Novinka: Shimano Deore 1x12 - dostupnosť a spoľahlivosť

Novinka: Shimano Deore 1x12 - dostupnosť a spoľahlivosť

7443 komentárov

redakcia 07.05.2020   Sezona 2020 Kazeta Trail Horska Cyklistika Prevody Novinky Shimano

Súčasný trend dvanásťrýchlostných systémov dopĺňa Shimano cenovo dostupnou verziou Deore, nabitou technológiami vyšších sád.

 

Doteraz sa v ponuke Shimano vyskytovala dvanásťrýchlostná sada len vo verziách SLX, XT a XTR. S novým prírastkom v podobe Deore bude tento systém opäť o čosi prístupnejší aj pre menej náročných jazdcov, ktorí však vyhľadávajú technologické novinky. Dôvodom pre toto tvrdenie je využitie technológií z tých najvyšších radov. Medzi ne možno zaradiť Hyperglide +, Dynamic Chain Engagement +, Micro Spline, RapidFire Plus alebo Shadow RD+ a montáž I-Spec EV.



Kľuky a prevodník (FC-M6100)


Primárnym prenášačom výkonu jazdca je práve kombinácia kľúk a prevodníka. V tomto prípade hovoríme o tzv. „jednoprevodníku“, ktorý je dostupný vo verzii s 30 alebo 32 zubami. Špecifické frézovanie, označené ako Dynamic Chain Engagement +, pomáha udržať reťaz na svojom mieste aj v náročnom teréne. Samotný prevodník je uchytený na štyroch ramenách spôsobom ôsmich skrutiek Torx. Čo sa týka kľúk, tie sa dočkali pozmeneného dizajnu, ktorý dotvára aj tentoraz farebné logo Deore.



Kazeta (CS-M6100)


Keďže v prípade Deore ide o sadu nižšej strednej triedy, nebude prekvapením, že materiál kazety je oceľ s povrchovou úpravou, zvyšujúcou jej trvácnosť. V tejto sade je dodávaná výhradne v prevedení 10-51, čím ponúka maximálny rozsah, aký je na trhu dostupný. Efektívne preradzovanie je zabezpečené vďaka technológii Hyperglide +. Oproti predchádzajúcej generácii ide o plynulejší spôsob radenia, kedy reťaz dosadá na pastorky, bez straty napnutia. Kompatibilná je len s nábojmi, disponujúcimi rozhraním Micro Spline.



Prehadzovačka (RD-M6100-SGS)


Okrem už na prvý pohľad pozmenenému dizajnu sa v prípade zadnej prehadzovačky menila aj jej konštrukcia. Primárne hovoríme o ramienku a kladkách. Výrazné vyosenie, ktoré posúva hornú kladku smerom k pätke, má za následok účinnejšie radenie. Navyše s až 13 zubovými kladkami sa zvýšila kapacita prehadzovačky, rovnako ako aj úspora energie. Samozrejmosťou je technológia Shadow RD+ a spojka, udržiavajúca reťaz napnutú aj v náročných podmienkach.



Radenie (SL-M6100-IR)


Nové 12-rýchlostné radenie využíva systém Rapidfire Plus a funkciu 2-Way Release. Ich úlohou je umožniť podradiť až o 3 prevody, navyše s možnosťou odradzovania pomocou ukazováka alebo palca. Čo sa týka samotnej montáže, I-Spec EV dovoľuje umiestniť radenie priamo na brzdu, navyše s optimálnym nastavením polohy. Prirodzene, v ponuke nájdete aj uchytenie na klasickú objímku. Súčasťou je taktiež odnímateľný ukazovateľ.



Shimano naviac ponúka možnosť dodať ovládanie teleskopickej sedlovky s označením Deore, ktoré je využiteľné pri väčšine verzií, ovládaných lankovým systémom. Jej výhodou je montáž na I-Spec EV držiak, čím sa zaručí jednoduchý a funkčný celok.

Brzdy (BR-M6100/M6120)


Potešením pre mnohých jazdcov bude dostupnosť nielen dvojpiestikových strmeňov, ale aj štvorpiestikových, určených na náročnejšie používanie v kategórii trail alebo enduro. Prepracovania sa dočkala brzdová páka v podobe istejšieho upevnenia. Výsledkom je lepšia spätná väzba a väčší výkon. Overená technológia Servo Wave nechýba ani v tomto modeli.



Kompatibilita


Vďaka využívaniu rovnakých technológií naprieč celou 12-rýchlostnou kategóriou Shimano, môžete kombinovať komponenty odlišných sérií. To znamená, že kazeta s rozsahom 10-45 bude použiteľná aj v prípade sady Deore. Odlišnosti sú primárne v hmotnostiach, materiáloch a detailoch, nie však v možnosti použitia. Samotná sada Shimano Deore v 12-rýchlostnej verzii je dostupná od mája tohto roku. V prípade bicyklov sa bude sada Deore využívať až pri modeloch 2021. Séria Deore sa neobmedzí len na 12-rýchlostné sety - dostupná bude aj 11 a 10-rýchlostná verzia (M-5100 a M-4100).



Viac informácií sa dozviete na stránkach výrobcu.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Kazety a pastorky Shimano)

Komentáre

yojo 07.05.2020 (18:18)

15


 
Cykloturista 07.05.2020 (17:50)

14


Mne sa zmeny u DEORE pacia, pre mna to je ta sada, ktora je synonymom takej pomyslenej hranice vo vybave. Altus, acera, alivio niesu zle, kazda ma svoje miesto na trhu, tiez sa roky zlepsuju, ale proste DEORE vzdy pre mna bola a je taka ta pomyslena lepsia uroven vo vybave. Viem ze vyssie sady boli aj su este lahsie, lepsie ale aj drahsie ale proste DEORE je roky ta sada, ktora mi svojim "menom" vyhovuje.

 
slavco2019 07.05.2020 (17:46)

10


Skvela vec, ze sa to posuva na nizsie rady a lacnejsie biky. Mna by vsak uplne potesila aj sada 1x9 s rozsahom kazety 11-46 v triede napr. SLX. Uz teraz pri 11r sade klikam stale o 2-3 stupne. Som hobby jazdec (nejazdim maratony) a aj ked jazdim clenity teren, tak tie male rozdiely medzi jednotlivymi stupnami velmi nepocitujem.

 
Ghost5900 slavco2019 07.05.2020 (18:00)

3


Presne tak ako píšeš 1x9 a 46zubová kazeta by stačilo až až tiež klikam jak blbec

 
elpha Ghost5900 07.05.2020 (23:01)

0


Sunrace CSM983 alebo CSM993 a prehadzovacka RDM900 a mas 1x9 za nieco nad 100e

 
xfce4 elpha 07.06.2020 (14:47)

0


Deore dizajn sa podaril .Ja zatial jazdim 2x8 ale prejdem na 2x9 .Osobne beriem maximum 10 koleciek

 
janci1236 slavco2019 07.05.2020 (18:39)

2


Niečo také ponúka americký BOX alebo taiwanský microSHIFT. Ja som tiež za to, že menej koliesok s rozsahom 12 alebo 11 rýchlostnej sady by postačovali na moje jazdenie.

 
karlevarle janci1236 07.05.2020 (18:48)

1


Presne tak, za 200$ máte kazetu 11-50, prehadzku, radenie a reťaz. Osobne jazdím Eagla ale na hobby jazdu určite stačí aj 9 prevodov.

 
slavco2019 janci1236 07.05.2020 (21:13)

0


Ten Box Prime 9 vyzera slubne. Myslim, ze to je nieco pre mna😉

 
frantisek.stolar slavco2019 07.05.2020 (20:05)

1


SunRace M993

 
slavco2019 frantisek.stolar 07.05.2020 (21:07)

0


Dakujem za tip na kazetu. K nej este funkcne a spolahlive radenie a salter a mozem tunit😉

 
frantisek.stolar slavco2019 07.05.2020 (21:19)

0


Rear Derailleur Hanger Extension Extender to si daj hladat to ti umozni aby bezna prehajda zvladala ten rozsah.

 
elpha slavco2019 07.05.2020 (23:01)

0


Sunrace RDM900 a k tomu shimano 9 speed radenie

 
Encore 07.05.2020 (19:47)

2


Pre gramarov váha 12spd deore kazety by mala byť 594g.

 
bimjeam 08.05.2020 (19:04)

2


A všimli ste si niekto, že mimosadové náboje MT-410 majú PRIEMYSELNÉ LOŽISKÁ??? Ako historicky prvé shimano náboje?
Čiže konečne lacné MicroSpline náboje na ložiskách!

 
frantisek.stolar bimjeam 08.05.2020 (19:24)

0


Smutne

 
elpha bimjeam 08.05.2020 (21:03)

-2


naboje su asi najhorsi shimano produkt, asi im to konecne doslo

 
ppi bimjeam 11.05.2020 (08:22)

0


teda ako co shimano experti prave zliezli zo stromu a doteraz nemali paru co robia ked sa vyhybali priemyselnym loziskam?

 
motorik 07.05.2020 (17:48)

0


GX - 370€ alebo Deore - 370€ |(

 
kondvi motorik 07.05.2020 (21:07)

2


Cena na Pinkbike je písana 298 necelých dolárov, uvádzajú tam, že sada bude o niečo lacnejšia ako SX odkial máš ty informáciu o cene?

 
motorik kondvi 07.05.2020 (22:17)

1


Máš pravdu. GX je len pohon a ja som napisal aj s brzdami. Ano cena je cca 300$ bez brzd. Cenu som mal z bikeradar.com

 
Hazard 07.05.2020 (20:15)

0


Zase niekto dnes zabudol zobrať ráno lieky...

 
MICHAL853 07.05.2020 (20:30)

0


Zaujímala by ma cena

 
lto 07.05.2020 (20:30)

0


prehazka kolko vazi?

 
slavco2019 07.05.2020 (21:05)

0


Dakujem za rady chalani. Ten Microshift Advent 1x9 som niekde zachytil. Ale mam obavy z tej kvality. Cena 100eur za kompletnu sadu nie je vela. So Shimanom som spokojny, len keby myslelo aj na nas hobby jazdcov co nemusime posilovat palce na klikanie 😃

 
Matej1985 08.05.2020 (08:27)

0


Ja už sa začínam báť že pomaly už nebude možné zohnať komponenty na klasiku 3x9. Mal som kedysi 1x10, ale výdrž retaze mizerne krátka cca500-600km a prevodník len ubohých 3000km a 12 rýchlostí to kolko vydrží reťaz ? 300km? Po skúsenostiach s 1x niečo som sa vrátil k 3x9.

 
Typerk Matej1985 08.05.2020 (10:39)

0


Mám už druhý bike kde mam 1x12 a v prvom prípade som menil reťaz po 2000 km ešte držala ale nechcel som riskovať že ma nikde nechá a teraz mam najazdených cez 1500 a to jazdím dosť kopce a dostali dosť zabrať čiže vydržia dosť

 
slavco2019 Typerk 08.05.2020 (11:37)

1


Klobuk dolu. Mne pri 1x11 XT sade nevydrzi retaz ani 1000km, skusane retaze XT a obdobnej triedy aj Sram a Fsa. Pravidelna starostlivost o retaz a radenie bez zataze samozrejmostou. Ale nad 1000 som sa este nedostal☹️

 
Davac slavco2019 13.05.2020 (07:15)

0


Skus drahsie retaze, vydrzia ovela viac. Jazdim 2x11 a so sram XX1 retazou dam kludne aj cez 3000km.

 
ppi Matej1985 11.05.2020 (08:27)

0


prevodnik vydrzi malo nie kvoli poctu prevodov ale ze je zuzeny na koncoch aby nahodou neskrkol pri radeni. A aj ked je pochromovany, casto je ten chrom akysi divny (makky, asi len esteticky). Par desatin mm zodrata retaz a uz ho zacina drat.

 
esino Matej1985 24.05.2020 (23:58)

0


Nevidím dôvod pre nižšiu životnosť reťaze oproti 11 kolu, skôr naopak. Hrúbka článkov a nitov je rovnaká, zúžila sa len dĺžka nitov a hrúbka očiek v ktorých sú nity, čiže čiste teoreticky by mala byť 12k reťaz o kúsoček pevnejšia

 
mailer 08.05.2020 (09:20)

0


Ja mám starucke xt 3x9. Reťaze po 13€. Preto sa toho držím zubami nechtami. Ale ten cas upgradu raz príde. Nove xt brzdy som uz musel kúpiť pred 3 mesiacmi.
V poslednom case ale ta teraz vydrží menej mam pocit.
Tu v článku písali ze bude aj verzia 1x10 a 1x11. Čo by mi odpadol problém riesit microspline naboj.

 
palo14 08.05.2020 (16:49)

0


Mozno to zoberem, nie kazdy chape ako sa radi vpredu vzadu

 
phercek 09.05.2020 (01:03)

0


Vjednom mas pravdu. Vyrobcovia by sa mali viac sustredit na to ako zmensit pocet zubov na najmensom kolesku kazety. A urobit najmensie koieska vymenitelne samostatne (co Shimano na rozdiel od SRAM robi!).
Ked kazeta zacne s mensimi kolieskami tak potom mozeme mat aj mensi prevodnik a to zlepsi jeho vzdialenost od zeme.

 
milos21 phercek 09.05.2020 (16:48)

0


Ja by som doplnil, že treba odstrániť aj hliník z najväčšieho pastorka aj u top kaziet. Najmenší som nikdy nezodral skôr ako celú kazetu...

 
Gusto0 phercek 10.05.2020 (19:36)

1


malo zubov na najmensom pastorku nerobi dobrotu. robia sa aj 9z. no je tam uz velky ohyb retaze a ma to vacsi odpor. o zivotnosti netreba hovorit. ja sa nehrniem ani do 10z pastorku. radsej o 2 zuby viac na prevodniku. mensie vonkajsie lozisko v orechu (shimani neviem, sram urcite) ma nizsiu zivotnost, lubi rychlejsie odist.
no tak isto nechapem modu 50-51z pastorkov. sklamala ma aj ta 9 rychlostna sada od boxu kde neviem naco dali 50z pastorok a obrovske skoky medzi prevodmi.
u noveho deore som ocakaval prepracovanu 11-46 kazetu s lepsim odstupnovanim alebo teda ked tak lacnu 10-45 kazetu no nedockal som sa. cirkularku vozit nebudem tak sa mi dost zuzuje vyber.

 
phercek Gusto0 10.05.2020 (20:05)

0


Zalezi na tom ci ti ide o rozsah alebo efektivitu. Ja preferujem rozsah. Koniec koncov, ti co maju radi effektivitu a jazdia MTB by mali pouzivat radsej systemy s dvoma alebo troma prednymi koleckami. Menej sa ohyba retaz nie len okolo kolecka (netreba tak maly pastorok), ale aj do stran (nekrizi sa tolko retaz). Ked SRAM chavalil 1x12 systemy tak dobru efektivitu dosiahli iba preto, ze zaratavali aj dodatocny odpor vzduchu dvoj prevodnika lebo inak krizenie retaze je menej efektivne. Ale argument odporu vzduchu pre MTB nema zmysel. Co sa tyka presnosti odstupnovania prevodov tak to nikdy moc dobre nebude lebo minimalna jednotka je 1 zub co je pol palca a to je vela na presne odstupnovanu kazetu. Jedine ze by zacali robit retaze s mensimi clankami.

Shimano robi 12 rychlostnu kazetu 10-45.

 
Davac Gusto0 13.05.2020 (08:42)

0


Pamatas casy, ked shimano silou mocou nechelo zaviest 11 zubove pastorky, ze je to neefektivne?

 
Robio 10.05.2020 (19:21)

0


Vsetky tieto nove shimano sady maju direct mount + 8 torx skrutky na prevodnikoch? Vyzeraju tie skruky ako keby ze su na deore spredu a na vyssich radach zo zadu.

 
helikobakter 30.05.2020 (19:18)

0


https://youtu.be/VDoFogjT99g.... Dvakrat v servise vycistenie atd.... Po 50-60 km... Zase... Microspline naboj.... Nikto nevie pomoct... Nechcu ani vyreklamovat

 
phercek helikobakter 30.05.2020 (19:50)

0


Mas tenku plastovu podlozku medzi nabojom a kazetou?
Ma tam byt pridata, aby to nevrzgalo. Mala by zabranit, aby sa tade dostala spina medzi naboj a kazetu co sposobi vrzganie.

 
kingIPS 07.05.2020 (17:10)

-42


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Polo kingIPS 07.05.2020 (20:23)

11


Akurat za nizsiu cenu a lepsiu funkciu

 
Pridaj komentár