tak potom je všetko v poriadku nech služia
04.11.2008 - 16:15:25
00
JoKo to čo píšeš ja alfa a omega výdrže reťaze,kazety a prevodníkov kto to nerobí tak pre toho je táto debata absolútne zytočná aver ža takých sa najde požehnane na tomto fóre že mačiatko :mrgreen:
04.11.2008 - 16:22:56
00
ciamica ešte k tomu čo si napísal o vyťahaní celej raťaz z mojej strany úplný suhlas s tebou snaď nechce niekto tvrdiť že takéto natiahnutie tej zlatej po cca 300 km majú na svedomí iba spojovacie čapy retiazky
podotýkam že na začiatku su obe raťaze položené na rovnako to znamená prvé články su identicky pri sebe toto je zhruba koniec nikede pri 95 článku

Prílohy:

IMG_0044.jpg
IMG_0044.jpg 79.82 KiB thumb_up0thumb_down

04.11.2008 - 17:01:30
00
- no teoreticky to vyzera cca. takto:
- retaz je z ocele "lepsejsej kvality" s medzou elasticity Re=600[MPa] (je to napatie v materiali pri ktorom nastava nevratna zmena = predlzenie) ->
- predpokladajme ze jazdec je schopny zatlacit na kluku napr. 90kilami (t.j. F=900[N])
- prierez clanku v najuzsom mieste je cca S=2*5=10[mm2]
- predpokladajme polomer zaberu 40mm (je to ak je retaz prevesena cez maly prevodnicek)
- dlzka kluky je 175mm

osova sila v retazi: F=900*175/40=3930[N]
napatie v najuzsom priereze clanku retaze R=F/S R=3930/10=393[N/mm2]=393[MPa]

-> k medzi elasticity by sa zatazenie muselo zvysit este o 50% ->

-> pri normalnom jazdeni a prakticky by sa bikerovi mohlo "podarit" predlzit clanok retaze asi iba v pripade ze je mimoriadne fyzicky disponovany a na pedal doslova naskoci (nastane silova a napatova spicka)

-> aj ked sa to zda cudne tak to predlzenie bude v prevaznej vacsine pripadov sposobene opotrebovanim puzdier (to opotrebenie sa totiz scitava na cca 110 clankoch t.j. pri predlzeni celej retaze o napr. 10mm pripada na opotrebenie jedneho puzdra iba cca 0.1mm)

-> ak je retaz z "blata" tak sa samozrejme situacia meni

:wink:
04.11.2008 - 17:33:59
01
áno táto bola z blata a u tejto došlo aj k predĺženiu článkov nie iba čapov
04.11.2008 - 17:36:13
00
maly by začať vyrábať reťaze s ložiskami :) to by bola životnosť... a tá cena ...
04.11.2008 - 17:40:16
00
maly by začať vyrábať reťaze s ložiskami :) to by bola životnosť... a tá cena ...

v kazdom clanku retaze je take male lozisko (klzne). ak si mal na mysli valive loziska tak tie su pre tento druh zatazenia (male rychlosti vzajomneho pohybu a maly uhol pootocenia) menej vhodne lebo v nich vznikaju vysoke kontaktne tlaky na loziskovych drahach...
:wink:
04.11.2008 - 17:43:14
00
maly by začať vyrábať reťaze s ložiskami :) to by bola životnosť... a tá cena ...

a tá váha :lol:
04.11.2008 - 19:44:56
00
- predpokladajme ze jazdec je schopny zatlacit na kluku napr. 90kilami (t.j. F=900[N])


A ako by to bolo v prípade, ak jazdec jednou nohou tlačí napr. 90kilami a druhou nohou zároveň ťahá? :wink:

možno potom by sme sa už na tú medzu elasticity dostali 8)
04.11.2008 - 22:46:47
00
A ako by to bolo v prípade, ak jazdec jednou nohou tlačí napr. 90kilami a druhou nohou zároveň ťahá? :wink:

možno potom by sme sa už na tú medzu elasticity dostali 8)


- skus sa zavesit dolu hlavou za 1 nohu, navesat na seba zavazia (v pripade ak nemas 90kg) a potom ju pokrcit...
- skus zobrat do ruky zavazia (v pripade ze nemas 90kg) a pokus sa urobit drep na jednej nohe...
- ak si to zvladol tak klobuk dolu a teraz si skus predstavit ze by si to mal urobit sucasne a najlepsie nieko opakovani... treba este dalsi komentar? :wink:
- myslim ze tych 900N som odhadol este veeeeeeeelmi optimisticky
04.11.2008 - 23:10:36
00
Treba, ja napríklad na kľuky nevytváram tlak len gravitačnou silou, ale aj silou svalov. Podrep na jednej nohe nie je problém, veď si to skús.


P.s.: stále čakám na tie rovnice
04.11.2008 - 23:19:05
00
Giro:
- neviem ake rovnice este cakas (ak hladas ten uhol pootocenia clankov voci sebe tak je zakomponovany v tych rovniciach co som sem uz dal a bohuzial momentalne nemam tolko casu aby som Ti detailne vysvetloval kde a preco)

- k tomu zatazeniu:
1. dlhodoby vykon spickoveho svetoveho cyklistu v casovke je priblizne 400Watt,
kratkodoba vykonova spicka trenovaneho sprintera je okolo 1500Watt (sprinterska spicka <10s)
2. P[vykon]=W[praca]/t[cas]=F[sila]*s[draha]/t[cas]=F[sila]*v[rychlost]=F[sila]*u[uhlova rychlost]*r[polomer] ->
F=P/(u*r)
3. polomer na ktorom cyklista posobi silou je 175mm=0.175m (nerozlisujem ci taha alebo tlaci lebo kluky su rovnako dlhe)
4. u=2*PI*n -> F=P/(n*2*PI*r), kde n su cele otacky za sekundu
5. predpokladajme frekvenciu 80otacok za min teda n=1.33[ot/s]

sila ktorou cyklista posobi na kluky: F = P/(1.33*2*PI*0.175) = P/1.463

- sila pri dlhodobom vykone: F=400/1.463=273[N]
- sila pri kratkodobej spicke: F=1500/1.463=1025[N]

-> predpokldam ze vela Zabelov po slovensku nebeha :wink:

...je uz dost neskoro tak ak by niekto nasiel chybu dajte mi vediet, mohlo sa stat...
04.11.2008 - 23:54:39
01
No vidíš, a sme tam kde sme chceli byť. Len pri časovke sa obvykle sedí a pri špurte stojí, že. A logika veci dá, že ak nie je bike perpetuum mobile, tak okrem prekonávania vlastnej tiaže treba aj inú silu. 1500 w možno nie, ale 1000 - 1200 nie je problém (mimochodom borci Zabelovho formátu dávajú max cez 1800).

K rovniciam ti ešte raz píšem že sám si zaviedol poznatok účinnosti záberu len 2-3 zubov. Pre mňa to znamená že dráha sa nemení.
05.11.2008 - 00:07:04
00
Giro: ...neviem ci si tam kde si chcel byt a co to pre Teba znamena ale mylis sa aj v prvom aj v druhom bode... pokusil som sa to vysvetlit/zdovodnit/podlozit. vyvracat Ti to uz nejdem lebo na to uz vazne nemam ani cas ani chut. kto chce pochopi, kto nie bude to tu tahat do nekonecna... dobru noc
05.11.2008 - 00:12:01
00
Tak toto nepotrebuje komentár. Argumenty ako Fico, hlavne že tomu ľud uverí. Každý súdny človek sám posúdi či sa tvoje argumenty týkajú problému alebo nie. Do života ti prajem veľa úspechov, aby každý žral tvoje argumenty bez pripomienok.
05.11.2008 - 00:18:03
00
keyboard_arrow_up