Test: Tufo Thundero - plášť, ktorý nesklame

Už je to viac ako dva roky, čo som Tufo Thundero vyskúšal prvýkrát. Čo všetko som medzitým s Tufo zažil a ako sa osvedčili ich plášte?

Iste ste si už všimli moju vášeň pre gravel a hlavne bikepacking. Je to taký super relax, nemusieť na nič myslieť, len na to, ako sa dostanem v ten deň na miesto prespatia. A práve Tufo so mnou absolvoval všetky tie šialené výlety, kedy sme ani sami nevedeli, kam ideme a kadiaľ to presne tá naša trasa vedie. Na mape to vyzeralo všetko super, ale realita sa nie vždy zhodovala s predstavami. A tu presne Thundero hviezdilo a bolo mi oporou. Stihol som vyskúšať aj rýchlejší model Speedero, vhodný na rýchle presuny po tvrdom povrchu a naopak agresívny Swampero, ideálny do ťažkých podmienok ako blato, sneh a náročný terén.

Tufo Thundero, bicykel a výhľad

Na Tufo sa môžem spoľahnúť

Podľa mňa by sa tomuto plášťu nič nestalo, ani keby jazdil po žiletkách.

Presne takýto plášť potrebuješ, keď ideš niekam, kde to nepoznáš. Ja teda nikdy nejak neštudujem naplánovanú trasu, lebo ma to nebaví pozerať a spolieham sa, že nejak to predsa len dopadne. Tufo Thundero sa nielen osvedčili, ale veľakrát som sám neveril, kadiaľ to ideme a plášte stále držia stopu.

Zablatený bicykel s plášťami Tufo Thundero
Pamätám si na legendárny úsek nad Súľovom, kde sme išli takým blatom, že ešte teraz nachádzam kade-tade zbytky po rôznych štrbinách. Ale plášte držali a bojovali s tým odušu. A hneď, ako sme vyšli na asfalt, tak ako leopard zatiahol drapáky a už som svišťal v tichosti a bez námahy.

Cyklista na ceste
Keď sme podnikali okružnú jazdu okolo Tatier, tak som tiež stavil na Thundero, aj keď som dlho váhal, či nezobrať Speedero, keďže sa mi zdalo, že tam toho asfaltu je až príliš veľa a nejaký ten wattík by som mohol ušetriť. Dobre som ja však urobil, a keď sa spätne pozerám na fotky, tak opäť raz nechápem, ako sme sa to zase dostali do prekérnych situácií. Z Poľska späť na Slovensko zrazu skončila cyklocesta a ostala len rieka a nejaký kopec, kde sa ťažilo drevo. Aby to nestačilo, tak na hranici ešte pribudol plot, ktorý sme, samozrejme, na mape nemali. Zase raz brodenie blatom, ostrými kameňmi, a to všetko plne naložení. Thundero dostávalo ranu za ranou a na bočnici nebolo ani škrabnutie.

Lesná cesta
Tu sa naplno ukazuje, ako je Tufo úplne niekde inde ako konkurencia, čo sa týka konštrukcie plášťa. Podľa mňa by sa tomuto plášťu nič nestalo, ani keby jazdil po žiletkách. Zatiaľ čo kamoši po roku týchto tripov musia plášte meniť, tak Tufo ešte ani nevykazuje známky zábehu. Tie prvé plášte ešte teraz určite niekde jazdia a tešia nového majiteľa Topstona.

Bicykel v horách

Čo je teda nové?

Špičkové materiály a kvalita spracovania robia z týchto plášťov nezničiteľný tank.
Z pohľadu konštrukcie a materiálov všetko ostáva tak, ako doteraz a Tufo sa naďalej vyrába ručne v Českej republike. Rovnako sa bude dať vybrať medzi čisto čiernou a hnedou bočnicou. Taktiež sa zachovalo veľmi vysoké TPI 210/375. Čo je však nové a poteší asi najviac je, že už nejakú dobu sa dajú všetky tri modely zaobstarať v nových šírkach. Konkrétne pribudli 36C a 44C varianty. To bol snáď asi najčastejší koment a výčitka pod všetkými testami, prečo Tufo ponúka iba jeden rozmer. Hmotnosť narástla len o 20 g oproti verzii 40C (430 g), respektíve poklesla o 40g pri užšom variante.

Plášte gravel thundero a gravel swampero
Veľmi ma potešilo, že na nový bicykel môžem použiť práve spomínanú širšiu verziu a využiť tak potenciál bicykla naplno. Tentokrát som zvolil čiernu verziu, ktorá perfektne ladí s bicyklom. Širšia guma ponúka omnoho viac gripu, a tak sa nezľakne ani ťažšieho terénu a nemusíte ísť hneď do Swampera a obetovať tak nejaké tie wattíky na asfalte. Thundero štandardne na pevnom povrchu kladie minimálny odpor, a tak si tu ani zvýšenú šírku nevšimnem. Naopak, ak sa bavíme o komforte jazdy, tak tu sa naplno ukáže výhoda širšieho plášťa, zvlášť ak jazdíte Thundero bez duše. Tlak vozím väčšinou na úrovni 1.7 bar vzadu a o niečo menej vpredu. Prerábka na bezduše je v prípade Tufo bezproblémová a pneumatiky držia tlak aj bez mlieka a nie je problém nastreliť pätku aj s obyčajnou servisnou pumpou.

Blatistá cestaBicykel v plášťami Tufo

Bočnica je veľmi odolná a zvládne naozaj skoro všetko, a tak je Tufo ideálny partner aj na rozbité úseky. Zmes je mäkučká a drží výborne na kameňoch a mokrých koreňoch. Thundero je krásne predvídateľné, a tak presne vieš, koľko si môžeš dovoliť v každej situácii.

Plášte Tufo

Určite nesklamú ani teba

Ak hľadáš plášť, ktorý je vyrobený ručne u bratov Čechov a nie niekde v Číne alebo na Taiwane, tak určite Tufo neprehliadni. Špičkové materiály a kvalita spracovania robia z týchto plášťov nezničiteľný tank. Pre gravelistov, ktorí väčšinu času trávia na spevnenom povrchu a sem-tam si to strihnú nejakou skratkou, by som odporučil Speedero. Naopak pre zarytých vyznávačov extrémnych situácií je tu Swampero. Z pohľadu univerzálnosti by som asi najviac odporúčal Thundero, ktoré ide super na spevnenom podklade, ale aj mimo civilizáciu. Momentálne sa ponúkajú za cenu tesne pod 40 € a viac informácií nájdete na našom MTBIKER shope.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Longus Granite tašky – kvalitná alternatíva za rozumnú cenu
Bikepacking je novodobý fenomén. Záujem oň neustále rastie a s ním aj ponuka rôznych potrieb. To stojí samozrejme peniaze, no stále sa nájdu veľmi rozumné alternatívy.
Test: VAUDE doplnky - nielen pre gravel cyklistu
Značku VAUDE vám snáď netreba predstavovať a ja som tiež neobišiel pri testovaní naprázdno. Ušla sa mi celkom slušná výbavička určená pre commuting a gravel, ktorá v sebe skrýva široké možnosti využitia.
Test: Cestné plášte Tufo Endurance 7TR – zákrut a defektov sa nebojí
Takto vyzerá ideálna kombinácia vlastností? Čo očakáva od cestných bezdušových plášťov bežný cyklista?
keyboard_arrow_up