Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

Test: Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 – hardtail, ktorý zvládne aj hrubšie zaobchádzanie

thumb_up29thumb_down 52 komentárov

wiedrzensky 23.11.2020 24 fotografií   Sezona 2021 Novinka Bicykel Horsky Bike Rock Machine Hardtail Horska Cyklistika Test

Značka Rock Machine predstavila pre rok 2021 nový model Blizz TRL – agresívnejšiu verziu roky používaného Blizzu. Viac o ňom sa dozviete v nasledujúcom teste.

 

Presne pred rokom som mal možnosť otestovať hardtail Rock Machine Torrent – ekonomickejšiu verziu modelu Blizz. Po skúsenostiach s ním som na jar tohto roku napísal článok o jazdení na hardtailoch v technickom teréne s podtitulom „sú veľké zdvihy naozaj potrebné?“ V záverečných odsekoch článku som popustil uzdu fantázii a vymenoval vlastnosti (pre mňa) ideálneho hardtailu. Keď sa mi koncom septembra dostal na test Rock Machine Blizz TRL – trailová verzia overeného modelu Blizz – moje srdce zaplesalo. Rock Machine ako prvá z tuzemských značiek zachytila globálny trend agresívnych hardtailov. Už samotný pohľad na špecifikáciu bicykla ma potešil, pretože spĺňa zhruba 95 % mojej predstavy. A keďže to bola prvá možnosť osedlať takto postavené „hátečko“, bol som sám zvedavý, nakoľko splní moje očakávania.



Dizajn a geometria


Ako som už spomenul, Blizz TRL je trailovou verziou obľúbeného modelu Blizz. Už na prvý pohľad sa však poriadne líši od štandardného Blizzu. Rám je vyrobený z hliníka Al-6061 T6 a pôsobí robustne a odolne. Uhol vidlice je viditeľne položenejší a vyzerá skôr ako pevná verzia enduro bicykla Blizzard. Testovaný model je najvyšším variantom (jedným z dvoch) Blizz TRL a farebne pôsobí pomerne nenápadne – šedý lak je doplnený zelenými plochami a k tomu vizuálne ladí zelená vidlica DVO Diamond D3. Pre niekoho možno fádne, no na mňa táto farebná kombinácia pôsobí sympaticky.



Rám má pomerne masívnu spodnú rúru a veľmi krátku sedlovú rúru, ktorú ale vo veľkosti L dopĺňa 170 mm dlhá sedlovka. Pri mojej výške by som si vedel predstaviť aj dlhšiu, no už táto verzia poskytuje dosť veľa miesta na manévrovanie v zjazdoch a bude zároveň vyhovovať širokému spektru jazdcov s rôznou výškou. Bowdeny sú dômyselne vedené vnútrom rámu, pričom sympaticky riešený je najmä ich vývod na spodnej časti rámovky. Ide o široký otvor ukončený gumovou záslepkou, čo výrazne zjednoduší servisné úkony. Odtiaľ sú následne vedené vonkajškom – spodkom zadnej stavby k prehadzovačke a k zadnej brzde. Bicykel síce absentuje ISCG úchytmi, ale jeho súčasťou je horné vodítko reťaze. Samozrejmosťou je možnosť osadiť košík s fľašou.



Blizz TRL sa vyrába v troch veľkostiach M-L-XL. Testovaný bicykel bol vysoký 15“, teda L a pri mojej výške 184 cm som na hornej hranici veľkosti. Keď sa na geometriu pozrieme bližšie, tak je celkom jasné, do ktorej kategórie sa v súčasnosti Blizz TRL hlási. Položený hlavový uhol s hodnotou 66° je presvedčivý dôkaz o tom, že tento stroj nesie názov TRL celkom oprávnene. Rázvor 1 222 mm, drop 30 mm a reťazové vzpery v dĺžke 440 mm taktiež zodpovedajú kategórii trailbikov, pričom by sme tento stroj ešte pred pár rokmi mohli nazvať čistokrvným endurom.



Komponenty a osadenie


Blizz TRL 70-29 je jeden z dvoch trailových bicyklov v tomto modelovom rade. O osadení by sa dalo povedať, že je ladené ekonomicky s dôrazom na odolnosť. Tomu zodpovedá aj vysoká hmotnosť bicykla 15,23 kg (bez pedálov vo veľkosti L). O pruženie sa stará vzduchová vidlica DVO Diamond D3, ktorá disponuje nastavením kompresie a odskoku.



Pohon je takmer kompletne v réžii Shimana s odolnou sadou Deore 1x11. Prevodník s 32 zubami dopĺňa kazeta s rozsahom 11-51 zubov. Brzdy sú taktiež od Shimana, konkrétne ekonomický model BR-MT420 v kombinácii 180 mm kotúčov. Kokpit a sedlovka sú od ONE – sesterskej značky Rock Machine. O pohodlie a grip sa stará WTB so sedlom Volt Sport, ráfikmi Sti29 a plášťami Trail Boss 2,6“.



V teréne


Nový Blizz TRL som mal na jazdenie, žiaľ, len veľmi obmedzenú dobu, test navyše prebiehal koncom septembra, kedy je na popracovné jazdenie obmedzené svetlo (týmto sa ospravedlňujem za kvalitu fotiek). Napriek tomu som sa snažil maximalizovať čas strávený s týmto strojom a z jazdenia si odniesť čo najviac poznatkov. Zoznámenie sa s bicyklom prebehlo pomerne rýchlo a to aj vďaka tomu, že má Blizz takmer identickú geometriu ako môj celoodpružený trailbike. Väčšinu času som strávil na novovznikajúcom trailcentre v Žiline na Hradisku, ktoré je prevažne rýchle a hladké s občasnými skokmi. Následne som sa vybral aj na technicky náročnejšie traily v Malej Fatre a testovanie som zakončil na známych enduro trailoch v Bielsku-Biala.



V prvom rade musím spomenúť vlastnosti bicykla pri jazde do kopca. Vďaka pevnému rámu som nemusel riešiť zamykanie tlmiča, a teda ani strácanie sily pohupovaním. Pneumatiky o šírke 2,6“ zároveň poskytujú dostatok pohodlia a trakcie počas šliapania hore kopcom aj na technickejšom traile. Pri dlhších výjazdoch je ale nemožné porovnávať vlastnosti pevného a celoodpruženého rámu. Vysoká hmotnosť a robustné pneumatiky, žiaľ, robia z bicykla trochu „kotvu“ a pri jazde po širokých a asfaltových cestách som mal občas pocit, že stojím na mieste. Bolo mi však jasné, že niekde je nutné spraviť kompromis. Tieto pocity našťastie kompenzoval vhodne zvolený uhol sedlovej rúry a rozsah kazety, vďaka ktorým bolo šliapanie do kopca znesiteľnejšie.



Pri zjazdoch to bola ale trochu iná pesnička. Po zabehnutí som si už na druhom výjazde skúsil na čas otestovať zjazdové segmenty, ktoré mám najazdené na svojom trailbiku a ostal som poriadne prekvapený. Na dvoch z nich som prekonal svoje maximum a v treťom prípade som bol horší len o sekundu. Z hľadiska jazdných vlastností ide o bicykel, ktorý je dostatočne stabilný vo vyšších rýchlostiach a zároveň agilný v uzavretých pasážach. Je samozrejmé, že pevná zadná stavba odpustí oveľa menej ako pri celoodpruženom bicykli, no široké pneumatiky rozhodne pomáhajú robiť jazdu komfortnejšou.



Zásadný rozdiel oproti jazde s fullom je, samozrejme, jasný, pevná zadná stavba vám neodpustí väčšie chyby a treba hľadať optimálnu stopu. Všetky nerovnosti treba tlmiť nohami a cez telo jazdca sa otrasy prenášajú aj do rúk a únava prichádza o niečo skôr ako pri fulle. Znovu však musím podčiarknuť a vyzdvihnúť geometriu, bike ide tam, kam ho nasmerujete a reaguje na každý podnet pri zatáčaní. Rovnako dobrý pocit som mal pri snahe dostať bicykel do vzduchu, premiérovo som si s ním dokonca preskákal 4-5 m gapy na novovznikajúcej freeridovej trati v Žiline.

Z hľadiska jazdenia obstáli všetky komponenty, no boli aj mierne sklamania. Vyzdvihnúť musím chod DVO Diamond D3, napriek tomu, že nejde o najvyšší model z dielne DVO, ide vidlica výborne a nechýbala mi ani funkcia lockoutu. Povedal by som, že charakteristiku bicykla podčiarkla a zo zvolených komponentov rozhodne excelovala. Ako bonus je osadená vstavaným blatníčkom, čo považujem za sympatickú vychytávku. Podobne sa musím vyjadriť aj ku kolesám v réžii WTB, plášte poskytli enormne dobrý grip a ráfiky vzhľadom k obstarávacej cene aj veľmi dobrú tuhosť.

Výnimočne mám však výhrady k radeniu a brzdám od Shimana. Na prehadzovačku Deore som síce počul veľa chvály, ale mňa osobne až tak neohúrila. Radila síce spoľahlivo, ale už od začiatku nie veľmi presne. Rovnako som neporozumel zámeru osadiť 11-rýchlostnú prehadzovačku na najvyšší model Blizz TRL, zvlášť keď je Deore v ponuke aj v 12-rýchlostnom prevedení, čo v prípade upgradovania na vyššie 12-rýchlostné radenie zásadne navýši rozpočet. Podobne ma mierne sklamali zvolené 4-piestové brzdy Shimano BL-MT4100/BR-MT420. Bol som zvyknutý na dobrý chod lacných verzií bŕzd od Shimana, ale zvolený model zaostával s dávkovaním sily v prudkých pasážach. Na rýchlych a miernych trailoch som ale tento problém nepocítil a pravdepodobne by pomohlo aj osadenie metalických platničiek. Brzdy navyše disponujú širšími „dvojprstovými“ páčkami, takže ak ste zvyknutý na brzdenie jedným prstom, je nutné ich posunúť viac do stredu riadidiel.



Záverečné zhodnotenie


Rock Machine Blizz je agresívny hardtail postavený na ekonomicky výhodných, no odolných komponentoch. Vhodne zvolená geometria z neho robí výborne ovládateľný stroj na jazdu dole kopcom, pričom sa nezľakne ani občasnej návštevy bikeparku. Ak by som ho mal charakterizovať jediným slovom, povedal by som, že je rozhodne hravý. Je vhodný ako stroj pre začínajúcich jazdcov, ktorí si chcú užiť najmä jazdu z kopca, prípadne ako zimná verzia trailbiku. Ideálny bike na menej náročné rýchle traily, po upgradovaní na bezdušový systém s vložkou si s ním ale užijete aj technickejší terén.



Mne osobne bicykel z hľadiska jazdných vlastností sadol maximálne, dúfam však, že ďalšia generácia dostane aj tretí – luxusnejší model pre náročnejších jazdcov. Blizz 70 – 29 je osadený dobre - ekonomicky výhodne a s rozumom, no som presvedčený o tom, že tento rám si zaslúži aj luxusnejšiu verziu.

Cena tohto modelu sa pohybuje na úrovni 1 499 €. Viac informácií, vrátane jeho celkovej geometrie a technickej špecifikácie, nájdete na stránke dodávateľa.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

Pufo04 23.11.2020 (14:41)

thumb_up3thumb_down


tiez som nad nim rozmyslal, ale ta vaha uz je fakt moc To radsej priplatim 300 Eur a kupim kus lahsi Radon Cragger 8.0 a uz na 12 rychlostnej sade

 
motopalic 23.11.2020 (19:39)

thumb_up3thumb_down


Za mňa radšej klasickeho blizza trosku upraviť na hard teren ako tuto kotvu upravovať na xc. Dizajn ok ale ....mozno dobra volba pre jazdcov s vyssou vahou co nechcu fulla, a lahši/drahši bajk sa im pri ich váhe neoplati..... Tak maju v ponuke aj takyto kusok... Cena nieje odradzujuca... Ludia s tovarenskeho vývoja vedia prečo aj takyto bajk..... 👍

 
imajoros motopalic 23.11.2020 (20:01)

thumb_up0thumb_down


Suhlas.

 
vmikusik motopalic 24.11.2020 (09:52)

thumb_up0thumb_down


No ja práve riešim podobný výber, ale túto kategóriu som zavrhol. Moderné XC umožňujú použiť plášte do 2,4 a geometria je agresívnejšia ako trial biky z pred 10 rokov, takže v teréne sa nestratí. A pre niekoho ako ja, kto má malo času a po les ťahá po asfalte je rýchlosť výhoda. Hmotnosť jazdca tiež nie je problém. Keďže nie som mušia váha, tak som si to preveroval max hmotnosť jazdca a u žiadnej značky som nenarazil na problém. Celková hmotnosť hlave u US značiek je často 300lb-136kg aj u karbónu. Ale aj u EU značiek je to 110+ čo už málokoho obmedzuje.

 
mrshadow60 vmikusik 24.11.2020 (16:20)

thumb_up0thumb_down


Pozri Grand canyon 9 na 1*12 XT s XT brzdami teleskopkou v zaklade za 1800€ 120mm fox 34, hlavovy uhol 67,5 , down country/ flow trail... Blizz je oproti tomu ako parodia na bajk.

 
vmikusik mrshadow60 24.11.2020 (18:50)

thumb_up0thumb_down


Canyon som samozrejme pozeral, ale PressFit mi už nesmie do domu. Ja už som v podstate rozhodnutý pre Arbea Alma H20. Dá sa tam spraviť nejaký customizing a do ceny GC9 sa zmestím aj so SIDom, teleskopom a dobrými brzdami. Canyon má síce všetko XT, ale od Deore hore všetko funguje dobre a hmotnosť ma netrápi.

 
mrshadow60 vmikusik 24.11.2020 (19:15)

thumb_up0thumb_down


Orbea je fajn s tym prisposobenim. skoda, ze tam este neni na vyber XT packa, aby sa dalo odradzovat o 2 naraz, inak sa da s tym upgradom vyskladat fajn bajk za tie peniaze.

Inak tiez mam sida 100mm, dobra vidlica, akurat na zaciatku ked sa jemne opriem ma trochu volu a az potom zacne pruzit a neviem, ci to tak ma byt ci nie. do vidlic sa nevyznam a v servise povedali, ze ok, aj ked neviem, ci sa im len do toho nechcelo

Inak pressfit je zly? Ja mam DUB a po prvych 300km horsie ako zapalena prskavka

 
vmikusik mrshadow60 24.11.2020 (19:46)

thumb_up0thumb_down


Páčku viem časom vymeniť ak mi bude reálne chýbať odradovanie o dva. Ja zatiaľ jazdím s presmykovačom a tam som väčší skok radil vpredu.
Čo sa pressfitu týka, tak ložiská boli v pohode, ale osadenie v ráme bol problém. Skúsil som snáď všetko okrem lepenia a do 1000 km to vždy pukalo a ja som na tieto zvuky veľmi citlivý. Celkovo chcem niečo s jednoduchšou údržbou. Mením 26kového fulla za 29 HT, tak dúfam, že splní očakávania.

 
phercek 23.11.2020 (14:54)

thumb_up1thumb_down


Co to znamena, ze prehadzovacka "Deore radi spolahlivo, ale nie presne"? Mne to pripadne ako rozpor v jednej vete.

Tiez moja skusenost je, ze pokial nie su dlhe zjazdy kde hrozi prehriatie brzd tak organicke platnicky zaberaju ovela lepsie. Takze pre kratke dolu-kopce, ak nefunguju dobre organicke platnicky tak metalicke to iba zhorsia.

 
Robio phercek 23.11.2020 (21:45)

thumb_up0thumb_down


mozno to znamena ze vzdy prehadzuju spolahlivo, zaradi sa vzdy to co ma ale nieje to taky ten top end pocit ked to tam skace dokonale. Uprimne by som s deore nemal najmensi problem, vzhladom na cenu a kategoriu do ktorej mieri.

 
phercek Robio 24.11.2020 (11:21)

thumb_up0thumb_down


Mna potom napadlo, ze mozno myslel, ze prehadzuje spolahlivo ale pomaly. Ale ako rychlo to prehodi je predovsekym vec ako rychlo stlaci clovek packu.

Ak tym myslel, ze mu to obcas rapka ked je to na nejakom prevode, co by odpovedalo pojmu nepresne (nastavena retaz na kolecko), tak to je problem nastelovania prehadzovacky a nie toho, ze je to Deore.

Ja mam Deore a radi to perfektne. Nevidim ziaden iny dovod kupit vyssiu sadu okrem hmotnosti, ale ja nie som gramar. Je tam par vlastnosti ako napriklad XT packy vedia urobit preradenie na mensie kolecko o viac koleciek na jeden dlhy cvak. Ale to je nezaujimave lebo nadol sa iba kratko cvaka a to sa da lahko nacvakat dopredu (kratkymi rychlimi cvakmi). Takze rozdiel v celkovej rychlosti preradenia tam nie je. A na vacsie kolecko sa na jeden dlhy cvak da spravit viac koleciek tiez aj na Deore. A tam je to dolezite lebo cvaky su dlhsie a tazsie.

 
imajoros 23.11.2020 (20:12)

thumb_up1thumb_down


Nerozumiem ako moze byt bike s takou vahou a zadnou stavbou 440mm kategorizovany ako “hravy”. Taktiez to ze sa niekto rozbehne a skoci 4m gap neznamena ze bike ide lahko do vzduchu. Pre mna indikatorom v tomto smere je ako lahko ide do bunny hopu, manualu, wheelie atd. Stavim krk, ze tam to az take super nie je. Toto je ladene hlavne na stabilitu smerom dolu.

 
vrabc0 imajoros 25.11.2020 (18:03)

thumb_up1thumb_down


Len pre info, vacsina znaciek vazi bajky v najmensej velkosti, tu je udavana vaha v L-ku. V M-ku to vazi 14.5kg co je cca rovnake s dalsimi bajkami rovnakeho urcenia v podobnej cene.

 
nemopbx 23.11.2020 (14:09)

thumb_up0thumb_down


Veľmi sa mi páči tento bajk a pokukujem po ňom, keďže mam v pláne na jar kupovať nový bajk. Problém je, že by to bol môj jediný bajk a trochu sa na ňom bojím presúvania po cestách, nakoľko zatiaľ chodím len po okolí a všade idem len na bajku. Ako sa na ňom ide po asfaltke? Nepotrebujem dosahovať extrémne rýchlosti. Keď idem na mojom terajšom, tak pohodovým tempom si chodím cca 27km/h.

 
imajoros nemopbx 23.11.2020 (15:19)

thumb_up1thumb_down


Autor clanku to spominal predsa. Na asfalte je to kotva. Je to tazke, plaste hrube s vyraznym dezenom. Ten bike je zamerany predovsetkym na zjazdy a skor drsnejsi teren.

Ak z neho chces mat taky vsestranny bike tak radim kupit plaste max sirky 2,4 s jemnejsim vzorkom, kevlarovou patkou a prerobit to na bezdusovy system. Rafiky su siroke len 29mm preto by som tam nic sirsie ako 2,4 nedaval. NIelenze sa ti pojde takto lahsie asfaltom ale vyrazne das dole aj celkovu vahu bicykla.

 
nemopbx imajoros 23.11.2020 (15:40)

thumb_up0thumb_down


To ma tiež napadlo, že by som tam mohol dať užšie plášte. Poprípade by som si to dal vymeniť hneď pri kúpe. Ale, ak mám byť úprimný, tak sa mi moc nechce ísť do bezdušákov. Rozhodne nemám čas študovať ako sa to robí a ešte sa s tým aj hrať.

 
imajoros nemopbx 23.11.2020 (16:00)

thumb_up2thumb_down


Mne sa tiez nechcelo a nakoniec som zistil, ze je to uplne jednoduche. Tie benefity bezdusove systemu su skvele. Nizsie tlaky=vacsie pohodlie. Nizsia vaha, ziadne defekty (zatial).

Ver mi, ak nemas obe ruky lave tak staci dodrzat zakladne instrukcie a mas to.

 
nemopbx imajoros 23.11.2020 (16:09)

thumb_up0thumb_down


Ako možno by som to zvládol v pohode, ale bývam v paneláku (bajk mám v byte a nemám kde robiť úpravy). A to dôležitejšie, že naozaj mám problém s časom. Ja som rád, keď mám 2 hodiny na jazdu raz za čas. Keď treba niečo spraviť na bajku, tak ide do servisu.
A inak, ja som ešte ani na mojom bajku defekt nemal a toho mám od roku 2014. Nikdy som ešte nelepil alebo nemenil dušu.

 
imajoros nemopbx 23.11.2020 (18:27)

thumb_up1thumb_down


Tiez byvam v panelaku a nemam ani stojan 😊 Vsetko sa da. Bike skladujem na balkone. Ak si nemal 6 rokov defekt tak podla mna malo jazdis. Co sa servisu tyka..90% servisnych ukonov je typu “odskrutkujem/zaskrutkujem”. Vsetko je na youtube. Naradie sa da lacno zohnat aj z Ciny (ebay). Usetris vela casu (bike v servise) aj penazi, staci sa viac zaujimat a urobit z toho hobby 😉

 
AspidMan nemopbx 23.11.2020 (23:54)

thumb_up0thumb_down


Bezduše majú svoje nesporné výhody, najmä do terénu, avšak plášte s dušami sa budú na asfalte odvaľovať ľahšie, takže s konverziou sa trápiť nemusíš.
Ak naďalej plánuješ jazdiť primárne po cestách a občas do lesa, tak si kúp nejaké moderné XC-čko, ktoré bude ľahšie s rýchlejšími plášťami.
Ja som napr. z Trnavy, po cestách nejazdím, zato veľa po poľných, takže potrebujem pohodlný bicykel (rýchle ale objemné plášte, bezduše, prepružujúcu zadnú stavbu…). Moderná dlhá a položená geometria mi vyhovuje, keďže jazdím aj v lese, tak by som takýto bike bral a vlastne mám v pláne si vyskladať veľmi podobný na oceľovom ráme na zákazku. Pre každého je niečo.
Pokojne napíš do fóra, radi ti pomôžeme s výberom.

 
vmikusik AspidMan 24.11.2020 (10:03)

thumb_up1thumb_down


Duša odvaľuje vždy horšie aj na tvrdom podklade.
https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes
Dušové koleso malo pri tlaku 3,8 vyšší valivý odpor ako bezdušák pri 1,7. Takže môžeš fúkať nižšie tlaky bez výrazného spomalenia na presunoch.

 
AspidMan vmikusik 24.11.2020 (11:56)

thumb_up0thumb_down


Ja som to niekde čítal, ale som rád že sa mýlim, bezduše sú skvelé.

 
CHEeSE951 nemopbx 24.11.2020 (09:39)

thumb_up0thumb_down


Rozhodne by som sa toho nebál. Samozrejme 27km/h na tom po rovine na asfalte nedáš, ale s tým treba počítať. Mal som agresívne ladené HT, na ňom obuté väčšinou minniony 2,5 v mäkkej zmesi a jazdil som aj asfalt bez najmenších problémov. Je to viac o zvyku ako o bicykli. Ak chceš fakt univerzálny bike na všetko, takto ladené HT je jasná voľba.

 
mrshadow60 nemopbx 24.11.2020 (16:14)

thumb_up0thumb_down


Podla mna je definiciou univerzalneho bajku YT IZZO, zacina ale od 3k eur vyssie . Je ale rovnako dobry dole ako hore, ma super progresivnu geometriu, je fullko vazi o x kil menej ako tento rock machine.
Ak je tento trail/enduro HT uz moc, a staci ti HT down country/flow trail, tak Grand canyon 8 a 9 su rakety za 1400 resp 1800€, kde nie je cela vybava jeden velky kompromis a setrenie kde sa da. Za tie peniaze spickova vybava samozrejme s teleskopkou v zaklade , s foxom 34 a hlavovy uhol 67,5% na down country/flow nie je tiez zly.

 
Oobukccdb 23.11.2020 (22:59)

thumb_up0thumb_down


Prva z tuzemskych?... Hmm taky Qayron?..alebo Vlado a jeho Devonic nist?... o vahe ani nehovorim... moje enduro celopero vazi menej. Za tu cenu moze mat clovek hoc co ine v lepsej vybave..tu je zaujimava len ta vidla...

 
Skykiker 24.11.2020 (07:50)

thumb_up0thumb_down


Ešte za čias keď najlepší zjazdový bike bol starý Bighit 26"/24" som jazdil na HTčku a mal som zdvih 180mm. A musím povedať, že keď som presedlal cca po 5 rokov na fulla, tak je mi po HTčku smutno tá jazda na HTčku bola iná lepšia ale zase kĺby sú radi že je full už párset rokov ale plánujem niekedy niekde požičať HTčko niečo ako toto tu a zaspomínať

 
FatraMan 24.11.2020 (09:23)

thumb_up0thumb_down


mam za sebou sezonu na podobnom biku, Vitus Sentier VR .. za mna velka spokojnost .. pri Blizze by ma odradzali 29" v kombinacii s 2.6 plastami .. uz tie 27,5" v tejto sirke su dost tazke, no bezduse a spravne tlaky pomohli

 
roleta 24.11.2020 (13:46)

thumb_up0thumb_down


mne sa ten bajk paci

 
mrshadow60 24.11.2020 (15:33)

thumb_up-2thumb_down


Mna rockmachine nejako neoslovil, nie je to ani super budgetova kupa ani nic specialne neponukaju... Nech sa nehnevaju, ale za 1500€ to osadit lacnym deore 1*11? a navyse tie lacne budgetove brzdy?
Clovek by cakal standard 1*12 a kludne aj deore a hlavne ak to prezentuju ako trail bike , alebo bike na gravity disciplniny, tak je vysmech tam dat take lacne brzdy.

Navyse znacky ako Cube a ine to uz davno pochopili a ak daju celu sadu deore, zadnu prehadzovacku vzdy vymenia za XT , aj pri lacnjesich modeloch a to radenie je potom zrazu uzasne. Bavime sa tu o 50€ v maloobchodnej cene, mozno 20-30€ v ich nakupnej a zrazu je z toho uplne ine radenie, kedze je to vsetko super kompatibilne.

Tiez brzdy 4 piestove deore su uz za tu cenu skvele. To by ale nesmeli byt skrti... Bavime sa tu o par eurach , kedy sa da so zleho bajku urobit dobry , co sa tyka radenia a brzd. K extra tazkemu ramu sa nema vyznam vyjadrovat, to im nejde uz dlhe roky. Geometria je jedina vec, co potesi. tu uz vedia ale aj ine znacky ako Ghost, YT a spol.

 
mrshadow60 mrshadow60 24.11.2020 (15:50)

thumb_up-2thumb_down


Este k tomu osadeniu a cenovej politike rock machinu:

toto je grand canyon 9, na sade 1*12 shimano XT , s XT brzdami, vazi 13,38kg a stoji 1800€ .... ma ale teleskopku v zaklade v cene skoro 250-300€...Ak to zohladnim, tak cena je potom skoro rovnaka.

Beriem, ze toto je down country/ trail a rock machine je trail/enduro, ale v akej galaxii by si niekto kupil ten uplny lowcost osadeny , tazky rock machine, ked na trhu su aj taketo bajky v uplne skvelej vybave skoro bez kompromisov v danej cenovej realcii? Nie je to jediny priklad a da sa najst x bajkov ladenych aj do endura.

https://www.canyon.com/cs-sk/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-9/2621.html?dwvar_2621_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY#!accordions=1_1

 
vrabc0 mrshadow60 24.11.2020 (23:35)

thumb_up1thumb_down


Porovnavas ine kategorie bikov a nevsimol si si ani to ze ten RM uz ma Teleskopku. Cize pozeras inu kategoriu bajku s o 20% vyssou cenou na direct sale znacke.

Pre predstavu par bajkov co mi napadlo (vacsina je ale na 130mm nie 140 mm zdvihu co tiez zavazi pri vybere):
Commencal Meta HT AM Ride 1500 Eur, sice agresivnejsi a 150mm zdvih ale bez teleskopky https://www.commencal-store.com/meta-ht-am-ride-c2x31374116

Kona Honzo DL 29" 2200 Eur https://kubicasport.eu/kona-honzo-dl-2021-black

Orbea LAUFEY H10 1600 Eur https://www.orbea.com/sk-en/bicycles/mountain/laufey/cat/laufey-h10

GT Zaskar LT 1550 Eur https://www.bonkybike.sk/Gt-zaskar-lt-29-expert-bicykel-2021

Kellys Gibon 50 29" 1700 Eur https://www.kellysbike.com/sk/trail-c922/gibon-50-29-p68148 o nieco lepsia bizuteria na ukor ceny

Nukeproof Scout 290 Race 2021 1240 Eur bez teleskopky https://www.chainreactioncycles.com/sk/en/nukeproof-scout-290-race-bike-deore10-2021/rp-prod196182

Orange Clockwork Evo 29 Comp 2021 1700 Eur https://www.orangebikes.co.uk/bikes/clockwork-evo-29-comp/2021

Vela ich je na 12speed NXku ale je tam i jeden bajk na 10speed deorku, vzdy je to ale nieco za nieco. Osobne radsej beriem 11 rychlosti. Porovnanie DVO vs Marzzocchi ci RS netusim, su tam niekde i rozdiely v offsete kde DVO ma 44mm a niektore bajky stale 51mm. Plaste su tiez rozdiel casto, ten RM je jeden z mala na 2.6", pri tom mojom vybere je mozne najst i 2.35". Vahovo su tie bajky celkom podobne pri zohladneni velkosti a vybavy. Vacsina tych bajkov z mojho vyberu je o nieco menej DH orientovana a su to skor agresivnejsie bajky.

Najlepsi pomer cena a featury ma asi stale Radon za 1200 https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/cragger/cragger-70-2021/

 
mrshadow60 vrabc0 25.11.2020 (16:07)

thumb_up-1thumb_down


beriem spat tu teleskopku, potom je tam grand canyon 8 za 1400€ kde je radenie slx/deore 1*12. Aj tak je to o triedu lepsi bajk a o 100€ lacnejsi.

Moj nazor je, ze za tu cenu to nie je dobra kupa. NX sady ktorymi su osadene tie druhe bajky su vyrazne drahsie ako deore 1*11, su drahsie aj ako 1*12 deore, tusim je to cenovo na urovni dokonca az SLX. Druha vec potom je, ze NX sada na PG 1230 alebo 1210 kazete je fail a zmysel to ma az pri kazete XG1275 na novom orechu. Setri sa aj tam, ale nie az tak do oci bijuco.

Deore 1*11 je ale vacsi fail ako stara kazeta a deto tie lacne biedne brzdy. Keby to bolo na deore 1*12 na microspline orechu, tak nepoviem ani jedine slovo, kedze sa mas kde vyssie posuvat a vsetko bude kompatibilne. ked to za 3 roky zoderies, vymenis za 85€ zadne radenie za XT a packu za XT za 40€ a razom je z toho aj po 3 rokoch raketa s paradnym pohonom.

 
vrabc0 mrshadow60 25.11.2020 (17:59)

thumb_up3thumb_down


Este raz - porovnavas neporovnatelne. Canyon ani nema bajk s ktorym by si to vedel porovnat. Urcenie tych dvoch bajkov je take odlisne takze nikto sudny nebude pozerat na to ze vezme radsej xc-cko s lepsimi komponentami ako am/en bajk s horsimi. Ak sa venujes XC-ckam tak je to podobne ako keby si chcel xc-cko ale zobral gravel bajk lebo ma lepsie komponenty za tu istu cenu. Absurdita toho tvojho bajku ktory tu namiesto toho RM tlacis je i v geometrii. Ten Canyon ma v najvacsej velkosti XL razvor len o 17mm vacsi ako RM v najmensej velkosti M (13,5"), uhol hlavoveho sa lisi az o 2 stupne, sirka plastov i rafikov je tiez celkom rozdielna. Na am/en bajkoch a hlavne ht-ckach odchadzaju komponenty ovela rychlejsie ako na xc bajkoch, rychlejsie sa vyvakle salter o nejakych padoch ani nehovorim. Vyvaklany salter radi lepsie na nizsom pocte pastorkov. Jazdci ktory chcu bicykel podobneho zamerania uprednostnuju jazdne vlastnosti co sa tyka ramu (dobry zaklad) ako vyhodnejsiu sadu ktora sluzi ako lakadlo pre neskusenych jazdcov. XTR-kom si prdlajs pomozes v rozbitom terene. Ak by si v Bielsku postavil pred kohokolvek ten Canyon a RM s tym nech si vyberie bajk na jazdenie po miestnych trailoch tak si vsetci lepsi jazdci vyberu RM. A o tom to je. Nevravim ze ten RM je super bajk skor poukazujem na tu absudrditu tvojho porovnania. Takze ak to chces porovnat s vyhodnejsim bajkom tak sa musis drzat rovnakej kategorie. Ked nevies co to znamena tak odolny ram s nizsou sedlovou trubkou, hlavou max 66 stupnov, dlhsim reachom (okolo 475 v strednej velkosti), zdvihom okolo 140mm. Ked budes take bajky hladat tak najskor narazis na tie co som tu vypisal a nakoniec zistis ze ten RM nie je az taka zla volba ani co sa tyka vybavy. Osobne by som bol ale radsej za trochu inu vybavu, napriklad ta vidlica ma v sebe patronu co nie je moc privetive pravidelnemu servisovaniu. Ako lacny agresivny bajk je to celkom zaujimavy model, ak bude mat uspech urcite prijdu i modely lepsie osadene. Rovnako pravdepodobne i Canyon vyda podobne razeny bajk ktory bude vychadzat lepsie ako tento RM.

 
mrshadow60 vrabc0 27.11.2020 (13:44)

thumb_up0thumb_down


Cely tvoj komentar sa venuje prvemu riadku.. ja som pisal v oboch prispevkoch, ze je to iny bajk. Nech mi ale nikto netvrdi, ze ten ram na rockmachine je zazracny a ma hodnotu o 400€ viac ako ten ram z canyonu. Lebo komponety su odpad za tu cenu na strane RM a kvalita na strane CANYONU .. a hlavne ked je ten ram tazky ako svina.

Vsetky tie dalsie bajky su vyrazne drahsie osadene ako ten RM..... sada NX samostatne stoji 300€ , deore 1*12 stoji 200-240€, ale oni su nenazrani a daju tam low budgetovu 1*11 za 130? to ako preco tam nedali tu 1*12 uz? Brzdy este vacsi odpad za par eur deto...

Kludne to teda porovnavaj so vsetkymi tymi bajkami, co tam dali NX za 300€ Moc, oproti RM s deore 1*11 za 130€... ten RM vychadza jednoznacne ako absolutne najhorsi bajk v pomere cena / vykon... teraz mi to zdovovdni , preco by som si mal kupit uplne najhorsi bajk zo vsetkych spomenutych? ci kvoli tomu ramu, co je jeden z najtazsich na trhu? dobru alebo lepsiu geometriu ma vela inych aj tebou spomenutyh bajkov.

na youtube je video top trail HT do 1500 dolarov (130-150mm vidlice)... vsetky bajky boli od 1200 do 1400 dolarov a tam bolo par osadenych deore 1*11, niektore uz deore 1*12.... to sa ale bavime o bajkoch o 200-400€ lacnejsich...

tento RM nemal stat viac ako 1200-1250€, za 1500 je to neskutocne predrazene a je xxx lepsich bajkov.

 
vrabc0 mrshadow60 27.11.2020 (16:08)

thumb_up1thumb_down


Reagoval som na cely tvoj prispevok. Prosim daj odkaz na bajk v danej kategorii ktory bude splnat to co pises a mozeme sa o tom pobavit a na konkretnych bajkoch rozobrat rozdiely, ceny na SVK, vybavu, dostupnost atd. To co pises ty je zatial len teoreticke tliachanie a vyber bajku z uplne inej kategorie, obycajne zavadzanie zaciatocnikov co to tu citaju. Ja som ti dal par nahodnych bajkov ktore ma z danej kategorie napadli a vaha i osadenie je priblizne to iste. Ak ma ten bajk sram eagle tak vacsinou su to sady SX s jednym mozno dvomi NX komponentami (vacsina ludi skor zvoli deore ako SX https://www.reddit.com/r/MTB/comments/gkof85/shimano_deore_1x10_vs_sram_sx_eagle/). Su tam rozdiely i mimo sady. Porovnavat ram amen ht bajku s xc-ckom je tiez odveci pretoze amen ramy su oproti xc-cku odolnejsie, maju hrubsie steny a tym padom su pochopitelne i tazsie, inu geometriu netreba ani spominat. V tom mojom vybere su ale i bajky ktore maju niektore polozky lepsie osadene, vzdy je tam ale nieco za nieco. Takze ocakavam konkretny model bajku inak nemusis nic pisat a mozeme to uzavriet s tym ze ten tvoj vyhodnejsi bajk je z uplne inej kategorie, od direct sale znacky ktora je sice lacnejsia ale kde treba pripocitat postovne a do viacerych servisov ti to uz ani nevezmu.

 
phercek vrabc0 27.11.2020 (16:27)

thumb_up-1thumb_down


Mozno je problem v tom, ze kategoriam bicyklov sa priklada vacsia pozornost ako si zasluzia. Rozdiely nie su az tak podstatne najma pre zaciatocnikov. Ovela vacsie rozdiely su v tom ako su ludia telesne vytrenovani a ako dobre ovladaju techniku jazdy. Oproti rozdielom medzi jazdcami su rozdiely medzi bicyklami zanedbatelne ... vcetne "ohromeno" rozdielu hlavoveho uhla vo velkosti 2°

 
vrabc0 phercek 27.11.2020 (17:02)

thumb_up1thumb_down


To nie je pravda. Clovek co vie jazdit si na svoje jazdenie vyberie najvhodnejsie naradie, ak jazdi strmo nadol tak si vyberie uhol o 2 stupne menej. Ak je clovek zaciatocnik ktory nerozumie rozdielom bajkov tak vyberie "najlepsie" tabulkovo ohadzany model. Najlepsie je v uvodzovkach preto, ze ti co ohadzuju biky uz vedia na ktore komponenty sa taky clovek pozera, vacsinou je tak napriklad salter kludne zo sady o dve rady vyssie. Vo vysledku budu obaja happy. No a uplny profik co citi polstupna rozdiel si este i zisti metodiku ktorou meraju pri ht-ckach hlavovy uhol.

 
phercek vrabc0 27.11.2020 (17:40)

thumb_up-1thumb_down


Nesuhlasim, zaciatocnik bude mat ovela vacsi problem so svojou technikou jazdy ako s rozdielom medzi XC a AM. Potrebuje sa najprv naucit jazdit a na to mu stiaci iba XC alebo iba AM. Ked uz sa nauci jazdit tak uvidi ci ho viac zaujima XC alebo AM a podla toho vymeni bicykel ak mu to bude stat za tie prachy. Alebo zisti, ze to az taky velky rozdiel nakoniec nie je.

Rozdiel hlavoveho uhla 2° je skoro irelevantny. Oba bicykle budu v pohode pouzitelne lebo nepouzitelne/nestabilne bicykle sa proste nepredavaju. Cez kategoriu vsetkych bicyklov sa hlavove uhly pohybuju od 64° do 74° v pohode. Horske bicykle mavaju mensie uhly z dovodu pruzenia.

A predovsetkym pre stabilitu jazdy nie je podstatny halvovy uhol, ale trail. Vacsi trail je viac stability a tazsie zatacanie. Mensi trail naopak. A malokto kupuje bicykel podla toho ci ma trail 5 cm alebo 6 cm.

Trail zalezi od hlavoveho uhla o od fork offsetu. Hlavovy uhol je (okrem vplyvu na trail) dolezity z hladiska citlivosti predneho pruzenia. Fork offset je (okrem vplyvu na trail) dolezity z hladiska udrzania rovnovahy na bicykli ked sa sustva jazdec/bicykel nepohybuje dopredu. Ale to vsetko je nepodstatne pre zaciatocnikov a z ich pohladu je rozdiel medzi XC a AM iba marketingovy. Ved zaciatocnici este ani neviedia ci ich to bicyklovanie este stale bude bavit po 2 mesiacoch ked zistia, ze hore kopcom si to treba odmakat a dole kpcom musia ist pomaly a opratne lebo to este nevedia. Nebudu zo zaciatku jazdit tak ako to vida na youtube videach.

Predovsetkym pre zaciatocnikov existuju iba 2 kategorie horskych bicyklov ktore nie su cisty marketing. Je to normalny horsky bicykel a down hill.

 
vrabc0 phercek 27.11.2020 (18:08)

thumb_up0thumb_down


Z casti si nenapisal nic ine ako ja tak neviem preco s tym nesuhlasis. Pisem tam ze zaciatocnik vyberie bicykel podla tabulkovych komponentov a bude spokojny. Rovnako ako lepsi jazdec vyberie bike na svoje jazdenie a tiez bude spokojny.

Zvysok mozeme rozviest.
- Z coho sa podla teba urcuje trail ked hlavovy uhol je na stabilitu nepodstatny ale trail uz podstatny je? Zaroven mozes docielit rovnaky trail s geometriou s roznymi hlavovymi uhlami a jazdit to bude uplne odlisne. A 2 stupne na hlave je uz celkom brutalny rozdiel plus to co o hlavovom a traily pises nie je uplna ci kompletna pravda.

-Rozne kategorie bicyklov maju roznu geometriu prave koli urceniu danej kategorie. Mozes mat stabilne XC i stabilne Enduro ale jazdit sa na nich rovnako proste nebude.

-A hlavne neviem preco sa z toho porovnania snazite obaja vykrutit nejakymi zaciatocnikmi co nemaju vobec skusenosti s jazdou v lese s tym ze radsej siahnu po xc-cku. Jednak to s tym bajkom a porovnanim voci Canyonu nema absolutne nic spolocne a potom i zaciatocnik moze na zaciatok zvolit vhodnejsi bajk. Staci pozriet forum a vyhladat vsetky vlakna kde tinedzeri hladaju bicykel na "light DH". Rovnako moze po lacnom amen ht-cku siahnut i skusenejsi jazdec. I ja si viem predstavit mat lacne endurove ht postavene na dobrom rame ako doplnok k trom horskym bajkom co uz mam.

 
mrshadow60 vrabc0 29.11.2020 (17:13)

thumb_up-1thumb_down


Ja som ti jasne napisal konkretny priklad, maximalne LOW budgetova sada deore 1*11 na starom orechu za 130€ vs sada NX za 300€ ... uz tu mas rozdiel 170€ v hodnote... neviem o com tocis? Uplne lowcostove brzdy deto ....... ja nikoho nezavadzam, ten RM je osadeny lacnymi komponentami v danej cenovej kategorii , setria absolutne vsade.. sadu deore 1*11 davaju kludne na bajky kde sa hybe cena okolo 800-1000€ a nie 1500€. za nechutne predrazenu cenu 1500€ je to katastrofalna kupa.

Ja som zastanca shimana , deore 1*12 na microsplnine je skvela vstupenka, vdaka kazete 1*12 a microspline orechu sa da uplne lahko upgradovat.... deore 1*11 je ale konecna, je to stara sada na starom orechu, uz nikde vyssie nemozes upgradovat... znacky ako CUBE a ine davaju 1*12 deore do bajkov aj za 1100€ ..... RM to nevie dat ani do bajku za 1500€. povdez mi jediny dovod okrem setrenia, preco tam nedali 1*12 a preco do trail/endura bajku dali take top lacne nekvalitne brzdy??

 
vrabc0 mrshadow60 30.11.2020 (10:45)

thumb_up1thumb_down


Myslim ze tomu stale nerozumies, porovnavas totiz xc bajk s enduro bajkom a to ako porovnanie neberiem. Stale opakujem ze clovek ktory chce enduro bajk nebude kupovat xc len koli vyhodnejsim komponentom. Poprosim ta preto o vyhodnejsi bajk so 140mm zdvihom, 66 stupnovou hlavou, aspon 2.5" plastami a reachom niekde okolo 470mm v strednej velkosti, max 40mm predstavec a min 760mm rajdy. Posnaz sa prosim, idealne ked najdes bajk mimo zoznamu ktory som dal ja, Radon ti ale uznam. Ak ziadny am/en bajk do porovnania voci RM nedas tak nam je jasne ze bud su tie bajky cenovo priblizne rovnake a ziadnyvyrazne vyhodnejsi nevies najst alebo netusis o com pises a nema dalej zmysel tu s tebou diskutovat ked od seba nerozoznas dve rozne kategorie bajkov.

 
mrshadow60 vrabc0 01.12.2020 (22:21)

thumb_up0thumb_down


o com ty stale tocis? absolutne ta nechapem, aspon si precitaj, co som napisal.... neporovnavam uz 3 prispevky ziadne XC s endurom..

... NX sada je na enduro bajkoch, ktore si uviedol sam... priklad XC ENDURO som dal len v prvej polovici prveho prispevku....

ten canyon XC mal XT sadu nie deore 1*12 ktoru spominam uz 3 prispevky...

Este raz aby si to pochopil, tebou uvedene enduro bajky mali NX osadenie za 300€ , odpad od RM ma deore 1*11 na starom orechu bez moznosti upgradu za 130€

ja pisem, ze nechapem preco tam nedali aspon deore 1*12 na microspline a pisem, ze je to predrazeny bajk a setria kde sa da... chapes, ci si pojdes aj 4. krat furt to svoje?

RM je predrazeny osadeny low cost vybavou a nikomu ho nedoporucujem kupit. za cenu 1500€ sa da kupit XX enduro/trail HT s rovnakou geometriou ale osadenych aspon deore 1*12 alebo NX 1*12.

 
mrshadow60 mrshadow60 01.12.2020 (22:44)

thumb_up0thumb_down


a nechci mi tvrdit taky kolosalny blud, ze clovek ako ty, co riesi 1cm reach, 0,5% uhol hlavovej trubky a ci ma predstavec 40 alebo 50 mm, si vyberie tento bajk a bude nadseny a NEBUDE riesit absolutne do oci bijuce low end brzdy a low end budgetove radenie...

na 100% ak riesis taketo veci a ides takto do podrobna, tak si nikdy nekupis bajk, ktory ma brzdy , ak sa to vobec brzdami nazvat da, ktore su uplne nepouzitele a bez vymeny na ten bajk ani nesadnes.

Deto ak sa vyznas a si taky detailsta , tak si nikdy nevyberies deore 1*11 bez moznosti upgradu , ale za rovnaku cenu pojdes po deore 1*12 s microspline, len aby si mal predstavec 40 a nie 50mm.

 
vrabc0 mrshadow60 02.12.2020 (11:14)

thumb_up0thumb_down


A ked sme uz pri tom tak prvy full som presne poriesil tak ze som bral bajk podla ramu a so shitnymi komponentami a nasledne podla toho ako odchadzali tak som ich menil za tie ktore som tam chcel mat. Rovnako mam na kazdom bajku bud 11-speed shimano alebo jeden prevod. Tak ako som ani pri skladani posledneho fullu nerozmyslal nad 12-speed tak stale mi na bajk 12-speed nesmie. Cize ano, kludne by som si ten bajk vybral nebyt vidlice s patronou. A ak by som kupil bajk s 12-speed radenim tak by to bola asi prva vec co by sla na "downgrade". Jednak pri tom co jazdim je 11tka presnejsia, dlhsie vydrzi a pri tom ako mi odchadzaju komponenty su nahrady lacnejsie. Rovnako je na klasicky shimano orech mozne zohnat viac kaziet od roznych vyrobcov i poskladat si prevody podla potreby. Dalsia vec je ze rovnako ako je mozne menit shimano orech za sramacky tak predpokladam ze sa da menit klasika za microspline.

 
vrabc0 mrshadow60 02.12.2020 (10:28)

thumb_up0thumb_down


Stale nerozumies.
Z tych bajkov co som dal:
Radon - Sram SX
Orange - Deore 12 s SLX kazetou, rovnake brzdy (Ale zase uzsie rafiky a mensi zdvih)
Nukeproof - Deore 10, rovnake brzdy (bez sedlovky)
Kellys - SLX/XT (ale zase o 200 eur viac)
GT - Sram SX/NX (ale opat nizsi zdvih)
Orbea - Deore 12speed + SLX salter, rovnaky zdvih, siroke plaste a lepsie brzdy - prvy bajk co je o nieco lepsie osadeny a o stovku mozno vyhodnejsi (mozno)
Kona - uz mi ukazuje cenu cez 2000 a osadenie SX/NX
Commencal - SX/NX bez teleskopky ale zase agresivnejsi s vyssim zdvihom (pritom to je podobne direct sale znacka s tym rozdielom ze uz ma par priekupnikov).

Ci su tie bajky na NX-ku si odpovedz sam, podla mna nie. Urcite nie v rovnakej cene.

Cize aby si pochopil. Dana kategoria je drahsia ako xc v rovnakej cene, rozdiel je v pevnejsom rame, v am/en vidlici, v sirsich kolesach a plastoch, v rajdoch a kratsom predstavci. Ked si ale i pozries rovnaku kategoriu a teda tie bajky com som postol a na ktore sa odkazujes tak ta vybava je v danej cene vacsinou cca rovnaka dokonca horsia oproti RM. Ak je ta vybava o nieco vyssia tak ten bajk je zase drahsi (a pri niektorych znackach si mozes pripocitat i postovne). Naopak ak je vybava slabsia tak i cena je o nieco nizsia. Cisto na NX-ku i tak tie bajky co som dal niesu, vacsina je SX a i sam si uz v minulosti pisal ze Deore je viac ako SX, rovnako som dal odkaz ze Deore 11speed je viac ako SX eagle. Osobne deore a NX povazujem za rovnocenne aj ked porovnavam 11 vs 12 speed.
Osobne by som si v danej cene a kategorii vyberal bajk najskor podla ramu a nie podla osadenia ktore sa lisi minimalne. Radsej by som ocel ale z tych bajkov co su tu by som do vyberu podla ramu zaradil Commencal, Orbeu, Orange a RM. Podla osadenia a pomeru cena/vykon by to potom u mna z tych bajkov vyhrala Orbea. Ten rozdiel tam ale nie je nijak zavratny voci RM, akurat pri RM je zlozitejsi servis.
A ak sa ti stale zda ze ta ponuka RM voci ostatnym znackam je drahsia, tak mozes pozriet kludne ten Canyon co si dal versus RM v rovnakej kategorii tu na mtbiker shope. Zistis ze sice bude mat RM o nieco horsie komponenty ale zase to vyvazi karbonovym ramom. Pritom canyon si moze nizsie ceny oproti RM dovolit, o tom je ta znacka.

Opat sme sa dostali k tomu ze ked sa ti nepozdava ta vybava RM tak sem postni bajk v rovnakej kategorii a cene ktory bude mat tu vybavu lepsiu, bude pre nas dostupny a idealne nebude z toho zoznamu co som sem dal. Ako vidis ja som zvolil o nieco drahsiu orbeu ktora je z mojho zoznamu.

 
foobar 23.11.2020 (14:06)

thumb_up-7thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Jullo foobar 23.11.2020 (16:49)

thumb_up3thumb_down


Hrusky

Jablka

 
vrabc0 foobar 23.11.2020 (16:51)

thumb_up2thumb_down


Rock Machine Blizz TRL 70-29 2021 - 1499 €

YT TUES Pro 29 - 4499 €
(za jeden 15.4kg Tues mam tri 15.23kg Blizzy)

 
foobar vrabc0 23.11.2020 (17:26)

thumb_up-4thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
radekkasik1 foobar 23.11.2020 (17:38)

thumb_up0thumb_down


Co to je za srovnání? porovnej to s hardtailem za 4499€ a taky nebude mít 15kg

 
foobar radekkasik1 23.11.2020 (17:53)

thumb_up-5thumb_down


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
vrabc0 foobar 24.11.2020 (00:35)

thumb_up1thumb_down


Jo, tak ako moze byt zjazdak este lahsi tak moze byt ht-cko este tazsie. Problem v tom nevidim ak je tak diametralny rozdiel v cene. Ci rovnako porovnavas ziletku za 1500 s xc za 4500? Vo vysledku porovnavas lacne hlinikove trailove ht s karbonovym zjazdakom. Na dh-cku mas sice velku vidlicu, na ht-cku mas ale teleskopicku sedlovku, na dh-cku mas sice sirsie rajdy ale zase lahucke karbonove, dh-cko ma sice na fotke pruzinu ale v skutocnosti je komplet na vzduchu, 7 vs 12-tkova kazeta. Ale su veci co su tazsie na dh-cku. Ma naviac tlmic, ma cca o 100g na plast viac. Co je zaujimave je ale rozdiel verzie yt tues pro a pro 29 kde rozdiel vo vahe 100g viac pre 650b. S mensimi kolesami, mensim ramom (vazia vzdy najmensiu velkost) ale s ocelovou pruzinou.

 
Pridaj komentár