Datatag a jeho aplikácia – jednoduchý spôsob označenia vášho biku (majetku)

Datatag a jeho aplikácia – jednoduchý spôsob označenia vášho biku (majetku)

Datatag a jeho princíp sme si už dávnejšie predstavili. Jeho základom je skutočnosť, že profesionálni zlodeji dávajú prednosť veciam, ktoré sa dajú ťažko identifikovať. A práve na identifikácii je celý tento systém postavený. Samozrejme to nemusí zabrániť krádeži, ale môže znížiť riziko a tiež pomôcť v prípade, že na bike niekto po čase narazí. Vtedy je možné jednoducho a efektívne vrátiť majetok svojmu pôvodnému majiteľovi - teda vám.

Na začiatok treba hneď upozorniť, že tento systém je potrebné zaobstarať priamo pri kúpe nového biku, prípadne neskôr u predajcu, od ktorého ste bike obdržali. Jednoducho povedané, aby bol vždy na 100% jasný pôvod a história. Systém je sledovaný a monitorovaný - preto ho nie je možné kúpiť ako klasický komponent. Pomocou neho je teda možné označiť váš bike, ale tiež drahé komponenty. Veď také karbónové kolesá, prípadne merač výkonu tiež nie sú zrovna najlacnejšie veci... Rovnako je Datatag hojne využívaný napr. aj na označovanie motoriek a iného majetku. Aplikácia je pritom veľmi jednoduchá a nezaberie viac ako pár minút.



Celý systém sa skladá z niekoľkých kľúčových prvkov. Tým základným je aplikácia UV náteru, ktorý je voľným okom veľmi ťažko identifikovateľný. V balení sú 4 takéto nálepky a je len na vás, kde všade si ich umiestnite – tiež nie je potrebné aplikovať všetky. Samozrejme je lepšie ich dávať trochu mimo hlavnej dráhy blata špiny. Postup je veľmi jednoduchý a všetko potrebné nájdete v balení.

V prvom rade je potrebné vybrané miesto očistiť, na čo poslúži priložená handrička navlhčená odmasťovačom. Následne odlepíte zadnú časť a priložíte na rám. Všetky nerovnosti zahladíte, najmä vzniknuté vzduchové bubliny. Ale pozor, na to je potrebné použiť napr. servítku alebo papier, nerobte to holou rukou.



Následne na túto nálepky nanesieme zľahka UV roztok. Nie je potrebné dávať veľké množstvo, bohate postačuje 1 vrstva. Dajte si pozor, aby roztok nebol aplikovaný mimo plochu nálepky. Ak sa tak stane, použite opatrne priloženú odmasťovaciu handričku. Po cca 30 sekundách je možné nálepku odstrániť. Okraje nálepky zanechajú mierne stopy, ale tie je možné ľahko odstrániť tiež spomínanou handričkou. Nápis môže byť ešte nejaký čas jemne viditeľný, ale postupne zanikne a je možné ho prečítať až za pomoci UV svetla.



Druhou možnosťou ako označiť bike alebo najmä komponenty, sú tzv. mikrobodky – Datadot®. Ich výhodou je ako inak najmä miniatúrna veľkosť, pretože spomínaný UV náter sa nedá aplikovať na veľmi malé, prípadne stiesnené miesta. Voľným okom sa po aplikácii a zaschnutí takmer nedajú postrehnúť. Vďaka tomu je možné označiť napr. kolesá, ktoré bývajú (najmä v karbónovom prevedení) častokrát drahšie ako celý bike. Čím viac miest vyberiete, tým lepšie, ale taktiež to netreba zbytočne preháňať – hlavne ich treba dobre umiestniť. Dobrým pravidlom je dávať mikrobodky tam, kde nie sú v úplne priamom kontakte so špinou – aj keď znesú toho pomerne dosť. Aplikácie je veľmi jednoduchá. V prvom rade je potrebné fľaštičku poriadne pretrepať. Následne pomocou aplikátora nanesieme bodky všade, kde uznáme za vhodné a necháme zaschnúť.





Veľmi dôležitou časťou je tiež nalepenie tzv. informačného štítku s QR kódom. Ten v prvom rade slúži pre informáciu, že je bike označený, a tým môže aspoň trochu odradiť profesionálneho zlodeja. Po jeho nalepení je takmer nemožné ho odstrániť bez toho, aby po ňom nezostali nejaké stopy. Aplikácia je samozrejme jednoduchá, stačí iba miesto odmastiť a nalepiť štítok. Len si dajte pozor, aby ste sa trafili na prvýkrát .



Aby to celé malo zmysel, je potrebná ešte registrácia v systéme. Takže je potrebné prejsť na stránku http://www.datatag.co.uk/registration, kde nájdete medzi inými aj formulár v slovenčine. Následne zadáte 2 jedinečné kódy, ktoré nájdete na priloženom papieri a potom už postupujete krok za krokom. Jediné, čo je potrebné vedieť, je výrobné číslo rámu a prípadné číslo poistky, ak ju máte.



Samozrejme, že osobné údaje budú použité len v rámci tejto databázy. Do nej má ale prístup polícia, ktorá je vybavená čítacími zariadeniami. Práve spolupráca s políciou a MVSR je to, čo robí tento systém výnimočný a uznávaný najmä v zahraničí.

Tak a to je v podstate všetko. Je jasné, že Datatag nedokáže zabrániť krádeži priamo. To už je naša úloha, aby sme si na bicykel dávali pozor a nespúšťali ho z očí, napr. na rôznych akciách. Nechať ho zamknutý na streche alebo v nosiči je pre šikovného zlodeja totiž úloha na pár sekúnd. Datatag ale môže potencionálneho a najmä profesionálneho zlodeja odradiť, pretože ten vie, že takto označený majetok sa bude horšie posúvať ďalej, viď. napr. článok Datatag – spôsob ako znížiť riziko ukradnutia vášho biku. Každopádne, pri dnešných cenách a v dnešnej dobe je fajn využiť každú možnosť na ochranu svojho biku, ktorý má veľmi často väčšiu hodnotu ako auto...

Momentálne je doporučená cena pre náš trh 34,90 € vrátane DPH a pre viac informácií prosím navštívte hlavnú stránku datatag.sk.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 12 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Tuning vášho bicykla - zlepšenie vlastností aj investícia pre radosť PR článok

Tuning vášho bicykla - zlepšenie vlastností aj investícia pre radosť

Ak ste už pred sezónou skontrolovali všetky dôležité súčasti vášho bicykla a všetko funguje ako má, nastáva ideálny čas na menší tuning. Či už pre zlepšenie vlastností, alebo čisto pre radosť...
Best of 2020 - najlepšie videá našich YouTube kanálov

Best of 2020 - najlepšie videá našich YouTube kanálov

Bol to rok, kedy sme vám priniesli najviac videí v histórii, naše YouTube kanály prekonávali svoje rekordy a toto je prehľad toho najlepšieho za rok 2020.
Rok s WeLoveCycling PR článok

Rok s WeLoveCycling

WeLoveCycling v ničom nezaostáva za svojím názvom a neúnavne prináša zaujímavé články z oblasti cyklistiky. Pravidelná dávka noviniek zo sveta profesionálov, rozhovory na aktuálne témy či so zaujímavými ľuďmi.
keyboard_arrow_up