Celoodpružené enduro a XC modely - vývoj ide stále ďalej

Veľmi populárne kategórie, ktoré sa niekedy vedia inšpirovať aj navzájom. Pozrime sa na niektoré zaujímavé modely pre sezónu 2022.

Mondraker Foxy 29 - Racing

Ak ste enduro „rider” telom aj dušou a máte radi jazdu dole kopcom, tak tu máme model Foxy od Mondraker. Bike sa vyznačuje 29 palcovými kolesami DT Swiss pre lepšiu stabilitu a priechodnosť terénom. O kvalitné odpruženie pri dopadoch sa stará vzduchové tlmenie od Fox so zdvihom 160/150 milimetrov a pre dobrzdenie za každých podmienok štvorpiestikové brzdy Sram G2. Cena bicykla sa pohybuje okolo 3 700 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Orbea OIZ M30

Karbónový celoodpružený XC bicykel OIZ M30 od značky Orbea v korálovo-čiernej farbe. Tento bike je navrhnutý na šliapanie do kopcov a zdolávanie kilometrov po horách, kde sa odmení svojím komfortom. O svižnú jazdu, kde si môžete dopriať aj ľahší trail, sa stará vidlica a tlmič od FOX s dostačujúcim zdvihom 100 milimetrov. Kinematika zadnej stavby je naladená pre efektivitu s minimálnym SAGom a oporou vo zdvihu. Cena bicykla sa pohybuje okolo 3 900 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Giant Trance X 1

Trance X1 od značky Giant je hravý bicykel pre hravého jazdca. Môžete s ním poskákať dirty, naletieť do rockgardenu alebo šliapať po hrebeňoch s kamošmi. Virtuálny systém zavesenia Maestro poskytuje zdvih 145 milimetrov a spolupracuje s ním vidlica FOX 36 so zdvihom 160 milimetrov. Pri tomto modeli ešte zvšujú ovládateľnosť a spomínanú hravosť kolesá o veľkosti 27,5 palca. Cena bicykla sa pohybuje okolo 5 500 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

GT Force 29 Carbon Expert

Ako už názov naznačuje, jedná sa o karbónové enduro od značky GT. Môžeme doplniť, že výhodou bude stabilita vo vysokých rýchlostiach, o ktorú sa postarajú 29 palcové kolesá doplnené o zdvih 170/160 mm a vhodnú geometriu. Pri náročných stúpaniach vám pomôže rozsah systému Sram SX Eagle, teleskopická sedlovka Dropkick je samozrejmosť. Dostatočný brzdný účinok dole kopcom je zabezpečený od „štvorpiestov” TRP. Cena bicykla sa pohybuje okolo 4 000 €. Viac info nájdete na stránke výrobcu.

Cannondale Scalpel Carbon 3

Ak hľadáte stroj na preteky, efektívne odpruženie, agresívnu geometriu a nízku hmotnosť, tak práve Scalpel Carbon 3 od Cannondale môže byť vhodný kandidát. Lefty Ocho vidlica a tlmič FOX Float so zdvihom 100 milimetrov je ideálnou kombináciou na výšľapy aj zjazdy. Ľahký karbónový rám a 29 palcové kolesá vám umožnia byť rýchlejšími v rôznorodom teréne. Cena bicykla sa pohybuje okolo 5 800 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Canyon Spectral 29 AL 6

Jeden z najvšestrannejších enduro bicyklov od Canyon, ktorého hlavnou devízou je hliníkový rám navrhnutý od základu pre väčšiu odolnosť a rovnako dostupnú cenu. Progresívna geometria dodáva bicyklu hravosť a určite poteší vnútorné vedenie bowdenov pre čistotu a pekný dizajn. O odpruženie sa stará RockShox, pohon je v réžii Sram 1x12 a stávkou na istotu sú tiež 29 palcové kolesá DT Swiss. Cena bicykla sa pohybuje okolo 3 100 €. Viac info nájdete na stránke výrobcu.

Ghost Lector FS Essential

XC špeciál pod názvom Lector FS Essential od výrobcu Ghost vo farbe označenej ako „petrol blue”. Je navrhnutý tak, aby sa aj ťažké preteky a trate stali v podstate potešením. Zákadom je geometria SuperFit a tiež odpruženie Traction Link, ktoré sa spolieha na virtuálny systém zavesenia zadnej stavby a ponúka zdvih 115 mm pre veľkosti XL, L a M (S má 107 mm). V spojení s vidlicou FOX 34 a zdvihom 120 milimetrov sa otvárajú nové možnosti XC jazdenia. Cena bicykla sa pohybuje okolo 3900 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke výrobcu.

CTM Scroll AM Xpert

Celoodpružený horský bicykel od slovenského výrobcu CTM, ktorý bude posúvať vaše limity o kúsok ďalej. Bike obsahuje overený systém FSS so zdvihom 155 milimetrov, ktorý poskytuje citlivosť, potrebnú oporu a progresivitu. Vpredu pracuje vidlica RockShox so zdvihom 150 milimetrov a 29 palcové kolesá WTB ponúknu väčšiu trakciu a lepšiu priechodnosť terénom. Pohon a riadenie má v réžii Shimano, presnejšie séria Deore s 12 stupňami prevodov. Cena bicykla sa pohybuje okolo 2 200 €. Viac info nájdete na stránke výrobcu.

MARIN Alpine Trail XR

Pod názvom Alpine Trail XR sa skrýva bicykel so zameraním na agresívnych trailových jazdcov od kalifornskej značky Marin v čeveno-pieskovej farebnej kombinácii. Zjazdovejšia geometria so zdvihom 150 milimetrov doplnená o pružinový tlmič, vidlica RockShox Lyric Ultimate (160 milimetrov) a 29 palcové kolesá robia z neho nástroj pre trailového majstra. Rovnako výbava je doladená tak, aby zniesla náročné jazdenie bez slabých miest. Cena bicykla sa pohybuje okolo 3 900 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Z hľadiska aktuálnej situácie si dovozca vyhradzuje právo meniť špecifikácie jednotlivých bicyklov na základe aktuálnej dostupnosti komponentov. Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov. Za rozdiely sa ospravedlňujeme. Je to jediná možnosť, ako vám v aktuálnej sezóne ponúknuť bicykle.

Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole PR článok

Enduro bicykle - svižne hore, rýchlo dole

Drsný terén, ťažké zjazdy, ale aj potreba dostať sa na štart v časovom limite. No je to hlavne aj zábava a sloboda. A nadupané „stroje“ na dvoch kolesách.
Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
Mondraker - španielske novinky do novej sezóny PR článok

Mondraker - španielske novinky do novej sezóny

Mondraker má v novej sezóne veľké ambície na vrcholovej úrovni, no nezabúda ani na súťaživých nadšencov, trailových či víkendových jazdcov. Pozrite si spolu s nami novinky z horúceho Alicante.