Tip na výlet: Bike Resort Valašsko - ideálne miesto na cyklodovolenku

Ak hľadáte miesto pre dovolenku strávenú na bicykli, nemusíte chodiť vôbec ďaleko. U našich západných susedov na Morave, presnejšie na Valašsku je miesto, ktoré spĺňa všetky kritéria pre ideálnu cyklodovolenku.

Bike Resort Valašsko sa nachádza na Morave, presnejšie medzi Vsetínom a Veľkými Karlovicami na úpätí Javorníkov a Vsetínskych Beskýd. Nájdete tu ideálne podmienky pre skvelé pojazdenie.

Môžete sa povoziť po krásnych prírodných trailoch a hrebeňovkách s nádhernými výhľadmi. Kto má radšej jazdu z kopca, tak si určite príde na svoje v miestnych bikeparkoch. Okrem jazdenia si môžete dopriať aj oddych vo wellnesse a doplniť energiu dobrou valašskou kuchyňou. Zo Žiliny to sem máme len na skok, preto tu s partiou zvykneme chodievať aj niekoľkokrát za rok, či už na nejaký celodenný výjazd, alebo rovno na celý víkend.

Z klasického nebikeparkového jazdenia sú povinnou jazdou v tejto lokalite hrebeňovky oboch pohorí, ktoré lemujú celý bike resort. Prvou je hrebeňovka Javorníkov. Už dlhé roky jazdievame v lete takmer celý hrebeň od Čadce až po horský hotel Portáš. Najkrajšia časť výjazdu je ale práve hraničný hrebeň medzi Slovenskom a Českom v úseku Kasárne - Portáš. Pekné výhľady sa striedajú s krátkymi stojkami a hravými zjazdami a celý kolorit je doplnený obrovskými plochami s čučoriedkami.

Zhruba v polovici na Stratenci je vybudovaný veľký pamätník druhej svetovej vojny, ktorý tvoria veľké betónové kríže a pomerne nedávno tu pribudla aj rozhľadňa, z ktorej sa otvárajú pekné výhľady na Slovensko na jednej strane a na Valašsko na strane druhej. Povinnou zastávkou na trase býva pre nás horský hotel Portáš a voľbou číslo jedna, čo sa týka stravy, sú typické “borůvkáče”, čiže parené buchty s čučoriedkovou náplňou poliate tvarohovým krémom. Len o nich píšem a už sa mi zbiehajú sliny .

Oproti Javorníkom sa mi zdá hrebeňovka Vsetínskych Beskýd o niečo svižnejšia. Je tu viacero rýchlych rovných úsekov a stúpania sú tu o niečo kratšie. Z Veľkých Karlovíc treba po asfalte vystúpať až do Makovského priesmyku k partizánovi. Odtiaľ treba ešte vystúpať k chate Třeštík, kde začína samotná hrebeňovka. Ak si chcete ušetriť jedno stúpanie, tak odporúčam traverz Vysokej z ľavej strany po zvážnici. Odtiaľ môžete doslova letieť po hrebeni. Metre a kilometre vám budú ubiehať jedna radosť. Prvá možnosť na beerstop bude na Valašskom okénku.

Je to vlastne chalupa na samote v lese, kde čapujú pivo, kofolu a majú tu aj skvelé frgály, ktoré si určite dajte. Po ďalších pár kilometroch sa dostanete až na Soláň. V tomto malom lyžiarskom stredisku je taktiež možnosť občerstvenia. Zvykneme sa zastaviť na Čartáku, ale hlavne cez víkendy tu býva nátresk. Z hrebeňa môžete využiť viacero exitov naspäť do doliny, alebo ak máte chuť a dosť síl, môžete pokračovať až na ďalšiu chatu na Vsackom cábe.

Obe hrebeňovky môžete rôzne kombinovať a dopĺňať o viaceré bočné hrebene a údolia. Ideálne je mať domáceho sprievodcu, ako máme zväčša my v podobe kamaráta Vojtu, ktorý tu býva a Valašsko pozná “jak své boty”. Kto má rád trošku náročnejšie jazdenie, tak by rozhodne nemal vynechať Maríkovský trail, známy ako ako Maríkovské traildorádo alebo Tonyho džungľa, ktorý sa nachádza na slovenskej strane Javorníkov.

Zaujímavé technicky náročnejšie terény nájdete aj v Beskydoch, ktoré sú v dojazdovej vzdialenosti z Karlovíc, teda v prípade, že vám nerobí problém za deň odjazdiť cca. 80 km. Určite by som odporučil navštíviť vrch Radhošť, z ktorého sú fakt krásne výhľady.

Na Valašsku si prídu na svoje aj milovníci jazdenia v bikeparkoch. S pomocou vleku alebo lanovky môžete pojazdiť na Kýčerke a Bílej. Len na silu svojich nôh sa pri zdolávaní výškových metrov môžete spoľahnúť v Bike aréne Vsetín a na Zděchovských trailoch. V Bikeparku Kyčerka nájde trojicu trailov - University, Playfull a Scramble, ktoré dopĺňa krásny flow trail Baďurka.

Baďurku sme úplne v pohode dali aj s malými deckami vo veku zhruba 8 rokov, čiže je to veľmi príjemný “rodinný” trail, kde môžu deti získavať jazdecké skúsenosti. Povrch je hladký a nachádza sa tu kopec vlniek a klopeniek. Ostatné traily tiež bez problémov zvládnete aj na trailovom biku, čiže “zjazďák” tu rozhodne nie je podmienkou. Viac sa o Bikeparku Kýčerka dozviete na tomto odkaze.

Len pár minút jazdy autom z Bike resortu Valašsko sa nachádza Ski areál Bílá v Beskydoch. Nachádzajú sa tu zatiaľ dva traily. Zelený s dĺžkou 3 km je nenáročný. Nájdete tu kopec vlniek a klopeniek. Pekných pár metrov sa ide aj po drevených lávkach. Modrý trail je o niečo kratší a tým pádom aj viac “z kopca”.

Samozrejmosťou už sú aj nejaké tie skoky a technickejšie úseky. Na začiatok trailov sa môžete vyviezť veľmi pohodlne štvorsedačkou. Okrem časových lístkov je možné zakúpiť aj lístky bodové. Využívame ich, keď ideme na výjazd a prechádzame cez Bílu. Dáme si celá partia 2-3 jazdy a pokračujeme pekne ďalej. Bližšie info na tomto odkaze.

To najlepšie, čo Valašsko ponúka, čo sa týka trailového jazdenia sa nachádza len kúsok od Vsetína v dedinke Semetín. Nedávno vybudovaná Bike aréna Vsetín ponúka zhruba 20 km trailov, ktorých spoločným znakom je flow. Povrch trailov je prevažne hladký a rýchly a práve rýchlosť určuje náročnosť jednotlivých trailov. Tento rok bola Bike aréna Vsetín súčasťou trasy maratónu Drásal a bolo to to najlepšie, čo na trase bolo. Bližšie info na tomto odkaze.

A na záver je tu posledný trail, ktorý sa mi zatiaľ ešte nepodarilo na Valašsku navštíviť. Ide o trail Tanečnice, ktorý sa nachádza pri dedinke Zděchov. Ide o nádherný flow trail s dĺžkou viac ako 3 km. Charakterom sa veľmi podobá na známy Superflow na Rychlebách. Pri najbližšej návšteva Bike Resortu Valašsko si ho určite nenechám ujsť. Bližšie info na tomto odkaze.

Okrem bikeparkov a skvelého MTB pojazdenia je na Valašsku ešte jedna dominanta. Je ňou cyklostezka Bečva, ktorá kopíruje tok Vsetínskej Bečvy. Asfaltová cestička začína vo Vsetíne a končí až vo Veľkých Karloviciach, čo predstavuje pekných 30 km, ktoré sú zjazdné aj na kolieskových korčuliach. Cyklostezka Bečva je ideálnou voľbou pre jazdenie s cyklovozíkom alebo s detskou sedačkou.

Dovolenka na Valašsku ale nemusí byť len o bicyklovaní. V Novom Hrozenkove sa nachádza prírodné kúpalisko “Na stanoch”. Umelé jazero, ktorému nikto z miestnych nepovie inak ako Balaton alebo Kačák vzniklo po ťažbe štrkopiesku. Nachádzajú sa tu trávnaté a pieskové pláže, bufety, detské ihriská a sociálne zariadenie. V horúce slnečné dni tu býva skutočne plno. Viac informácií, ako aj tipy na pamiatky, či ubytovanie nájdete na interaktívnej mape.

Bike Resort Valašsko je výborná lokalita, kde si to svoje nájde skutočné každý biker alebo bikerská rodina. S rodinou a kamarátmi tu chodíme naozaj často a musím povedať, že nám má stále čo ponúknuť.