IngVisitor To sa nemôžeš pýtať vážne
Vplyv
duše na valivý odpor je dosť podstatný keďže po natlakovaní je to prakticky súčasť plášťa. Prečo sú galusky s všitou latexovou dušou o dosť rýchlejšie ako tie s butylovou?
Podľa tvojej teórie by mohol byť
plášť kľudne aj plný gumy (alebo betónu) a na valivý odpor by to nemalo vplyv, keď na to má vplyv len povrch čo sa dotýka vozovky
Zo skoly si este matne pamatam, ze valivy odpor je pasivny odpor, ktory vznika v dosledku deformacie v mieste kontaktu dvoch vzajomne sa odvalujucich telies. Narychlo som si este o tom precital par viet na Wikipedii...cim som si v zasade potvrdil to, co som si pamatal.
To, ze po natlakovani,
dusa svojimi vlastnostami vplyva na odvalovanie zostavy plast+dusa, ma svoju logiku, ale vychadzal som z toho, ze v porovnani s tuhostou (akehokolvek) plasta, su vlastnosti
duse zanedbatelne.
Pozrel som si zopar videi na YT, kde sa venuju porovnaniu dusi (butyl/latex/TPU) a zhodou okolnosti som natrafil na viacero, kde sa odvolavaju prave na testy Aerocoach. Pominme fakt, ze sa nejedna o striktne laboratorny test, nakolko data boli ziskane z jazd bez odfiltrovania ludskeho faktora. Kazdopadne, vysledky same o sebe nie su nijako "sokantne". V pripade najlepsi latex VS najhorsi butyl, je rozdiel 7,6 W. V pripade najhorsi latex VS najlepsi butyl je to iba 4,2 W. A to sa bavime o rozdiele na par
kolies pri rychlosti 45 km/h.
V tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=rSBjSwDBdLo chlapci hovoria, ze rozdiel 7w zhruba odpoveda casovej uspore 12 sekund na 16 km. Inymi slovami, dve minuty na 160 km. Analogicky, v pripade 4,2 W je to iba zhruba minuta a desat sekund...na 160 km.
V tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=u3jvZXqwUB0 zas tester doslova hovori: "When it comes to speed and rolling resistance, there is even trickier to find any differences...(medzi butylovou a latexovou dusou). Rovnako sa vyjadruju mnohi zakaznici v hodnoteniach latexovych dusi, ktore som si narychlo vygooglil. Rozhodne to nie je tak, ze oslavne komentare valcuju ostatne.
Nech si z toho kazdy vezme co chce. Ak niekto trenuje na hranici svojich moznosti a nahana sa za sekundami, a kazdym wattom navyse, ok. Ale som velmi skepticky ohladne toho, aky citelny je to rozdiel u bezneho hobika (co to je, vsak?). Najobjektivnejsi by bol test naslepo.
A na zaver...ano...iba mudrujem...bez okolkov priznavam, ze osobne mam skusenost iba s klasickymi butylovymi dusami.
A uplne posledny komentar, minule sa tu niekto dusoval ake ma paradne gravelove plaste, ze hoc siroke a podfuknute s hrubym dezenom su rovnako rychle ako hladke nebombovane cestne 28 mm. Super, ze sme tu ludia taki aj onaki...vsakovaki.