Cyklistika očami mladej pretekárky - čo všetko mi vzala a čo dala?

Cyklistika očami mladej pretekárky - čo všetko mi vzala a čo dala?

23558 komentárov

a_filova 18.06.2020 18 fotografií   Motivacia Cestna Cyklistika Zeny Preteky Trening Cyklistika

Aké je to byť mladou babou, ktorá balansuje preteky, tréning, sociálny život a školu? Pre začiatok by som vám rada opísala, ako som sa k pretekaniu dostala a ako mi to zmenilo život.

 

Cyklistike sa nevenujem veľmi dlho. Pretekám len 3. rok a dostala som sa k tomu čistou náhodou. Otcov kamarát ma presvedčil, aby som skúsila kritérium v Dudinciach a hneď bolo jasné, že to nebudú moje posledné preteky. Tento šport sa v mojich očiach zrazu úplne zmenil. Už to neboli iba výlety a naháňačky s kamarátmi môjho otca z nášho klubu. Zrazu to bolo niečo viac, niečo vážnejšie a dôležitejšie, komplexnejšie a náročnejšie, ale hlavne nové a vzrušujúce. Dovtedy som si myslela, že o cyklistike už viem všetko, čo sa dá, poznala som predsa Sagana a vedela som, že víťaz Tour de France nosí žltý dres. Čo som však nevedela, bolo to, že svet mládežníckej cyklistiky ma bude aj po niekoľkých rokoch stále prekvapovať a vždy sa budem učiť nové veci.



Ja nie som jediná?


Najväčšou novinkou pre mňa bolo nebyť jedinou cyklistkou môjho veku v širokom okolí. Dostala som tak zrazu možnosť porovnať sa s niekým, kto nemal o 30 rokov a 30 kg viac ako ja. Jasné, poteším sa vždy, keď do kopca utrhnem dospelého chlapa, ale trikrát krajšie je pre mňa utrhnúť súperku. Avšak zistila som aj, že nás vôbec nie je veľa.

Vďaka tomu sa všetky do jednej navzájom poznáme, je jedno, či je niekto silný, slabý alebo chodí len na polovicu pretekov, proste o sebe vieme. Jasné, nie sme všetky najlepšie kamarátky, veď baby už sú také, ale ani sa naschvál nezhadzujeme z bicyklov. Teda aspoň myslím.



Keď nad tým tak rozmýšľam, som jediná juniorka v celom Trnavskom kraji. No úprimne, zvyšok Slovenska na tom tiež nie je bohvieako. Junioriek je momentálne na Slovensku asi 12 a to ešte neviem, koľko z nich prežilo zimu, pretože medzi sezónami s cyklistikou vždy skončia aspoň dve. A teraz z toho spravte balík. Preto nás vždy hodia k chalanom a potom sa tým dievčatám ani nečudujem, že skončili. Kto sa má naháňať s balíkom plným namakaných dupačov?



Občas mám pocit, akoby sa na dievčatá zabúdalo. Akoby moje úspechy medzi dievčatami boli menej ako úspechy chlapca. Vždy keď sa mi minulú sezónu podarila bedňa, alebo nejaký úspech, mala som pocit, že to bolo len vďaka malej konkurencii. Cítila som sa, akoby som nebola dosť dobrá. A spočiatku ma to dosť zasiahlo.

Potom som si však uvedomila, že jediným liekom je začať viac makať. Pretože na to, aby stúpala úroveň ženskej cyklistiky, musí stúpať aj kvalita pretekárok. Z niečoho, čo ma demotivovalo, pre mňa vznikla ďalšia hnacia sila.



Treba aj zamakať


Asi najväčšia zmena prišla v tréningu. Začala som trénovať systematicky, chodiť na veľa sústredení a HLAVNE, snažiť sa získať čo najviac štartov. Tie sú pre začiatočníka základom, pretože nič nie je lepším tréningom než preteky. Napríklad za sezónu 2019 som na štarte stála 88-krát. Nie, nesrandujem ani neklamem.

Sústredení som absolvovala 9. Niektoré na ceste, iné na dráhe alebo na bežkách. Takéto náhle zaťaženie dokáže byť na človeka dosť. Prvý rok som absolvovala možno polovicu pretekov ako v roku 2019 a aj napriek tomu som mala pocit, že pretekám každý víkend.



Bola som psychicky aj fyzicky unavená. Nevedela som si predstaviť, že by som mala jazdiť ešte viac. No a to som bola ešte len kadetka a oproti dnešku som trénovala asi o polovicu menej. Nerobila som nič navyše, žiadna posilňovňa, plávanie, nič. Iba som jazdila na bicykli a cítila sa, akoby som nič iné ani nerobila.

Úprimne, keby som dnes trénovala tak ako vtedy, asi by som mala pocit, že mám všetok voľný čas na svete. Vtedy som mala skôr pocit, že voľný čas je len nejaký mýtus. Ale zaťala som sa a postupne som sa naučila rozvrhnúť si čas aj energiu tak, aby som všetko zvládla.

Cyklistika mi pomohla stať sa lepším a zodpovednejším človekom. Naučila som sa, že ak niečo chcem, musím preto pracovať, snažiť sa, proste zamakať. No a keď niečo veľmi chcete a veľmi vás to baví, tak dokážete prižmúriť oko nad tým, koľko síl vás to bude stáť. A že ma tá cyklistika stojí síl.



A kamaráti?


Ako som už spomínala, môj voľný čas akoby prestal existovať. Nechcem byť dramatická, ale budem, lebo ja aj moji kamaráti bez dvoch kolies sme už naozaj pobúrení z toho, ako málo sa vídavame. Našla som síce plno nových, takých čo mi rozumejú, keď im 15 minút živo vykladám priebeh 7-minútovej časovky do vrchu, no občas sa chce človek porozprávať aj o niečom inom. Každý víkend, ktorý bol kedysi strávený s kamarátmi, je zrazu zaplnený pretekmi alebo sústredeniami.

A ak náhodu nie je ani jedno z toho, tak trénovať sa stále musí. A trepať sa autobusom niekam neviem kam po 3 hodinách v sedle sa nechce asi nikomu. Na druhej strane, s mojimi kamarátmi z prostredia cyklistiky som skoro každý deň, trávime spolu celé dni na tréningoch, sústredeniach a pretekoch. Keď raz prestanem pretekať, budú mi chýbať asi najviac zo všetkého.



Škola, aj tam treba chodiť


No čo si budeme klamať, s takým množstvom sústredení a pretekov, čo mávam, sa do nej moc nenachodím. Keď som zrazu začala v škole tráviť asi o polovicu času menej ako predtým, trochu som sa bála svojich výsledkov. Zistila som však, že sa to všetko dá parádne zvládnuť.



Naučila som sa zorganizovať si čas a trochu sa zaťať, škole sa teraz venujem ešte asi viac ako predtým. Dokonca aj známky mám lepšie ako 3-4 roky dozadu. Učiť sa v nedeľu večer niekde v aute biológiu je síce otrava, ale môžem si za to sama. Nemala som ísť na gympel. Hlavné však je, že známky netrpia a to, že občas v pondelok na prvej hodine zaspávam, je len malý detail.



A čo vy? Ako ste sa k cyklistike dostali a ako ovplyvňuje váš život? Rada si to v komentároch prečítam, ako to zvládate vy alebo vaše deti, ktoré jazdia. Nabudúce by som sa rada hlbšie ponorila do sveta tréningu a pretekov, takže ak by vás zaujímalo niečo špecifické, dajte mi určite vedieť dole v komentároch.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

IvanVrzala 18.06.2020 (21:15)

6


Aká je pravdepodobnosť, že sa dvom päťdesiatníkom hoby cyklistom pošťastí stretnúť sa s tebou na ceste práve v momente keď vyrážaš z domu na tréning? Nám sa to podarilo, robila si lokomotívu dvom vagónom staršej výroby, celkom sme s tebou stíhali, len škoda že to bolo len pár km, potom sa naše cesty rozdelili. Dúfam, že sa na ceste ešte niekedy stretneme

 
a_filova IvanVrzala 19.06.2020 (06:09)

0


ano ano, to si pamätám, išla som práve na kontrolné preteky

 
laco 18.06.2020 (23:58)

3


Jeééj, krásne milé cyklistické zlatíčko. Držím jej prsty. Mám podobne zlatú "cérenku". Takže úprimne.

 
Michal49 21.06.2020 (11:39)

3


Super clanok, dufam ze bude aj pokracovanie, drzim ti palce a prajem vela uspechov.
Osobne v tom vidim odkaz ako pre rodicov, tak aj pre teenagerov... Ako rodicia uz od by sme mali viest nase deti k nejakej sportovej cinnosti a vytvarat im navyky na sportove activity... hlavne dnesnej dobe ked toho pohybu moc nieje. Pre teenagerov ze v dnesnej dobe existuje aj nieco ine ako mobili, tablety, soc. siete...
ak si daju ciel tak idu za nim pretoze oni sami chcu, nie pretoze musia

 
tirovaf 18.06.2020 (20:28)

2


Ahoj, pekny clanok. Pisanie ti ide tiez. Mna by zaujimalo aj to obdobie pred pretekanim. V akom veku si zacala jazdit tie "vylety" a ako casto.

 
a_filova tirovaf 19.06.2020 (06:08)

0


K cyklistike ma otec viedol už od malička, takže na výlety sme chodili odkedy si pamätám, ale špecificky s cestnou cyklistikou som začala asi rok predtým, ako som začala pretekať. Vtedy som jazdila tak 3x do týždňa, bez nejakej pravidelnosti, proste ako sa mi chcelo .

 
karinka 18.06.2020 (21:46)

2


To, že Ti vychádzajú v škole v ústrety, je veľká výhra! Na našom gympli neexistovalo vynechávať kvôli športu ani jednu hodinu. Najprv škola, potom šport. Že by niekto mohol chodiť na sústredenia o tom nemohla byť ani reč. Takže je to super, že môžeš takto chýbať...

 
Optimus 20.06.2020 (09:53)

2


Ja ti dievča veľmi držím palce!Už len z toho dôvodu,že je veľmi málo teenagerov,ktorí sú vôbec ochotní vyvinúť nejakú športovú aktivitu(a nebodaj sa pritom spotiť) ,lebo sú predsa ,,dôležitejšie veci",( mobil,tablet,soc.siete)Preto je vás ako šafranu.Veľmi sa mi páči tvoj cieľ,dostať sa do repre,veď treba mať nejakú motiváciu trénovať.Inak by športovec stagnoval.Kvitujem,keď to majú mladí ľudia v hlave ,,upratané"(ergo vedia čo chcú) a uvažujú logicky.Dobrý článok,veľa šťastia a dobrých umiestnení ti želám na pretekoch.

 
Mattiaa 18.06.2020 (21:20)

1


Ahoj, pekne a vtipne napísaný článok. Zaujímalo by ma, či jazdíš aj MTB, či už v rámci prípravy alebo aj závodne (prípadne, či máš v pláne nejaké preteky vyskúšať) a aké máš na ceste ambície do budúcnosti. Teším sa na ďalší článok a nech sa ti darí.

 
a_filova Mattiaa 19.06.2020 (06:16)

1


MTB som jazdievala na jeseň po sezóne, no minulú sezónu som začala jazdiť cyklokros, tak na to nie je už toľko času. A čo sa týka pretekov, tak som si bola prejsť trať Baynach Maratónu a išla som to síce na krosáku, ale hneď na prvom zjazde som sa rozpleštila na asfalt . Radšej to asi prenechám zdatnejším technikom. Na ceste by som sa chcela dostať do reprezentácie a absolvovať N-cup, tak uvidíme .

 
Kislo 18.06.2020 (21:42)

1


Ahoj, ty si neni náhodou z Vlčkoviec?

 
a_filova Kislo 19.06.2020 (06:17)

0


nie, ale často cez ne jazdím tréningy

 
SuperMarioCannondale 18.06.2020 (22:28)

1


*** Talent zdedila po tatkovi. Tiež výborný cyklista. ***

 
radekkasik1 SuperMarioCannondale 19.06.2020 (09:47)

0


cesta a dráha není o talentu, to je spíš o genetice a tréninku

 
SuperMarioCannondale radekkasik1 19.06.2020 (09:55)

0


*** Nie ! A genetiku zdedíš po kom? A koľko bolo talentov v ČSSR, ktorý u juniorov skapali - lebo bolo treba začať trénovať. ***

 
radekkasik1 SuperMarioCannondale 19.06.2020 (10:15)

-1


Jsi troll nebo jen míň chápeš? Genetika není talent, a to s juniory v ČSSR jen potvrzuje to, co jsem psal, že to je o tréninku a ne o talentu.

 
SuperMarioCannondale radekkasik1 19.06.2020 (10:23)

0


*** Chápem 10x viac ako ty,a správaj sa slušne. ***

 
desertfremen SuperMarioCannondale 19.06.2020 (11:05)

0


Ale má pravdu.
Cestná cyklistika ako čisto výkonnostný šport nieje o talente, tam talent s tým nemá nič spoločné. Je to čisto o GENETIKE + prístupu k tréningu a životospráve. Čo tiež neje fér lebo nie všetci máme rovnakú genetiku a "len" tréningom sa to nedá zachrániť, musíš mať správne genetické predispozície.

Talent potrebuje herec, maliar alebo klavirista aby bol na svetovej úrovni.
Cyklista potrebuje genetiku.
Genetika je vlastne taký "biologocký doping" lebo ti dáva výhodu pred tými čo majú horšiu genetiku.
Ako som povedal, nieje to fér.

 
kasi desertfremen 19.06.2020 (14:16)

0


Koľko emotívných reakcií ohľadom výkladu jedného slova "talent". Čo vlastne pod týmto slovíčkom rozumiete? Čo znamená, že človek je talentovaný?
Jožko je menej talentovaný, preto sa musí nejakej aktivite venovať 2 hodiny, aby dosiahol rovnaký merateľný výsledok ako Ferko, ktorý sa tomu venoval hodinu?

 
radekkasik1 kasi 19.06.2020 (14:44)

-1


Pro mě talent = schopnost být lepší v dané činnosti než ostatní při stejných podmínkách a úsilí, například Pepa a Filip jsou sourozenci a hrají fotbal ve stejném týmu a oba trénují 2 hodiny denně, ale Pepa má mnohem lepší výsledky než Filip, protože má talent na fotbal

 
Andobiker radekkasik1 19.06.2020 (21:24)

0


a Pepa aj napriek tomu ze je surodenec s Filipom dostal do vienka lepsie geneticke preddispozicie (dajmte tomu že je rýchlejši lebo ma váčši podiel rýchlych svalových vlákien) ako jeho bracho Filip a preto ma lepsie vysledky, cize co teraz? No asi ze slovicko talent predsa vyjadruje aj geneticku predispoziciu....

 
radekkasik1 Andobiker 19.06.2020 (22:07)

-1


Ne

 
vmikusik radekkasik1 20.06.2020 (05:37)

0


Ako sa k tomu talentu dostane, keď nie genetikov?

 
kasi vmikusik 20.06.2020 (13:30)

0


Chalani, palec hore za reakcie bez toho, aby sme na seba útočili. Ja možno len doplním k slovám "talent" a "talentovaný", že čím viac použití a definícií som prečítal alebo počul, tým menej rozumiem, čo tieto slovíčka znamenajú.
Pre mňa schopnosti človeka sú zmesou genetiky a prostredia. Pričom genetika a prostredie môže vplývať takými cestami, ktoré nás spočiatku ani nenapadnú. Ako príklad ma napadne legendárny Graeme Obree, ktorý aj "vďaka" manicko depresívnej poruche dokázal byť určité obdobia neskutočne namotivovaný -> veľmi efektívny tréning -> unikátne športové výsledky. Je táto diagnóza talent? Je výsledkom genetickej výbavy, bolo spúšťačom prostredie? Myslím, že aj odpovede najväčších odborníkov pri súčasnom stave vedy, by boli veľmi neisté...

 
ivan desertfremen 20.06.2020 (12:47)

0


Ďalší chaosár v pojmoch, terminológii. Aký je cestná cyklistika čisto výkonnostný šport ? A že nie je o talente. Snád termín ,,výkonnostný,, znamená úroveň na akej sa každý šport vykonáva. 1.rekreačný šport, 2.výkonnostný šport, 3. vrcholový šport a bez dostatočnej miery talentu 3. stupeň - vrcholový šport ani robit nebudeš. Môžeš sa aj na hlavu postavit, možeš trénovat kolko chceš, môžeš básniť o morálno vôľových vlastnostiach kolko chceš - ak nemáš dostatok talentu budeš len ťapkať na výkonnostnej úrovni - jazdit len cyklomaratóny. Ak sa chceš živiť cestnou cyklistikou - robiť vrcholový šport, musíš mať aj určitú mieru talentu. Nestačí iba tvrdo makať.

 
ivan radekkasik1 19.06.2020 (18:45)

0


Genetika je len náuka o dedičnosti. Kým talent sú predpoklady na vykonávanie nejakej činnosti. Cyklistika na ceste, dráhe, ... je nejaká činnosť a ak v tejto činnosti chceš byť top musíš mať na ňu lepšie predpoklady - talent ako ostatní cyklisti, ... Ak máš väčšie predpoklady /talent/ ktorými sú väčšia VO2max alebo lepšie rýchlostno - silové schopnosti alebo oboje teda aj vysokú východiskovú hodnotu /tá s ktorou sa narodíš/ VO2max aj lepšie rýchlostno - silové schopnosti /Sagan, Hushovd, Mercx, .../ teda ak máš väčší talent ako iní, dokážeš zároveň viac a intenzívnejšie trénovať pretože vdaka týmto lepším predpokladom, talentu rýchlejšie regeneruješ teda intenzívne môžeš trénovať častejšie, táto intenzita môže byť väčšia a vdaka talentu - rýchlejšiemu regenerovaniu zvládneš aj väčšie objemy ako iný športovec s horšími predpokladmi - talentom pre vykonávanie vytrvalostnej, rýchlostno /silovo/ vytrvalostnej činnosti. Genetikou sa len dedí po predkoch to o čom je cesta, dráha, šport. O talente.

 
radekkasik1 ivan 19.06.2020 (22:10)

-3


Talent na větší vo2max nebo větší sílu? To je snad ta největší blbost co jsem dnes četl, a že už toho bylo

 
ivan radekkasik1 20.06.2020 (00:40)

1


Z tvojho pohľadu - ako osoby pre ktorú je terminológia španielska dedina - je to samozrejme blbosť. Ešte raz. Talent sú väčšie predpoklady na vykonávanie nejakej činnosti. Napr. talent na vykonávanie činnosti zvanej vytrvalostný výkon je to vysoká východisková hodnota /bez tréningu/ VO2max - veľká kapacita srdcovo cievneho systému. Talent na vykonávanie silovo rýchlostnej činnosti sú vhodné svalové vlákna a dobrá vrodená vnútro a medzi svalová koordinácia. Talent na lepšie vykonávanie kombinovanej činnosti - teda vytrvalostnej /v cestnej cyklistike výkon v dlhých kopcoch/ aj silovo rýchlostnej /špurtovanie/ je u jedného cyklistu /napr. Sagan, Hushovd, Mercx, .../ zároveň vysoká vrodená hodnota VO2max. spolu s vhodným zložením svalových vláken a dobrou vrodenou vnútro a medzi svalovou koordináciou.

 
vmikusik ivan 20.06.2020 (05:42)

0


Vysvetľuješ to človeku čo si myslí, že talent sa dá asi niekde kúpiť. Pri tom všetko čo ťa robí bez tréningu lepším ako tvoji konkurenti je dane genetikou. A je jedno či je to špičkový cyklista, alebo maliar.

 
ivan ivan 20.06.2020 (11:07)

-1


Základ je, že ten človek radekkasik1 bude mať po takomto vysvetľovaní trocha jasnejšie v pojmoch, termínoch talent, genetika a nebude tu robit paradoxne on z ostatných blbcov. Ešte raz k podstate diskusie. Genetika je náuka o dedičnosti. Cesta, dráha, ... je o Talente, o aktuálnom stave - vhodných vlastnostiach, predpokladoch pre cyklistiku, umenie. Genetika je to čo bolo niekedy - vtedy ked toho cyklistu, umelca, ..vyrábali jeho rodičia, jeho rodičov ich rodičia, ...

 
kasi ivan 20.06.2020 (13:50)

0


Super diskusia, len opatrne, aby sme sa nezvrhli do urážania sa (veď mtbiker nie je SMEčko...)
Ja by som možno len doplnil, že "talent" nemusí fungovať úplne priamočiaro. Výsledok genetickej predispozície - "talentu" môže byť, že "talentovanejšiemu" človeku aktivita spôsobuje väčšiu radosť ako menej "talentovanému". Zdroj - https://www.sciencefocus.com/the-human-body/are-talents-genetic-or-learnt/ napísané Susan Blackmore, profesorka na University of Plymoth a rečník na TED 2008.

 
ivan kasi 20.06.2020 (18:48)

0


radekkasik1 tu zažal s tým či SuperMarioCannondale je troll, či menej chápe, ja že som napísal blbosť takže je to zrejme adresované jemu. Pozerám, že aj ty odbočuješ od podstaty tejto časti diskusie - o čom je výkonnosť v cestnej, dráhovej cyklistike. Je o talente. A ty si to tu už úplne zabil s nejakou radosťou pri aktivite. Ved sa bavíme o pretekaní na ceste, dráhe. ,,O čom je cesta, dráha,, - o úspešnosti, dosiahnutých výsledkoch v týchto športoch. Ty si tu do talentu ktorý je potrebný na dosahovanie lepších výsledkov zamiešal aj s nejakou paniou z Plymouthu už aj radosť z činnosti. Akú mal napr. talentovaný Sagan radosť z činnosti pri získavaní zeleného dresu na TdF, výhre na Roubaix, ... teda dosahovaní nejakého športového výsledku v cestnej cyklistike. Ved v x etapách po páde trpel ako zviera. Nie že mal nejakú radosť pri vykonávaní činnosti.

 
radekkasik1 ivan 20.06.2020 (19:14)

-2


klasika, nic pořádně nevíš, ale i tak se ke všemu musíš vyjádřit, protože na internetu to psali, tak to bude pravda debata a tebou nemá smysl, ahoj

 
ivan radekkasik1 20.06.2020 (19:21)

0


Ale má. Niečo sa na teba z toho čo som napísal určite nalepilo. Jenom o tom nevíš. Ahoj. Nemáš zač.

 
karinka ivan 21.06.2020 (11:19)

0


Ten článok o tej radosti z aktivity som nečítala, takže sa možno vyjadrím úplne blbo, ale osobne si nemyslim ze by to bola až tak pravda. Aj Sagan má talent na cestnú cyklistiku a nie raz sa vyjadril, že ho to nebavi. (alebo ovela menej ako mtb). A na druhej strane, su ľudia ktorí talent nemajú (napríklad ako ja a napriek tomu ich vykonávanie nejakého športu či činnosti baví.

 
desertfremen karinka 26.06.2020 (09:22)

0


Veľa ludí sa na to v určitom bode vykašle, lebo im to už neprináša RADOSŤ. Radosť z byciklovania, z pohybu. Moja dcéra tak zavesila korčule (za 300 E) na klinec(chodila na kraso), zato o to viac je teraz na Xboxe, do toho sa jej začína puberta. Povedala že už viac trpela ako sa tešila, tak NAČO to bude robiť? Ked si spočítam koľko peňazí som vrazil do jej treningov a vybavenia tak ma ide poraziť. Podla mňa keď tlak na výsledky a umiestnenie prevýši samotnú radosť zo športovania tak je to prúser.

 
kasi ivan 25.06.2020 (23:23)

0


V prvom rade prepáč, že tu zabíjam a miešam diskusiu svojim príspevkom. V druhom rade pozri prosím môj príspevok vyššie https://www.mtbiker.sk/clanky/123479/cyklistika-ocami-mladej-pretekarky-co-vsetko-mi-vzala-a-co-dala.html#commentBox214130. Odporúčam prečítať životopis atléta Graeme Obree (2 x majster sveta na dráhe, 2x prekonanie svetového rekordu v hodinovke).

 
Bartecko44 19.06.2020 (04:38)

1


Drzim palce. Chcelo by to spravit nejaku osvetu, aby vas junioriek bolo viac, namotivovat ine dievcata.

 
ennio Bartecko44 20.06.2020 (12:16)

0


Veď aj tento článok je jedna z foriem osvety...
Teším sa na avizované pokračovanie a možno z toho vznikne pekná séria článkov, vďaka ktorým to s cyklistikou skúsi viac mladých dievčat (alebo aj chlapcov)

 
Paradizzo 19.06.2020 (09:01)

1


Super super! Wow, tento clanok motivoval aj mna, skoreho tridsiatnika
Drzim palce a vela stastnych cykloKM prajem!

 
desertfremen 19.06.2020 (09:25)

1


Super, parádny článok,držím ti palce. Vidím že si zo Serede. Ja mám v Šali starú mamu, aj mamu, vyrastal som tam čiastočne. Koľko km najazdíš ročne?

 
a_filova desertfremen 19.06.2020 (09:28)

0


Postupne to rastie spolu s kategóriou v ktorej pretekám, minulý rok asi 8000km.

 
ppi 19.06.2020 (10:42)

0


Makat treba (v profi sporte vsetci tvrdo makaju) ale vitazov je len par. Cize chce to daleko viac...
A tiez nechapem preco zenska cyklistika je skor na okraji zaujmu divakov. Podobne ako futbal.

 
desertfremen 19.06.2020 (10:55)

0


No to áno, ale vedela si o nej keď bola kadetka?
Chcem povedať že v tom veku sa ešte nedá rozlíšiť ako na tom budeš keď budeš dospelá okrem pár naozaj výrazných jedincov ako je P. Sagan a spol.
Nikola potom raketovo išla hore lebo naozaj CHCELA byť prvá (až za každú cenu by som povedal a to nieje tiež dobré, človek musí mať nejaký zdravý nadhľad a odstup).

 
cavalier10 19.06.2020 (18:31)

0


super článok, držím palce ... dávam čítať aj dcére

 
marianspes 19.06.2020 (22:18)

0


dobry clanok super pristup k zivotu a skvely k treningu...len tak dalej a vysledky sa dostavia aj na medzinarodnej scene...drzim prsty

 
dem 20.06.2020 (11:06)

0


Super si to napísala.
Škoda že už neexistuje www.zenskacyklistika.sk tam bolo treba viac ľudí čo chceli takto písať.
Prajem pevnú vôľu a chuť HLAVNE nech ťa to baví.

To že je vás "iba" 12 junioriek je už celkom dobre pretože pred cca 6-8r. bolo celkovo na štarte SP ledva cca 10 dievčat a žien (žiačok, kadetiek, junioriek, žien). A o samostatnom hodnotení sa mohlo len snívať jazdilo sa spolu s chalanmi a tak to bolo aj vo výsledkoch. Teraz tie počty celkom stúpli a stúpajú. A vo svete už dupľom napríklad dnes a zajtra je na 1. kolo Českého pohára na ceste prihlásených spolu 80 junioriek a žien a štartuje aj pár Sloveniek.

 
JoeDXB 21.06.2020 (09:15)

0


Andrejka drzim palce! Mozno by bolo fajn uviest priklad harmonogramu jedneho tyzdna. Nech maju ludia (ti mladi) lepsiu predstavu-inspiraciu ako sa veci DAJU robit

 
panZdenda 19.06.2020 (07:43)

-8


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
dores panZdenda 19.06.2020 (08:47)

1


Tak pekne a pozitívne napísaný článok si nezaslúži takýto demotivačný komentár. Prajem Andrejke nech sa darí a robí to, čo ju baví. Všetky palce hore !

 
desertfremen panZdenda 19.06.2020 (09:54)

-1


Ale no tak pane, . Vôbec nemusí už teraz ako kadetka porážať súperky rozdielom triedy. To tak robia budúci majstri sveta, alebo cyklisti v TOP 10 na svete. (Ako Sagan, MVDP, Froome, Nibali, atd..) A to predsa byť nemusí aby sa cyklistikou mohla živiť. Však nemusíme ísť daleko, pozrite sa na "Křižáka". Kolko vyhral pretekov v posledných rokoch? mám taký pocit že 0 (slovom nula). A predsa je v profesionálnom pelotone a vôbec nieje zlý. Napr aj taká Nikola Nosková ako kadetka nejak zvlášť nežiarila a pozri čo sa z nej vykľulo. Akurát bola moc "premotivovaná" a s tou anorexiou si to posrala.

Takže tyhle vaše "soudy" si strčte za klobouk.

 
karinka desertfremen 19.06.2020 (10:38)

1


Moc by som do toho Noskovú neťahala. V juniorke bola 15 na MS, 6 na ME a vyhrala celkovú vrchársku kvalifikáciu na Tour de Feminin. Takže v juniorke už rozhodne vcelku vedela zažiariť. A rok na to už bola strieborná na MS v cyklokrose. Takže výsledky už v juniorke boli značné.

 
panZdenda desertfremen 19.06.2020 (13:16)

1


Romču Kreuzigra bych do toho taky netahal. V juniorech byl naprosto výjimečný. Patřil do té nejužší světové špičky v několika disciplínách. Andrejce, samozřejmě, fandím a třeba se mýlím, uvidíme za pár llet.

 
desertfremen panZdenda 19.06.2020 (14:30)

0


Kreuziger je fajn kluk, vždy sa považoval ako jazdec na celkové poradie v GT, ale k tej ozajstnej špičke mu vždy trochu chýbalo, nikdy mu to nevydalo ani na bednu. Preto sa nemal snažiť súťažiť o celkové umiestnenie na GT ale pokúsiť sa skôr vyhrať nejakú etapu v uniku. Som presvedčený s takouto taktikou by mal na konte viac víťazstiev ako má teraz. Podla mňa je víťazstvo na pár etapách cennejšie ako byť siedmy alebo ôsmy v celkovom poradí. To mu slávu neprinesie, ľudia vždy oslavujú víťaza.

 
ivan desertfremen 19.06.2020 (19:03)

2


Kreuziger robil svoju robotu ktorá vyplývala z cyklistiky ako tímového športu a robil tú robotu za ktorú mal podľa profi zmluvy slušne zaplatené. A okrem platu vyhral aj etapu na grand tour, Amstel gold race, umiestnenie v top 5 na TdF, atd. takže na všetkých stranách maximálna spokojnosť.

 
tnajner panZdenda 19.06.2020 (13:34)

-1


Super demotivacny komentar . Najviac sa mi pacia tieto rady, ktore rozdavaju ludia co si myslia, ze zjedli rozum sveta.

 
karinka tnajner 21.06.2020 (11:35)

7


Možno rýpem do osieho hniezda... a ma tu zavesíte na pranier. Súhlasím s tým, že komentár panZdenda mohol byť napísaný citlivejšie a možno nie až tak priamočiaro, ale čiastočne s ním aj ja súhlasím. Ale čomu dá kto prednosť v jeho živote je jeho vec. Musia si to odcouchovať rodičia, či dieťa stíhá školu aj napriek vymeškaniam, či má dostatočne dobré známky atď. Ale čo sa mi nepáči, že tu ideme niekoho ukameňovať za jeho názor. Nikoho nechceme samozrejme demotivovať, práve naopak. Ale všeobecne pristupovať k deťom a mladým ľuďom len v rukavičkách, hlavne ich len povzbudzovať, len dobré slová im hovoriť, uchrániť ich od akejkoľvek konštruktívnej krititky, len hovoriť aké sú úžastné a sikovné, to tiež nie je najlepšia cesta. Vidím to na svojich vlastných zverencoch. Za mojich detských čias sa za 15 rokov na tréningu nerozplakalo ani jedno dieťa - keď ho tréner opravoval, naprával, hovoril mu chyby, ked padlo atd. Vedeli sme sa s tým vysporiadať. Minulý týždeň sa nám na našom tréningu rozplakali 4 deti z 15! Nikto na nich nekričal, nenedaval, rozplakali sa same so sebou len preto ze im nieco neslo, alebo ked clovek im len normalne kludne povedal ze toto a toto robis zle. Deti su ovela menej odolne po psichyckej stranke ako kedysi. Treba vo vychove najst zlaty stred v budovanim zdraveho sebavedomia. A teda nemyslím, že sa to týka teraz Andrejky, myslím to tak všeobecne u detí čo pozorujem posledné roky. Ospravedlňujem sa za príspevok mimo témy.

 
ivan karinka 26.06.2020 (11:25)

0


Problém okolo hore spomínaných pojmov, termínov talent a genetika je, že každý si pod nimi predstavuje niečo iné. Talent sú vlastnosti - v tomto prípade cestného, dráhového cyklistu. Vlastnosti, predpoklady - veľmi dobré, mimoriadne dobré fyzické predpoklady - kedže sa tu jedná o fyzicky náročnú činnosť ale na dosiahnutie výsledkov sú zároveň potrebné aj veľmi dobré psychické predpoklady - dobrá pamäť, logické myslenie, pozornosť - rozdelenie pozornosti, záujem o konkrétnu činnosť, motivácia, ... Len psychycké schopnosti - motivácia, cieľavedomosť, húževnatosť, vytrvalosť, záujem ale nestačia. Obree, ... mali talent - na veľmi vysokej úrovni všetky tieto fyzické aj psychické predpoklady. Ináč by nedosiahli to čo dosiahli. Genetika je niečo iné ako talent. Asi nejväčší rozdiel medzi genetikou a telentom je ten, že genetiku má každý človek kým talent len niektorí. A že má väčšiu radosť z činnosti niekto viac talentovaný ako iný menej ? Tu v konkrétnom prípade o ktorom sa bavíme - cesta, dráha to neplati. Menej talentovaný cyklista nemá menšiu radosť z činnosti zvanej jezdenie WT pretekov, medzinárodná 6 dňová na dráhe pretože z takejto činnosti - na rozdiel od talentovaného - nemá radosť žiadnu. Nakoľko ju nemá možnosť vykonávať. kasi. Odkáž pani doktorke do Anglicka. Ale existuje aj situácia, kedy majú obaja rovnakú radosť. To vtedy ak jeden z nich - talentovaný šliape do 5 kilometrov dlhého, 4 percentného kopca vo svojej Z1 podľa pulzov a ten druhý menej talentovaný šliape niekde inde tiež do 5 kilometrového, 4 percentného kopca tiež vo svojej Z1 podľa pulzov. A dokonca existuje aj situácia, kedy má druhý väčšiu radosť z vykonávanej činnosti ako ten prvý - talentovaný. Vtedy, ak šliapu obaja vedľa seba do 5 kilometrov dlhého, 4 percentného kopca rovnakým výkonom napríklad 5 W/kg. V takejto situácii má menej talentovaný obrovskú radosť z toho, že prežil.

 
Pridaj komentár