Pozvánka: Hornonitrianska Enduro Séria - dravci nielen v zoo

Nie je to tak dávno, čo som si pod mestom Bojnice predstavil ich ikonickú zoo. Od tých čias však „pretieklo veľa vody”a dnes sa mi už spája skôr s jazdením.

Ako sa rozvíjala horská cyklistika a s ňou spojené budovanie trailov, ponúkajú Bojnice okrem kultúry aj naozaj kvalitnú sieť týchto chodníkov pre nadšencov cyklistiky. Medzi nich patrím samozrejme aj ja sám a od vzniku Bojnicko-Dubnických cyklotrás som ich za týmto účelom navštívil niekoľkokrát. Pamätám si, ako som sem prvýkrát dorazil v 2018-tom kvôli akejsi Hornonitrianskej Enduro Sérii na nultý ročník enduro pretekov. A tu to celé začalo!

Už 4 roky s nami

Uplynuli štyri roky a z tejto série sa stal ozajstný klenot tejto disciplíny na Slovensku. Preto, ak si vyznávač takéhoto štýlu jazdy, neváhaj a príď sem „ako na koni” posledný augustový víkend 27. 08. - 28. 08. 2022. Toto je dátum, kedy sa usporiada posledné finálové kolo HES.

Sily si rozlož rozumne, pretože nás tu čakajú štyri rýchlostné skúšky...
Určite si si všimol, že už ani „Oskar” nesvieti tak vysoko a lúče nehrejú „ako prvý božtek od spolužiačky", tak zober svoj stroj a príď sem zakončiť leto vo veľkom štýle! Pevne verím, že sa rozhodneš správne a prídeš už v sobotu 27. 08., kedy bude spustená registrácia, kde sa môžeš evidovať od 10. - 18. hod. V tomto čase sa taktiež môžeš dosýta vyjašiť na upravených tratiach a načítať ideálne stopy na nedeľný ostrý štart. Registrovať sa je možné iba na mieste a za možnosť zapretekať si tu si odlož 20 € z letnej brigády.

Pri tréningu jazdi ale nanajvýš opatrne a dávaj si pozor na gravitačné sily, pretože sympatické sestričky z RZP sem dorazia až v nedeľu. Ak ešte nie si plnoletý a máš chuť zúčastniť sa, popros svojich rodičov, prípadne zákonného zástupcu o súhlas.

Medzitým, ako sa budeš bezstarostne naháňať na tréningu, nezabudni prísť podporiť mladé talenty horskej cyklistiky, ktoré sa predvedú na detských pretekoch začínajúcich o 15:00. Ak by si mal ešte stále málo a prebytok energie, o 18:00 tu rozprúdi zábavu DJ a párty si budeš užívať až do neskorého večera. Po celom dni nám poskytne zázemie areál futbalového štadióna v Kanianke, kde bude možné rozhodiť stany a zakempovať na jeho priľahlých trávnatých plochách.

Finálová nedeľa

Keď ti to sebavedomie dovolí, tréning ti je zbytočný a vyznávaš pravé enduro preteky, ktoré sa jazdia bez nácviku, prípadne máš rôzne iné dôvody, môžeš sa kľudne dostaviť len v nedeľu, kde ťa s registráciou počkajú od 7:30 do 9:30. Po jej ukončení budeme zvolaní na tradičný „riders meeting”, kde nás organizátori privítajú, oboznámia s nástrahami na tratiach a spomenú všetko podstatné pre bezbolestný príjazd do cieľa.

Po odbití desiatej hodiny bude odštartovaná prvá skupinka,
v ktorej bude 10 pretekárov a takto budú „vypustení” postupne všetci v cca 5-minútových intervaloch
. Počas celých pretekov bude náladu spríjemňovať DJ hrajúci hity priamo z Red Bull auta.

Keďže akciu má „pod palcom” najväčší sponzor MTBIKER, nemusíš sa báť o svojho tátoša ani o prázdne brucho. O bicykel sa ti postarajú v servisnom stane MTBIKER a potrebnú energiu od SiS a iné chuťovky budeš môcť okoštovať na štedrej občerstvovačke. Sily si rozlož rozumne, pretože nás tu čakajú štyri rýchlostné skúšky, ktoré nám nič nedarujú zadarmo a na každú z nich si vyšliapeme „za svoje”. A ako to v Bojniciach vyzeralo minulý rok, si môžeš prečítať v Tomášovej reportáži.

Kategórie

• 1. Muži
  • 2. Ženy
  • 3. Juniori
  • 4. E-bike

Ak sa ti dá, domov sa neponáhľaj a počkaj si na žrebovanie tomboly, ktorá je na programe ešte pred vyhlásením výsledkov a získať môžeš kvalitné ceny venované od MTBIKER. Výsledky nedeľných pretekov aj celej štvordielnej série sa dozvieme zakrátko po prejazde posledného pretekára cieľom. Celý víkend bude prebiehať v tradične dobrej nálade a ak nemáš nič dôležitejšie na pláne, určite príď. Posledný augustový víkend sa v Bojniciach budú naháňať šelmy a dravce nielen v zoo a to si nechceš nechať ujsť!