Test: Horizon Carbon a Sticky – ľahký kokpit od BBB

Dalo by sa povedať, že práve kokpit je vec, ktorá obrovskou mierou ovplyvňuje celkový pocit z jazdy. Tým, čo rozhoduje sú najmä riaditká a gripy a dnes sa bližšie pozrieme na dvojicu od BBB.

Táto značka neustále rozširuje svoje portfólio doplnkov a v súčasnosti nájdete v ponuke skutočne širokú škálu výbavy a komponentov, ktoré znesú aj náročnejšie používanie. Medzi také patria aj karbónové riaditká Horizon.

Nie je to len o hmotnosti

Veľa ľudí sa v prípade riaditok pozerá ako prvé na hmotnosť. Osobne ma tento údaj tiež veľmi zaujíma, no nedávna skúsenosť mi ho trochu upravila. Na biku Orbea boli od výroby osadené 700 mm široké riaditká, ktoré mi vzhľadom na zvyk a moje „proporcie“ prišli krátke...hlavne ak som presedlal z Blizza, kde sú osadené 760 mm. Vymenil som ich teda za iný karbónový model v šírke 780 mm. Skúšal som si na ne zvyknúť a dlhú časť sezóny vrátane množstva maratónov som s nimi jazdil...ale nebolo to ono. Skúsil som ich skrátiť, ale stále ma pri dlhších jazdách bolievali zápästia, najmä na dlhom Salzkammergut Trophy to bolo skutočne nepríjemné. Pritom zahnutie bolo uvádzané na hodnote 9 stupňov. Hovorím, si že vyskúšam niečo iné a uvidím...


BBB Horizon Carbon

Prišla možnosť otestovať rovné BBB a ani chvíľu som neváhal a sám som bol zvedavý. Majú šírku 720 mm, ktorá mi po rôznych pokusoch prišla na XC/maratón a 29 palcový bike ako ideálna (pre mňa). Človek sa až čuduje, čo vedia také 2 cm spraviť s celkovým pocitom pri jazde a to myslím oboma smermi Zrejme sa pýtate na hmotnosť - takže putovali na váhu ktorá ukázala 184 g, pričom výrobca udáva 199 g.


Tento údaj mi rovnako vzhľadom na moju hmotnosť a štýl jazdy príde ako zlatý stred a extrémne „gramárenie“ na tomto poste rozhodne nemusím – zrejme ste už videli, čo sa stane ak materiál zlyhá. Za tie roky už viem, že niekedy je lepšie nehnať to zbytočne do extrémov a dôležité je nájsť si vhodnú zlatú strednú cestu vzhľadom na jazdecký štýl. Výrobca pritom uvádza, že cieľom bolo hlavne zachovanie vysokej odolnosti, čo poteší. Ak by sa hnal len za nízkou váhou, mohol kľudne z UD karbónu ubrať, pretože na trhu nájdete aj ľahšie modely, aj keď sa jedná len o pár gramov.


Rovnako je na osobnom posúdení dizajn, ktorý sa mi u BBB zapáčil. Predtým som mal čisto lesklé prevedenie, ale matná s pár lesklým plochami má podľa mňa väčší „šmrnc“ a decentné logo všetko podtrhuje – určite nepokazia „dojem“ zo žiadneho biku. Navyše na slnku pekne vidieť kladenie karbónových vlákien.


Konečne sedia

Hneď ako prvé (ešte pred vážením) som porovnal zahnutie, ktoré výrobca udáva na hodnote 9 stupňov. Po prirovnaní k súčasným Force bolo ale viditeľne väčšie, čo by mohlo byť konečne to pravé. Neváham a riaditká hneď nasadzujem, dolaďujem „bar roll“ podľa svojich potrieb a vyrážam na krúženie okolo panelákov – to bude ono. Celková ergonómia je konečne taká, ako si predstavujem. Všetko sa potvrdilo hneď pri ďalšej jazde v teréne a úplne najlepšou skúškou bol nedávny 6,5 hodinový maratón Horal. Konečne žiadna bolesť v zápästiach a celkovo oveľa istejšie riadenie a kontrola daná ich tvarovaním.


O tom, ako tlmia vibrácie a pod. veci rozhodne písať nebudem, pretože pri MTB, kde máte pruženie a tlak v plášťoch okolo 1,5 BAR to nemá žiadny zmysel Riaditká sa ale rozhodne nekrútia (napr. pri silovej jazde zo sedla) a môžem sa na ne 100 % spoľahnúť. Veci, ktoré popisujem sú samozrejme subjektívne, ale hlavná myšlienka je, že ak hľadáte kvalitné a dobre tvarované „rajdy“, zaraďte BBB Horizont do širšieho výberu. Hliníkový variant je ponúkaný dokonca v šírke 760 mm a samozrejme aj dostupnejší. Cena karbónu sa pohybuje okolo 119 €.

Gripy BBB Sticky - prečo silikón?

Dalo by sa povedať, že už dlhé roky som na poste gripov veľkým zástancom silikónu a na tom sa nebude tak rýchlo niečo meniť. Tento materiál som si obľúbil najmä z troch dôvodov – grip, komfort a to všetko pri minimálnej hmotnosti. Doteraz som v podstate používal výhradne tie od ESI, ale BBB ponúka alternatívu s názvom Sticky, takže ma zaujímalo celkové porovnanie v rámci jedného „druhu“.


To isté?

Už prvé ohmatanie ale dávalo tušiť rozdiely, no uvidíme. Ak boli riaditká hmotnostne nižšia ako katalógová váha, tu tomu bolo naopak. Uvádzaná hmotnosť 49g bola v reále 74g vrátane koncoviek (dĺžka 130 mm) takže ortodoxný gramár by zrejme vyronil slzu Ak ste už podobné gripy mali, viete, že pri nasadzovaní treba mať nejaký „grif“. Ja používam WD40, ale možností je viacero.


Tým hlavným rozdielom je povrch, ktorý je v prípade BBB o niečo hladší a trochu pevnejší. Pritom si ale stále zachovávajú akýsi lepkavý „feeling“, pre ktorý dostali aj svoje pomenovanie. Ten je o trochu väčší ako u ESI, naopak tie sú zase na pocit jemnejšie – rozdiel vnímate najmä ak nemáte rukavice. Lepkavý „feeling“ sa nestratil ani po viacerých výjazdoch, vrátane spomínaného Horala v extrémnych podmienkach. Ten preveril aj ich viac než dostatočný grip v mokrých podmienkach.


Celkovo v rukách zase pôsobia o niečo subtílnejším dojmom. Komfort je veľmi podobný, celkovo o malý kúsok nižší a tiež súvisí s tým, čo som písal vo vete predtým, keďže viac materiálu znamená aj lepšie pohlcovanie vibrácií. Práve tu majú silikónové gripy ako také maximálny počet bodov. Čo ale možno viacerí ocenia je odolnosť povrchu – ako som spomínal, sú o niečo pevnejšie a hladšie takže sú menej náchylné na rozdrapenie a poškodenie, čo oceníte ak ich chcete použiť aj niekde vo väčšej divočine. Jednoducho ich prevedenie je „hutnejšie“


Aby som to zhrnul, aj taká jednoduchá vec ako gripy z totožného materiálu vedia byť svojím spôsobom odlišné. Tie od BBB sú rozhodne zaujímavá alternatíva a budú sedieť jazdcom, ktorý hľadajú trochu odolnejšiu verziu a preferujú užší celkový úchop. Zaujímavou verziou je aj totožné prevedenie na objímke (Sticky Fix), kde je uľahčená celková manipulácia – samozrejme na úkor hmotnosti. Tie som ale neskúšal, takže nebudem zbytočne zavádzať. Na výber je celkovo zo 4 farieb, pričom cena sa pohybuje okolo 15.95 €

Dovozcom komponentov a doplnkov BBB na Slovensko je SK Profi Bike.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Test: VAUDE Virt Softshell II – multifokál medzi nohavicami?

Sú softshellové nohavice Virt II skutočne natoľko univerzálne ako vyzerajú? Aký typ cyklistu ich ocení najviac?
Test: TATZE MC-AIR – poctivý kus železa na trail

Test: TATZE MC-AIR – poctivý kus železa na trail

Keď niekto povie poriadne flat pedále, už viem, čo si pod týmto pojmom predstaviť. TATZE MC-AIR nie sú tie najmenšie ani najľahšie, svoju dominanciu majú inde.
keyboard_arrow_up