Na výjazde s tvorcom modelu Blizz CRB

Na výjazde s tvorcom modelu Blizz CRB

4020 komentárov

Imroman 23.02.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Horsky Bike Predstavenie Youtube Rock Machine Hardtail Horska Cyklistika Novinky

Pocity z prechodu na 12 rýchlostné Shimano XT, prečo je „teleskop“ skoro povinná výbava pre Blizz a tiež výjazd s Jardom Spěšným priamo nad fabrikou Rock Machine. To je skutočne pestrý mix tohto článku a videa...

 

Areál neďaleko mestečka Kopřivnice je pomerne známy a hlavne vďaka výrobe legendárnej Tatry. Ale bikerom je v povedomí skôr vďaka Bike Fun International, ktoré pod sebou združuje aj značku Rock Machine. Čo som si všimol už pri dávnejšej návšteve, je naozaj pekné okolie, kde nechýbajú kopce s možnosťami pre pekné jazdenie.

Preto, keď som tam šiel naposledy na jeseň pre nový Blizz, napísal som Jardovi Spěšnému, či nedáme aj nejaký výjazd po okolí. Súhlasil, ale ako to už býva, niekedy sa vyskytne nečakaná komplikácia. No a tou bola v tomto prípade návšteva „najvyššieho velenia“ BFI . Nakoniec sme to stihli skutočne, ako sa hovorí LTT a zvolili sme kopec a chodníčky v podstate priamo nad fabrikou. Z tohto je aj videjko nižšie, kde sme aj trochu poklábosili. Inak možností je tu ešte oveľa viac...



Dôvodom, prečo som sa vo videu zameral aj na model Blizz CRB je ten, že Jarda je v podstate „otcom“ dnes už skutočne úspešného biku. Pamätám si, ako som v roku 2017 prvýkrát videl tento zaujímavý hardtail a okamžite ma oslovil. O tom som už ale písal aj v samostatnom teste, takže sa nejdem znovu opakovať. Rám a základné vlastnosti zostali stále rovnaké. Čo ma ale napadlo, je dať niekoľko postrehov ku komponentom, ktoré sú na súčasnej verzii modelu CRB 90. Predsa len od doby točenia uplynul už nejaký ten čas a táto zima jazdeniu poriadne priala .




12 rýchlostné Shimano XT


Dlhú dobu predtým som jazdil na MTB v podstate len Sram Eagle, či už vo verzii GX alebo X01. Bol som teda skutočne zvedavý, aký bude pocit z nového 12 rýchlostného Shimana. Predsa len čítať recenzie je jedna vec, druhá je vlastný pocit.



Takže poďme na to prvé, čo si okamžite človek všíma – radenie. Polohy sú jasne citeľné a už sa nestane, že by ste nevedeli, či ste zaradili alebo nie. Nie je to také príjemné „cvakanie“ ako mal Sram, skôr viac surové a jasné. No hlavne odraďovanie ukazovákom je vážne nákazlivé.



Mať dve možnosti namiesto jednej (pomocou palca) je výrazné plus – napríklad jazda v stoji, kedy máte ruky viac preklopené dopredu. Rovnako plus je možnosť odradiť o 2 stupne naraz, čo ide, ale len v prípade odraďovania palcom. No vždy to oceníte, keď sa terén rýchlo preklopí a namiesto štukania ušetríte čas, ktorý môžete venovať napr. spusteniu teleskopky. Jednoducho mať viacej možností je výhoda, a to sa Shimanu podarilo. Páči sa mi aj celé spracovanie, ktoré pôsobí elegantne a naozaj kvalitne.



Všetko chodí ako hodinky a nemalo na to vplyv ani blato, alebo prípadné väčšie množstvo snehu. Máte rovnako možnosť nastaviť si na prehadzovačke plynule silu „brzdy“. Ja to mám na max a žiadne zhoršenie radenia nepozorujem, čomu predtým tak nebolo pri starších verziách, ktoré som jazdil dávnejšie. Čo zostalo je fakt, že šalter je vďaka systému Shadow+ krásne schovaný a trčí oveľa menej ako pri Srame. Oceníte to nielen pri jazdení v technickom teréne, keď kľučkujete medzi skalami, no rovnako pri prevoze v aute atď. Čo sa týka rozsahu, ten je v podstate rovnaký ako na čo som bol zvyknutý doteraz - vpredu 34z píla, vzadu kazeta 10-51. Teda mám o 1 zub vzadu navyše proti Sramu a k Chate pod Suchým to ide o kúsoček ľahšie .



Tak a teraz brzdy, ale nechcem voziť drevo do lesa . Proste brzdia výborne (sila, dávkovanie), rovnako majú výborný tvar páky a jednoduché nastavenie/údržbu, o čom sa ale presviedčame už roky dookola. Čo ale skutočne cítiť, je uchytenie páky s oporným bodom navyše – hlavne vtedy, keď idete niečo pekne strmé a „mačkáte“ ich o dušu . Jednoduché, účinné...až sa niekedy človek čuduje, prečo to prišlo až teraz .



Prekvapil ma ale nový náboj zo sady SLX. Teda hlavne svojím zvukom – ak idete pomaly alebo pomaly točíte kľukami, vtedy krásne rapká. So zvyšujúcou sa rýchlosťou sa zvyšuje frekvencia rapkania až od určitého momentu úplne stíchne, no a občas sa to strieda. Teda valíte, ticho, zrazu vrčí, potom zase ticho. Každopádne na funkciu to nemá žiadny vplyv, len zvukové efekty sú rozdielne. Čo sa mi páči, je skutočne jemný záber, čo oceníte napr. v technických výšľapoch a tiež fakt, že zatiaľ sa mi ani raz nestalo, aby, ako sa hovorí, „strelil“ pri zábere.



Design je samozrejme individuálna záležitosť, no kľuky sa tiež myslím podarili, takže sada pôsobí ako celok naozaj podareným a kvalitným dojmom, pričom spĺňa hlavnú myšlienku – funguje výborne na všetkých frontoch .

Bez teleskopu to vážne nie je ono


Ako som už neraz písal, pre naplnenie potenciálu tohto biku je teleskopická sedlovka viac než potrebná. Napríklad, ak chcete využiť pekný zdvih 120 mm na vidlici a geometriu biku, pôjde to ťažko, ak nemáte nad bicyklom priestor pre spracovanie väčších nárazov a pre manévrovanie v technickom teréne. Ja som tam šupol model, ktorý má len 6 cm zdvih a aj to stačilo pre posunutie možností a oveľa väčšiu zábavu.



A rovno som si to potvrdil, keď šla sedlovka do servisu, keďže som podcenil jej vyčistenie po maratónskej sezóne a bahenných galejách na poslednom kole Slovenského pohára v endure. Asi najviac mi potom chýbala okrem iného na Cyklonáreze, no už je zase späť a chrochtám si . Keby som ju tam mal stále, zrejme by mi ani neprišlo, aké to je vlastne veľké plus pre tento bike.



V pôvodnej výbave síce pôsobí Race Face Next z karbónu luxusne a samozrejme znižuje hmotnosť celku, no ďaleko lepšie z hľadiska jazdných vlastností by bolo už v základe mať teleskop. Paradoxne nižšie modely ju majú a verím, že si čoskoro nájde cestu aj k najvyššiemu prevedeniu...že Jardo .



760 mm ako výborný kompromis


Šírka riadítok samozrejme poriadne záleží na preferenciách, ja som doteraz vozil množstvo rôznych variácií a kombinácií – 720 mm, 780 mm, skrátenie na 740 mm. Na tomto modeli boli osadené krásne spracované Race Face Next v oversized šírke 35 mm. Ten priemer je možno trochu predimenzovaný na možnosti tohto HT, každopádne tvar a šírka sa ukázali ako výborný kompromis. Tým myslím medzi „chrtením“ a užívaním si zábavy v teréne. Prišlo mi to vážne akurát, ale možno je to len o zvyku. Veď na dobré sa ľahko zvyká, či...? Zásluhu na všetkom má ale aj výborné tvarovanie, hlavne zahnutie a vidno, kde má značka Race Face svoje korene.



120 mm na hardtail – prečo nie


To podstatné som už naznačil vyššie pri teleskopickej sedlovke. 120 mm zdvih na HT vôbec nie je na zahodenie a umožní ako „chrtiť“ a výborne stúpať, tak aj užiť si viac technický terén. Teda ak máte spomínaný teleskop, pretože myslím, že bez neho ten potenciál nebude využitý. Inak predtým som mal aj 130 mm v podobe vidlice Suntour, no to už bolo viac preklopené na stranu allmountain – 120 mm sa krásne triafa medzi svety XC a trail.



A hlavne v podobe skutočne výbornej vidlice Rock Shox SID Ultimate. Ťažko sa sťažovať, ved táto vidlica je v podstate na vrchole ponuky (okrem verzie s karbónovou korunkou) a tvorí „higlight“ celého biku. Ľahká, tuhá (vzhľadom na možnosti biku) s naozaj kultivovaným chodom – teda je citlivá, a pritom nepadá do zdvihu, v čom vie pomôcť aj doladenie pomocou nízkorýchlostnej kompresie. Nastavenie je štandardné od výroby, kde by mal byť 1 token, ale myslím, že mi ešte neukázala všetko, čo vie. Ono v podstate väčšina výjazdov v teréne bolo pri teplotách okolo 0 a menej a už sa teším, ako ju prevetrám bez zimného oblečenie na obľúbených rockgardenoch .



Otočný lockout


S vidlicou súvisí aj lockout, ktorý je v menej tradičnej podobe gripshiftu. Myslím, že závisí na preferenciách. Plusom je, že nemáte na spodku alebo vrchu riadidiel neforemnú páčku. Naopak, mínusom je fakt, že takto máte obmedzený výber gripov, ale tie originálne sú pomerne dobré a ani ESI nebude problém odstrihnúť.



Čo sa týka ovládania, tam treba povedať, že klasická páčka je zrejme o niečo rýchlejšia, predsa len pre zamknutie treba otočiť (odomknutie je pomocou tlačidla), a to trvá trochu dlhšie, ako iba pohyb palcom pri klasike. A niekto zrejme neprekusne vedenie bowdenu, ktoré je trochu viac „do priestoru“. Inak sa ale na celkovú funkciu nemôžem sťažovať a pri zjazde to nijako neprekáža, keďže človek sa drží v podstate vždy na konci riadítok.



A samozrejme ešte to posledné, čo sa samotného celku týka – veď aj dizajn jazdí . Musím sa priznať, že kombinácia lesklého chrómového rámu a modrej farby sa do snehu a modrej oblohy skutočne hodí a bike sa v „dave“ nestratí.



Je to pomerne pestrý mix obsahu a informácií, ale prišlo mi to ako dobrý nápad vzhľadom na výjazd s „tvorcom“ tohto biku a tiež dlhodobé skúsenosti, ktoré mám z jeho používania. S novým modelom sa dostali ku mne aj viaceré komponenty, u ktorých ma napadlo, že by vás mohli zaujímať. Tak snáď ste si užili obe formy, teda textovú aj video .

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

jaro127 23.02.2020 (19:59)

9


Vidím, že zavďačiť všetkým sa nedá. Aj mne sa sem tam niečo nepáči, ale nevypisujem tu zlostné sliny. Sociálne IQ niektorých tzv. bajkerov je takmer nemerateľné.

 
imajoros jaro127 25.02.2020 (09:37)

0


Ake zlostne sliny? Len preto, ze clovek nenapise chvalospev tak je hned "hejter" a frflos? Trosku precitliveli tuna niektori..

 
ppi 24.02.2020 (08:50)

5


Cele akesi pomylene. Ked chcem recenzovat RM, sustredim sa na nich (teda ram - to je jedine cim sa lisia), nie na komponenty co tam nahadzali. Co je to za karbon, ako sa lisi od ostatnych, kde a ako je to zosilnene, ci a ako to testovali, kde im to pri testovani prasklo a pod. ked uz hentakeho ujka ma odchyteneho nemal by byt problem dat taketo info dokopy.

 
Imroman ppi 24.02.2020 (11:21)

1


Sak o tom biku som uz pisal X krat, mas tam odkaz aj na test. Keby hovorim to iste, aky to bude mat vyznam? Nikde nepisem, ze je to recenzia biku

 
antonsimo 23.02.2020 (13:56)

2


Ahojte.Som vlastnik bike Rock Machine blizz sice alu ale je to vynikajuci bicykel nechcem robit reklamu ale jazdi sa mi najlepsie na tejto znacke a to nehovorim o tychto novych modeloch je to parada.

 
adolini antonsimo 23.02.2020 (17:20)

-1


Len vyladiť farby u niektorých modelov. Inač súhlas. Ak nový bike, tak u mňa RM láka

 
frantisek.stolar 24.02.2020 (07:35)

2


Naposledy som mal mekru RM Flash mal krasny Tange DB CrMo ram a vybavu STX RC takze 8sp v 1995

 
motopalic 23.02.2020 (14:48)

1


Keď som začínal s jazdením tak by som rock machine zaradil medzi kvázi Intersport bicykle resp. pre niekoho kto sa chystá na bicykel iba pozerať v garáži. Ale vypadá že sa zmenili a hoodne. Blizz crb 90 by som si doprial... fakt na parádu bajk ....

 
Imroman motopalic 23.02.2020 (16:47)

2


Ano, treba povedat, ze to dost upadalo, ale ked opustili klasicke "chrtenie" a sustredili sa viac na trail tak to ide hore. Tym prelomom bol prave aj tento model...

 
Mikee Imroman 23.02.2020 (18:44)

1


Co konkretne je trailoveho na tom modeli okrem "vzhladu" ramu? Ci to len neklame telom a nerobi pozu. Hlavovy uhol je uplny xc standard, mozno az zastaraly aj na xc. Teleskopku ma dnes dost xc bikov zvlast v tejto cenovej urovni. Naozaj nenachadzam nic. Velkost pily mozno, ale to je uprava za par eur

 
Imroman Mikee 23.02.2020 (18:54)

1


Tak pred 3 rokmi bol takto koncipovany HT v karbone fakt vynimka...samozrejme teraz je to uz ine tym ako ide progres a je ich viac.

 
imajoros 23.02.2020 (18:11)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
imajoros 23.02.2020 (18:06)

-13


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Imroman imajoros 23.02.2020 (18:57)

0


Zameral som sa hlavne na komponenty kedze mi koli tomu viacero ludi pisalo a mam ich uz dostatocne dlho pojazdene...neda sa vyhoviet kazdemu. Budu aj predstavenia inych bikov.

 
infinitipp imajoros 23.02.2020 (23:07)

8


a co tak robit nieco ako druhy bla bla bla sak ked sa ti nepaci tak prosim sprav report svojho biku urcite si radi precitame alebo pozrieme ake mas poznatky a ako sa vies uzasne vyjazdovat. Toto je mtbiker ak nechapes suvislost preco tu je tento report tak asi tazko chapes aj ine veci. Keby nie tohto biku a martina nie je tu xy dalsich prispevkov co sa nabali okolo toho cize aj videa atd co nemaju skoro alebo takmer nic spolocne s Rock Machine

 
imajoros infinitipp 24.02.2020 (19:25)

1


Ulavilo sa ti? Ja vobec necitim potrebu tocit o sebe a svojom biku videa. Nie som narcis a ani som za to neni plateny. Prve video o Blizze som si kukol a bolo v pohode ale nepotrebujem pozerat dalsie prakticky o tom istom. Su aj ine znacky, ine typy bikov.. Bez urazky ale Imromanove videa mi pridu informativne chudobne v poslednej dobe. Fakt nechcem rypat, konstruktivna kritika. Video o plastoch do snehu je krasny priklad. Dozvedel som sa akurat to ze treba fukat nizke tlaky. Trail Huntera je radost pozerat.

 
Imroman imajoros 24.02.2020 (20:12)

1


100 ludi, 100 chuti...tvorbu upravujeme aj na zaklade podnetov od ludi a neda sa vzdy vyhoviet kazdemu. Vela ludi zase nieco z toho zaujima a takto dookola. Ak sa ti nas kanal nepaci, nemusis ho sledovat...je to jednoduche a nikoho nenutime. Trail Hunter zase nerobi ine veci, ktorym sa venujeme...

 
imajoros Imroman 25.02.2020 (09:37)

0


Ale ved v poriadku, neber to osobne. Opakujem, ze sa nesnazim rypat. Napisal som svoj nazor pretoze je tu ta moznost.
Nikto ma nenuti pozerat kanal a ja nikoho nenutim citat a suhlasit s mojimi komentami.
Chcel som len poukazat na to ze v poslednej dobe su tvoje videa jednak furt o tom istom biku a pridu mi skor na kvantitu ako kvalitu. Malo uzitocnych informacii pre mna. That’s all..

 
Imroman imajoros 25.02.2020 (10:18)

1


OK, ja to neberiem osobne...len hovorim, ze tazko robit obsah s ktorym bude spokojny kazdy takze tvoju spatnu vazbu beriem, ale zohladnujem to v ramci dalsich reakcii a pod.

 
jaro127 imajoros 17.03.2020 (07:58)

0


Skús si sám urobiť stránku, recenziu, hodnotenie a uvidíš či sa bude páčiť vsetkým. Kritizovať vie každý, tvoriť málokto!

 
Pridaj komentár