Zdroj: Prievidzským Lesoparkom cez Kanie pysky a späť

Tip na výlet: Prievidzským lesoparkom cez Kanie pysky a späť

Radovan75 14.09.2018 48 fotografií   Horsky Bike Vyjazd Horska Cyklistika Tip Na Vylet Slovensko Cestny Bike Vylet Cestna Cyklistika

Tento cyklookruh mám rád, pretože sa dá zvládnuť, ako sa hovorí, ešte pred raňajkami, prípadne je vhodný aj pre rodiny s deťmi. Niekedy skrátka nemám čas na dlhé výjazdy, ale potrebujem si vyvetrať hlavu a rozhýbať telo.

Prvá časť trasy začína lesnou cestičkou v Prievidzskom lesoparku, ktorá sa napojí na asfaltovú cestu, tá ma dovedie až za humná neďalekej dediny Nedožery a po krátkom presune po hlavnej ceste, sa dostanem do dedinky Lazany, kde sa napojím na cieľovú rovinku vedľa družstva a z opačnej strany sa vrátim do Prievidze.

Začínam zo sídliska Necpaly, kde sa nohy zahrejú prvým stúpaním smerom na sídlisko Sever. Do lesoparku vchádzam prvou lesnou cestičkou tesne pod vrcholom kopca a v tejto chvíli treba zvoliť najľahší prevod, pretože stúpanie je tu chvíľu poriadne prudké.

Keďže som spomínal, že trasa je vhodná aj pre deti, tak tento prvý lesný úsek by bolo potrebné trochu zmeniť a vojsť do lesoparku hlavných vchodom, kde si môžete pozrieť informačné tabule. V tomto prípade treba lesopark obísť po hlavnej ceste, kde kopec nie je až taký prudký.

Po vyšliapaní úvodného kopca, kde tep poriadne vyskočí, sa dostávam na prvú križovatku, kde odbočím vľavo, aby som sa na krátkej rovinke vydýchal. Na pravej strane vidím spomínaný oficiálny vchod do lesoparku.

Cestou bude pár odbočiek, ale treba sa držať stále vpravo, viac-menej po žltej turistickej značke. Čoskoro prichádzam k oblasti známej názvom Kolkáreň, s občerstvením a detskými ihriskami, ktorá je obľúbeným miestom oddychu obyvateľov mesta. Aj z tohto dôvodu treba ísť aspoň po toto miesto pozorne, lebo cestou určite stretnete niekoľko psíčkarov, detí a mamičiek s kočíkmi.

Kto má chuť a čas, môže sa tam chvíľu zdržať a občerstviť sa, alebo si pozrieť stálu výstavu drevených sôch, ktoré každým rokom pribúdajú vďaka rezbárskym workshopom. Keďže však trasa nie je náročná a ani dlhá, v mojom prípade nemá zmysel sa zdržovať a smerovník ma informuje, že najbližšia odbočka bude v oblasti s „romantickým“ názvom - Kanie pysky.

Ak si tento okruh vyberiete v zime, pribaľte si do vaku aj krmivo pre vtáčiky, cestou totiž nájdete hneď vedľa cesty niekoľko vtáčích búdok, takže im môžete nasypať nejakú tú slnečnicu. Ako vravievala moja stará mama, oni nám za to budú na jar spievať.

Väčšia časť cesty sa síce ide po asfaltke, ale odporúčam horský bike, pretože na trekingovom sa tam dosť vytrápite. Asfalt je miestami rozbitý a je otravné byť neustále sústredený a obchádzať jamy.

Cestou vidieť množstvo odbočiek do lesa a nejedna zvážnica ponúka zaujímavé trasy pre milovníkov adrenalínu, treba však v pracovnej dobe dávať pozor na lesné stroje, pretože všade naokolo sú znaky ťažby dreva.

Dostávam sa na vrchol kopca a od tejto chvíle ma čaká už len dlhý zjazd, počas ktorého naďalej treba dávať pozor na cestu a obchádzať výmole, ktorých je tu veľa. Prechádzam cez miesto nazvané Pod škôlkou a keďže som v lese tak tuším, že tam je v okolí lesná škôlka.

Prichádzam na križovatku Kanie pysky, kde je možnosť sa napojiť na cyklotrasy do Handlovej, na Rematu, alebo smerom na Kostolnú Ves. Dávam sa týmto smerom, ale len do najbližšej dediny Nedožery.

Po pár metroch sa dá oddýchnuť pri vodnej nádrži s názvom Brezianska priehrada, ktorá je obľúbeným miestom pre rybárov, ale aj pre výletníkov, keďže je tam niekoľko ohnísk a lavičiek. Neďaleko sú aj úle s včelami a kedysi funkčná reštaurácia, kde vám pripravili čerstvo ulovené ryby.

Blízkosť dediny prezrádzajú aj typické dedinské výjavy ako pasúce sa kone, či všadeprítomné sliepky, kačice a husi.

Prichádzam ku kostolu svätej Heleny, kde sa treba držať hlavnej cesty idúcej vedľa potoka. Ak budete mať šťastie a miestni hasiči budú mať práve veľké upratovanie, uvidíte krásnu historickú Tatru, ktoré je, zdá sa, ešte stále používaná.

Prichádzam ku hlavnej ceste, kde odbočím doprava. Ak ste s deťmi, odporúčam radšej zvoliť chodník, ktorý je v tejto časti dosť široký. Po pár metroch za autobusovou zástavkou prechádzam cez cestu smerom na Lazany.

Po miernom stúpaní, asi tak v strede dediny pri kostole s ochladzujúcim názvom Panny Márie Snežnej, odbočím doľava, späť smerom na Prievidzu. Smerovníky ponúkajú ďalšie cyklotrasy na Lehotu pod Vtáčnikom, alebo opačným smerom na Malinovú a Nitrianske Pravno. Čo je tiež zaujímavá trasa a určite o nej napíšem nabudúce.

V záverečnej rovinke pomedzi polia, v diaľke vidím obľúbený a často navštevovaný Bojnický zámok a po tom, čo prejdem mostom ponad rieku Nitru, už v diaľke vidím sídlisko Zapotôčky a prichádzam do cieľa na sídlisku Necpaly, odkiaľ som zhruba pred hodinkou vyrazil.

Väčšia časť trasy vedie lesom a aj keď bol horúci letný deň, stromy poskytovali tieň, takže cestu som si celkom vychutnal. Dĺžka trasy je necelých 18 km, prevýšenie 224 metrov a pohodovým tempom ju zvládnete zhruba za hodinku. A keď si ju dáte skoro ráno, pokojne aj v pracovný deň, dobrá nálada a energia, ktorú v lese načerpáte, vám vydrží dosť dlho.

[Foto na úvode: Prievidzským Lesoparkom cez Kanie pysky a späť]

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Horské bicykle):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)