Plášte a príslušenstvo do náročných podmienok

Jeseň je jednoznačne najkrajšie obdobie na jazdu v prírode. Terén však už býva mokrý a blatistý. Je teda vhodné vymeniť letný, rýchly dezén za niečo „agresívnejšie“, čo podrží v náročných podmienkach.

Maxxis Shorty

Technicky náročný terén nemusí byť iba mokrý a blatistý, ale aj sypký, či s voľnými kameňmi. Pre také podmienky vyvinul Maxxis plášť Shorty. Dezén je pomerne otvorený, stredne vysoký a s dobrou samočistiacou schopnosťou. Bočné výstupky sú dostatočne vysoké, aby sa zaryli do sypkého, či mokrého terénu a udržali stopu, kým usporiadanie dezénu behúňa zabezpečí lepší prejav pri brzdení. Tento bezdušový plášť nájdete za 56,90 € v našom MTBIKER eshope, alebo na webe dodávateľa.

Panaracer Gravelking EXT

S príchodom gravel bicyklov prichádza aj špecifická výbava do rôznych podmienok. Tento druh cyklistiky je hlavne o dobrodružstve a vhodné plášte ho môžu značne zlepšiť. Vzor Gravelking EXT je hlbší s dobrými samočistiacimi vlastnosťami. So správnou sadou ho je možné prerobiť na bezdušovú verziu. Oceníte tak aj zosilnené bočnice proti defektu. Tento plášť s nízkym valivým odporom nájdete za cenu 42,99 € v našom MTBIKER eshope, alebo na stránke dodávateľa.

Vittoria Mota

Kvalitný enduro plášť, ktorý sa vďaka priestoru medzi štuplami dobre čistí za jazdy od blata. Bočnice sú zložené zo štyroch vrstiev tkaniny a pod behúňom je dokonca až šesť. To zaručuje dostatočnú ochranu proti defektu. Aby ste sa nemuseli báť prerezania od ostrého kameňa, pri pätke je vložená APF vložka. Naviac inovovaná zmes Grafen 2.0 zabezpečí ešte lepší grip aj za mokra a vyšší nájazd. Nájdete ho vo veľkosti 27,5” za 52,99 € v našom MTBIKER shope, alebo na webe dodávateľa.

Schwalbe Ice Spiker

Ujazdený, šmykľavý sneh? Zľadovatelý terén? Pre Ice Spiker žiadny problém. Tento vyslovene zimný, terénny plášť je vďaka svojím 402 oceľovým hrotom ako stvorený do terénu, kde si bežný plášť neporadí. V Schwalbe mysleli aj na to, keď sa dostanete na iný, ako iba zamrznutý terén. Vďaka hlbokému dezénu vás tieto plášte podržia aj tam, kde sa sneh a ľad menia na kašovitú zmes s blatom. Za cenu 72,99 € ho nájdete v MTBIKER eshope, alebo u nášho dodávateľa.

Weldtite oprava bezdušových plášťov

Niekedy sa poškodí plášť tak veľmi, že samotný tmel na to nestačí. Vtedy pomôže opravná sada, akou je táto od Weldtite. Obsahuje všetky potrebné nástroje, vrátane nožíka na zarezanie pretŕčajúcej gumy, rašple, ihly, či špeciálny gumový roztok pre lepšie utesnenie priestoru medzi knôtom a plášťom. Výhodou tejto sady je, že s ňou môžete opravovať defekt bez toho, aby ste zhadzovali koleso z bicykla. Za 9,99 € ju nájdete na MTBIKER eshope, alebo u dodávateľa.

Pirelli Scorpion Enduro

Terén pri enduro disciplíne je už sám o sebe náročný, no podmienky sa môžu stať ešte ťažšími, ak sa vyskytne dažďová, alebo snehová prehánka. Pirelli prichádza s modelom plášťa, určeným pre zadné koleso, ktorý sa dá použiť aj „bezdušovo.“ Rozloženie dezénu zabezpečuje lepší prenos sily zo šliapania a zároveň zvyšuje brzdný účinok. Konštrukcia HardWALL poskytuje ešte vyššiu ochranu pre naozaj „drsnú" jazdu. Plášť nájdete za 80,99 € na MTBIKER eshope alebo na webe dodávateľa.

Continental Der Kaiser

Profil tohto plášťa prichádza ako výsledok testovania na tých najťažších zjazdových tratiach svetového pohára v zjazde a EWS série. Zosilnené bočnice technológiou ProTection Apex zabezpečujú vyššiu odolnosť voči prerazeniu. Skosený vzor behúňa dobre odvaľuje, no stále sa vie dostatočne „zahryznúť“ do terénu, keď to je potrebné. Určený je skôr na „tvrdé" a suché podmienky. Za cenu 73,90 € ho nájdete v MTBIKER eshope, alebo u nášho dodávateľa.

Tufo Cubus

Jeseň a zima je zvyčajne o pohodových výjazdoch, no tí, ktorým sa málilo pretekania cez letnú sezónu, sa presúvajú na cyklokrosové trate. Chladné počasie, mnohokrát spojené s dažďom a snehom, k tomu rôzne povrchy, od asfaltu, kaluže až po pieskové polia, vyžadujú odolné plášte s vysokou priľnavosťou a nízkou hmotnosťou. Tufo Cubus je univerzálny model s dobrou trakciou a predvídateľným správaním v zákrutách rôzneho povrchu. Za 43,99 € ho nájdete v MTBIKER eshope alebo na webe dodávateľa.

Effetto Mariposa CAFFE

Tí, ktorí už jazdia na bezdušových kolesách nejakú dobu, vedia, že vrátiť sa k dušiam by bol obrovský krok späť. Effetto prichádza so sadou, určenou pre takúto prerábku. Stačí vybrať správne plášte a úplne vám postačí aj servisná pumpa. Ak vlastníte kompresor, o to ľahšie. Ventilky, tesniacu pásku do ráfika a 250 ml tmelu už nájdete v balení. Priložený návod vám túto konverziu krok po kroku vysvetlí. Sadu nájdete za 39,99 € na našom MTBIKER eshope, alebo na stránke dodávateľa.

No Tubes Pint tmel

Najznámejší a najrozšírenejší tmel, ktorý sa používa v bezdušových systémoch, je vhodný do všetkých typov bezdušových plášťov, galusiek či duší. Má nízku viskozitu, takže sa dostane do každej miniatúrnej dierky či netesnosti. V plášti vydrží v tekutom stave 2 - 7 mesiacov. Neobsahuje korozívne, jedovaté a toxické látky. „Eco friendly“ ho robí použitie prírodného latexu. Tento tmel do bezdušových plášťov nájdete za cenu 20,99 € v našom MTBIKER eshope, alebo na stránke dodávateľa.

Lezyne Tubeless CO2 sada

To, že má niečo vyššiu odolnosť, neznamená, že sa to nepoškodí. Niekedy sú okolnosti „defektu“ nevyspytateľné. Lezyne prichádza s riešením 2 v 1 práve pre takéto prípady. V jednej servisnej sade nájdete materiál na opravu plášťa a potrebné náradie. To je zároveň spojené s pumpou na stlačený vzduch, čím máte k dispozícii rovno aj pumpu. Celá sada sa dodáva s dvomi bombičkami. Cena produktu je 54,99 €, nájdete ho u nás v MTBIKER eshope, alebo u dodávateľa.

Pepi´s Tire Noodle Rokk Line

Nevýhodou jazdenia bezdušových plášťov môže byť, že ak jazdíme nízke tlaky, riskujeme poškodenie ráfika. Riešenie je Pepi´s Tire Noodle - penový inzert, ktorý je ľahký, no zároveň dostatočne odolný, aby ochránil ráfik pred nechceným poškodením. V prípade, že akokoľvek zlyhá zalepenie defektu, s touto vložkou bezpečne prídete domov alebo k autu. Je kompatibilný so všetkými systémami pre bezdušové kolesá. Za cenu 68,99 € ho nájdete v MTBIKER eshope, alebo u dodávateľa.

Vortex oprava bezdušových plášťov

Takáto sada, ktorá nezaberie veľa miesta, sa dá nosiť vo vrecku dresu. Nezaberie viac miesta ako napríklad pero. Obsahuje ihlu na vyčistenie diery v plášti, vidlicu na prevlečenie knôtu cez poškodené miesto a samotné knôty na zalepenie diery. Tie sú v balení štyri, avšak v našom eshope nájdete aj ďalšie. Sadu Vortex v kompaktnom balení nájdete za cenu 10,90 € v našom MTBIKER eshope, alebo na stránkach dodávateľa.

Celú ponuku plášťov a príslušenstva ku nim nájdete na našom MTBIKER eshope.

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny PR článok

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny

Každá disciplína si vyžaduje rôzne obutie, o podmienkach ani nehovoriac a preto prinášame niekoľko tipov. Tak ktorý si dnes zvolíš ty?
Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme PR článok

Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme

Bicykel nie je iba dopravný prostriedok. Je to vášeň, relax, sloboda či únik z reality a zaslúži si „hýčkanie a opateru“. Napríklad v podobe prémiových komponentov.
Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví PR článok

Plášte a výbava do náročných podmienok – ani počasie ťa nezastaví

Ak patríš medzi bikerov, ktorí jazdia bez ohľadu na to, či sa práši, celý bike bude olepený blatom alebo vonku padá sneh, musíš zvoliť vhodný „setup“ tlakov a plášťov.