Pozvánka: LEVOČSKÝ VÝŠĽAP – krásna príroda, možnosť oddychu a trochu zdravého súťaženia...

Levočská Dolina ponúka naozaj veľa možností, ako stráviť aktívne voľný čas – samozrejme, jednou z nich je cyklistika a trochu potrebnej motivácie možno dodá LEVOČSKÝ VÝŠĽAP, ktorý sa koná v nedeľu - 3. septembra.

V podstate sa jedná o „pohodové“ cyklistické preteky, ktorých hlavným cieľom je vyjsť na kopec – preto aj slovo „výšľap“ . Ten je vo výške 1 140 m pri pamätníku SNP, čo dáva celkové prevýšenie 500 m. Stúpanie vedie z veľkej časti po šotoline a ponúka naozaj krásne výhľady na okolitú krajinu a v prípade pekného počasie, aj na naše Vysoké Tatry. Štartuje sa od biokúpaliska o 10:00 hod., registrácia začína o 8:30 hod. No a samozrejme nebude chýbať dobrá nálada a rovnako dôležitá súčasť akcie – guláš v zázemí, ktoré obstará RESORT LEVOČSKÁ DOLINA. Viac informácií a možnosť registrácie nájdete v našom kalendári alebo priamo na stránke podujatia na tomto odkaze.

Bola by škoda nevyužiť túto akciu ako súčasť dobre stráveného času v Levočskej Doline. Návrat z vrcholu, kde je cieľ pretekov, už prebieha po vlastnej osi, a tak si môžete po ceste dole naplánovať ešte ďalší prieskum terénov.

Samozrejme, ak ostanete na celý víkend, otvárajú sa vám aj ďalšie možnosti a ako inšpirácia môže poslúžiť článok Objavte krásy Levoče pomocou značených cyklotrás. Okolité kopce sú vysoké, no veľmi dobre prístupné po štrkových cestách a svojím charakterom vhodné aj pre začínajúcich cyklistov.

Propozície

Cieľ
Pamätník SNP

Štartovné
5 €* pri rezervácií vopred (online registrácia)
7 €* pri nahlásení pred začiatkom preteku

Kategórie
  • tandem (muž + žena) – povolený doping pre ženy ebike – meria sa čas posledného z dvojice
  • muži do 50 rokov
  • muži nad 50 rokov
  • ženy do 50 rokov
  • ženy nad 50 rokov

Priebeh
  • registrácia pretekárov od 8:30 hod.
  • hromadný štart z biokúpaliska o 10:00 hod.
  • meranie času pretekárov v cieli + drobné občerstvenie
  • individuálny návrat na biokúpalisko – meranie času prebieha iba pri výšľape
  • späť individuálne tempo a trasa
  • podávanie guľášu v obedných hodinách
  • vyhlásenie víťazov a odovzdanie cien

Informácie o trase pretekov
Štart: Biokúpalisko Levočská Dolina – zadný vchod /640 m/

Trasa:
- Žltá (8907)
- Zelená (5885) – Kozí hrb/941 m/
- Dvorčianka /880 m/
- Cieľ: Pamätník SNP /1 140 m/

Celkové prevýšenie: 500 m

Trasa späť: od Pamätníka SNP po modrej (cez Odbočku na starú hájnicu) a po červenej (Hrby) až k RESORTU LEVOČSKÁ DOLINA.

LEVOČSKÝ VÝŠĽAP

calendar_today 03.09.2017
label Časovka do vrchu
place Levočská Dolina (Slovensko)