Haring so skalpom Čecha Kulhavého, v Drozdove víťazne aj Keseg Števková

Na druhej slovenskej C1 v MTB XCO, ktorá sa konala tútu sobotu v Drozdove, si po ďalšie víťazstvo na jednotkových pretekoch v kariére prišli Martin Haring (Dukla Banská Bystrica) a Janka Keseg Števková (Outsiterz).

Haring so suverénnym náskokom vyše tri a pol minúty nechal za sebou Maďara Zsombora Palumbyho i majstra sveta, olympijského víťaza z Londýna a strieborného medailistu z Ria, Čecha Jaroslava Kulhavého. Števková zvíťazila nad Rakúšankou Nadjou Heiglovou a Srbkou Jovanou Crnogoracovou. Obaja slovenskí eliťáci si tak pripísali po 60 bodov UCI. Slováci so odniesli víťazstvá i v juniorských kategóriách, kde dominovali Jakub Jenšuč a Radka Paulechová.

Na náročnej trati v Drozdove vyšlo po predchádzajúcich dňoch dažďa v sobotu slnko. Organizátori pripravili pekné podujatie, náročná trať s kopcom v lyžiarskom stredisku bola okorenená o nové technické úseky a spĺňala medzinárodné štandardy. Po vlaňajšej dvojke sa tento rok preteky v Drozdove posunuli o kategóriu vyššie, na úroveň C1. A tým samozrejme, zatraktívnili o tučné porcie UCI bodov.

Od štartu sa v čele vytvorila trojica s našim Haringom. Už po začiatku začal strácať český majster Kulhavý, a tak slovenská jednotka zavelila okamžite k útoku. Prakticky celé preteky jazdil v čele sám a každé kolo zvyšoval svoj náskok. Do boja o pódium sa miešal aj Rakúšan Bescherer, no po defekte sa prepadol až na štvrté miesto. Až do cieľa sa nič nezmenilo, iba neustále narastanie Haringovho náskoku. Martin suverénne zvíťazil s obrovským náskokom 3:36 min na Maďara Palumbyho a 4:02 na Kulhavého.

V kategórii žien si prvenstvo pripísala Janka Keseg Števková. Jej nastolenému tempu stačilo len päť cyklistiek, ktoré preteky dokončili bez straty kola. V kategórii juniorov zvíťazil s vyše trojminútovým náskokom Jakub Jenčuš (PROefekt Košice), druhý skončil Marek Trnka (Kaktus Bike Team Batislava), tretí Rumun Patrick Perscaru. Medzi juniorkami si najlepšie počínala Radka Paulechová (CyS – Akadémia PS), ktorá za sebou nechala Teréziu Birošovú a Viktóriu Knapcovú. Na narodeniny si tak venovala ten najkrajší športový darček.

„Pretekať doma znamená vyššiu zodpovednosť a tým aj vyšší tlak na dobrý výsledok. Tentokrát to vyšlo naozaj výborne, v podstate som sa už v prvom kole dokázal osamostatniť a postupne každým kolom ten náskok zvyšovať. Bolo šmykľavo, ale podarilo sa mi nerobiť veľa chýb, a hlavne výkonnostne som šiel v kopci relatívne dobre. Som rád, že som konečne vyhral aj doma a mohol do rebríčka pripísať cenné body,“ vyjadril radosť z víťazstva Martin Haring.

Výsledky nájdete na tomto odkaze.