlivosti na toto bude individuálna, mne stačí, keď vidím na bicykli na sade Shimano kolesá BORA od Campagnola. Čo najhoršie ste už videli?



Ak by sme išli do krajnosti, existuje ešte vyšší cit pre detail, ako napríklad nekombinovanie komponentov rôznych sád v rámci jedného výrobcu. To už ako prešľap nevidím, keď niekto vozí Ultegra čeľuste a zbytok je Dura, v pohode. Zas nie som Monk.

Zaujímavé, že v niečom sa citlivosť naopak zmiernila. V minulosti bola častá snaha vybaviť bicykel komponentami od značiek z jednej krajiny, najčastejšie z Talianska. Napríklad dnes nie je žiadny problém vidieť propagovanie talianskych značiek bicyklov na sadách Shimano. A to sa v minulosti kričalo, Talian len s Campagnolo!

Farbičky


Nebolo to dávno, čo sme dizajn bicyklov tuningovali pomocou farebných plášťov. Červený rám, šup tam červené boky plášťov. Dnes móda velí buď čisto čierny variant alebo ak farebné prevedenie rámu dovolí, tak béžový bok obutia, tzv. skinwall. Nikdy však nehovor nikdy, retro móda 80 a 90-tych rokov tu už zúri, uvidíme, čo prinesie blízka budúcnosť. K farebným úletom by som pridal aj sedlá, tu vidím svet čierno-bielo. Záleží od farby omotávky a dizajnu bicykla. Sedlá červené, žlté… nejako mi toto nešmakuje.



Fľašky


V skratke sú pre mňa dôležité tri veci. Veľkosť, tvar a stav. Poďme postupne. Fľašky 0,5 l ideál, 0,75 l ako praktický variant v pohode. Niekedy treba tej vody zobrať viacej. Čo je už príliš, je veľkosť 1 l, nevyzerá to dobre, v košíku už nemusí dobre držať a do malého rámu sa aj ťažko dostáva. Ak jazdíme v civilizácii, vždy sa to dá nejako inak riešiť. Týchto obrov nechajme hokejistom na striedačku.

Ak rozmýšľate, čo som mohol myslieť tvarom, tak sa pozrieme do sveta cesťákov, kde je diktát aerodynamiky silno cítiť. Na druhej strane by som to nepreháňal a časovkárske úzke fľašky by som nechal na časovkárske bicykle, na normálnom cesťáku mi to reže oči.



Fľašky uzavrieme tým, že by bolo dobré, aby boli čisté, bez čiernych plesnivých ozdôb. A pripomínam, dnes zasahuje módna polícia, takže by bolo fajn, ak by ladili s bikom alebo oblečením, super je, ak sú obe rovnakého dizajnu.



S kolenami pri ušiach


Čo vás vo vašich začiatkoch spoľahlivo prezradí, je evidentne nevhodný posed. Buď príliš vysoko nastavené sedlo tak, že musíte so zadkom tancovať, aby ste to vytočili, alebo naopak, sedíte ako na detskom bicykli a kolenami si pomaly narážate do brady.

Riešení je hneď niekoľko. Na úplnom začiatku si stačí preštudovať zopár základných rád a podľa toho si pomôcť sám, alebo môžete využiť nie drahý a v celkovom súčte aj rýchlejší variant Bikefitting. O posede som písal aj v tomto článku.



Skúsené oko/ucho spozornie


Ak sa vo svete cyklistiky pohybujete určitý čas, vypestujete si radar, ktorý vás upozorní na prešľapy aj bez toho, aby ste sa na ne museli sústrediť. Už to však len preletím, stále mi napadajú nové a nové veci, nech článok nie je pridlhý. Poďme na to.



Poriadne škaredý je nezrezaný krk vidlice týčiaci sa nad predstavcom, pri mechanickom radení sú to zbytočne dlhé bowdeny a s tým súvisiace rozstrapkané lanká bez koncoviek.



Zaujímavá je aj posadnutosť udržať bicykel v stave, aký bol pri kúpe, špeciálne mám na mysli ponechanie rôznych nálepiek na biku, ktoré slúžia len ako označenia veľkosti alebo rôzne bezpečnostné upozornenia. A niekde na pol ceste ostávajú tí, čo aj nálepku dali dole, ale už zvyšok lepidla nie. Ale áno, som trošku pedant.



Keď si predstavím, akú diskusiu niekedy vyvolávajú na prvý pohľad nevinné témy, tak radšej ešte raz zopakujem. Článkom som chcel pobaviť, niektoré z bodov tiež porušujem a rád si zo seba spravím srandu. Dúfam, že to máte podobne, ak som vás v nejakom bode trafil, napíšte mi to pod článok, prípadne označte kamoša, ktorý je v pohode a neurazí sa.

Zdroj fotografií: TCL Michal Novotný studio


Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Servis ~ Mazivo a oleje ~ Oleje a vosky na reťaz)

Komentáre

Plazzer 19.12.2020 (14:23)

thumb_up47thumb_down


@cepoo Nemal by si byt ako redaktor zdrzanlivejsi, a nereagovat na kazdeho kto ta nezahrnie len a iba pozitivnymi reakciami? Mozno to chce este viac skusenosti v pisani, ked musis v clanku (a komentaroch) x-krat vysvetlovat ze si robis srandu; coz mam dojem ze srandu si az tak nerobis a iba tu na ludi vyblijes tvoj velmi subjektivny pohlad na cyklistiku. Trochu menej narcizmu a egocentrizmu co z Teba priam srsi, viac sa venovat obsahu a bude to fajn.

 
imajoros Plazzer 19.12.2020 (22:34)

thumb_up5thumb_down


Dobre napisane 👍

 
Steve2286 Plazzer 21.12.2020 (13:48)

thumb_up1thumb_down


suhlasim, niektorym clankom chyba rutina a vyzrelost a tento clanok je toho prikladom. Na cestaku si pokojne pod sedlo zavesim bikepackingovu 14-litrovu brasnu, ak idem 200 - 300km jedno-dnovku. To s modnou policiou nema nic spolocne, ale s cielom dosiahnut ciel, prekonat sam seba a mat radost z jazdy.

 
Lost Steve2286 23.12.2020 (09:36)

thumb_up1thumb_down


na jednodňový švih nestačí väčšia rámová brašňa (objem 3l+)? podsedlovka je skôr na viac dní, keď treba brať spacák a náhradné oblečenie... tiež občas jazdím podobné švihy a narvem do nej pláštenku, návleky a iné drobnosti... ale pokiaľ ti to vyhovuje, prečo nie

 
Enriko111 Steve2286 27.12.2020 (10:58)

thumb_up0thumb_down


Chalani je to len vec názoru, vy to vnímate takto, ja v tom zas nevidím žiaden problém a v podstate sa so všetkým stotožňujem a všetky tie prešlapy poznám. Ako si aj písal, 200-300 km, to už pre mňa napríklad nie je bežný výjazd, tam by som asi bral batoh na chrbát. Cepo to zrejme myslel tiež skôr na bežné výjazdy, ktoré sú tak okolo 100km.

 
PabloPablo 19.12.2020 (14:51)

thumb_up29thumb_down


ked komik musi upozornit obecenstvo na zaciatku a na konci, ze rozprava vtip, nemusi sa jednat vzdy len o nechapave obecentstvo

 
cepooo PabloPablo 19.12.2020 (16:59)

thumb_up0thumb_down


Tak toto nie je primarne humorne ladene miesto, upozornenie mi pride na mieste, aby sa nikto necitil dotknuty. Nevystupil som na Standupe, tam by to bolo divne

 
monikka 19.12.2020 (17:05)

thumb_up25thumb_down


Ja len, že článok vraj nie je myslený vážne, ale veľa ľudí presne takto kastuje iných cyklistov a stavia sa do pozície elity. Ak nespĺňate nároky na vybavenie, outfit a výkonnosť, tak pomaly nemáte čo robiť na ceste a ste tým jediným pravým cesťákom na posmech. A pritom sa vraví, že cyklisti sú skvelá spolupatričná komunita...

 
imajoros monikka 21.12.2020 (10:02)

thumb_up-4thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
milarin 19.12.2020 (14:30)

thumb_up22thumb_down


Autor článku sa každej kritike v komentároch bráni používaním výrazov ako humor a sranda, ale ja som teda akýkoľvek humorný prvok postrádal. Poukazovanie na veci ako čiapočky na ventiloch, kapsičky pod sedadlom alebo plastový kryt na zadnom kolese majú byť myslené ako vtip? Čo presne má byť brané ako sranda? Celkovo mi uniká pointa. Je to čistokrvný promo článok s odkazmi na eshop v každom druhom odstavci. Dal by som palec dole, ale tento systém hodnotenia akurát ukáže celkový počet hlasovaní, nie či sa jedná o upvote alebo downvote, takže na čo to tam vôbec je?

 
monikka milarin 19.12.2020 (15:50)

thumb_up21thumb_down


Takisto som nič vtipné nepostrehla.

V poslednej dobe sa tu začínajú objavovať články, pri ktorých si hovorím o čom toto malo byť a pôsobia vyslovene ako vata a len aby niečo bolo zverejnené... pozor, aby kvantita neprevýšila kvalitu.

 
maxxxmato 19.12.2020 (15:02)

thumb_up19thumb_down


pre mna najviacsia modna hlupost je cyklista cely v ciernom, tmavo zelenom asi este horsie a topka cez den v kombinacii bez osvetlenia, a to castokrat na bikoch prevysujucu cenu mojho auta... vtedy mam chut im podarovat blikacku za 2e ked mu je cena zivota menej ako to ako na biku vyzera. tento rok nie raz som si niekoho vsimol na poslednu chvilu lebo niekto sleduje modne kraviny

 
Peter6 maxxxmato 19.12.2020 (22:30)

thumb_up6thumb_down


mam presne rovnaky nazor, neviem ci taki ludia maju samovrazedne sklony alebo odkial tato "moda" prisla ale podla mna je to chore aby som vysiel na cestu kombinacia cierny dres, cierna prilba cierne nohavice cierne tretry a bajk, tu v okoli KE na cestach, kde prejdu denne desatisice aut som tieto komplet cierne kombinacie videl neskutocne vela krat, nehovoriac o tom ako to je v lete neprakticke. Niesom za to aby clovek vyzeral ako chodiaci cirkus, ale pre boha jazdit ako nazgul z pana prstenov na frekventovanej ceste a este pred vecerom a potom ak sa nedajboze nieco stane nadavat na vodicov je mimo moje chapanie...

 
LukeBikerider 19.12.2020 (11:17)

thumb_up16thumb_down


Ďalší vtipný článok ale aj humor by mal byť do istej miery kultivovaný a nie len "aby bola sranda" a preto zásadne nesúhlasím s bodmi: kapsičky - na bicykli sa nejazdí len 60km kolečko ale aj 200km, niektorí experti aj hravo cez 300km výjazdy jednodňovky , ktoré však ešte nemožno nazvať bikepacking a tu sú kapsičky rozhodne výhodnejšie ako vrecká napechované na prasknutie potravou a náradím. U mňa dokonca prípustný aj malý nenápadný ruksačik, lepšie ako dochnúť hladom a smädom ak človek nechce stáť na každej pumpe. S tým súvisia fľašky - 1L je úplne pohodová veľkosť a pri cestných bikoch na dlhé výjazdy nie je problém 2 ks, alebo aj 3 na tzv. Triatlonistu pod sedlom. Posledný bod - čiapočky ventilov - za mňa práve na opak faux pas je cyklista babrajúci sa so zapchatým ventilkom ako malá čiapočka z priesvitného plastu ktorú nie je poznať a stojí pár centov. Ináč v pohode. Ja osobne mám problém hlavne s čistotou hlavne teraz ked sa pracovalo na poliach a na cestách vládla priam belgická atmosféra. Kto by to každý deň umýval. 🙂

 
cepooo LukeBikerider 19.12.2020 (13:51)

thumb_up-19thumb_down


Uz tu bolo obdobie, kedy chceli regulovat aj humor. Ak mas potrebu vysvetlovat tie veci, clanok si nepochopil☮️

 
radekkasik1 cepooo 19.12.2020 (14:00)

thumb_up17thumb_down


Nevím proč na všechnu kritiku odpovídáš ve stylu “nepochopil jsi článek”

 
cepooo radekkasik1 19.12.2020 (14:01)

thumb_up-19thumb_down


Lebo tu vysvetlujes vtip, to ti asi utiekla poita😳

 
LukeBikerider cepooo 19.12.2020 (14:13)

thumb_up13thumb_down


Prepáč, celkom nerozumiem tvojej docela agresívnej reakcii, asi sme sa neporozumeli, ale vôbec som to nemyslel ako nejakú kritiku a už vôbec nie s cieľom regulácie humoru, veď som aj napísal že "ďalší vtipný článok" a k článku som dal aj páčika, lebo sa mi naozaj páči ako tvoje ostatné články na odľahčenie striktnej cyklo tematiky na a zvyšok som mienil tak aby som obhájil SVOJE "prešľapy" ktoré robím na bicykli t.j. že vozím čiapočky, kapsičky a litrové bidóny. Ak môj príspevok vyznel inak v tvojich očiach tak sa ospravedlňujem ale nemyslel som to zle.

 
JoKo cepooo 21.12.2020 (17:40)

thumb_up5thumb_down


Neuveriteľné, koľko ľudí si trafil. A presne! Vidieť to nielen na cestách, ale aj na tom, že na tvojich komentoch prevládajú nepáčiky

 
cepooo JoKo 28.12.2020 (13:04)

thumb_up1thumb_down


No uz to nestiham ani citat Netusil som, ze to je pre niektorych take citlive, ventilky, umyvanie biku... Snad ma na pretekoch nezacnu volat modny policajt

 
vmikusik LukeBikerider 19.12.2020 (16:22)

thumb_up3thumb_down


Kapsička nie je len o tom, že jazdím 300km trasy. Väčšinu nájazdu na graveli je moje dochádzanie do práce a nechodím úplne na ľahko. Zo začiatku som vozil ruksak, ale asi po dvoch mesiacoch som prešiel na kapsičku. Je to praktickejšie. Mám tam všetko náradie a zmestím aj niečo navyše. Pri tom to nie je taška na celý rám a zostáva miesto aj na dva košíky.

 
LukeBikerider vmikusik 19.12.2020 (16:28)

thumb_up4thumb_down


S tým úplne súhlasím, kolega z práce tiež používa podsedlový vak kde nabalí všetko potrebné vrátane raňajok a civilného oblečenia a nenosí batoh. Tieto veci majú všetky svoj účel.

 
petrikmarian LukeBikerider 21.12.2020 (09:55)

thumb_up0thumb_down


no vidíš. to môj bicykel potom pôsobí komicky. nemám blatníky, zato mám nosič a na ňom dosť veľký košík. do košika dám batoh, lebo ho počas jazdy neznášam na chrbáte. teraz cez zimu je na mne s cyklistického oblečenia len prilba, pod ňou termočiapka a zimné cyklistické rukavice do -5. a samozrejme, teraz cez zimu je dosť špinavý. aspoň že mi netrčí ten koniec vidlice.

 
MisoGrno2 19.12.2020 (13:09)

thumb_up15thumb_down


v clanku som humor nepostrehol, napriek tomu, ze ho autor explicitne deklaroval. uz len tym, ze si vsima totalne nepodstatne veci, ukazuje, ze subjektivne eviduje odlisnosti od seba, ktore su vsak vylucne individualne pre kazdeho bikera a jeho sposob bikovania. cierne pinarello nie je etalon najvyssieho levelu kvazicykloaristokrata ani nie je nutne ho v kazdom svojom clanku predvadzat.

 
Keramykcurko 19.12.2020 (17:34)

thumb_up15thumb_down


Privelmi a zbytocne tu riesite humornu alebo nehumornu stranku az to unika podstate clanku. Cepooo nikoho nezhadzuje ani neodsudzuje za to ako a na com jazdi len poukazuje na veci zo svojho pohladu z pozicie dlhorocneho a skuseneho cestneho cyklistu a pretekara. Nech si kazdy z toho clanku zoberie co chce, mozno sa niektori pri istych veciach pristihneme a ak chcu mat napriklad zaciatocnici lepsi pocit sami zo seba,ze su uz skusenejsi,preco nie. Urcite si mnoho takych nieco z tohoto clanku zobralo.

 
imajoros Keramykcurko 21.12.2020 (10:11)

thumb_up8thumb_down


Prepac ale naznacovat tuna ludom ze mat na biku veci ako kapsicky, ciapocky na ventil atd su faux pas je cisty nezmysel. Hrat to tu na nejaku modnu policiu..to si mozu pisat hen pretekari medzi sebou a nie vnucovat tieto nazory celej cyklistickej komunite. Vsetky veci maju nejaky zmysel a je na kazdom ako svoj bike vyuziva a co je pre neho dolezite.

Ako napisal ktosi predomnou, je vela bikerov (cestnych alebo mtb) ktori len kukaju kto ma aky bike a hned sudia a gulaju ocami. Clanok ako je tento skor poukazuje na diagnozu ktorou niektori trpia. Ciapocky na ventiloch nie su vobec o nejakom modnom trende ale o nezmyselnej gramarine. Keby nevazili nic, kazdy by ich na biku mal a neriesil.

 
RoboNM 19.12.2020 (10:45)

thumb_up13thumb_down


Aj stojan povie veľa 😁

 
JoKo RoboNM 21.12.2020 (17:47)

thumb_up0thumb_down


Na normálnom cestnom som ešte stojan nevidel. A to už jazdím nejaký ten rok...

 
N/A JoKo 22.12.2020 (16:50)

thumb_up1thumb_down


Ukážem ti? Aj viditeľný, aj neviditeľný. V živote už nebudeš mať oškretú omotávku alebo sedlo Ale nie, dá sa to skĺbiť aj prakticky aj esteticky.

 
JoKo N/A 28.12.2020 (12:16)

thumb_up0thumb_down


Budem rád... Pošli mi foto na mail

 
zomg 19.12.2020 (14:47)

thumb_up10thumb_down


Ram biku, kolesa a pod. necistim, pekne blatko necham zaschnut a mam ho ako dalsiu ochrannu vrstvu. Raz do mesiaca vycistim retaz, prevodnik, kazetu, a potom po kazdom vyjazde tlmice a to je vsetko. Cas mi je cennejsi nez aby som ho travil lestenim retaze za 20 euro niekolkokrat do tyzdna.

 
MarkusQuo 19.12.2020 (15:16)

thumb_up9thumb_down


Je to good článok ... trošku reklamy trošku nadhľadu a hľavne nápadu ... nie som žiadny perfektný cyklista, ale občas stretnem na výlete výjavy ako z drunk videí z ruska To normálne niekedy musím zastaviť a pretrieť si oči, že čo to sakra bolo

 
Raptor22 19.12.2020 (16:26)

thumb_up9thumb_down


Už sledujem tento portál nejaký ten piatok a práve autor mi nepríde ako cyklista, ktorý si z týchto módnych trendov robí len srandu, ale podľa mňa nimi aj žije. Či si robí srandu sám zo seba? Samozrejme každý nech si jazdí na čom / v čom / s čím chce, ale práve preto myslím, že veľa čitateľom neprišiel článok vtipný. Možno sa mýlim

 
jachmel 19.12.2020 (16:52)

thumb_up9thumb_down


Cakal som, ze tu najdem jeden z najhorsich prehreskov - MTB pedale na cestaku a nic. To sa moze?

 
samuelmisko33 jachmel 20.12.2020 (21:03)

thumb_up1thumb_down


ja to mám teraz naopak, cestné pedály na horskom

 
radekkasik1 samuelmisko33 21.12.2020 (10:31)

thumb_up0thumb_down


Nejlepší jsou silniční pedály na cyklokros

 
cistyjebo jachmel 21.12.2020 (10:39)

thumb_up3thumb_down


Mám to tak na graveli, na ktorom jazdím 95% cestu. 🤟 Ušetril som na letných a zimných tretrách. 💁‍♂️

 
ondreyWC40 jachmel 23.12.2020 (07:00)

thumb_up0thumb_down


Mal som asi mesiac!!! pokial prisli nove pedale, chvilku som aj rozmyslal ci si ich tam nenecham 🤔 (cerveny bike, modre pedale... V bazare je aj fotka)

 
jafri457 19.12.2020 (19:46)

thumb_up7thumb_down


A to máme lockdown iba par hodin...

 
peter73 19.12.2020 (21:26)

thumb_up7thumb_down


jeden by nepovedal aký flame nám tu miestami vznikol kvôli obyčajnému článku s náznakom odkazu na eshop, čo zase nie je nejaký ťažký hriech ... Tiež je zopár vecí v článku, s ktorými sa nestotožňujem, ale každý si môže vytvoriť vlastný názor tak, aby nehejtoval názor iného. v západných demokraciách to je bežné. my k tomu zrejme musíme dorásť ...

 
MisoGrno2 peter73 19.12.2020 (21:45)

thumb_up0thumb_down


cenim si tvoj postoj. ja som bol dnes asi prvy, kto clanku vytkol, ze neobsahuje v nom spominany humor. beriem spat. beriem spat napriek tomu, ze trvam na tom, ze oproti minulosti sa tu mnozia clanky bez invencie a bez nadseneckej iskry, ake tu byvali kedysi, ale s o to vacsim komercnym tlakom. a primitivny komercny natlak, ktory moze oslovit nanajvys blbca, ma uraza a zjavne tu taky nie som sam. ale dovod, preco svoju kritiku beriem spat je, ze toto je sukromne pieskovisko MTBIKERu. a preto tu maju pravo pisat to, co chcu a povazuju za im prospesne. take it or leave it. vysledok bude v intervale od zhltnutia navnady aj s navijakom az po odchod z pocitu prepalenej komercie. howgh.

 
vlastoch MisoGrno2 19.12.2020 (22:33)

thumb_up0thumb_down


to ze to je ich sukromny priestor predsa NEZNAMENA, ze ty ako navstevnik nemas pravo kritizovat obsah ak sa ti nepaci a davat im tak spatnu vazbu ...

 
MisoGrno2 vlastoch 19.12.2020 (22:46)

thumb_up0thumb_down


spatnej vazby tu je habadej. kazdy vsak ma slobodu - zakaznik aj obchodnik. obchodnik moze nieco z kritiky zapracovat do komunikacie navonok a korigovat PR alebo iba obkecavat a ziadat iba pozitivne komentare a potlesk alebo aj zrusit diskusiu. zakaznik sa moze hnevat, kritizovat, mysliet si svoje a pochlebovat alebo sa otocit na pate.

 
hugo 19.12.2020 (22:20)

thumb_up7thumb_down


Nie prvý krát sú komentáre zaujímavejšie ako samotný článok.

 
PaloBB 19.12.2020 (11:58)

thumb_up6thumb_down


Tak ciapocky ventilikov u mna musia byt vzdy Ale na odpustenie nech mi sluzi to, ze farebne mi vzdy ladia s nejakou castou bicykla.

 
cepooo PaloBB 19.12.2020 (14:02)

thumb_up1thumb_down


Takze cierne?

 
matusmesik cepooo 21.12.2020 (09:35)

thumb_up-7thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
N/A cepooo 22.12.2020 (16:55)

thumb_up0thumb_down


druhá farba ako čierna nie je? ja som kúpil modré. nech nemám zasraté ventily od bordelu alebo nech mi ich neurve kamienok od kolesa.

 
Juraj1978 PaloBB 20.12.2020 (19:41)

thumb_up1thumb_down


Raz sme s kamarátom pozerali na mojom biku kolesá a keď my tam zbadal tie čierne čiapočky tak my ich vykrútil a zahodil do trávy 😭, od vtedy ich nemám 😭....

 
Dvenohy 19.12.2020 (14:17)

thumb_up6thumb_down


heeeej cepooo na capicky nesahat... mam krasne hlinikove a naviac cevene.... to je hned plus 10W

 
Pulino 20.12.2020 (18:45)

thumb_up6thumb_down


myslím že mnohý článok nepochopili asi to Módna polícia malo byť hrubým písmom, funkčnosť či praktickosť pri móde ide bokom dievčatá a chlapci, pre tých menej chápavých a vzťahovačných cepooo poprosím viacej podobných článkov, pri tých negatívnych komentoch som sa celkom bavil ty narcistický egocentrik, pekný večer a svetu mier

 
Keramykcurko 19.12.2020 (14:07)

thumb_up5thumb_down


Za mna osobne, na cestaku mam len podsedlovu kapsicku 0,4l na naradie a peniaze a vozim na dlhsie trasy dve 0,5l flase. Aj v lete na celodenny vyjazd cca 200km nepotrebujem nic viac. Nejake tycinky a gely do vrecka a naobedovat sa da hocikde v meste ci uz v restike alebo na pumpe...rovnako tak je to s doplnenim vody....

 
Roman99 19.12.2020 (15:01)

thumb_up5thumb_down


Dobry članek. Vše je psano a hlavně myšleno s nadsazkou. A jinak to vypada, když to je napsano a jinak jak vas vidi lide mluvit a vy se u vykladu usmivate. Tak že za mě, vše ok. Vubec cely tym mtbiker se mi libi 👍👍👍

 
filipskalican 19.12.2020 (21:13)

thumb_up5thumb_down


Omotavku som drhol co to dalo. Sice ju umyvam vzdy no uz znamky pouzivania su vidiet. Uznavam, najlepsie mat ciernu 😃👍 Inak podla mna najvacsie faux pas je nenosenie prilby. V dnesnej premavke ak vidim niekoho bez prilby je to pre mna debil, ktory si nevazi zivot. Najvacsia osveta na Slovensku by mala ist touto cestou. Tie kopy ludi bez nej co sa vozia na hradzi aj s detmi, ktore si z nich beru priklad. Viem, moze mi niekto oponovat. No tu nasledky po mozu byt niekedy naozaj zbytocne tragicke.

 
tomas3093 22.12.2020 (16:51)

thumb_up5thumb_down


hehe článok pobavil a ešte som sa aj dozvedel že existuje niečo ako čierna reťaz A komentáre pobavili tiež nikdy ma neprestane fascinovať zmýšlanie niektorých ľudí

 
Dapotas 23.12.2020 (11:36)

thumb_up5thumb_down


Ked som videl titulok, tak som sa hned do clanku vrhol, lebo som vedel, ze sa zabavim na stupidnych bojoch v komentaroch (tak ako pri clankoch, bike vs ebike, HT vs FULL a pod). Clanok sam o sebe mi vtipny neprisiel (co som ani necakal), ale tak mozno ortodoxny cestny cyklista sa pri citani valal po zemi . Kazdopadne som sa aspon co to priucil cestnej etikete. Sice jazdim na MTB, ale uz sa tesim ked sa dostanem na nejaky cestak alebo gravel a stretnem tu policiu pretoze: bike cistim az ked sa mi netoci koleso kvoli nanosu blata alebo ked idem robit servis, mam cervene ciapocky na ventiloch (na zelenom bicykli), kapsicku nemam len preto, lebo mi ju pri zjazde urvalo, nalepky u mna odstranuje zasadne iba zub casu, komponenty miesam ako pride, odrazky v kolesach a ochranu za kazetou by som mal dodnes, keby mi nehrkali a nestratil som nervy. O obliekani ani nepisem .

A ked autor napisal, ze chce ludi pobavit, tak mu to prosim neberte. Pojem zabava je v slovniku opisany ako „príjemné vyplnenie voľného času; čin, podujatie, ktoré vyvoláva veselosť, príjemnú náladu“ Cize to nemusi byt za kazdu cenu vtipne. Urcite ma to zabavilo viac, ako tie kktiny o nasej vlade, korone, ockovani, trumpovi, cipovani ...

A urcite sa najdu ludia ktori chcu byt v cyklistyke modelmi a vdaka clanku si hned bezali odmontovat ciapocky a konecne sa nebudu musiet bat pohrdaveho pohladu, ked stretnu ineho modela. Mimochodom zaujimalo by ma, kolko z tychto odporcov tuto sa vysmieva z ludi, ktori nosia v sandaloch ponozky. Nie je to o tom istom?...

 
ondrej.gvist Dapotas 04.01.2021 (13:38)

thumb_up0thumb_down


za mna najlepsi komentar ...v podstate si v nom cely clanok zhrnul s vtipom, ktory povodnemu chybal

 
milancaban 19.12.2020 (21:09)

thumb_up4thumb_down


Tak ja som to tiez nepochopil. A precital som to cele. Ale spojitost s modou som tiez nenasiel. Ako nepoviem ze zladit sa farebne je urcite fajn... zas v ciernej sa chodi na pohreb co si pametam ...pokial nieste MIB. Kapsicky ciapocky odrazky ..cisto prakticka zalezitost. Cistit bike specialnymi pripravkami je rovnake ako cistit nimi auto nabytok alebo cokolvek ked vprincipe staci voda a kus stareho tricka. Cista omotavka ...mozno kto nejazdi a perie rukavicky po kazdej jazde...moja je cela od krvy a nijak mi to pri jazde nevadi. Ale ajtak sranda na co niekto pozera na cudzom biku ked povedzme netusi preco to tak ma. Mozno idem na bratovom biku co je o 20cm mensi...mozno idem do prace...mozno skusam 100km casovku a chcem liter vody vo flasi. Alebo idem na stavbu v teplakoch ktore mam zastrcene v ponozkach aby sa mi nenamotali do prevodov a kludne aj na biku za 10k. A vtipne to nebolo.

 
DeRikko 23.12.2020 (11:29)

thumb_up4thumb_down


MÓDNA POLÍCIA opäť NESKLAMALA! 😀 Avšak...

Článok s viac, ako 12k zobrazeniami a 150+ komentármi sa isto zaradil medzi TOP články. Bolo možné očakávať (žiaľ) aj polarizáciu cyklistov na dve-tri skupiny.
*1) tí, ktorí prídu na shop, kúpia si čo práve potrebujú, jazdu si užívajú a trendy, či iné veci neriešia.
*2) a tí, ktorí prídu do shopu, kúpia si čo potrebujú (aj práve nepotrebujú) sledujú aktuálne trendy, chcú, aby vyzeral bike dobre, veci sedeli a pod.
*3) a ešte tí, čo dokopy nič nejazdia, ale chcú mať všetky TOP veci a vyzerať na biku, ako SAGAN. 😀

Práve druhá skupina je tá, ktorej je (podľa mňa) určený tento článok. Keďže autor sa pohybuje viac v cyklo svete chcel poukázať na to, čo teraz fičí a HLAVNE, dať našej cyklistike trochu elegancie. 😉 Inšpiráciu berie v profi cyklistike. Minimálne v ROAD profi svete mix značiek radenia naraz (prevodník campa + prehadzovačka shimano), ventilky, odrázky na špicoch, či plastovú krytku za kazetou u nich neuvidíte, rovnako ani špinavé bicykle, keďže po každom závode nasleduje wellness od mechanikov. Keď si kúpite nové auto tiež sa staráte o neho, aby bolo čisté, vyblýskané, nič nevŕzgalo a bolo stále voňavé zvnútra. Ak vám ovšem na veciach záleží. Ani na aute nemáte každé koleso iné. 😉
Samozrejme, že v článku treba očakávať promo značiek aj odkazy na rôzne produkty. Ich cena je žiaľ medziročne vyššia, ale s tým sa treba zmieriť, alebo čakať na zľavy. Cyklistika tiež nie je lacná. Sú aj drahšie aj lacnejšie druhy oblečenia, komponenty. Jeden pekný článok tu mal k tomu aj Imroman. Rozhodnutie je vždy na vás - každý produkt má svoj popis a väčšinou aj hodnotenie a skúsenosti od iných bikerov. Ako písal napr.Pulino, žijeme v konzumnom svete. Peniaze sú obeživo a treba ich točiť a podporovať. 😉

p.s. 1 - tiež sú tam veci na diskusiu, napr. farba oblečenia, velkosť bidónov, tašky a brašne, ale to záleží od typu výjazdu.
p.s. 2 - nie je ľahké písať články a tento rok bolo aj náročný a ťažšie sa hľadal vhodný content. Aj v horších článkoch človek niekedy nájde zaujímavé info.
p.s. 3 - prajem všetkým pokojné Vianoce a úspešnejší rok ´21.🎅🏻🛍🎁 Užívajme si každú jazdu na lacných, či drahých bikoch a buďme radi, že Igor nezakázal naše hobby. 🚴‍♂️

Teším sa na ďalší článok. ✌️

 
Rihaypeter 19.12.2020 (11:29)

thumb_up3thumb_down


No ja mam rad tych "nalepkarov" hlavne ked vidim, oranzove nalepky ponechane na brzdovych kotucoch, to je ako ked si zena necha cenovku zo spodu lodiciek 😁, tento clanok netreba brat vazne, naozaj pobavi a podla mna kazdy niekoho podobneho pozna.
P. S.
Tie spinave omotavky, to je hnus velebnosti, ja by som mal nieco proti po niekom takom chytit barany, ked jazdis bez rukavic, tak si ju aspon umyvaj, alebo castejsie vymienaj 😀

 
milarin Rihaypeter 19.12.2020 (17:28)

thumb_up5thumb_down


Ja mám oranžovú nálepku na prednom brzdovom kotúči. Je to nový bajk, ešte som na ňom ani poriadne nejazdil. Po pravde som si nebol istý, či je to len nálepka alebo to plní nejakú funkciu. Takže vďaka tebe viem, že to mám dať urýchlene dole. Ešteže som s tým nestihol ísť na cestu. Heh.

 
peter22 19.12.2020 (21:19)

thumb_up3thumb_down


Ako pre mňa medzi riadkami bolo napísané "Hallooo berte to s nadhľadom a humorom nie vážne " každý si jazdíme na čom a akom , podľa toho aké máme možnosti časové a aj finančne športu zdar , a keby som sa našiel vo všetkom a mi to tak vyhovuje tak ?? Nič sa nedeje jazdím si podľa toho čo mi vyhovuje ako všetci, hlavne aby ma to bavilo a to by povedal aj cepoo (teda si to aspoň myslím )

 
info500 20.12.2020 (14:21)

thumb_up3thumb_down


Ešte si zabudol na jednu mimoriadne dôležitú vec a to sú košíky. Jednej značky a rovnakého tvaru. Idál aj materiálu - karbón karbón Čepičky som už sundal nech som neni buran. A hneď lepšie odvaluje

 
romanporuban 21.12.2020 (16:23)

thumb_up3thumb_down


Ja napriklad kapsicky davam ako prvu vec na vsetky bicykle co som mal a mam, moja modna policia uznava peknu zladenu kapsicku viac ako take duse, bombicky atd pricapene na ram, podsedlovku. Treba teda upozornit, ze modne policie maju svoje rozne zlozky, ktore funguju podla roznych predpisov

 
arnost-hc 21.12.2020 (16:40)

thumb_up3thumb_down


Cením si každého jedného článku pretože viem, že každý článok dá zabrať nejaký čas. No mám pocit, že postupne sú tie témy už naozaj silené. Jediným zmyslom tohto článku je zvýšiť predaj čistiacich prostriedkov, mazív, kapsičiek a podobne. Zvýšiť predaj je ale cieľom každého článku tu na mtbikeri. Pohľad na veci v článku je pre každého veľmi individuálny, ten kto nosí veľké brašne, veľké fľašky a podobne si asi uvedomuje, že možno to nevyzerá v dnešnej dobe úplne najlepšie ale asi to má nejaký praktický dôvod prečo to nosí. Ja jazdím dennodenne na cesťáku do práce s batohom, asi to nevyzerá najlepšie, ale rátam s tým, že môžem dostať defekt a potrebujem si to na mieste celé opraviť, potrebujem niekde zbaliť aj iné veci potrebné do práce, nosím na riadítkach veľké a ťažké svetlo Fenix BC35R, ktoré na cesťáku taktiež neukáže úplne naj, ale pri nájazde cca 3000km ročne v tme má u mňa obrovské opodstatnenie, čiapočky na ventilkách? áno mám ich a na nie lacných karbónových kolesách, dôvod? minimálne sa mi tam nedostane špina. Tento článok má pre mňa naozaj nulovú hodnotu, taktiež pre viacerých skúsených cyklistov, pre tých menej skúsených možno inšpirácia si niečo prikúpiť na vianoce

 
erikbilik 21.12.2020 (21:09)

thumb_up3thumb_down


myslim si, ze je uplne jedno ci mam ciapocku na ventile,ci mam mtb pedale na cestaku atd.....budme radi,ze jazdime a mame z toho radost...

 
Joe70 19.12.2020 (17:06)

thumb_up2thumb_down


No mne sú smiešnejší tí, čo jazdia s napchatými vreckami a dušou nalepenou na ráme tváriac sa ako ťažkí profíci, namiesto toho, aby si namontovali kapsičku. A keď už niekto kvôli pár gramom obetuje neviditeľnú a praktickú čiapočku na ventilku a jej používanie považuje za fail, je podľa mňa diagnóza.
Tá posadnutosť komínmi mi tiež pripadá smiešna. Dokonca keď niekto kritizuje podložky pod predstavcom, aj keď sa to často ináč riešiť nedá.

 
vmikusik Joe70 20.12.2020 (11:13)

thumb_up2thumb_down


Uskladnenie veci neriešim podľa bontónu a už vôbec nie podľa gramov. Mám aj kapsičku aj dušu prilepenú na rám, lebo mi tak vyhovuje a nám preto prakticky dôvod.

 
bigmig 19.12.2020 (22:52)

thumb_up2thumb_down


https://m.youtube.com/watch?v=Hi8HQzK4T-E
Netreba to brat tak vazne,ci clanok,ci diskusiu.da sa aj inak... ale uznavam,nie je lahke robit marketing prirodzene a nevtieravo.

 
mirec16 20.12.2020 (09:59)

thumb_up2thumb_down


cepooo mal si aj lepsie clanky, ale bral by som to pozitivne, je vidiet, ze komunita je hladna po novych reportoch, testovackach a podobne, takze uz to je len na Vas ci ich nasytite 😂

ono aj Imrove reporty sa vyrazne zlepsili, radost pozerat, o tom ziadna, len mam pocit poslednu dobu, ze prilis casto sa tam objavuje veta “o teste si povieme inokedy” alebo take nieco, co je skoda, ale zasa rozumiem, ze primarne ste shop a toto je len doplnok

 
N/A 20.12.2020 (14:18)

thumb_up2thumb_down


Aktuálne cez 7800 zobrazení a takmer 80 komentárov. cepooo si frajer. Bez srandy teraz. Urobiť z hovna pomazánku vedel iba Petr Novotný a Chuck Norris. Rátal si s takou odozvou, keď si ho písal?

 
N/A N/A 21.12.2020 (10:57)

thumb_up3thumb_down


cepooo 10000 a 111. Zlomil si to 💪

 
cepooo N/A 22.12.2020 (11:00)

thumb_up1thumb_down


Neratal

 
flasa3 21.12.2020 (19:36)

thumb_up2thumb_down


pekny clanok.precital som cele

 
Krivi 22.12.2020 (20:50)

thumb_up2thumb_down


Precital som cely clanok a vsetky komenty, uff😁
A pre tych, ktorym ten clanok nevedia prekusnut, tak by som mal take male dovysvetlenie:
Modna policia, ked sa tyka mody ako takej (rozumej oblecenie apod) absolutne neriesi, co je prakticke, co by sa malo, co by bolo vyhodne, co je logicke...je to proste o nejakom vkuse, trende, dobe...a moze sa clovek dorobit aj za 10000eur, a naopak moze byt vkusne zladeny aj za 200eur. A o tom asi chcel byt ten clanok, moda v cyklistike.
Kedze vacsina chlapov modu ako taku vobec neriesia, tak nieco ako moda v cyklistike uz je pre nich uplne mimo, a preto tie reakcie.
Ja osobne dodam, ze zacal som s cestnou cyklistikou pred rokom, a neriesil som akej farby mam bidony atd, lebo som hlavne chcel jazdit. Ked som kupoval novu ziletku tento rok, tak som si uz par doplnkov zladil, ale nie preto, aby som nebol niekomu na smiech, ale preto, ze sa mi to paci, ked je bicykel s doplnkami zladeny, a tesim sa z neho aj ked sa na neho len pozriem😉.
A moj prehresok je, ze vozim na nom aj zvoncek, pretoze jazdit v Malych Karpatoch alebo na hradzi bez toho nie je pre mna bezpecne😉

 
artsvk 19.12.2020 (10:09)

thumb_up1thumb_down


Nech si kazdy jazdi na tom na com chce a hlavne uziva prirodu a priatelov... akoze tento clanok.... ale zapada domozaiky, nakupim oblecenie a bicykel za 10 000euro a som velky bajker a zanieteny sportovec. Co po tom ze za sezonu neda ani 1000km, hlavne ze ma fotky a gear v zhode s "modnou policiou". Ved o to v dnesnom svete ide nie? Vyzerat cool.... btw tiez sa o bajk staram cistievam po vyjazdoch doprajem si kvalitne oblecenie( ale koli funkcnosti a nie koli tomu aby som bol coool) zbytocny clanok.

 
RANDAL artsvk 19.12.2020 (10:15)

thumb_up8thumb_down


Toto je hned v prvom odstavci a dokonca zvyraznene.
"A bystrý čitateľ pochopí, že ide hlavne o humor a nadsádzku s cieľom pobaviť".

 
imajoros RANDAL 19.12.2020 (13:32)

thumb_up15thumb_down


Ale vtipne to moc neni. Skor to poukazuje na to v akej konzumnej dobe zijeme a ako vie niektorym “bikerom” prepinat co sa tyka oblecka, vybavy a bikov samotnych. Takyto clanok len navadza ludi kupovat predrazene veci ktore nepotrebuju. Clovek, so zdravym sebavedomim sa v duchu len zasmeje nad tymi chudakmi co si nakupili veci a biky za tisicky eur a spravia 1000km rocne.

 
cepooo imajoros 19.12.2020 (14:00)

thumb_up0thumb_down


Ktora cast hovori, ze treba mat drahe veci?Si to ani necital, len pozrel titulku🤣 Pekne mimo komentar🦕

 
imajoros cepooo 19.12.2020 (22:32)

thumb_up-3thumb_down


V clanku spominas mixovanie znaciek komponentov a naznacujes ze je to prakticky faux pas. Ktory bike v dnesnej dobe ma vsetko od 1 vyrobcu? Takymito hlupimi pripomienkami len davas ludom chrobaky do hlavy a nabadas ich kupovat a nezmyselne upgradovat. Ak toto vnimas ako faux pas tak si to ty ten s diagnozou.

 
Ledavi imajoros 20.12.2020 (02:46)

thumb_up1thumb_down


Cize ak by si mal na bike za 10000 tak si ho z princípu nekúpis? A čo teba trápi ze niekto ma biky za 10000. A jazdí 100km ročne. Možno tvrdo pracuje ,zarába veľa peňazí a na jazdenie nemá čas. A urobí si radosť z drahým bajkom. No a?

 
imajoros Ledavi 20.12.2020 (09:09)

thumb_up-1thumb_down


Presne tak, nekupim si bike za 10k ak urobim 100km rocne. A takyto sviatocni “bikeri” co nevedia ani predne koleso dvihnut od zeme su mi na smiech.

 
Ledavi imajoros 20.12.2020 (09:17)

thumb_up1thumb_down


Závidíš? Keby si mal kúpiš. Nemáš nekúpis. inak načo potrebuješ dvíhať koleso na cestaku za 10k?

 
imajoros Ledavi 20.12.2020 (09:39)

thumb_up4thumb_down


Pisem vo vseobecnosti, nie len o cestakoch. A nie nezavidim lebo mam na bike za 10k 😉. Frflem na dobu v ktorej zijeme kde aj takymito clankami predajcovia davaju ludom chrobakov do hlavy aby si kupili predrazene kktiny co nepotrebuju. Obtiahnuti pupkaci na drahych full e-bikoch co ledva vylezu tu v BA na Biely Kriz su mi na smiech. Je to trapas.

Tiez ako citatel fora casto krat vidim ako zaciatocnik hlada bike na vozenie sa po lese do 800€ napr a hned mu tam 10 ludi radi aby si hned po kupe vymenil zakladne Shimano brzdy za lepsie lebo je to vraj shit. Mohol by som pokracovat..

 
Pulino imajoros 20.12.2020 (18:04)

thumb_up1thumb_down


nechápem čo ti je na smiech ??? elektricky spristupnili horsku ci cestnu cyklistiku aj menej vykonnyym jedincom ... super ze sa ludia hyybu a nesedia doma na riti ci ???

 
vlastoch Pulino 20.12.2020 (18:42)

thumb_up3thumb_down


Nie

 
imajoros Pulino 20.12.2020 (19:32)

thumb_up0thumb_down


Nie som e-bike hejter a je fajn ze sa ludia hybu. Na to aby si sa hybal ale nepotrebujes komplet cyklisticku vybavu a bike za 5000€ a viac. A presne k tomuto clanok ako je tento ludi nabada. Cisty nezmysel toto cele.

 
Pulino imajoros 20.12.2020 (20:00)

thumb_up1thumb_down


žijeme v konzumnej spoločnosti, môžes sa na to hnevať ale asi si nepomôžeš😉

 
imajoros Pulino 20.12.2020 (21:23)

thumb_up0thumb_down


Ved hej, viem ze s tym nic nenarobim. Len konstatujem. Nemam len rad ked tu idu udavat trendy tieto konzumne typy.

 
vmikusik imajoros 20.12.2020 (20:49)

thumb_up1thumb_down


Ak chceš FS ebike bez významných kompromisov vo výbave, tak začínaš nad 4000 EUR. Ak chceš ebike s ľahším(aj slabším) pohonom, tak začínaš od 6000 EUR.

 
Ledavi imajoros 20.12.2020 (19:45)

thumb_up0thumb_down


Nemáš bike za 10l
Sa stavím o čo chceš. A je sranda čítať tvoje protichodné názory napr a e bikerov.

 
vlastoch Ledavi 20.12.2020 (19:50)

thumb_up0thumb_down


on ani nenapisal ze ma bajk za 10t ... nevies citat s porozumenim ?

 
Ledavi imajoros 20.12.2020 (19:41)

thumb_up-6thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
imajoros Ledavi 20.12.2020 (19:45)

thumb_up-9thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
Ledavi imajoros 20.12.2020 (19:50)

thumb_up-14thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
zomg Ledavi 20.12.2020 (20:55)

thumb_up0thumb_down


Teda, normalne bitka v komentaroch ... Aspon by som si skryl meno a vek, pretoze podla toho Vas lahko najst, pan manazer z firmy na V.

 
imajoros Ledavi 20.12.2020 (21:31)

thumb_up1thumb_down


😂😂😂 Az teraz som sa zasmial

 
artsvk imajoros 21.12.2020 (12:05)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
zomg artsvk 21.12.2020 (12:16)

thumb_up1thumb_down


Ako vidim, tak sa to tu zvrhlo na primitivne urazanie. Dany pan sice napisal komentare ake napisal, ale zas na fotke nevyzera, ze by sport zanedbaval.

 
imajoros zomg 21.12.2020 (12:59)

thumb_up1thumb_down


Ked niekto napise "Človek čo ma na bike za 10L sa len zasmeje nad tými čo na to nemajú.." ??

Pre takychto "bikerov" ja pekne slova nemam.

 
imajoros artsvk 21.12.2020 (12:57)

thumb_up0thumb_down


Mne to zily netrha

 
radekkasik1 Ledavi 21.12.2020 (10:38)

thumb_up0thumb_down


😂😂😂😂

 
cepooo RANDAL 19.12.2020 (13:57)

thumb_up-8thumb_down


Dal som to aj na koniec, ze to je sranda🤦‍♂️ To netreba na nich reagovat, ziju z pozornosti z ich nezmyselnych komentarov🦕 Kym je vacsina normalna, mne to neznechutia😉

 
sonakallay cepooo 21.12.2020 (13:06)

thumb_up2thumb_down


Presne tak, nenechaj sa znechutiť

 
Enriko111 cepooo 27.12.2020 (11:26)

thumb_up0thumb_down


Cepo je to veľmi jednoduché, na tie hejterské komenty skrátka netreba reagovať, jedným okom dnu, druhým von ale to ty vieš.

 
artsvk RANDAL 19.12.2020 (15:12)

thumb_up-1thumb_down


No ved ano, doplnili....

 
MarekGbely 19.12.2020 (12:21)

thumb_up1thumb_down


MarekGbely Presne tento biker vozí čapičky na galuskových ventilkoch.

 
imajoros MarekGbely 19.12.2020 (13:25)

thumb_up1thumb_down


Preco by ich tam nemal mat? Aby usetril 2g? 🤦

 
cepooo imajoros 19.12.2020 (13:50)

thumb_up0thumb_down


Diktat mody!

 
imajoros cepooo 19.12.2020 (22:36)

thumb_up-1thumb_down


Cista gramarina..

 
Enriko111 imajoros 27.12.2020 (11:28)

thumb_up0thumb_down


ja som si vždy myslel, že tie čiapočky mi zabránia úniku tlaku vzduchu z duše cez ventil.. :P

 
rajcziovamaria 19.12.2020 (18:32)

thumb_up1thumb_down


Cestak mam čistý, ale na horskom len pohon a vidlu čistim..

 
TiborP 20.12.2020 (12:31)

thumb_up1thumb_down


Cepooo, už som od Teba čítal oveľa lepšie články. Chyba je asi už v nadpise. Ak by bol nadpis:"Aké prehrešky si všímam na bicykloch ja, Cepooo.", nikto by ani makké f nemohol namietať.
Kritika, ktorá je dobre mienená, nie je úderom pod pás. A spätnú väzbu a čítanosť,ako vidíš, máš obrovskú, takže to robíš zjavne dobre.

 
desertfremen 20.12.2020 (13:23)

thumb_up1thumb_down


A potom že cyklisti nie sú vzťahovační, otrasné sú tie vaše komentáre niektoré. Ako sa vraví, trafená hus zagága.
Presne rozumiem Cepooovi, čo chcel povedať.
Aj mne kole oči keď na bicykli nie je rovnaká sada, ale všelijako pomiešané komponenty a k istým značkám rámov mi ide len "campa". Ale to pochopí len naozajstný cyklista.

Aby sme sa rozumeli, nie som žiadny "prestižák" čo má tie najdrahšie veci, to vôbec nie je o tom, ale o základnom vkuse . Dá sa mať aj vkusný a parádne vyzerajúci bicykel napr. na SORE a hliníkových kolesách, keď k sebe všetko pasuje aj farebne do jedného pekného celku.

 
the-redsox desertfremen 21.12.2020 (09:10)

thumb_up0thumb_down


chap to tak, ze nie kazdy ma vkus a mnohi si nevedia doladit ani kravatu ku koseli.... nie to este bike komponenty..

 
imajoros desertfremen 21.12.2020 (09:55)

thumb_up-2thumb_down



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
N/A imajoros 21.12.2020 (11:00)

thumb_up1thumb_down


Netušil som, že sa dá na cestáku kombinovať Sram a Shimano zvlášť pri kotúčových brzdách a že WTB robí kolesá aj pre cestu.

 
imajoros N/A 21.12.2020 (12:55)

thumb_up0thumb_down


Nepisem len o cestakoch ale vo vseobecnosti.

 
N/A imajoros 21.12.2020 (13:03)

thumb_up0thumb_down


Aha. Lebo článok má hashtagy "Cistenie Zabava Cestny Bike Cestna Cyklistika Servis Komponenty Vybava"

 
imajoros N/A 21.12.2020 (13:10)

thumb_up1thumb_down


To vobec nevadi, pointa je myslim jasna.

 
N/A imajoros 21.12.2020 (17:22)

thumb_up0thumb_down


No jo, pointa. Tá je aj v článku jasná (zábava, nadhľad, pobavenie...) a sám vidíš, koľko ľudí ju nepochopilo a pozerajú sa na článok a autora svojim pohľadom (často tým jediným a najsprávnejším)

 
imajoros N/A 22.12.2020 (13:33)

thumb_up1thumb_down


Ten clanok nie je napisany vtipne, to za prve. Aspon mne vtipny neprisiel (a nie som sam). Za druhe, poukazuje na niektore veci, ktore su chore v dnesnej dobe. Ako napr tie komponenty od 1 vyrobcu. V cestakoch sa nevyznam to si priznam preto mi povedz ty - kolko cestnych bicyklov sa predava s tym, ze vsetko na biku je od 1 vyrobcu? Kolesa, pohon, brzdy atd. Dovolim si tipnut, ze male %. Oprav ma ak sa mylim.

To znamena, ze priemerny biker si kupi priemerny bike a vdaka clanku ako je tento ma okamzite chrobaka v hlave, ze si kupil nazvime to "nedokonaly" bike nad ktorym budu "naozajstni bikeri" prevracat ocami. Nepride ti to chore? Mne velmi.

Miesto toho aby clanky podporovali ludi v pohybe a snazili sa im vypestovat lasku k cyklistike tak tu napise chalan tento nezmysel.

Som zvedavy aky ma k takemuto clanku postoj samotny mtbiker kedze vela z tych produktov, ktore autor oznacil ako faux pas predavaju.

 
milancaban imajoros 22.12.2020 (14:03)

thumb_up4thumb_down


Tiez si myslim ze na podporu predaja by radsej mohol napisat taky PR clanok miesto tych reklamnch clankov kde opisu 5 konkretnych produktov kde by to zhodnotil nejakou zabavnou formou ale v opacnom style. Ako napriklad ze "netrapte sa ze mate na svojom biku vybavu Dura-Ace a kludne si k nemu doprajte nove kolesa od Campy WTO ktore na nom budu vyzerat mega skvele". Alebo chcete byt cool tak "dajte na ventilky super mega cool anodizovane ciapocky ventilkov" miesto toho ze hodte ich do travy lebo vyzerate s nimi ako dement. Alebo "jazdite 200km a nechcete aby vam vasu priemerku kazili zastavky na pumpe tak si pod stromcek doprajte 1l bidony a tuhe kosiky od TacX ktore ich udrzia bez toho aby ste flasky zbierali po ceste". Alebo "netrapte sa znackami ved aj v INEOSe kombinuju Wahoo s TacX". Alebo "Peto bude pre nas vzdycky naj a my sa za to nehanbime a kludne si oblecieme aj dres majstra sveta aj ked mu tento rok nepriniesol tolko vitazstiev ako pominule..." ... Tie PR clanky ako 10 darcekov pre zenu/dieta/manzela/enduroJazdca a pod su celkovo velmi nezaujimave cize s tym sa da pracovat ale nepovedal by som ze tak ako tu. Ale verim ze cepooo na tom popracuje nech sa aj zasmejeme. I ked na komentaroch som sa nasmial dost len to asi nebol primarny ciel. Ale stane sa .. ved aj Imroman jazdi na tom "skaredom" GHOSTe s krivou vidlou a je mu to odpustene lebo robi pekne videa a clanky.

 
N/A imajoros 22.12.2020 (16:46)

thumb_up5thumb_down


A za tretie nebude? Prečo posuduješ všetko podľa seba? (Či vtipnosť článku alebo chorosť niektorých vecí v dnešnej dobe).
Sám píšeš, že v cesťákoch sa nevyznáš, ale posudzuješ aj článok, aj autora, aj všetko, ako keby si sa vyznal. Svoj názor prezentuješ ako ten jediný správny bez možnosti druhej strany.
Článok je zaradený v sekcii Cestná cyklistika, sám autor je cestný cyklista na vysokej úrovni. Ale je až zarážajúce, že negatívne ba priam nenávistné a osočujúce komentáre čítam od mtb jazdcov, ktorí cestné bicykle buď nemajú alebo majú cesťák ako doplnok. Rozumiem, že nevedomosť je obmedzujúca, že ľudia radi hania to, čomu nerozumejú minimálne zo strachu (je to ľudská vlastnosť nevedomosti) a posudzujú podľa seba, ale nečakal som, že až tak môže obmedzovať ľudí v myslení.
Aby som ťa uviedol do obrazu a odpovedal trochu na to, čo si sa pýtal:
Nie som štatistik ani predajca, aby som ti napísal presné percento z predaja bikov, kde je všetko od 1 výrobcu. Lebo v cestnej cyklistike nie je bike, ale bicykel, cesťák alebo žiletka. Viem však, že v ponuke sú a aj sa predávajú komplet bicykle, ktoré majú diely od jedného výrobcu (Campagnolo, SRAM/Zipp, Shimano/Shimano...). Lenže drvivej väčšine iba o cenu a na detaily, zvyky či nepísanú etiketu kašlú. To je záležitosť ľudí, ktorí to myslia s cestnou cyklistikou aspoň trochu seriózne. Lebo taká je - založená na detailoch, na vkuse cyklistu, na estetike. Netreba si to však zamieňať s veľkými peniazmi. Práveže to ide aj s veľmi malými, takmer nulovými. Stačí len kúsok chcenia a vnímania.
Rozumiem, v lese sa stratí všeličo, ale cesta je cesta. Akceptovať to z opačnej strany chce však minimálne kúsok rešpektu k tradíciám a otvorenú myseľ s nadhľadom. A to nemá každý, komentáre pod článkom sú toho tiež jasným príkladom.
Úlohou tohto článku však nebolo nabádať k míňaniu peňazí na lepšiu výbavu či pritiahnutiu ľudí k bicyklovaniu, o ktorých ty píšeš. Ak to na niekoho tak zapôsobilo a fakt sa k tomu odhodlá, nuž mi ho je ľúto. Má totiž strašne malý prah sebadôvery a je ľahko ovplyvniteľný. Cieľom článku bolo pobaviť čitateľov s kúskom nadsázky a dopracovať ich k uvedomeniu si, že koľko tých detailov na cestnom bicykli je proti bontónu (niečo na spôsob bielych ponožiek pri čiernom obleku a topánkach).
V neposlednom rade keď sa spojí strach z neznámeho so zaočkovaním proti humoru a nadhľadu s komunitou mtbikera vznikne presne takáto odozva. Z komára urobiť morskú príšeru, ktorú treba ukameňovať v komentároch - to sa nevidí každý deň. Ja som skôr zvedavý, aký postoj bude mať samotný mtbiker po zistení, že má takýchto užívateľov. Žijeme 21.storočie, ale evidentne iba na papieri a nie v makoviciach.

 
sonakallay N/A 22.12.2020 (17:51)

thumb_up2thumb_down


Absolútne súhlasím. Ja to beriem ako taký edukačný článok, lebo aj keď jazdím iba cestu, nie všetko ovládam a rada sa to dozviem od niekoho, kto tú cestu jazdí naozaj dlho a pohybuje sa v tej komunite.

 
imajoros N/A 22.12.2020 (22:55)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
N/A imajoros 23.12.2020 (15:44)

thumb_up-1thumb_down


Čo to obnáša? Je to prejav vkusu a citu pre detail. Samozrejme, že je reálne mať takýto bicykel aj pre bežného človeka.
Ako to dosiahnuť? Však si skús pozrieť katalógy výrobcov, Galériu našich cesťákov aj tu, fotky poskladaných bicyklov na internete atď. Všímaj si drobnosti, poznámky, čo komu vadí. Ale nepozeraj na cenu - že toto je drahé, toto sa nedá. Dá sa to napr. aj s pri bicykli s 200€ kolesami. Pozeraj, čo je nakombinované, ale hlavne ako.

Vidíš, zase prezentuješ svoj názor iba ako jediný správny "daleko dolezitejsie to ze si ten clovek vobec ten bike kupi a ma chut sportovat ako nejake tradicie a styl. Tie su druhorade a mohlo to byt v clanku tak spomenute". Ale toto nie je vôbec podstata článku. Hľadáš zámienku na hádku a na potvrdenie svojich domýšľaní na niečo, čo tam ani nie je. Toto nie je článok na podporu cyklistiky! A omyl, tradície sú súčasťou, len marketing ich vytláča. Presne pre to, čo píšeš aj v predchdázajúcej citovanej vete.

O tom presne píšem - človek, čo má mtb, svoj bicykel volá bike, volá bike všetko. Žiadna úcta k inému odvetviu, hantýrke, zaužívaným frázam. Aké veci nosí na mtb, také nosí aj na ceste (taštičky, mtb pedále, špinavý bicykel atď). Jasné, on môže, čo tam po druhých. Vždy sa nájde ospravedlnenie vlastnej pohodlnosti. Namiesto toho, aby si niečo naštudoval, snažil sa nasjkôr učiť a až potom vynášal, vysmieva sa z toho, čo on nerobí, čo on nemá. Také detinské správanie dospelých ľudí :

Autor niekoľkokrát napísal, že je to písané ako nadsázka, zábava. X krát. Písal vari klamstvo? Nie. A pozri v komentároch, koľko ľudí ho za to haní a hľadajú zámienku, ako si rypnúť. Tak načo písať, že koho oslovuje? Nepomohlo by to, ani keby mali ostatní vytlačené na čele "nie, toto nie je pre teba, nie si cieľová skupina". Oslovuje všetkých, ktorí si vedia vystreliť aj zo seba a neberú sa vážne. Nie v tomto čase. Žiaľ, drvivá väčšina zobrala článok vzťahovačne, urážlivo vrátane teba. A ked oni tam humor nevidia, tak tam proste nie je. Etalón pravdy "ja, ja, iba ja a nič iné". Veď je to iba na pousmiatie z pohľadu mtbikera, akej mentálne "vyspelej" komunite tu človek niečo napíše. Či článok, či komentár. Je absurdné, aby takýto článok a ešte v predvianočnom čase mal cez 12tisíc zobrazení a 150 komentárov. Zrejme bude na vysokých priečkach v rebríčku sledovanosti za tento rok, ak nie najvyššie. Popri tých všetkých kvalitných článkoch, ktoré sú tu. A je jedno, či sú z cesty, MTB alebo iba o ľudoch. Je to obraz iba o jednom - užívatelia, ktorí sa tu rozčuľujú, urobili u komára obrovskú obludu svojim nenahľadom a odsunuli tie ozaj seriózne rozhovory, recenzie alebo reportáže z tohto roka na druhú koľaj. Smutné zistenie takto na konci roka.

 
imajoros N/A 23.12.2020 (21:27)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
N/A imajoros 24.12.2020 (07:25)

thumb_up-2thumb_down


Došli argumenty, tak nastupujú invektíva a osobné ataky? Lebo práve si ma odsúdil, zaškatuľkoval s pohŕdaním. Tlieskam. Ozaj.

 
imajoros N/A 24.12.2020 (16:20)

thumb_up2thumb_down


Argumenty ti davam uz 3 prispevky po sebe a zakazdym odpises tak vseobecny sloh, ze zivam ako to citam. Ocividne pohrdas mtb ktora ma tiez nejake tie svoje modne trendy a nepisane pravidla, ktorymi sa clovek moze a nemusi riadit a sameho seba vnimas ako “naozajstneho cyklistu”. 🤦‍♂️
Viacmenej kazdy sport nejake tie trendy ma, aj ten moj ktoremu som sa 9 rokov venoval profesionalne a reprezentoval SK - basketbal. Nejdem si ale robit srandu a poukazovat na porusovanie tychto trendov v dobe mobilov. Som rad ked vidim aspon nejake deti tam vonku ako sa hybu.
Cize ja sa na veci pozeram z tohto smeru a uz to tu omielam hadam 3 x.
Idem sa venovat radsej rodine, su vianoce.

Pekne sviatky 😉

 
N/A imajoros 24.12.2020 (21:03)

thumb_up-1thumb_down


Argumentami nazývaš tie všeobecné silou mocou vymyslené veci, ktoré v článku ani nie sú? Si ma rozosmial

 
imajoros N/A 24.12.2020 (16:24)

thumb_up1thumb_down


Odsudil si sa sam tym co pises. Kukam ze vela 👍 pri svojich prispevkov nemas.

 
N/A imajoros 24.12.2020 (20:59)

thumb_up-1thumb_down


Ozval sa ten, čo má niekoľko vymazaných komentov pre porušenie pravidiel. Mne je jedno, koľko palcov mám, nemajú žiadny význam ani hodnotu.

 
imajoros N/A 25.12.2020 (10:29)

thumb_up0thumb_down


Mne nikto komentare pre porusenie pravidiel nemazal.

 
MisoGrno2 N/A 23.12.2020 (22:18)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
N/A MisoGrno2 24.12.2020 (07:37)

thumb_up-2thumb_down


Vďaka bohu, že vieš používať google. Aspoň že to.
Keď už si vieš tak super domýšať aj za cenu hľadania silených chýb, čo by mal článok mať a nemá. Aj ten prepotrebný nadhľad či humor. Ja viem, keď nie je vtipný podľa teba, tak nie je a basta. To je ten etalón pravdy. Lebo "je sokujuce, aky dokaze byt subjektivny svet izolovany od reality a diverzity sveta" Veľa šťastia po rannej studenej sprche a hľadaní na goole pohľadu na tento článok z iného uhla

 
yakub 21.12.2020 (00:03)

thumb_up1thumb_down


A predpokladám že to, ako rovnako lícujú nápis na plášti s nápisom na obidvoch kolesách FFWD, tiež nebude dielom náhody

 
Bud 21.12.2020 (08:28)

thumb_up1thumb_down


Já to přečetl celé, takže pro mně fajn. Aspoň budu vědět, co si ostatní můžou, nebo nemusí myslet, když mně uvidí na kole. Kolo jsem si vlastně sám neskládal, jezdím tak, jak jsem ho koupil, s menšími úpravami hned v obchodě, akorát ta kapsička na rámu tam je, ale to už jsem si musel zvyknout. Mám tam vercajk a v batohu ho nechci vozit. Čepičky neřeším, ani nevím, jestli jsem nějakou neztratil... A co se nadpisu týká asi by to mohlo být fakt zaměřeno na sebe jako osobní pohled, ale v textu se to už vysvětluje, takže dobré rady pro začátečníky jako jsem já....

 
Illitvlado 23.12.2020 (23:51)

thumb_up1thumb_down


mám mtb s pevnou vidlou v predu 29 na kotúčoch v zadu 26 V-brake čapičku na ventilku z magnetom odrazky na špiciach z Lidla a ešte zopár karbonových komponentov z Číny jazdím celý rok okolo 15000km ne zimu prezúvam plášte z hrotmi v lete spd sandále na boso a ďalej radšej nepokračujem🤓

 
Marek320 24.12.2020 (12:06)

thumb_up1thumb_down


Mne stačí kolega, ktorý ma stále poučuje o trendoch a robí si zo mna srandu čo mam obute, oblečené... Že on je najlepsi lebo ma na drese karbonove zipsy , kvoli vahe. A pritom ma 30 kil nadvahu

 
RANDAL 19.12.2020 (10:16)

thumb_up0thumb_down


Toto je Top
"Viete podľa čoho stretnete cyklistického diletanta? Chýbajúca koncovka riadidiel je podľa mňa jasný signál".

 
zomg RANDAL 19.12.2020 (11:33)

thumb_up16thumb_down


Co si malo ludi uvedomuje je, ze jazda bez koncoviek na riaditkach je mega nebezpecna. Staci jeden nestastny pad a riaditka bez koncovky prejdu kludne celou nohou, pripadne bruchom. Tu je o tom od Sterba:https://www.youtube.com/watch?v=5cXUfrpUfpE

 
Rihaypeter zomg 19.12.2020 (13:38)

thumb_up5thumb_down


A nie len to, ked hovrime o cestakoch, tak nezacvaknuta omotavka moze kludne na konci sklznut ak sa tam drzis a je starsia, no padnut na drzku a v rukach mat len omotavku....

 
Miso26 19.12.2020 (12:42)

thumb_up0thumb_down


Dobrý článok na predvianočné odľahčenie vážnej atmosféry. Jazdím hobby cestu ako začiatočník + dlhé roky XC súťaže a veru s niečim súhlasím, s niečim naopak nie.

Určite sa nájdu vyznávači takej cyklistiky, pre ktorých sú práve kapsičky nevyhnutný zlatý stred. Taký 250km výjazd je tak akurát na riadnu kapsu v ráme a podsedlovku na kľúče a mince na pivo. Takže ich určite neradím do kategórie ľadvinka k sandálom.
Čapičky ventilkov? Bez nich ani na krok! Jednoduché ľahučké a ideálne priesvitné čapičky sú z môjho pohľadu úplne must, nebudem predsa vyrážať na výjazd ani bez prachovky na teleskope.

Momentálne si skladám karbónový HT na ráme Focus Raven a sám som na sebe spozoroval, že sa snažím ladiť to nejakou jednou zvolenou cestou. V mojom prípade to znamená pohon komplet Sram (po desaťročiach chcem na vlastnej koži skúsiť prechod zo Shimana) a komponenty ako predstavec, rajdy, sedlovka, sedlo ladím do Bontrageru. Keďže nezávislosť od Shimana (btw nič proti nemu, u mňa bola vždy len spokojnosť s takmer všetkými sadami) chcem mať kompletnú a nie mišmaš, tak pedále idú šlahače na vajíčka. Nie že to bol na začiatku zámer, ale v konečnom dôsledku sa na biku nebude vyskytovať x rôznych značiek a s tým som spokojný. Bol som rozhodnutý ísť do košíkov Elite, ale myslím, že už to dotiahnem do konca a dám Bontrager. Ale to sú už detaily.

A aby som bol úprimný, na súčasnom Ghoste vyzerá krk vidlice podobne ako na fotke v článku a sezónu som odjazdil komplet bez ľavej koncovky na rajdoch. :-P

 
fullgas1 20.12.2020 (08:53)

thumb_up0thumb_down


Za 5 rokov bude v móde zas niečo iné a autor bude písať podobný článok. Milujem týchto múdrosráčov, čo ľudí škatuľkujú podľa toho v čom a na čom jazdia. A že ich medzi "bikermi" je hafo! Pred x rokmi som na cesťáku vozil kapsičku v ráme lebo to bolo praktické, po dlhej dobe nebicyklovania som prešiel na mtb a presne tú istú kapsičku som dal na mtb. Ale už ju tam nemám, pretože to je nepraktické. Bola stále špinavá a veci v nej dosť hrkotali. Mám ruksak s camelbagom aby som nemusel piť s chrontavej fľaše, nič nehrkoce a ku tomu sa pomestí aj nejaké oblečenie. Ak by som jazdil na cesťáku tak kapsička tam určite je pretože to je praktické. Veľkosť bidónu asi nemá cenu komentovať. Aby som podľa módy vozil malú flašku keď potrebujem veľkú?! No buď chceš šliapať alebo stáť po pumpách a naberať vodu...
Keď bude v móde nosiť trencle so škrkátkom autor ich bude nosiť lebo módna polícia káže? A tiež to myslím zo srandy, aj keď vtipné to nie je...

 
vlado200 20.12.2020 (11:57)

thumb_up0thumb_down


Na článku nie je humorné nič, nerozumiem, prečo si to tam vôbec spomínal. Skôr si vyjadril, ako by mali byť veci dotiahnuté do dokonalosti (niektoré časti boli skôr subjektívne ako genericky dokonalé). Ja nedodržiavam skoro nič z toho a viacej sa zameriavam na funkčnosť ako na vizuál. Ale po prečítaní článku som si povedal, že v sezóne by som sa mohol zamerať asopoň na 2-3 veci, aby môj bicykel nevyzeral úplne ako cirkus humberto (napr. čiapočku na jednom kolese ani nemám ) . Okrem toho jazdím MTB. Za mňa je obsah článku OK no mohol by byť písaný iným štýlom. Je veľa ľudí, ktorí si z neho niečo zoberú, skúsenejší cestní cyklisti môžu mať samozrejme na niektoré časti článku iný názor.

 
Miso8080 20.12.2020 (17:41)

thumb_up0thumb_down


Cepooo za toto ťa cepujem

 
miroslavcmiko 21.12.2020 (10:20)

thumb_up0thumb_down


ahojte, este by som doplnil, ze cestna cyklistika je velmi striktna na tradicie a preto je tu tolko pravidiel, niektore z nich mozno az prehnane. Napriklad, ze oznacenie plastov, galusiek by malo byt pod ventilkou, natocenie oboch kolies rovnako podla nalepiek. Moj kolega napriklad jazdi horske tretry na mtb a cestaku, lebo ma len jedni. Videl som aj jazcov, co mali dve rozne kolesa, co dost krici. Ale pokial to maju len v ramci nudze, tak je to ok.

 
JoKo 21.12.2020 (17:59)

thumb_up0thumb_down


Chýba to ešte jedno faux pas - ak si niekto kúpi bicykel nejakej značky, ale oblečenie nosí s reklamou úplne inej značky, najlepšie dres s inou a gate s inou. Prípadne si na seba natiahne dres majstra sveta...

 
tomPy 21.12.2020 (18:29)

thumb_up0thumb_down


Teda ja som asi samostatná kategoria, mometálne jazdím e-bike s pokrčenými plechovými blatníkmi ,predným hustým košíkom a brzdami
Saint. Dat foto sa hambím

 
bandaliro 27.12.2020 (11:48)

thumb_up0thumb_down


Aj tento článok ukazuje kam sa posunul mtbiker..top sady top bajky top oblečko a výbava top klilometre s top aplikáciami..a možno aj pre toto som tu dlho nebol a asi to tak aj zostane..keď ma v poslednej dobe zaujal nejaký článok tak motivačný..ale to všetko je samozrejme každého vec...pred covidom som šiel na Kriváň a na parkingu keď som sa prezúval som z diaľky počul jemný škripot bol to chlapík asi päťdesiatnik na starom favorite v troch košíkoch liter a polky od nejakej budiš, nosič, batohy na týždeň lýtka jak zo žuly, oblečko ani neviem ale isto nie casteli..proste CYKLISTA

 
michal.dubovec 28.12.2020 (18:09)

thumb_up0thumb_down


Mnohi sa na clanok nevedia pozriet s nadhladom. Autor sa snazil poukazat co je a nieje “inn” s cyklistickou estetikou. Nikoho neuraza ak sa v clanku najde, je to vec vkusu 😉. Ja som sa tam nasiel: bike spinavy, zladeny na treningy-nic, ale pohoda.
Clanok super!

Aspon viem, ze ak niekoho beriem v kopci mozno mu reze oci prave ta spina na biku 😂.



 
Oliver68 28.12.2020 (22:28)

thumb_up0thumb_down


No nikdy som sa neriadil žiadnou módnou políciou, chodím v tom v čom sa cítim dobre, či na biku alebo "v civile". Verte, že aj 1 litrová fľaša má cveng, hlavne v lete............ ale úsmev super ...móda nech je hlavne tzv . funkčná

 
voughne 04.01.2021 (15:18)

thumb_up0thumb_down


Clanok je OK, ak by som sa chystal na Tour de France, ale pre bezneho cloveka su to povecsinou nepodstatne veci Akoze riesit ciapocky na ventiloch moze fakt iba chory clovek a takeho by som vysmial hocikedy ... a vysmial by som aj za vela inych veci. Bike mam spraveny tak, aby vyhovoval mojim potrebam - cize kapsicky na veci (lepsie ako mat batoh na chrbte), 1L flaska je stale lepsia ako ist cestou zobronit niekde vodu, miesanie komponentov? Ide hadam o specifikaciu a funkcnost komponentu a nie jeho logo, to aj pri autemotorke a elektronike kupujete len original lebo to tak pasuje? Ale na rozputanie diskusie dobry clanok

 
miroslavcmiko 19.12.2020 (12:32)

thumb_up-1thumb_down


nikde som sa nedozvedel, ze je zakazane resp. neeticke jazdit na Campa kolesach so Shimano sadou. Dokonca to nie je ani na velominati.com. Ja osobne jazdim taliana vyrobeneho v taliansku na shimane sade a campa kolesach, pretoze su vyborne a nastastie ponukaju aj shimano orech. Taktiez ty by si mal jazdit shimano retaz a nie kmc. Ja povazujem za preslap, ked prejdem vedla niekoho s krasne cinkajucimi brzdovymi diskami. A tiez musim sam seba udat, ze mam ciapocky na ventilkach a nosim okuliare pod remienkami a nie opacne ako sa ma.

 
N/A miroslavcmiko 22.12.2020 (17:06)

thumb_up1thumb_down


Preto Campa vymyslela Fulcrum. Rovnaká technológia, trochu iný dizajn. Presne pre tieto prípady - pre Shimano alebo Sram.

 
miroslavcmiko N/A 22.12.2020 (18:39)

thumb_up-1thumb_down


ahoj, mozno to niektorych ortodoxnych ziletkarov drazdi, ja nevidim rozdiel, ci mas campy alebo fulcrum na shimane alebo srame. stale je to campa. Fulcrumom si len rozsirili portfolio v mtb sektore a cestnom ponukaju ine vysky rafikov. Ver mi, ja si uzivam a vychutnavam kazdy jeden vyjazd a takyto prehresok ma netrapi.

 
N/A miroslavcmiko 22.12.2020 (20:06)

thumb_up1thumb_down


To nie ortodoxné a verím, že si jazdu na Campách užívaš. Sú to predsa perfektné kolesá samé o sebe Je to o akomsi rešpekte ku značke, k jej histórii a ku etikete cyklistiky. Rozumiem tomu, že marketing ho/ju dal do značného úzadia, ale netreba zabúdať, že tak, ako nevymizla galantnosť voči ženám, holenie britvou, posielanie pohľadníc, nevymizlo ani nepoužívanie Campa kolies s inými sadami ako Campagnolo

 
milancaban N/A 22.12.2020 (20:24)

thumb_up1thumb_down


tak to je take ako ohanat sa historiou a tradiciami a potom si na cestak dat kotucove brzdy s obrovskymi pakami popripade kto jazdi elektricky presmyk ktory vyzera ako hrubo a neokresane alebo nedaj boze tie jednoprevodniky a v zadu kazeta z MTB . Ze je to vyvoj a je to pohodlne to ano ale k mode by som to potom neradil lebo inak by sme si mohli aj k saku obliect teplaky a argumentovat tym ze su pohodlnejsie a miesto lodiciek nosit tenisky (inak pretoto mam mody plne zuby pretoze uprednostnuje neprakticnost pred funkcnostou). Jazdit na Pinarelle a pritom sa obliekat do Sportfulu (ked je SKY+INEOS spaty s Castelli). Kazdy si vsima ale asi nieco ine.

 
N/A milancaban 22.12.2020 (20:59)

thumb_up0thumb_down


Evidentne si každý všíma iné.
Pretože Pinarello v spojení so Sportfullom je úplne v poriadku. Vôbec nejde o to, či túto kombináciu ešte vozí terajší INEOS. Obe sú totiž z Talianska. Takže dohromady idú, aj keď nebudú vo WorldTour. To je iba dočasná povrchná reklama, pôvod však zostane

 
miroslavcmiko N/A 22.12.2020 (21:32)

thumb_up0thumb_down


pre mna bolo volakedy samozrejme, ze ked talian, tak uplne cistokrvny. Ved Indurain bol na komplet na talianovi a aj v obleceni. Neskor to zacali kryvit, napr. Pantani na Wilier na Dura ace a uz to islo. Totalne to zlomili Sky, ked dali pinarello do shimana a bolo po tradicii. Trh a trend nepustia a tlacia to roznymi smermi. Taktiez je kopu veci prenesenych z mtb.

 
N/A miroslavcmiko 23.12.2020 (08:44)

thumb_up0thumb_down


Súhlasím, ide to rôznymi smermi. Stereotyp totiž nepredáva.

 
miroslavcmiko N/A 03.01.2021 (10:51)

thumb_up0thumb_down


tak potom preco samotne campa ponuka orech aj na sram a shimano, ty najvacsi cestny cyklisticky estet? Sami vyrobcovia to porusuju kvoli peniazom.Cize ani zipp kolesa by som si nemal dat ak nemam sram?

 
buben 30.12.2020 (15:19)

thumb_up-1thumb_down


@cepooo Naozaj som sa dobre pobavil. A poznám aj väčších "pacientov" ako si Ty.

 
lubosr 21.12.2020 (07:29)

thumb_up-2thumb_down


Páčia sa Vám cestné bicykle s predstavcom smerujúcim hore?

 
JoKo lubosr 22.12.2020 (21:43)

thumb_up0thumb_down


Bleee

 
Gusto0 19.12.2020 (15:07)

thumb_up-8thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Ledavi Gusto0 20.12.2020 (02:37)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
vmikusik Ledavi 20.12.2020 (21:11)

thumb_up1thumb_down


Nikdy sa ti nestalo, že si vyrazil na biku špinavom z predošlej jazdy? Nemyslím situáciu, že nebolo poznať pôvodnú farbu, ale proste pri iných povinnostiach nemám čas bike leštiť po každej jazde.

 
cistyjebo Ledavi 21.12.2020 (10:50)

thumb_up4thumb_down


Takže keď po každej jesennej jazde neumyjem bike nevážim si ho?

 
Rado209 19.12.2020 (21:36)

thumb_up-12thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Ledavi Rado209 20.12.2020 (02:49)

thumb_up-1thumb_down


Z časti máš pravdu. Čierna farba podľa vedcov nie je farba a ani biela .

 
peter73 Rado209 20.12.2020 (13:15)

thumb_up1thumb_down


Napríklad čierny leopard ... 😀

 
Rado209 peter73 20.12.2020 (17:43)

thumb_up0thumb_down


Vidíš ?! Díky 😉 😀

 
Plazzer 19.12.2020 (13:40)

thumb_up-19thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Per 19.12.2020 (15:28)

thumb_up-24thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Pridaj komentár