Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nech si chlapci (chrti) skusia jazdit s dvojprevodnikom na 12-13-14Kg biku :wink:

Skusal som na 15kg bajku a v dlhsich vyjazdoch to bolo uz dost otravne. Ked sa s fullom dostanem aspon na 12kg mozno skusim znova.
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 08:55:03
00
ja_michalko: zbytocne sa vrtas v detailoch. pre isty typ jazdenia jednoducho je 2-prevodnik celkom dobra alternativa... ked napr. zistis ze na Lajosku si schopny ist frekvencne na strednom prevodniku tak ten maly Ti tam je naozaj zbytocny... je nas tu kopa ludi a kopa chuti a ako ja nerozumiem tomu preco jazdit na 15kilach so zdvihom 160mm vpredu aj vzadu (ale chapem ze tu taki su a nebudem im do toho rozpravat lebo nemam vlastne skusenosti) tak je urcite kopa ludi ktori nebudu rozumiet tomu ze pre mna 2-prevodnik ma vyhody. :wink:
do tejto temy som prispel lebo:
- 2-prevodnik jazdim uz dost dlhe roky (od cias ked s tym prisiel Ritchey a Coda) a mam za sebou aj experimenty s cestnymi kazetami a pod. takze dajake skusenosti uz asi budu nazbierane
- si myslim ze Steju pravdepodobne riesi to iste co som pred rokmi riesil ja a pytal sa na nazor. samozrejme ze to jemu nemusi sediet tak ako niekomu inemu ale preto som ponukol moznost vyskusat, ja som si to kedysi "vyskusal" tak ze som jednoducho neradil maly prevodnik a ked som videl ze stiham aj bez neho tak som do toho isiel... :) v sucasnosti je to uz bohuzial tak ze ten 2-prevodnik sice zvladam ale obcas za cenu dost siloveho krutenia bo kondicne uz to ani zdaleka nie je to co byvalo :oops:
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 09:24:30
00
co si spominam este na starom zeleze som mal 28-48 + 14-28 +17kilo vahy :mrgreen: a ten posledny strmak pod spominanou Lajoskou som mal trochu problem vyslapat : ) ale 29+34 je o dost lahsi prevod + lahky bike, tak tam by som sa toho nebal , na chrtenie myslim ze bohate postacuje lebo co sa na tom nevyslape sa rychlejsie vytlaci : )
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 10:09:34
00
mna tato tema zaujala, tiez som nad takym niecim uvazoval, len mi chybali nejake konkretne skusenosti, ktore prave DI2F4Y popisuje, za co si vysluzil celkom slusnu davku pochybovacnosti a kritiky napriek tomu, ze to podporil dokonca aj vypoctami...ale zase, nebyt pochybovacov, tka tu to vysvetlenie nie je...len nechapem, na co to pokracuje aj dalej, ved ked niekto v tom nevidi zmysel, tak je zbytocne nad tym spekulovat a presviedcat, ze je to blbost...je jasne, ze su ludia, co jazdia trojprevodnik a aj taki, co jazdia dvojprevodnik a urcite to nie je preto, aby sa odlisovali...
ja tych 20 tis. km najazdim rocne akurat tak na aute, takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to (no, mozno u mna aj tie tri zuby navyse su vela), inak, vdaka, za tie skusenosti
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 10:33:50
00
j v sucasnosti je to uz bohuzial tak ze ten 2-prevodnik sice zvladam ale obcas za cenu dost siloveho krutenia bo kondicne uz to ani zdaleka nie je to co byvalo :oops:

Tak to si ma pobavil, ze nemas kondicku :D :D :D . Na maratone v Slovenskom raji si vysiel rozbity stupak na strednej pile, co ostatnych 95% ludi tlacilo a nestacila im ani mala pila, vratane mna.
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 10:43:09
00
takze sa touto myslienkou asi rozlucim, ale vyskusam to

Urcite treba vyskusat. Ja som to parkrat minuly a tento rok skusal tak klasicky bez hardware-ovych uprav, teda stredna pila a najväcsi pastorok (32-32) a ma to nieco do seba. Spravil som si tak zbierku niektorych kopcov :) (Stuhleck, Kralova hola, Sliezsky dom, Sitno). Problem je akurat v tom, ze moj full vazi s flasou 15+ kg a prevod 1:1 bol na niektore useky fakt hranicny a ani dost pracujuca zadna stavba tomu prave nepomaha. Rocne spravim cca 3000-3500 km a pri takomto objeme je to naozaj o silovom slapani a nie o kadencii, treba lepsiu kondicku. Ale keby som siel do dvojplacky, tak urcite na lahkom XC biku a asi by som skusil trosku nestandardne prevody (40 + 27 vpredu / 12 - 34 vzadu).
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 11:24:46
00
... a asi by som skusil trosku nestandardne prevody (40 + 27 vpredu / 12 - 34 vzadu).


Jezus: ...nepokecame radsej o tej "hudobnej"? mam za sebou 10 rokov husli.... :mrgreen: ...nemohol som si odpustit :wink:
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 11:32:52
00
to jezus: cestu na sliezsky dom poznam len ako turista, ostatne vobec, aj si tam pouzil prevod 1:1?
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 11:35:45
00
Jezus: ...nepokecame radsej o tej "hudobnej"? mam za sebou 10 rokov husli.... :mrgreen: ...nemohol som si odpustit :wink:

Neviem k comu presne smerujes, bud konkretnejsi. Stale plati, ze sa rad ucim. :) Tato tema mi tiez zopar veci dala. Netvrdim ze sa vyznam v dvojplackach, ale ak ide o tie pocty zubov vpredu, tak zopar vyrobcov robi pily podla definovanych poziadaviek (roztec, pocet zubov) a to urcite vies.

To dotm: Asfaltom, nie turistickym chodnikom. :)
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 11:48:20
00
Jezus: ...ze si to Ty :wink: daj link na vyrobcu ktory vyraba 27-zubovy prevodnik s vrtanim na 5-ramnenny Compact alebo 4-ramenny system (limitny pocet zubov pre jednotlive rozstupove kruznice skrutiek je 29 resp. 30 zubov, myslim). teoreticky (aj prakticky) by sa to dalo namontovat namiesto maleho a stredneho prevodnika ale furt ostava otazka naco si takto komplikovat zivot? okrem toho by Ta pravdepodobne kazdy "estet" tu na fore poslal do teplych krajin. :) pri kombinacii 44-29 a 11-34 mas plynule odstupnovane prevody tak, ze na 29-zubovy prevodnik radis hornych 6 pastorkov a na 44-zubovy spodnych 6 (nekrizujes prilis retaz a mas dostatocny rozsah).
...ale inak "peace" a "cest praci" :wink:
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 12:18:18
00
teoreticky (aj prakticky) by sa to dalo namontovat namiesto maleho a stredneho prevodnika ale furt ostava otazka naco si takto komplikovat zivot?

Ved tak som to aj myslel. :) A zivot si tu komplikujeme celou touto temou, tak preco by som si nemohol spravit lahsie prevody podla svojich predstav ked vsetci tocia tych pre mna skoro nepouzitelnych 44z? Btw. pouzil by som samozrejme trojplackove kluky (obsadena mala a stredna pozicia) a namiesto najväcsieho prevodnika na rozteci 104mm by som tam buchol krasny tenky hlinikovy "tanier" (bud lesteny, abo eloxovany do pozadovaneho odtiena abo cierny s laserom gravirovanym logom/menom klubu/cimkolvek). Ved ked uz tunit, tak poriadne. :)

P.S. Gebhardt Ti vyrobi cokolvek, aj ten tanier...
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 12:44:52
00
ano a ten tanier možeš od gebharta po 1000 km vyhodiť :-) jednine že by ich kvalita oproti minulajšku išla hore
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 15:54:07
00
rasto: tuto sezonu som zobral 2 prevodniky od Gebhardta (44+29z) a zatial sa zda ze kvalitou isli hore lebo vyzeraju este celkom k svetu... (maju za sebou odhadom tak 2500km). spravy o dlhodobej zivotnosti asi az buduci rok lebo tuto sezonu som bol mesiac "out" kvoli padu na garde... :cry:
ale po tychto aj tak asi skoncim o5 na teflonovanych Middleburn-och :wink:
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 16:03:15
00
ak išli kvalitou hore tak som nič nepovedal ja som ich sice nikdy nejazdil ale kamaráti čo ich mali nenašli pre ne pekné slovo. Tie Middleburny teflónové mám a su neskutočne odolné.Kamarát na ich nabehal tušim okol 15-tisc km a ešte sále su funkčné.Tuším ich mal alebo ešte má Peterg a tiež bol spokojný s ich kvalitkou.Sú drahšie ale hodne vydržia
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 16:09:38
00
- jeden teflonovany 44z som jazdil s 29z ocelovym Ritchey prevodnikom asi 7 sezon a doteraz funguju uplne v poho (s tym ocelovym to ani nehlo, ten Middleburn uz ma daco za sebou ale znicene su viacmenej iba nabehove hrany od radenia), maju za sebou odhadom tak 40-50tis. km, (jazdil som vyssie frekvencie takze mi zvykol "spotrebak" odchadzat pomalsie)
- Gebhardty som zobral vyskusat a aj preto lebo som chcel doladit prevodniky ku klukam, zatial to vyzera ze za tu cenu ok...
Zobraziť komentár 04.11.2008 - 16:14:13
00
keyboard_arrow_up