Reportáž: MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria – 3. kolo s príjemným sprievodným programom

Hornonitriansku Enduro Sériu som si za poslednú dobu náramne obľúbil. Kamarátska atmosféra, krásne prírodné trate, tak ako aj sprievodný program – všetko toto ste mohli zažiť na 3. kole vo Veľkej Lehôtke.

Preteky sa konali cez víkend 23. - 24. júla v obci Veľká Lehôtka, neďaleko Prievidze. Organizátori zabezpečili akciu bravúrne, či už išlo o značky navigujúce v rámci obce na miesto diania, alebo aj samotný kemp, v ktorom boli k dispozícii vybavené toalety a sprchy. V sobotu večer nás na naše prekvapenie čakal dual slalom – preteky na dvoch identických tratiach dole kopcom po lúke.

V nedeľu to boli už klasické enduro preteky, ktoré spočívali z troch prírodných rýchlostných skúšok (RS). Prírodné trate, ktoré sa išli na pretekoch, majú jednu veľkú výhodu – bežne sa nejazdia a verejnosti sú teda sprístupnené iba počas pretekov. Takáto trať je výborná v tom, že nie je úplne vyjazdená, je čerstvá, mäkká a pretekári teda prevažne jazdia na ich obľúbenom podklade – hrabanke. Samozrejme, trate ste si mali možnosť najazdiť deň vopred na tréningu v sobotu.

Sobotný dual slalom

Po tréningu sme sa presunuli na lúku, kde sa mal konať dual slalom. Celý deň bol riadny výpek, keďže sme trénovali v teplotách okolo 33 stupňov, no našťastie malo prísť menšie schladenie vo forme dažďa. Trať som si prešiel párkrát tréningovo, pričom následne začala kvalifikácia – všetci prihlasení pretekári išli jednu meranú jazdu, podľa ktorej postupovalo iba najrýchlejších 16 jazdcov.

Na suchej lúke som zvolil taktiku – plynulo a opatrne – teda nejazdiť zbytočne rýchlo, keďže potom dochádzalo ku šmykom a strate gripu. Takto pretekár zbytočne stráca sekundy, ktoré musí dohnať už iba šliapaním (čo bolo na 30-sekundovej trati nemožné). Vďaka tejto taktike sa mi podarilo vyhrať kvalifikáciu a postúpil som teda do ďalšieho kola. Prišla búrka…

Niektorí pretekári rezignovali a nechceli riskovať jazdu na mokrej lúke, avšak ja som bol v danom momente za každú srandu, tak som zotrval.
Vietor, hromy, blesky a masívna prietrž mračien dodávala dual slalomu svojskú atmosféru. Totálne premočení, zašpinení od blata ale s úsmevom na tvári a motiváciou sme pretekali ďalej. Nakoniec sa mi podarilo skončiť na druhom mieste a dual slalom som si veľmi užil, keďže k ničomu podobnému ako tlačiť bicykel v daždi po mokrej lúke, a následne to zjazdiť, by ma asi nikto v živote nenahovoril.

Race day

Je to tu, race day. Oproti sobote našťastie klesla teplota o pár stupňov a tak boli preteky o čosi príjemnejšie. Po štarte nás čakal prvý dosť dlhý a výživný transfer až na začiatok prvej RS. Občerstvovačka bola spolu so servisným stánkom na veľmi strategickom mieste – takže pred každou RS ste si vedeli oddýchnuť, doplniť tekutiny a načerpať energiu.

RS 1 - zbíjačka

Prvá rýchlostná skúška bola najdlhšou traťou na celých pretekoch. Takmer 5 minút „bombenia" dole kopcom preverilo jazdcom ako kondičku, tak aj techniku. Byť takú dobu v pretekárskom móde a dať výbornú jazdu bez akejkoľvek chyby, je takmer nemožné.

Trať bola veľmi pekná, zo začiatku si mohli pretekári užiť menší rockgarden, a neskôr nasledovalo striedanie korenistých a kamenistých úsekov spojených zákrutami. Niektoré boli veľmi pekné, otvorené, pričom ste si to vedeli pustiť do zákrut veľkou rýchlosťou. Avšak na druhej strane na trati čakalo veľmi veľa prekvapení, na ktoré ste si museli dať pozor. Nerovnosti sa za celú jazdu prejavili na pretekárových rukách, pričom niektorí pripodobňovali tento pocit k držaniu zbíjačky.

RS 2 – trať plná prekvapení

Po prvej, najdlhšej RSke nás čakala dvojka s takmer polovičnou dĺžkou, no o to členitejším terénom. Keďže na dvojku nebol transfer taký náročný, ostalo pretekárom viacej síl, ktoré museli využiť najmä v úvode trate, kde bolo pár výšľapov po kamenistom teréne.

Kto sa tu zasekol, musel bicykel tlačiť, čo určite nie je príjemná záležitosť popri neustálom plynutí drahocenných sekúnd. Aj napriek sobotnému tréningu som si z trate takmer nič nepamätal, vedel som však iba to, že sa tu nachádza pár uzavretých úsekov a nečakaných zvratov v podobe nepríjemných zákrut. Tie boli o to horšie vtedy, ak niekto išiel na oči a teda musel terén naozaj veľmi dobre čítať a predvídať. V dvojke sa mi nevydaril jeden úsek, kde mi vyplo nohy z pedálov, a teda pár nasledujúcich úsekov som išiel, ako keby som krotil pod sebou rozzúreného býka. Nakoniec sa mi ho však podarilo skrotiť, nacvakol som sa do pedálov a išiel ďalej, akoby sa nič nestalo.

RS 3 - all in

Trojka bola veľmi nenápadná RSka, ktorej som nepripisoval veľkú váhu. Avšak tu sa (z môjho pohľadu) lámali ľady. Prvý úsek bol v lese, kde bolo pár miest takých úzkych, že to pocítili až moje malíčky – keďže držím rajdy úplne na konci. Následne preveril kondičku jazdcov dlhý šliapavý úsek, ktorý nemal konca. Pár príjemných zákrut, rockgarden a následne ďalší úsek do kopca – tu už som dal zo seba naozaj všetko. Táto RSka s časom niečo cez 3 minúty sa mi zdala byť ako nekonečný príbeh, avšak to asi preto, lebo nemám ani zďaleka natrénované tak, ako by som chcel mať. Preto som ju aj nazval – ALL IN.

Výsledky

• Aneta Kamenská - Adrenaline bike team
  • Silvia Kollarovičová - Radostné pojazdy

Zhodnotenie

Hornonitrianska Enduro Séria je srdcovka. Kamoši, atmosféra, výborné prírodné trate a celé dva dni jazdenia – všetko toto vám prinesie zážitok, na ktorý len tak nezabudnete. Mne osobne sa veľmi páči to, že táto séria nemá žiadne striktné pravidlá. Nemá časový limit, do ktorého sa dá ledva zmestiť, taktiež napríklad ak sa vám na bicykli niečo pokazí, tak vám pomôžu v servisnom stánku, a podobne. Pokiaľ si chcete zapretekať, užiť víkend a pojazdiť s kamošmi, tak vám túto sériu vrelo odporúčam. Dúfam, že sa spoločne uvidíme v Bojniciach.

Zdroj fotografií: Vlado Králik

MTBIKER Hornonitrianska Enduro séria - Veľká Lehôtka

calendar_today 23.07.2022 - 24.07.2022
format_list_numbered 3. kolo - Hornonitrianska enduro séria
label Enduro
place Veľká Lehôtka (Slovensko)