Zdroj: Facebook - Peter Sagan

Belgický cyklista Philippe Gilbert obhájil svoj vlaňajší triumf na klasických pretekoch Amstel Gold Race. Najväčší favorit podujatia sa presadil v pretekoch na 258 km pred Španielom Joaquinom Rodriguezom a Austrálčanom Simonom Gerransom. Gilbert sa presadil vďaka skvelej tímovej taktike. Neustále jazdil na čele pelotónu a jeho kolegovia z družstva Omega Pharma-Lotto postupne likvidovali jeden útok za druhým. Necelých 15 km pred cieľom sa pokúsil o nástup Luxemburčan Andy Schleck, ale aj jeho pokus Gilbert a spol. pred cieľom zlikvidovali. Jediný slovenský reprezentant v štartovom poli Peter Sagan obsadil 98. priečku s odstupom 6:31 min za Gilbertom.

"Boli to veľmi náročné preteky, s prudkými kopcami, ktorých bolo vyše tridsať. Môj tím išiel na mńa, všetko sa vyvíjalo veľmi dlho sľubne, ale posledných tridsať kilometrov prišla kríza. Chytil som totiž silné kŕče do nôh, začal som strácať na pelotón, ale zaťal som sa a napokon som silou vôle prišiel do cieľa," prezradil cyklista Liquigas-Cannondale Peter Sagan pre svoju stránku http://www.saganpeter.com, ktorý sa teraz presúva do Talianska, kde sa bude pripravovať. Najbližšie sa predstaví v polovici mája v zámorí na pretekoch Okolo Kalifornie.

Výsledky:
1. Philippe Gilbert (Belg.) Omega Pharma-Lotto 6:30:44 h, 2. Joaquin Rodriguez (Šp.) Kaťuša +2 s, 3. Simon Gerrans (Aus.) Sky +4, 4. Jakob Fuglsang (Dán.) Leopard Trek, 5. Alexander Kolobňov (Rus.) Kaťuša, 6. Oscar Freire (Šp.) Rabobank - všetci + 5,... 98. Peter Sagan (SR) Liquigas +6:31 min.

[Foto na úvode: Facebook - Peter Sagan]

SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.