Test: Trenažér Wahoo KICKR SMART V6 - je menej plastov viac?

Ako značka Wahoo vylepšila svoj top trenažér? Má iný prístup ku konštrukcii aj nejaké výhody, alebo je to len dizajn?

Posledné roky som s radosťou využil možnosť testovať smart trenažéry rôznych značiek, vďaka čomu som získal dobrý prehľad o tom, aké sú rozdiely medzi jednotlivými výrobcami. Ešte ani zďaleka nemám vyskúšané všetky najpoužívanejšie modely, ale som rád, že túto zimu mi do portfólia pribudne zásadný hráč v oblasti - značka Wahoo. Na trh sa dostala nová verzia ich top modelu Wahoo KICKR SMART a táto novinka nesie označenie V6.

používajú minimum plastov a ich zariadenia pôsobia robustne
V tomto článku sa nezameriam len na novinky, ale bol som zvedavý aj na špecifický prístup k výrobe trenažérov. Značka Wahoo stavila na minimálne množstvo plastov a vydala sa cestou jednoduchosti. Preto sa budú niektoré informácie hodiť aj tým, ktorí zvažujú iný Wahoo trenažér, či už predchádzajúci KICKR SMART V5 CORE alebo dokonca SNAP.


V čom je Wahoo trenažér iný

Už na prvý pohľad vidno, že Američania stavili pri všetkých svojich trenažéroch na jednoduchý dizajn. Používajú minimum plastov a ich zariadenia pôsobia robustne. Prečo by sa mal cyklista na toto pozerať? Mne hneď napadne dlhšia životnosť, pretože na trenažéri je použitý hlavne kov. Zariadenia s väčším množstvom plastu môžu mať tendenciu vydávať nechcené zvuky a niečo sa prejaví hneď, iné neskôr. No aby som bol spravodlivý, mal som aj „okapotovaný” trenažér, ktorý bol aj po dlhšom čase bez pazvukov, ale k tým lacnejším teda nepatril.


Ďalšia vec je, že odhalený trenažér sa bude aj ľahšie servisovať. To však bežný používateľ robiť nebude a pokiaľ platí záruka, tak vlastne ani nemôže. Inak, keď sa povie značka Wahoo, mám ju spojenú s výborným záručným servisom. Zákazníkovi vychádzajú maximálne v ústrety, nič neriešia a väčšinou menia produkt za nový kus.


Snažil som sa prísť aj na nevýhody toho, že Wahoo necháva odhalené vnútornosti. No nič som nevymyslel. Rotujúca časť nevadí, možnosti zranenia sú len teoretické a nie väčšie ako pri klasike. Ak máte doma zviera alebo dieťa, aj tak ho nemôžete nechať bez dozoru, prsty pod reťazou na prevodníku sú väčšia hrozba ako chýbajúci kryt trenažéra. Mne sa ich „priemyselný” dizajn navyše aj páči. KICKR je podľa mňa štýlový doplnok interiéru.

Základné vlastnosti SMART V6

trenažér teraz dokáže komunikovať priamo s Wi-Fi sieťou
Stúpanie 20 %, maximum 2200 W, presnosť 1 % a hmotnosť 22 kg naznačuje, že SMART si poradí aj s výkonným cyklistom a pretekárom. Asi nemusím zdôrazňovať, že trenažér si biker nevyberá podľa toho, aké hodnoty reálne jazdí. To by všetkým stačil základný model SNAP s 12 % a 1500 W. Lepšie parametre znamenajú lepší prejav aj v stredných hodnotách. Trenažér dobre reaguje na šprinty, alebo v intervale bez zaváhania zmení odpor z 200 na 400 W. Z parametrov môžem ešte spomenúť maximálnu hmotnosť jazdca 113 kg, ostatné detaily sú pekne rozpísané na obrázku.


Vstavaná Wi-Fi a ďalšie novinky

Oproti verzii V5 má novinka niekoľko vylepšení. Trenažér teraz dokáže komunikovať priamo s Wi-Fi sieťou, čo má niekoľko výhod. Bežné modely sa pripájajú pomocou BT alebo ANT+, čo môže byť niekedy problém, ak sa nachádzate na mieste, kde je takýchto vysielačov veľa. Typický prípad je „činžiak", kde sa ľahko môže stať, že spojenie kvôli tomuto zahlteniu vypadáva. Pomocou Wi-Fi sa to dá obísť. Trenažér si sám vie stiahnuť aj aktualizáciu, niekde som zachytil informáciu, že to robí každých 11 hodín. Ak je v elektrike. Teraz to už netreba robiť za použitia aplikácie Wahoo. V cyklopočítači som našiel aj manuálnu kalibráciu, ale nevyužívam ju. A ako zaujímavosť spomeniem možnosť pripojenia trenažéra aj LAN káblom, keď si dokúpite redukciu.

nový Wahoo ELMNT ROAM

Chvíľu som premýšľal, čo sa skrýva za pomenovaním ďalšej novej vlastnosti ERG Easy Ramp. V popise stojí, že trenažér by mal lepšie zvládať prerušenia workoutu, po pauze by sa mala záťaž vrátiť na požadovanú úroveň plynulejšie. A skutočne to tak funguje, hneď som si spomenul na momenty so starým trenažérom, ktorý mi po opätovom rozbiehaní prerušeného ERG módu chcel „zlomiť" nohy, prvé šliapnutia bol odpor v kľukách nezmyselne vysoký a až so stúpajúcou frekvenciou šliapania sa všetko upravilo. V prípade Wahoo som bol tohto efektu ušetrený. Výpočet noviniek uzavriem odometerom, keď raz budete kupovať tento model z druhej ruky, budete si vedieť skontrolovať, koľko má nabehané.


Treba niečo dokupovať?

Už sa idem venovať pocitom z jazdenia, no ešte by som chcel spomenúť, čo sa nachádza v balení a či treba niečo dokupovať. Ak používate klasický Shimano orech, tak už nebudete potrebovať nič. Trenažér sa dokonca dodáva s osadenou 11-pastorkovou kazetou. Ja ju síce už s novou Ultegrou nevyužijem, ale väčšina cyklistov ešte asi áno. Dnes je skôr bežné predávať zariadenia bez kazety, ale Wahoo je výnimka.


bicykel sa dá osadiť veľmi jednoducho
Aj keď je SMART top model, stále je možné osadiť bicykel rýchloupínakom, ktorý sa nachádza aj priamo v balení. Bez nutnosti dokupovania redukcií sa dá použiť oska v rozmere 12x142 alebo 148 mm, takže bežný cesťák alebo horák je bez problémov. Aj v týchto miestach môže byť trenažér vyhotovený nekvalitne. Zažil som už model, ktorý mal tieto miesta vyrobené asi z alobalu, také boli krehké a ľahko sa vedeli poškodiť. Tu je všetko v poriadku. V balení sa nenachádza podložka pod predné koleso, ale nie je potrebná.

Zaujímavá vychytávka sa volá KICKR AXIS Feet. Ide o rôzne veľké plastové podložky, ktoré sa montujú na bočné oporné nožičky nad gumené ukončenia. Vďaka rôznym priemerom tieto podložky zväčšujú alebo zmenšujú mieru naklápania trenažéra pri jazde, čo má simulovať pocit reálnej jazdy. Podložky sú rozdelené podľa hmotnosti jazdca, s najmenšou sa nakláňa najľahšie.


Čo treba spraviť pred jazdou?

Bicykel sa dá osadiť veľmi jednoducho vďaka tomu, že telo trenažéra je bez plastového krytu subtílnejšie. Cyklista má viacej priestoru na manipuláciu, nič neprekáža rozmernejšej zadnej stavbe alebo ramienku prehadzovačky pri najväčšom pastorku. Typ bicykla sa nastavuje na strednej nohe a kľúčová je veľkosť kolies. Ja s cestným bicyklom nastavujem prislúchajúcu dieru a vďaka tejto možnosti sa dá dobre regulovať sklon.

Upraviť som musel aj bočné nožičky, aby sa trenažér nehúpal do strán. Jednoduchá bude prípadná demontáž, nožičky sa späť sklápajú po uvoľnení poistky a netreba na to žiadne náradie. Do galérie som pridal aj fotky zloženého SMARTu s metrom, ak by ste chceli dopredu pripraviť miesto v skrini.


Na domácu cyklistiku už roky používam originál podložky pod trenažér. Sú síce drahšie, ale fungujú najlepšie. Hlavná funkcia je ochrana parkiet od potu, ale určite zmierňujú aj vibrácie kvôli susedom. Testovaný model má na nožičkách tlmiace gumy, silnejšie som ešte na inom stroji nevidel. Veľmi praktická je aj rúčka, pretože trenažér má cez dvadsať kilogramov a prenášanie je vďaka nej pohodlnejšie. Pred prvou jazdou som spravil potrebné nastavenia vo Wahoo appke cez mobil.


Najprv som prihlásil zariadenie do svojej Wi-Fi a upravil som aj obvod kolesa na 28 mm plášte, presnejší bude výpočet vzdialenosti a rýchlosti. V tejto appke sa dá pripojiť aj smart ventilátor Wahoo HEADWIND, ktorý dokáže regulovať intenzitu fúkania podľa rýchlosti alebo podľa tepu. Na rovnakom mieste si viete pripojiť aj hrudný pás. K ventilátoru netreba v podstate žiadne Wahoo zariadenie a funguje aj s inými značkami. Viac detailov nájdete v samostatnej recenzii.


Pocity, hlučnosť, výkon

SMART má zvukový prejav ešte sofistikovanejší
Trenažér je možné použiť bez úpravy odporu, úplne bez ničoho. Po zapojení do elektriky sa dá meniť odpor cez mobil, cyklopočítač alebo v aplikácii typu Zwift alebo Rouvy. Keď som spomínal pripájanie cez Wi-Fi, tak vo Zwifte pri hľadaní dostupných zariadení pribudla aj táto možnosť. Funguje to klasicky ako s BT. Prvé pocity z jazdy boli výborné, všetko bežalo, ako malo. Radenie funguje bez nutnosti korekcie a trenažér si príjemne „pradie".



Od nového zariadenia sa neočakáva, že by vydávalo nejaké pazvuky, ale model SMART má zvukový prejav ešte sofistikovanejší, ako som čakal. Počuť viac ventilátor alebo pohon bicykla. Trenažér je veľmi tichý, neprejavuje sa ani absencia krytu, ktorý by teoreticky mohol niečo tlmiť. Verzia V6 výborne reaguje aj na zmeny odporu, čo najviac cítiť pri spomínaných intervaloch, kde trenažér dostáva pokyn na skokové zvýšenie odporu. Wahoo si s tým poradilo najlepšie, ako som mal doteraz možnosť vyskúšať. Žiadne sekundy váhania a nie som nútený myslieť na frekvenciu šliapania s úmyslom pomôcť mu.

Nakláňanie ako vonku

Spomínal som podložky KICKR AXIS Feet a skutočne je cítiť rozdiel medzi veľkosťami. Ja podľa hmotnosti potrebujem najväčšie, no zo zvedavosti som vyskúšal aj najmenšie. Nebolo to ono, trenažér bol až nestabilný. So správnou veľkosťou je pohyb do strán príjemný. Ide o malý náklon, ktorý jazdec o chvíľu ani nevníma. No žiadny simulátor jazdy zo sedla to nie je, na to treba už balančnú dosku alebo iné príslušenstvo.


Maximálne zaťaženie

Pri dnešných top modeloch už asi ani nemusím extra spomínať, že watty sú veľmi presné, a až na malé odchýlky korešpondujú s tým, čo mi meria powermeter v kľuke. S Wahoo som jazdil aj 1. kolo eCUPu a pocity pri maximálnom úsilí som mal výborné, čo znamená, že som nemusel riešiť trenažér a mohol som sa sústrediť čisto na výkon.


Chybičky krásy

Ak by som chcel spomenúť aj nejaký nedostatok, tak teoreticky môže nastať situácia, že pri zosadaní z biku sa cyklista dostane do kontaktu s rotujúcim valcom. Mne sa to ešte nestalo. Pri tomto valci sa dosť blízko nachádza aj napájací kábel a tu už šanca na kontakt nie je len teoretická, na kábliku mám už malý zárez. Ešteže na to mysleli a v tomto mieste je v ochrannom plaste.

Po jazde býva zotrvačník celkom teplý a to je asi príčina toho, že sa uvoľnila plastová krytka v strede valca. Teplom sa plast roztiahol a krytka sa mi roztočená rozbehla po izbe. Ide o kozmetickú vadu, do týchto miest za krytkou netreba mať prístup a tak som ju naspäť prilepil. Možno pri testovaní vo Wahoo nemali tak silných cyklistov, ako som ja a preto to vo vývoji neodhalili. Inak som pri jazde nespozoroval nič nežiadúce a moje vysoké očakávania boli naplnené.


Komu Wahoo KICKR SMART poslúži?

Ideálne použitie vidím u jazdcov, ktorí mali doteraz zlé skúsenosti s plastovými modelmi a už ich nebaví počúvať vŕzganie pri šliapaní. Vzhľadom na nové funkcie bude verzia V6 najlepšia voľba pre tých, ktorým doma blbne BT alebo ANT+ pripojenie. Model SMART vyniká nízkou hlučnosťou, problémom nemusia byť len susedia, ale aj vlastné uši pri dlhších jazdách. Dobrá motivácia môže byť aj sympatia k značke. Kto už má od nich cyklopočítač alebo smart ventilátor, môže si to pekne zladiť.

Na druhú stranu, ak viete oželieť priame spojenie cez Wi-Fi, dobrý „kauf” môže byť aj predchodca V5, ktorý má po predstavení novinky zvýhodnenú cenu. Teším sa na skúsenosti z dlhšieho používania. Teraz si viem pokojne predstaviť, že vydržím s týmto modelom aj viac sezón a dám si od striedania značiek na chvíľu pauzu. Nechce sa mi meniť, keď som spokojný.

Ponuka značky Wahoo vo svete trenažérov je bohatá. Novinku Wahoo KICKR SMART V6 s odporúčanou cenou 1299,99 € budú priebežne v eshope naskladňovať a do vypredania zásob bude zvýhodnená cena aj na predchodcu Wahoo KICKR SMART V5.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Ventilátor Wahoo KICKR HEADWIND - najlepší doplnok k trenažéru

Test: Ventilátor Wahoo KICKR HEADWIND - najlepší doplnok k trenažéru

Oplatí sa investovať do smart ventilátora, je rozdiel skutočne zásadný? Nie je to len drahá hračka zložitá na ovládanie?
12 otázok pre výber správneho cyklotrenažéra

12 otázok pre výber správneho cyklotrenažéra

Ktorý trenažér získal podľa tvojich odpovedí najviac bodov? Klasika s brzdením o plášť, moderný s vlastnou kazetou, valce alebo Smart Bike?
Test: Garmin Instinct 2X Solar – väčšie, lepšie

Test: Garmin Instinct 2X Solar – väčšie, lepšie

V modelovom rade Instinct sa Garmin vyhral s dizajnom, dôraz je kladený na odolnosť a prívlastok X neznamená len väčší rozmer oproti štandardnej dvojke, ale pribudli aj nové prémiové funkcie.
keyboard_arrow_up