thumb_up20thumb_down 42 komentárov
wiedrzensky 08.08.2020 42 fotografií Bicykel Trail Horsky Bike Horska Cyklistika Test Lapierre Full
Lapierre Zesty je na prvý pohľad nenápadný bicykel, ktorý však v sebe ukrýva plno malých prekvapení. Viac sa o ňom dozviete v nasledujúcom teste.
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
Jazdím staršie Zesty z 2015 a za mňa max spokojnosť. Ďalší bike bude isto Lapierre.
Ahojte.Tiez som si vsimol tu vahu je to dost ked si tak zoberiem napriklad taky Rose Root Miller 2 je to hlina vaha 14,1kg cena 2399€ niekde sa asi stala chyba alebo si mozu vyrobcovia nahadzovat vyssie ceny.
V tom by mohol zacat jeden vyrobca vyrabat, ze da 80% s jednoprevodnikom 11-13kg a 20% s 2 prevodnikom tiez 11-13kg.
Nevyrabal by ebiky, alebo v ovela mensej miere. Vsetci co si nemozu dovolit drahy ebik, alebo im staci lahky klasicky, by sa vrhli k nemu (aj 2 prevodinakri) a bicykle by mu sli chvilu na dracku, kym by ho nezozrala rozzurena konkurencia.
Podla mna sa na tom vsetci dohodli, tak ako na ziarovkach s vlaknom s kratkou zivotnostou.
"*approx. 14,1 kg"
Vyrobcovia standardne uvadzaju hmotnosti najmensich velkosti, tipnem si ze v tomto pripade je to rovnako. Naproti tomu bol Lapierre v tomto teste vo velkosti L.
to je samozrejme ze velkost S a bez pedalov.
Ale aj tak je to na karbon a iba 140mm zdvyh mega hmotnost.
Ak by som mal tolko penazi kupim 11,9kg focus jam c pro 29
tiez kvalitny.
Ak veris vyrobcom a bazirujes na nizkej váhe, nech sa paci. Vaha nie je vsetko.
pred kupou si to dam zvazit, a tie 4 co som dal odkazy mali tu hmotnost.
Samozrejme potrebujem velkost S a viem kolko vazia pedale. Verim, ze XT 8000 je dobry priemer a nemam co pokazit pri 2x11.
Vaha je uplne prvorada, a horsie komponenty tak rychlo neznicim ako nejaky 80kg tazky jazdec
Ked zoskoci z murika niekto 100kg tazky tak potrebuje vacsi zdvyh a aj kotuce potrebuje vacsie ako 50kg.
Lapierre som kedysi chcel... Ale uz sa mi nepaci... Keď vidim ten tlmic prestrceny cez ram ku kolesu kde najviac lieta blato 🙏... Ja viem je tam blatniček ale ked je riadny maras v hore tak to blatko tam bude a hoodne... Podľa mna sa da kupit adekvatny bajk za menšie love. Taky superior xf 999 tr .... 12kg 130/130 29kola xt vybava 4000 bez zlavy ktoru hoc kde nejako splašiš....hmmm maju aj model na slx a liter menej 🚴
Bike jazdím druhú sezónu , s menšou zmenou komponentov a som veľmi spokojný . Pre ľudí čo sa tu opúšťajú kôli cene a hmotnosti veď nikto vás nenúti si kúpiť práve tento bike .
Jednoducha odpoved. Preto lebo modely s predchadzajucich rokov full su lahsie ako dnesne HT. Myslim vsetky vseobecne a zaujala ma ta velka hmotnost v karbone.
Keby si mal predstavu o tom ako to je v cyklistike s karbonom, tak by si sa az tak nedivil. Uz davno skoncil sen vyrobcov o tom, ze spravia full ram z karbonu o 2 kila lahsi nez hlinikovy. Skusili to. Boli tu take biky, mozno este aj 2-3 roky dozadu, len akosi to pri prvom pade zacalo praskat na kazdej vyrobnej nedokonalosti (bubliny, delaminacie, nekonzistentna hrubka...). A tak namiesto toho aby zlepsili vyrobny proces a kontrolu kvality zacali robit ramy masivnejsie v nadeji, ze to zlepsi sance na prezitie ramu ked strelec hodi tigra...
A tak mas ramy co vazia cca o pol kila menej nez ich zliatinovi surodenci. Ano, vydrzia uz docela dost, ale toto nie je ta spravna cesta. Zial robit karbonove ramy v aerospace kvalite a kazdy jeden kus individualne NDT kontrolovat je aj pri sucasnych cenach bikov (=cena auta) je nerealne - teda ak sa nejedna o ramy/vidlice/kolesa pre sponzorovanych teamovych jazdcov. Tam si bud isty, ze su este lahsie a poriadne preskenovane
Ja mam momentalne 48kg a vidim to inak.
Podo mnou to tazsie praskne a kvoli svojej musej vahe, citim bik ako tazku kovaldinu. Niesom sam co sa o dnesnych bikoch vyjdruju ako o tazkych kovadlinach.
Jazdis 18,1kg DH, vidis to inak, Pri dlhej 80km jazde v tisickami m do kopca je dobre dat kazde kilo dole.
Dokonca aj ludia priamo z mtbikera si toho vsimli a tiez napisal ze je to od vyrobcu presibane.
Aj ked samozrejme v tomto mozes mat pravdu. lenze videl som videa, kde robili test karbonu uz pred viac rokmi, preslo po nom auto, ohybal ho na betonovom plote, tlkol don kladivom, spustal nan zavazie a hlinik sa proti tomu rozpadol.
To 48 je tvoja vaha??? Tvl, ja mam 64 a citim sa ako vytrusena cigareta (na bike mi to ale vyhovuje). Kolko merias?
velkost ramu na mtb S je pre mna idealna.
V obchode som bol na cestaku velkosti M a predavac, ze mam nizko sedlo. Skoro nadoraz dole spustene, este 4cm ide dole. a ledva dociahnem na zem pri zosadnuti na ram. Co vidam jazdcov na ziletkach, tak im trci sedlovka aspon 30cm. Mensi bik nebol v ponuke v bazare.
To je problem, ze riesim mtb, pritom chrti jazdia skor cestu, na TDF maju 3 pretekari 53kg, jeden 54kg, Nairo Quintana vitaz vrcharskych etap 56kg 168cm atd.
Som ako tito jazdci. Uz som bol aj tazsi 51-53kg, ale vacsinou okolo 50kg.
full karbon 1 prevodnik 140mm a az 14,3kg a 4100€
pritom taky focus jam c pro 29 zvyh 130mm vazi 11,9kg , s dt swiss, xt za 3500€
https://www.focus-bikes.com/int/44320-jam-c-pro-29
Focus jam c pro 27,5 zdvyh 150m vazi 13,5 za 2300€
a nie len focusy. aj full scott spark ma 12,4kg a dalsich 5 co som nasiel maju okolo 13kg
stary giant trance 2, cube stereo 1?? a to maju este 2 prevodniky a hrubsie plaste, tiez 13,5kg a v tom roku ked boli novinka stali cosi viac ako 2000€. Su to starsie rocniky, co sa dopredavaju.
Nejak idu vyrobcovia s hmotnostou nahor.
14,3kg vidiet aj u starsich modelov s al ramom, ktore su kvoli ramu lacnejsie, aj ked karbon je pevnejsi a pruznejsi.
Ze by chceli aby slabsi nevladali a kupili ebik.
Cestou gramarenia idu len top modely s-works a cannondale
Tiež som si všimol že ceny išli dosť hore plus aj s váhou. Niekedy bol 2x10 XT,predný trojuholník karbón. Cena 3800 a váha 12,8. Od 2016 sa nejako pokazili.
Inak verzia 8.0 už ma slušných 13,4kg no aj slušných 5600€ 😁
vsetky 13,5-13,6kg minuly rok od 2100 do 2400€ 2x11 ale uz tazko zohnatelne, vypredane
https://www.cube.eu/sk/2019/bikes/horske-bicykle/celoodpruzene-bicykle/stereo/cube-stereo-140-hpc-race-275-greynwhite-2019/
https://www.giant-bicycles.com/sk/trance-2--ge--2019
https://www.focus-bikes.com/int/42719-jam-c-pro-27
https://eshop.merida.sk/default.asp?cls=stoitem&stiid=28299
dnes 12kg stoja nad 5k, vypredajove 2017,2018 pod 3k a nemaju teleskopku ani 2prevodnik aj ked maju zdvyh a uhol trail/am
HT 10,5-10,7kg 1600€
Kto nekupil vtedy ma smolu.
5600€ to uz za to slusny ebik, kto ho nemusi vynasat po schodoch ako ked stahujete postel niekolko poschodi.
Hneď prvá cena je zla na ktorej máš postavený celý argument. Zesty am 5 29" je tu v eshope za 3389 a nie 4100
To som nepozeral. Cital som len clanok.
Potom je chyba tam. Ze autor napise uvodnu cenu v zahranici.
"Cena tohto modelu sa pohybuje na úrovni 4 100 €."
Kazdopadne by som bral za 3490€ ten 11,9kg focus jam ako 14,3kg zesty za 3389€ zdvyh ma tiez 140mm ale je osadeny sram 1x12 nie ako ten v odkaze co som dal prvy.
Napriklad HT 10,7kg 1600€ vypredane minuly tyzden ho este mali v eshope.
https://m.heureka.sk/bicykle/focus-raven-4_0-2015/
Tie bicykle giant cube focus merida naozaj tolko stali. Merida 2099, giant a cube 2299 a focus 2394
Pozri eshopy a ceny. Samozrejme pozeram aj na osadenie. Ziadne maslo brzdy mt200. Xt xtr x01 Vyssi zdvyh vacsi rozsah prevodov, dt swiss kolesa, siroke rajdy, fox 34 float dps apodobne.
Porovnavas bicykle uplne odlisnej kategorie. Vsetko co si uviedol su skor odolnejsie XC stroje. Tomu odpoveda nie len geometria, ale aj lahsie komponenty.
dobre teda, ale 48kg jazdcovi bude na tuto kategoriu stacit aj tie xccka pritom focus jam je trail mal len 66,3st uhol a 150 zdvyh a 2,4 plaste a 780mm riadidla.
A aj Giant, Merida, Cube su na tom podobne. Este som nasiel jeden trek.
Taky moze na tom jazdit aj tazky DH.
A take odlahcene uz niesu v ponuke eshopov, iba ak nad 5000€. Jeden jediny som nasiel za 4000€ novy, ostatne rocnik 2017.
Proste rocnik 2019 posledne kusy a dost, Jazdite na tazkych XCckach alebo chudaci kupte e-bik. Vyrobca chce zarobit.
Vuk k tomu sparku, mal som spark 930 model 2017 v karbone s hlinikovou zadnou stavbou, 1x11 a teleskopkou a udavali mu vahu 12.4, realne vazil s pedalmi 13.5 kg v Lku, takze asi tolko k tym skutocnym vaham, ktore udavaju vyrobcovia
Ja co som zhanal, mal mat 13,6kg a v reale mal 13,5kg. Vyrobca udava vacsinou hmotnost vo velkosti S, (niekedy M) a bez pedalov.
Ak pripocitas k tym 12,4kg u sparku 930, velkost L + pedale, je 13,5kg vporiadku.
Super test. Môžem sa opýtať na porovnanie s orbea occam (aký model máš?) ? Diky
Jazdim Orbea Occam H20 (hlinik) na Shimane a velka spokojnost. Lapierre je vsak pocitovo o nieco obratnejsi a chod zadnej stavby je fakt vyladeny na jednotku. Neznamena to ale ze by sa Occam nezmestil na trail, len si nan treba trochu zvyknut. Ja by som nemenil.
Lapierre asi čoskoro príde s bombastickou správou že 1cap je najpopi*** systém, potom ako vystrieda všetky zaujímavé, a potom začne ďalšiu rundu striedania.
Neverím autorovi, že Jeffsy má rovnaký charakter ako tento predražený Lapapier.
Vobec mi samozrejme nemusis verit, na Jeffsy som bol len raz a mozem sa mylit.
Kazdopadne cisla hovoria jasne: rovnaky reach, stack, razvor, hlavovy uhol a v zadnej stavbe je rozdiel len 2mm. Oba su stvorcap, rozdiel je len v uchyteni tlmica. Jedine v com sa lisia je 1cm zdvihu a Jeffsy ma o 2° kolmejsi sedlovy uhol.
tazka namotavka. A ked autor nestihas testovat bajky, hlasim sa dorazit toho Zesta
Zaujimaju ma plaste, v clanku su spomenute High Roller II, ale na fotkach je na zadnom kolese DHR II (oba su OEM podla napisu). Je nejaky konkretny dovod, preco je ten DHR II opacne (v protismere otacania)?
Dobry postreh. Dovod nie je ziadny, bicykel prisiel ako testovacka od lokalneho predajcu, pricom bolo zjavne ze uz ma nieco za sebou. Zrejme niekto menil dusu a otocil plast naopak, ja som si to tiez vsimol az z fotiek ked uz bol bike prec
ten hlavovy 75 treba zmenit na sedlovy