Prečo jazdím aj v horších podmienkach?
Vyraziť, aj keď trochu prší alebo je veľká šanca, že človek zmokne? Je niekoľko dôvodov, prečo áno a okrem nich doplním aj niekoľko tipov pre väčší komfort a bezpečnosť.
Tí, ktorí chcú jazdiť viac, majú prácu, prípadne rodinu, čoskoro prídu na jednu dôležitú vec. Ak by chodili vonku, len keď je ideálne počasie, veľa vody by „nenamútili" . Ak nemáte na „svoj“ výjazd celý deň, ťažko sa potom triafa dokonalé okno a treba sa jednoducho prispôsobiť. Ďalšia možnosť je zostať doma, prípadne sa venovať inému, alebo pomaly poškuľovať po nejakom trenažéri. Ešte lepší spôsob podľa mňa je, ak si nájdete v podobných podmienkach niečo pekné a stanú sa súčasťou pestrého mixu, ktorý cyklistika ako jeden z mála športov ponúka.„Nespadol som z višne" a je úplne jasné, že nemám na mysli situáciu, kedy je 10 dní pekne, potom jeden deň prší a hlava v smútku. Vtedy jednoducho dám „oraz“, upracem pod servisným kútikom (v mojom prípade doma v izbe) a s dobrým pocitom si vychutnám, ako voda búcha na okno. Mám na mysli dni, kedy je dlhodobo škaredo, prípadne premenlivo a takých je v našich podmienkach stále viac než dosť. Ak nie teraz, čoskoro určite prídu a práve podobné obdobie mám veľmi rád. Vzali sme preto s Adamom kameru a skúsili podobný pocit preniesť do videa, kde okrem „romantiky“ nájdete aj niekoľko tipov.
Dôležitá poznámka k bezpečnosti
Zrejme ste si všimli, že osobne preferujem skôr tmavšie farby, čo nie je z hľadiska pohybu v premávke ideálne. Som ale cyklista, ktorý „vymetá“ najmä bočné cestičky tretej a neviem akej triedy a najviac lesné stúpania. Napríklad bunda z materiálu shake-dry sa v inej ako čiernej ani nevyrába.Vtedy rozhodne odporúčam zainvestovať do poriadneho zadného svetla, ktoré v mojom prípade nahradil už Garmin v kombinácii s radarom. Je to šikovná vecička najmä tam, kde auto ide sporadicky a neotáčate sa stále dozadu, ako keď ste niekde v premávke. Okrem toho, že ho zbadáte na svojom počítači (prípadne si môžete nastaviť aj pípnutie), tak svetlo začne s približujúci sa autom poriadne svietiť/blikať. No a rovnako niečo dopredu, tu mám už roky model Zecto Drive od Lezyne.
V prípade, že jazdíte na frekventovaných cestách, rozhodne odporúčam zvoliť výrazné farby, prípadne doplniť výbavu tenkou „hi-viz“ vestou. Alebo vhodné doplnky, napríklad fluo návleky na tretry, rukavice, alebo viditeľná prilba (či návlek na ňu). V tomto je dobrým vzorom Cepo, ktorý jazdí v klasickej premávke oveľa viac a má tomu aj prispôsobené farbičky .
Cesta alebo MTB?
V prípade, že objavíte čaro jazdenia, aj keď trochu padá voda, užijete si ešte poriadne dlhú a pestrú sezónu...Videjko sme naladili do „žiletkárskeho“ vizuálu, no nie každý má 2 bicykle a v podstate si tam môžete dosadiť aj MTB. S ním sa rovnako dá samozrejme jazdiť po asfalte, výhodou je ešte väčšia stabilita, vďaka širším plášťom, riaditkám a celkovému posedu. No ešte lepšia je v tom prípade šotolina, ktorá práve za mokra drží parádne a je na podobné podmienky ideálnym spoločníkom. Ak si chcete užiť techniku, skvelý je skalný terén – lepivé blato a bahenné kúpele už prenechám mladším . Na podobnú tému ale už máme tiež spracované jedno videjko z minulého roku, kde sa pozrieme práve na tipy ohľadom MTB.
Ak sa cyklistike venujete už nejaký ten rok, nemusím vám zrejme nič vysvetľovať a svoj systém alebo trenažér už zrejme máte . Teraz nás ešte čaká (snáď) babie leto, pekné inverzie a príjemné teploty. V prípade, že objavíte čaro jazdenia, aj keď trochu padá voda, užijete si ešte poriadne dlhú a pestrú sezónu...
Komentáre Zobraziť komentáre (25)