Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

Test: Lapierre Zesty AM 5.0 Ultimate 29“ – nenápadný, ale schopný trailbike

1942 komentárov

wiedrzensky 08.08.2020 42 fotografií   Bicykel Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Test Lapierre Full

Lapierre Zesty je na prvý pohľad nenápadný bicykel, ktorý však v sebe ukrýva plno malých prekvapení. Viac sa o ňom dozviete v nasledujúcom teste.

 

Bicykle značky Lappierre nie sú v našich končinách vidieť vo veľmi početnom zastúpení. Francúzska firma pôsobí na slovenskom trhu pomerne nenápadne, to však nemusí veľa vypovedať o kvalite výrobkov, ktoré produkujú. Dôkazy o tom, že to s bicyklami vedia, sú okrem spojenia s pro-tour tímom FDJ.fr aj viac ako 60 ročné skúsenosti s ich výrobou. Dosť však bolo o histórii, pustíme sa do testu.


Dizajn a konštrukcia


Zesty 5.0 má na môj vkus pomerne fádny dizajn, no farebnosť nemusí znamenať všetko. Francúzi stavili na šedo-modrú kombináciu rámu s čiernymi doplnkami. Rám je kompletne vyrobený z karbónu a to vrátane vahadla a zadnej stavby. Vnútorné vedenie bowdenov je v dnešnej dobe už samozrejmosťou, rám poskytuje dostatok miesta aj na osadenie košíka s fľašou.


Ďalšou sympatickou vychytávkou je vodítko reťaze integrované v ráme, ISCG úchyt tu však z tohto dôvodu nenájdeme. V prípade Zesty je navyše možnosť vymeniť 29“ kolesá za 27,5“+. Proces zmeny zabezpečuje malý „čip“ pri stredovom zložení, ktorý posunie zadnú stavbu podľa potreby.


Nové prepákovanie Zesty prepracovali dizajnéri z Lapierre v modelovom rade 2019 a s pôvodnou stavbou rámu mu zostalo spoločných len pramálo prvkov. Z konštrukčného hľadiska ide o štvorčap so závesom na spodnej vzpere zadnej stavby, no tu výpočet spoločných vlastností končí. Predchádzajúce modely mali vodorovné uchytenie tlmiča pod vrchnou rámovou rúrkou, ten aktuálny používa zvislé uchytenie.


Tlmič prechádza sedlovou rúrkou a je spodným okom uchytený priamo do zadnej stavby. Pri pohľade na takéto riešenie mám vždy obavy o ochranu tlmiča, ktorý je dlhodobo vystavovaný nečistotám zo zadného kolesa. Lapierre však myslel aj na to a celý systém je chránený dômyselným blatníkom.


Francúzsky výrobca okrem toho do svojho rámu ukryl úložný priestor, ktorý poznáme aj od iných výrobcov ako napríklad SWAT od Specialized. V tomto prípade však ide o miesto na spodnej časti rámovej rúrky. Systém sa nazýva Lapierre Box a ide o plastovú krytku skrývajúcu úložisko vhodné akurát na dušu. Pri troche námahy však doň zmestíte aj časť náradia. Nevýhodou tohto systému je jeho umiestnenie, kde sa (nielen) v nepriaznivých podmienkach väčšinou kumuluje najviac blata. V každom prípade je to sympatický počin a vaša náhradná duša bude rozhodne čistejšia, ako keby ste ju nosili pripevnenú priamo na ráme.


Geometria a veľkosti


Zesty je k dispozícii vo veľkostiach S-M-L-XL, pričom Lapierre používa takzvaný Fit Concept. To znamená, že pre rôzne veľkosti je k dispozícii rôzny priemer kolies, a rozmery niektorých komponentov.


Veľkosti S a M majú napríklad kratší predstavec a riadidlá, iné zdivhy sedlovky a dokonca šírky plášťov. Výrobca tým chce dosiahnuť rovnaký pocit z jazdy pre jazdcov s rôznou výškou. Zaujímavosťou je, že veľkosť M je ako jediná k dispozícii s priemerom kolies ako 27.5“ tak aj 29“.

Špecifikácia



Testovaný bicykel bol vo veľkosti L a pri mojej výške 184 cm sedel adekvátne. Geometria a uhly bicykla zodpovedajú v súčasnosti kategórii bicyklov s označením trail. Je pozoruhodné, že ešte pár rokov dozadu by sme tento bicykel mohli označiť ako čistokrvné enduro.


Hlavový uhol 66° (65,5° pre 27,5“) a kratšia zadná stavba sľubujú adekvátnu zábavu v zjazde, zatiaľ čo 75° uhol sedlovky napovedá, že to nebude až taká katastrofa v smere hore. Uvidíme, čo prinesie test v teréne. Lapierre neuvádza hodnotu rázvoru kolies, no pre veľkosť L som sa dopátral hodnoty 1 218 mm.


Komponenty a osadenie


O osadenie bicykla sa so svojimi výrobkami takmer kompletne postaral koncern SRAM. Vpredu pruží vidlica RockShox Revelation RC so zdvihom 140 mm pre 29“ a 150 mm pre 27.5“. Rovnaký zdvih vzadu poskytuje vzduchový tlmič RockShox Deluxe Select RL Debonair. Pohon zabezpečuje SRAM GX Eagle 1x12 a brzdnú silu SRAM Guide R. Ostatné komponenty vrátane teleskopickej sedlovky sú v réžii Lapierre. Trakciu na traile zabezpečuje Maxxis so svojimi plášťami HighRoller 29x2.5“. Ručička váhy sa v tomto prípade zastavila na slušných 14,3 kg.


V teréne


Zesty som mal na testovanie len na obmedzenú dobu, takže som sa snažil maximalizovať čas strávený v technickom teréne. Okrem notoricky známych žilinských enduro trailov si tak užil aj niekoľko výjazdov po trailoch v Malej Fatre. Ako som už spomenul, rám veľkosti L mi sedel adekvátne, jedinú úpravu, ktorú by som osobne urobil, by bolo skrátenie riadidiel. Zoznamovanie s Lappierom trvalo nečakane krátko, no úlohu v tom zohráva aj fakt, že aktuálne vlastním Orbea Occam, s ktorým majú veľmi podobnú geometriu.


Spolu s vývojom technológií sa v súčasnosti začínajú zvyšovať nároky na trailové bicykle aj pri výjazdoch do kopca, z čoho samozrejme profituje konečný užívateľ. Už pri pohľade do tabuľky s geometriou mi bolo jasné, že na Zesty bude utrpenie počas šliapania celkom prijateľné, pričom v realite boli moje predpoklady potvrdené a dozvedel som sa ešte o niečo viac.


Sedlový uhol 75° je v tejto kategórii „tak akurát“, pričom šliapem pod seba a prenos sily na zadnú stavbu je citeľný. Dopomáha k tomu aj tuhý karbónový rám, takže Zesty akceleruje na svoje možnosti skvele a celkový pocit z jazdy je dynamický. Pri šliapaní do kopca sa navyše ukazuje aj výhoda prepákovania zadnej stavby. Napriek tomu, že som normálne zvyknutý prepínať tlmič do trail módu, pri Zestym som to nemusel robiť vôbec. Bicykel sa nepohupuje, no zároveň aktívne pracuje na rozbitých výšľapoch, takže poskytuje adekvátnu trakciu.


Pri jazde z kopca som sa dočkal mierneho prekvapenia. Očakával som, že budem bojovať s miernou neochotou bicykla sa poddať, no nemohol som sa mýliť viac. Napriek tomu, že Zesty nemá práve najkratšiu zadnú stavbu a ani rázvor, reagoval na každý podnet prekvapivo dobre. Musím povedať, že ovládateľnosť je na výbornej úrovni. Bicykel je agilný a aktívne reaguje na všetky snahy o zmenu smeru, no zároveň adekvátne drží stopu aj vo vyšších rýchlostiach.


Nehovorím to často, no najviac ma na tomto stroji potešil chod zadnej stavby. Konštruktéri z Lapierre sa naozaj predviedli: začiatok je citlivý - výborne tlmí malé nerovnosti - no s prechodom ku koncu zdvihu sa správa veľmi progresívne. Vďaka tomu bolo nemožné dosiahnuť doraz a absentovali aj „žuvačkové“ pocity, aké som zažil u iných strojov.


Z hľadiska komponentov fungovalo všetko ako po masle. Napriek tomu, že vidlica RockShox Revelation patrí vo svojej kategórii skôr medzi ekonomické výrobky, fungovala dobre a jej chod bol príjemný. Žiaľ, dlhšie som si zvykal na sedlo, to je však otázka osobných preferencií. Jedinú výtku mám k páčke teleskopickej sedlovky, ktorá mi svojím tvarovaním počas zjazdovania spôsobovala doslova diery na hánke palca. Nepomáhalo ani posunutie ďalej do stredu riadidiel. Problém by vyriešil odbrúsenie časti páčky, prípadne jej výmena za inú.


Z hľadiska konkurencie má Zesty najbližšie k YT Jeffsy, pričom má takmer identickú geometriu a rovnako používa prepákovanie Horst-Link, len s rozdielnym uchytením tlmiča. V prípade iných bicyklov sa pocit z jazdy podobá na Orbeu Occam, prípadne Specialized Stumpjumper. Orbea je však o niečo ťažkopádnejšia, naopak Stumpjumper zase o niečo agilnejší.


Plusy

  • agilný trailbike
  • chod zadnej stavby

Mínusy

  • tvrdšie sedlo
  • ergonómia páčky teleskopickej sedlovky

Záverečné zhrnutie


Zesty je až prekvapivo univerzálny stroj z kategórie trail bikov. Je samozrejmé, že na ňom nebudete pretekať maratóny, no do kopca šliape na svoje pomery výborne a nie je tak problém absolvovať celodenné výjazdy vo väčších kopcoch. Napriek tomu, že poskytuje „iba“ 140 mm zdvihu, je veľmi schopný a je s ním možné podniknúť aj výjazdy do bikeparkov. Vďaka svojej obratnosti si ho najviac užijú cyklisti, ktorí viac ako naháňanie času uprednostňujú cestu dole a zážitok z jazdy na traile.


Cena tohto modelu sa pohybuje na úrovni 3 699 €. Viac informácií, vrátane jeho celkovej geometrie a technickej špecifikácie, nájdete na stránke dodávateľa.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

katko 08.08.2020 (18:56)

2


ten hlavovy 75 treba zmenit na sedlovy

 
wiedrzensky katko 10.08.2020 (23:18)

0


Opravene, dakujem za upozornenie

 
Martis 08.08.2020 (15:20)

1


Jazdím staršie Zesty z 2015 a za mňa max spokojnosť. Ďalší bike bude isto Lapierre.

 
antonsimo 08.08.2020 (17:08)

1


Ahojte.Tiez som si vsimol tu vahu je to dost ked si tak zoberiem napriklad taky Rose Root Miller 2 je to hlina vaha 14,1kg cena 2399€ niekde sa asi stala chyba alebo si mozu vyrobcovia nahadzovat vyssie ceny.

 
Vuk antonsimo 08.08.2020 (19:58)

1


V tom by mohol zacat jeden vyrobca vyrabat, ze da 80% s jednoprevodnikom 11-13kg a 20% s 2 prevodnikom tiez 11-13kg.
Nevyrabal by ebiky, alebo v ovela mensej miere. Vsetci co si nemozu dovolit drahy ebik, alebo im staci lahky klasicky, by sa vrhli k nemu (aj 2 prevodinakri) a bicykle by mu sli chvilu na dracku, kym by ho nezozrala rozzurena konkurencia.
Podla mna sa na tom vsetci dohodli, tak ako na ziarovkach s vlaknom s kratkou zivotnostou.

 
wiedrzensky antonsimo 09.08.2020 (14:57)

0


"*approx. 14,1 kg"

Vyrobcovia standardne uvadzaju hmotnosti najmensich velkosti, tipnem si ze v tomto pripade je to rovnako. Naproti tomu bol Lapierre v tomto teste vo velkosti L.

 
hurmikak wiedrzensky 09.08.2020 (18:35)

0


A bez pedalov.

 
Vuk hurmikak 09.08.2020 (18:41)

0


to je samozrejme ze velkost S a bez pedalov.
Ale aj tak je to na karbon a iba 140mm zdvyh mega hmotnost.
Ak by som mal tolko penazi kupim 11,9kg focus jam c pro 29
tiez kvalitny.

 
hurmikak Vuk 09.08.2020 (20:03)

-1


Ak veris vyrobcom a bazirujes na nizkej váhe, nech sa paci. Vaha nie je vsetko.

 
Vuk hurmikak 09.08.2020 (20:20)

1


pred kupou si to dam zvazit, a tie 4 co som dal odkazy mali tu hmotnost.
Samozrejme potrebujem velkost S a viem kolko vazia pedale. Verim, ze XT 8000 je dobry priemer a nemam co pokazit pri 2x11.
Vaha je uplne prvorada, a horsie komponenty tak rychlo neznicim ako nejaky 80kg tazky jazdec
Ked zoskoci z murika niekto 100kg tazky tak potrebuje vacsi zdvyh a aj kotuce potrebuje vacsie ako 50kg.

 
motopalic 08.08.2020 (21:20)

1


Lapierre som kedysi chcel... Ale uz sa mi nepaci... Keď vidim ten tlmic prestrceny cez ram ku kolesu kde najviac lieta blato 🙏... Ja viem je tam blatniček ale ked je riadny maras v hore tak to blatko tam bude a hoodne... Podľa mna sa da kupit adekvatny bajk za menšie love. Taky superior xf 999 tr .... 12kg 130/130 29kola xt vybava 4000 bez zlavy ktoru hoc kde nejako splašiš....hmmm maju aj model na slx a liter menej 🚴

 
Trogar 09.08.2020 (12:21)

1


Bike jazdím druhú sezónu , s menšou zmenou komponentov a som veľmi spokojný . Pre ľudí čo sa tu opúšťajú kôli cene a hmotnosti veď nikto vás nenúti si kúpiť práve tento bike .

 
Vuk Trogar 09.08.2020 (13:19)

0


Jednoducha odpoved. Preto lebo modely s predchadzajucich rokov full su lahsie ako dnesne HT. Myslim vsetky vseobecne a zaujala ma ta velka hmotnost v karbone.

 
johny.kollar Vuk 09.08.2020 (14:18)

2


Keby si mal predstavu o tom ako to je v cyklistike s karbonom, tak by si sa az tak nedivil. Uz davno skoncil sen vyrobcov o tom, ze spravia full ram z karbonu o 2 kila lahsi nez hlinikovy. Skusili to. Boli tu take biky, mozno este aj 2-3 roky dozadu, len akosi to pri prvom pade zacalo praskat na kazdej vyrobnej nedokonalosti (bubliny, delaminacie, nekonzistentna hrubka...). A tak namiesto toho aby zlepsili vyrobny proces a kontrolu kvality zacali robit ramy masivnejsie v nadeji, ze to zlepsi sance na prezitie ramu ked strelec hodi tigra...

A tak mas ramy co vazia cca o pol kila menej nez ich zliatinovi surodenci. Ano, vydrzia uz docela dost, ale toto nie je ta spravna cesta. Zial robit karbonove ramy v aerospace kvalite a kazdy jeden kus individualne NDT kontrolovat je aj pri sucasnych cenach bikov (=cena auta) je nerealne - teda ak sa nejedna o ramy/vidlice/kolesa pre sponzorovanych teamovych jazdcov. Tam si bud isty, ze su este lahsie a poriadne preskenovane


 
Vuk johny.kollar 09.08.2020 (14:27)

1


Ja mam momentalne 48kg a vidim to inak.
Podo mnou to tazsie praskne a kvoli svojej musej vahe, citim bik ako tazku kovaldinu. Niesom sam co sa o dnesnych bikoch vyjdruju ako o tazkych kovadlinach.
Jazdis 18,1kg DH, vidis to inak, Pri dlhej 80km jazde v tisickami m do kopca je dobre dat kazde kilo dole.
Dokonca aj ludia priamo z mtbikera si toho vsimli a tiez napisal ze je to od vyrobcu presibane.
Aj ked samozrejme v tomto mozes mat pravdu. lenze videl som videa, kde robili test karbonu uz pred viac rokmi, preslo po nom auto, ohybal ho na betonovom plote, tlkol don kladivom, spustal nan zavazie a hlinik sa proti tomu rozpadol.

 
fradog Vuk 09.08.2020 (17:45)

0


To 48 je tvoja vaha??? Tvl, ja mam 64 a citim sa ako vytrusena cigareta (na bike mi to ale vyhovuje). Kolko merias?

 
Vuk fradog 09.08.2020 (18:51)

0


velkost ramu na mtb S je pre mna idealna.
V obchode som bol na cestaku velkosti M a predavac, ze mam nizko sedlo. Skoro nadoraz dole spustene, este 4cm ide dole. a ledva dociahnem na zem pri zosadnuti na ram. Co vidam jazdcov na ziletkach, tak im trci sedlovka aspon 30cm. Mensi bik nebol v ponuke v bazare.
To je problem, ze riesim mtb, pritom chrti jazdia skor cestu, na TDF maju 3 pretekari 53kg, jeden 54kg, Nairo Quintana vitaz vrcharskych etap 56kg 168cm atd.
Som ako tito jazdci. Uz som bol aj tazsi 51-53kg, ale vacsinou okolo 50kg.

 
Vuk 08.08.2020 (15:30)

0


full karbon 1 prevodnik 140mm a az 14,3kg a 4100€
pritom taky focus jam c pro 29 zvyh 130mm vazi 11,9kg , s dt swiss, xt za 3500€
https://www.focus-bikes.com/int/44320-jam-c-pro-29
Focus jam c pro 27,5 zdvyh 150m vazi 13,5 za 2300€
a nie len focusy. aj full scott spark ma 12,4kg a dalsich 5 co som nasiel maju okolo 13kg
stary giant trance 2, cube stereo 1?? a to maju este 2 prevodniky a hrubsie plaste, tiez 13,5kg a v tom roku ked boli novinka stali cosi viac ako 2000€. Su to starsie rocniky, co sa dopredavaju.
Nejak idu vyrobcovia s hmotnostou nahor.
14,3kg vidiet aj u starsich modelov s al ramom, ktore su kvoli ramu lacnejsie, aj ked karbon je pevnejsi a pruznejsi.
Ze by chceli aby slabsi nevladali a kupili ebik.
Cestou gramarenia idu len top modely s-works a cannondale

 
Martis Vuk 08.08.2020 (15:56)

2


Tiež som si všimol že ceny išli dosť hore plus aj s váhou. Niekedy bol 2x10 XT,predný trojuholník karbón. Cena 3800 a váha 12,8. Od 2016 sa nejako pokazili.

 
Martis Vuk 08.08.2020 (16:04)

0


Inak verzia 8.0 už ma slušných 13,4kg no aj slušných 5600€ 😁

 
Vuk Martis 08.08.2020 (17:28)

0


vsetky 13,5-13,6kg minuly rok od 2100 do 2400€ 2x11 ale uz tazko zohnatelne, vypredane
https://www.cube.eu/sk/2019/bikes/horske-bicykle/celoodpruzene-bicykle/stereo/cube-stereo-140-hpc-race-275-greynwhite-2019/
https://www.giant-bicycles.com/sk/trance-2--ge--2019
https://www.focus-bikes.com/int/42719-jam-c-pro-27
https://eshop.merida.sk/default.asp?cls=stoitem&stiid=28299

dnes 12kg stoja nad 5k, vypredajove 2017,2018 pod 3k a nemaju teleskopku ani 2prevodnik aj ked maju zdvyh a uhol trail/am
HT 10,5-10,7kg 1600€

Kto nekupil vtedy ma smolu.
5600€ to uz za to slusny ebik, kto ho nemusi vynasat po schodoch ako ked stahujete postel niekolko poschodi.

 
tino888 Vuk 08.08.2020 (21:18)

0


preco klames s cenou?

 
Vuk tino888 08.08.2020 (21:42)

0


Ktora cena je chybna?

 
tino888 Vuk 09.08.2020 (07:55)

1


Hneď prvá cena je zla na ktorej máš postavený celý argument. Zesty am 5 29" je tu v eshope za 3389 a nie 4100

 
Vuk tino888 09.08.2020 (09:01)

0


To som nepozeral. Cital som len clanok.
Potom je chyba tam. Ze autor napise uvodnu cenu v zahranici.
"Cena tohto modelu sa pohybuje na úrovni 4 100 €."

 
Vuk Vuk 09.08.2020 (09:07)

0


Kazdopadne by som bral za 3490€ ten 11,9kg focus jam ako 14,3kg zesty za 3389€ zdvyh ma tiez 140mm ale je osadeny sram 1x12 nie ako ten v odkaze co som dal prvy.

 
Vuk tino888 08.08.2020 (21:45)

0


Napriklad HT 10,7kg 1600€ vypredane minuly tyzden ho este mali v eshope.
https://m.heureka.sk/bicykle/focus-raven-4_0-2015/

 
Vuk tino888 08.08.2020 (21:47)

0


Tie bicykle giant cube focus merida naozaj tolko stali. Merida 2099, giant a cube 2299 a focus 2394

 
Vuk tino888 08.08.2020 (21:51)

0


Pozri eshopy a ceny. Samozrejme pozeram aj na osadenie. Ziadne maslo brzdy mt200. Xt xtr x01 Vyssi zdvyh vacsi rozsah prevodov, dt swiss kolesa, siroke rajdy, fox 34 float dps apodobne.

 
wiedrzensky Vuk 09.08.2020 (15:00)

1


Porovnavas bicykle uplne odlisnej kategorie. Vsetko co si uviedol su skor odolnejsie XC stroje. Tomu odpoveda nie len geometria, ale aj lahsie komponenty.

 
Vuk wiedrzensky 09.08.2020 (15:23)

-1


dobre teda, ale 48kg jazdcovi bude na tuto kategoriu stacit aj tie xccka pritom focus jam je trail mal len 66,3st uhol a 150 zdvyh a 2,4 plaste a 780mm riadidla.
A aj Giant, Merida, Cube su na tom podobne. Este som nasiel jeden trek.
Taky moze na tom jazdit aj tazky DH.
A take odlahcene uz niesu v ponuke eshopov, iba ak nad 5000€. Jeden jediny som nasiel za 4000€ novy, ostatne rocnik 2017.
Proste rocnik 2019 posledne kusy a dost, Jazdite na tazkych XCckach alebo chudaci kupte e-bik. Vyrobca chce zarobit.

 
vokalvokal Vuk 10.08.2020 (10:42)

0


Vuk k tomu sparku, mal som spark 930 model 2017 v karbone s hlinikovou zadnou stavbou, 1x11 a teleskopkou a udavali mu vahu 12.4, realne vazil s pedalmi 13.5 kg v Lku, takze asi tolko k tym skutocnym vaham, ktore udavaju vyrobcovia

 
Vuk vokalvokal 10.08.2020 (16:02)

0


Ja co som zhanal, mal mat 13,6kg a v reale mal 13,5kg. Vyrobca udava vacsinou hmotnost vo velkosti S, (niekedy M) a bez pedalov.
Ak pripocitas k tym 12,4kg u sparku 930, velkost L + pedale, je 13,5kg vporiadku.

 
peter19800 08.08.2020 (19:01)

0


Super test. Môžem sa opýtať na porovnanie s orbea occam (aký model máš?) ? Diky

 
wiedrzensky peter19800 09.08.2020 (15:03)

1


Jazdim Orbea Occam H20 (hlinik) na Shimane a velka spokojnost. Lapierre je vsak pocitovo o nieco obratnejsi a chod zadnej stavby je fakt vyladeny na jednotku. Neznamena to ale ze by sa Occam nezmestil na trail, len si nan treba trochu zvyknut. Ja by som nemenil.

 
fluider 08.08.2020 (21:05)

0


Lapierre asi čoskoro príde s bombastickou správou že 1cap je najpopi*** systém, potom ako vystrieda všetky zaujímavé, a potom začne ďalšiu rundu striedania.

Neverím autorovi, že Jeffsy má rovnaký charakter ako tento predražený Lapapier.

 
wiedrzensky fluider 09.08.2020 (15:10)

0


Vobec mi samozrejme nemusis verit, na Jeffsy som bol len raz a mozem sa mylit.

Kazdopadne cisla hovoria jasne: rovnaky reach, stack, razvor, hlavovy uhol a v zadnej stavbe je rozdiel len 2mm. Oba su stvorcap, rozdiel je len v uchyteni tlmica. Jedine v com sa lisia je 1cm zdvihu a Jeffsy ma o 2° kolmejsi sedlovy uhol.

 
hurmikak 09.08.2020 (07:10)

0


Adekvátny test! Ďakujeme.

 
martinc 09.08.2020 (12:49)

0


Super test! Palec hore.

 
reactor 10.08.2020 (16:04)

0


tazka namotavka. A ked autor nestihas testovat bajky, hlasim sa dorazit toho Zesta

 
clxno1 11.08.2020 (15:36)

0


Zaujimaju ma plaste, v clanku su spomenute High Roller II, ale na fotkach je na zadnom kolese DHR II (oba su OEM podla napisu). Je nejaky konkretny dovod, preco je ten DHR II opacne (v protismere otacania)?

 
wiedrzensky clxno1 11.08.2020 (19:36)

0


Dobry postreh. Dovod nie je ziadny, bicykel prisiel ako testovacka od lokalneho predajcu, pricom bolo zjavne ze uz ma nieco za sebou. Zrejme niekto menil dusu a otocil plast naopak, ja som si to tiez vsimol az z fotiek ked uz bol bike prec

 
Pridaj komentár