Pozvánka: MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria 2022 - zábava na trailoch

Kamarátska atmosféra, zážitky, víkend plný jazdenia a v prvom rade možnosť porovnať si sily s ostatnými jazdcami. Presne tieto slová vystihujú MTBIKER Hornonitriansku Enduro Sériu.

Sme veľmi radi, že rovnako ako v sezóne 2021, môžeme aj tento rok podporiť skvelý seriál pretekov a s organizátormi z o.z. Hornonitrianske stopy posunúť kvalitu opäť na vyššiu úroveň. Čo nás v sezóne 2022 na MTBIKER Hornonitrianskej Enduro sérii čaká a neminie?

Tešiť sa môžete na známe a hlavne, čo sa týka jazdenia, veľmi dobré lokality. Ako už je zvykom, v sobotu budú bývať tréningy a večer sa môže komunita spájať pri grilovaní a iných zábavkách. V nedeľu sa ide už naostro. Predpokladám, že aj tento rok sa bude v priestoroch môcť stanovať, no všetky aktuálne informácie nájdete v dostatočnom predstihu na Facebookovej stránke podujatia.

Termíny chalani naplánovali od mája až do augusta, na každý mesiac jeden.

Máj: 14. 05. - 15. 05. Partizánske

Tu sa jazdí na klasických Baťových trailoch. V sobotu sa okrem tréningu zvykne konať aj súťaž o najlepší trik na step-upe. Výhodou je aj zázemie v miestnom pohostinstve. Reportáž z minulého ročníka nájdete na tomto odkaze.

Jún: 18. 06. - 19. 06. Drozdovo

Jediný bikepark v sérii, ktorý mal svoju premiéru práve minulý rok. Výhodou je, že ponúka ako „shapenuté" bikeparkové trate, tak aj prírodný technický terén plný hrabanky. Naviac v sobotu ťahá na kopec vlek a nemusíte šliapať za svoje. Moje prvé preteky v tejto sérii som absolvoval práve tu a report nájdete na tomto odkaze.

Júl: 23. 07. - 24. 07. Veľká Lehôtka

Lehôtka je opak Drozdova. Na vrchol musíte za svoje a kopec to nie je malý. Odmenou sú dlhé trate s výživnými korenistými a kamenistými úsekmi. Je to však parádna lokalita aj so zázemím. Viac sa dočítate v tejto reportáži.

August: 27. 08. - 28. 08. Bojnice

Ako by to bolo, keby sa veľké finále nekonalo v Bojniciach v zázemí o.z. Hornonitrianske stopy. Tu sa dozvieme celkových víťazov kategórií, o ktorých sa rozhodne na domácich prírodných trailoch. Reportáž z minulého ročníka si môžete prečítať na tomto odkaze.

Nikdy som nebol na pretekoch

Keďže Hornonitrianska séria je organizovaná pre všetkých, dáva sa dôraz na to, aby vedeli trate prejsť jazdci od začiatočníkov až po pokročilých. Pri sobotnom tréningu viete stretnúť veľmi veľa bikerov, ktorí vám určite pomôžu s výberom stopy, prípadne s prejazdom nejakého úseku. Taktiež kondične to nie je veľmi namáhavé a prinajhoršom zosadnete zo sedla a trošku potlačíte. Nikto sa vám nebude smiať, ba naopak, každý každému fandí a podporuje sa.

Na štarte sa nemusíte báť, že vás bude niekto naháňať, máte času, koľko potrebujete. V prípade, že ste rýchlejší alebo pomalší, určite štartujúci chvíľu počká, aby sa predišlo kolíziám a stretom počas meranej jazdy. Stačí pri štarte povedať, nech vám dajú viac času. Budeme radi, keď vás na MTBIKER Hornonitrianskej Enduro Sérii stretneme a poriadne si zajazdíme. V prípade, že máte akékoľvek otázky, dajte nám vedieť do komentárov, radi odpovieme.

Ak nie ste zrovna enduro jazdec a vyhľadávate skôr maratóny, aj tento rok pripravujeme MTBIKER Novodubnický maratón, rodinnú akciu Častovský cyklookruh a mnoho ďalšieho.

Aj keď sezóna ešte oficiálne nezačala, nezabúdajte, že v lese a na cestách nie sme sami. Buďme preto príkladom ostatným a správajme sa voči sebe aj prírode #OHĽADUPLNE.