www.force.bike
Väčšia prehľadnosť a prepájanie obsahu na našom YouTube MTBIKER

Imroman 09.12.2019   Mtbiker.cz Youtube Horska Cyklistika Cestna Cyklistika Mtbiker.sk Servis Vyziva Trening Cyklistika

Náš obsah sa neustále rozrastá, a preto sme sa ho rozhodli viac sprehľadniť a rovnako viac využívať možnosti jeho prepájania.

YouTube kanál a s tým súvisiace videá sa už stali pevnou súčasťou nášho obsahu. Ten postupne pribúda a s tým súvisí aj to, že po určitom čase sa stráca prehľadnosť. Množstvo tém už bolo spracovaných a možno o tom užívateľ ani nevie, a to nehovoriac o tých, ktorí MTBIKER objavili o niečo neskôr, prípadne s cyklistikou len teraz začínajú. Viaceré videá im môžu pomôcť, len sa k nim treba dopracovať a nájsť si to vhodné.

Naše playlisty (zoznamy videí)

Z toho dôvodu sme sa rozhodli spraviť vo videách väčší poriadok a hlavne ich roztriediť do skupín, teda playlistov. To pomôže nájsť vhodný a hlavne súvisiaci obsah, ktorý vám môže pomôcť alebo jednoducho vás bude zaujímať. Keďže sa venujeme pomerne širokej škále tém, a aj playlistov je o niečo viac, poďme sa pozrieť na tie hlavné a trochu si ich priblížiť.

• Servis - Tu je to myslím úplne jasné, nájdete tu videá so servisnou tématikou od úplných základov až po zložitejšie úkony. Môžu pomôcť ušetriť čas a tiež prípadné starosti. S tým súvisí aj servisné náradie, ktoré nájdete tu.

• Poradňa - Tiež veľmi obsiahly zoznam, do ktorého spadajú viaceré témy s cieľom poradiť – či už pri výbere oblečenia, výbavy, bicyklov a doplnkov. Možno ich označiť aj klasickým spojením „how to“ alebo „ako na“ .

• Tip na výlet - Pomerne nový formát, ktorý sa nám rozbehol a v ktorom si predstavíme rôzne trasy – či už pre horský, cestný alebo aj gravel bike. Nechýba možnosť stiahnuť si GPX a ideálne zaradiť do „to-do“ listu .

• Bicykle predstavenie - Tu nájdete predstavené rôzne kategórie bicyklov – či už sa jedná o novinky, zaujímavé kúsky alebo aj úplne bežné modely.

• Výbava predstavenie - Súčasťou cyklistiky sú samozrejme aj doplnky, komponenty a informácie o množstve z nich nájdete práve tu.

• Technika jazdy - Či už sa jedná o úplné základy ako napríklad správne radenie, alebo o trochu náročnejšie kúsky ako je manuál, či bunny hop. Môže pomôcť v začiatkoch ale nezabúdajte, že bez skúšania v praxi to nikdy nepôjde...

• Reporty z akcií - Vďaka akčným kamerám vás môžeme zobrať priamo na trať náročných maratónov, či už doma alebo v zahraničí. Ak hľadáte trochu motivácie, prípadne si chcete pozrieť, čo všetko rôzne trate ponúkajú, mkrnite práve sem.

• Tréning - Zlepšovanie kondície je podľa nás výborný benefit cyklistiky a tiež zdroj motivácie, keď človek na sebe vidí výsledky. V tomto môžu videá pomôcť, pričom sú orientované hlavne na začínajúcich a menej skúsených jazdcov.

• Výživa - S tréningom úzko súvisí aj výživa, či už sa jedná o základy pre bežné jazdenie alebo voľbu vhodných doplnkov na preteky a tréning.

• Rozhovor - Tiež pomerne nová kategória videí, kde vám chceme predstaviť rôzne osobnosti našej, prípadne zahraničnej scény. A ideálne na nejakom výjazde, keďže sme predsa cyklisti a práve tam si najviac rozumieme...no nie?

• Najkrajšie stúpania - Sú kopce, ktoré si jednoducho zaslúžia byť zdokumentované a veríme, že to zároveň poslúži ako motivácia ich niekedy vyskúšať. Či už sa jedná o tie domáce, alebo zahraničné. Ten pocit, keď si dáš do tela, vyjdeš hore a kocháš sa výhľadom, je ako sa hovorí na nezaplatenie...

• Cestná cyklistika - Cesta nie je len o utrpení a boji s nepriateľskými vodičmi, či slovenskými cestami. Ponúka zase o niečo iný pocit z jazdenia a je to aj skvelý nástroj tréningu. Navyše je u nás množstvo krásnych miest s minimálnou premávkou, pričom jazdenie už nie je len o drkotaní sa na 23 mm galúskach nabitými 10 atmosférami tlaku .

• Eurobike - Každoročne sa tu predstavuje množstvo noviniek a trendov, ktoré veľmi často určujú postupné smerovanie cyklistiky. Aj z toho dôvodu sem pravidelne chodíme zbierať materiál, aby ste mali prehľad, čo sa chystá...

Niektoré videá môžete nájsť aj v rôznych zoznamoch, ak je to komplexnejšia téma a obsah spolu súvisí.

Prepájanie obsahu

Zrejme najväčšou výhodou portálu MTBIKER je práve jeho mutimediálnosť a skutočne pestré množstvo už publikovaného obsahu aj mimo videí, napríklad podrobných článkov a testov. Či už sa týkajú tréningu, oblečenia, tipov, výbavy atď. Práve to chceme čo najviac využiť a vám to môže poskytnúť možnosť ľahko sa dostať k obsahu, ktorý vás môže zaujímať, prípadne, ktorý tak bude celkovo komplexnejší.

V novších videách sme preto už začali využívať vo väčšej miere karty, resp. odkazy na relevantný obsah. Náhľad tohto obsahu sa ukáže, ak nájdete myšou do pravého horného rohu na symbol „i“.

Ako príklad môže poslúžiť nedávne video o oblečení, ku ktorému sa viažu viaceré témy – či už videá ako „Časté chyby pri jazde v chladných podmienkach“, tak aj články ako test bundy alebo predstavenie kompletnej kolekcie. Rovnako je užívateľ na tieto odkazy upozornený počas toho, ako beží video.

Naše ďalšie YouTube kanály

V tomto štýle by sme radi postupovali aj na našich ďaľších kanáloch, kde rovnako nájdete rozdelené kategórie podľa obsahu, aby to bolo prehľadnejšie:

A postupne aj na našom najnovšom projekte:

• MTBIKER_CZ

• Ak teda máte podnety alebo tipy k tejto téme, budeme radi za váš názor. Nabudúce si zase spravíme také menšie ohliadnutie za uplynulým rokom v rámci nášho YouTube kanálu a MTBIKER ako celku, no a rovnako vám predostrieme naše plány. Dovtedy nás sledujte a samozrejme budeme radi, ak nás podporíte odberom.

Prejsť do shopu (Príslušenstvo ~ Kamery a príslušenstvo)

scarinko 09.12.2019 (16:27)

Mne osobne trosku vadi to tlacenie obsahu do videi. Clovek by si casto nieco rad precital ale vsetko sa riesi len vo videu, cest vynimkam. Taky Martin uz toci snad len na video. Jednak je to narocne na data (nie vsade je wifi) a jednak clovek niekde sedi a caka a rad by si skratil cas citanim ale nemoze. Neviem ci to je zamer uz vsetko riesit videoblogami a kazdy chce byt asi youtuberom alebo sa uz len nikomu nechce pisat. Obsah je fajn a casto dobre spracovany iba forma mi viac vyhovuje textova. Dik

Imroman scarinko 09.12.2019 (16:32)

Ahoj, ibaze na to je X roznych nazorov...pise nam skutocne velke mnozstvo ludi, ze sa im videa pacia a chcu viac takeho, taku alebo onaku temu. To ze tocim viac videa je tym, ze radsej robit nieco poriadne ako viacero veci povrchne. Este aj rozhodovanie, ci robit nieco ako video alebo clanok je unavne. Navyse myslim, ze clankov tu mame viac nez dost a kazdy si preto moze vybrat co mu sedi...

scarinko Imroman 09.12.2019 (22:21)

Ja viem ze je vela nazorov ale ja pisem len za seba. Uvediem priklad z poslednych dni. Clanok unboxing GT Grade gravel, super clanok, precital som si popozeral. Tvoj clanok o tvojom (mozno pozicanom) rock machine HT ktore som uz videl v par videach. Fakt nemam zaujem pozerat ako sa vozis na bajku za tri litre . Keby si to napisal ako to GT tak si to precitam. Ale to som ja. Kazdopadne dik za tvoju pracu.

cepooo scarinko 12.12.2019 (13:58)

Dik za ten Unbox GT Grade

frantisek.stolar Imroman 10.12.2019 (09:31)

Ja by som spravil anketu ak sa Vam vidi neake smerovanie polemizujuce. Na druhu stranu je to Vas web mozte si robit co chcetea razit si svoj koncept.

Imroman frantisek.stolar 10.12.2019 (09:49)

Tu netreba robit ziadnu anketu...vidime, kde je aky zaujem a ake su reakcie na obsah. Prave tieto veci sa snazime zohladnit. Ale ja nechapem, preco sa tu vsetko tak riesi...clanky nerusime, prave naopaka a chceme sa zamerat na take co vas budu bavit, rovnako aj videa. Len kazdy chce vsetko hned a zaraz ale toto je beh na dlhu trat...

frantisek.stolar Imroman 10.12.2019 (09:53)

Jasne nech sa dari !

Boo_boo scarinko 09.12.2019 (16:50)

Ja by som k tomu povedal toľko - na niektoré veci ako napr. servisné videá je určite video lepší formát ako text. Rovnako tip na výlet - oveľa lepší formát video ako text.

Za video vravia aj čísla, len tak pre porovnanie, pozri sa koľko zobrazení má posledných 10 písaných článkov a posledných 10 pridaných videí (pls checkuj zhliadnutia videí na youtube)..

iron.hide scarinko 09.12.2019 (18:54)

Tiez som skor za text a obrazky, holt asi stara skola ale vsak nevadi, nie som cielova skupina.

Boo_boo iron.hide 09.12.2019 (19:35)

Text nikto neruší, stále tvorí video v sezóne približne 1/4 publikovaného obsahu, teraz v uhorkovej sezóne je toho trocha viac. Ulahodiť 100% z vás nedokážeme, sledujeme ale trendy a spätná väzba, ktorú dostávame spoločne s číslami hovoria jasne - o video tu záujem je a formát napreduje.

iron.hide Boo_boo 09.12.2019 (20:17)

napriklad tento dnesny test je skvely - https://www.mtbiker.sk/clanky/11291/test-orbea-occam-m10-ked-si-chces-uzit-aj-cestu-k-trailom-hore-kopcom.html

kopa fotiek a detailov. Keby namiesto toho bolo len jedno video, tak si to ani nepustim, aj ked sa mi ten bike fakt paci.

scarinko iron.hide 09.12.2019 (22:07)

Ja ked vidim video tak rovno zatvaram clanok.
    Vacsinou to hlavny web sledujem niekde kde nemam wifi a keby som mal pozerat videa tak mi nestacia data. Nie kazdy ma nekonecne pausaly za 40 eur mesacne aby kukali videa. Ale ked sedim u doktora, na urade, poste, na obede etc tak si rad citam a pozeram obrazky.
    Videa su fakt lepsie na tie servisne ukony alebo vylety a ukazky techniky atd tam sa mi to paci. Asi som stary ale mne to fakt evokuje len to ze sa redaktorom len nechce pisat, nieco natocia, postrihaju a sup na youtube, teraz je to moderne a este sa na tom aj zaraba (vivat google a advert). Neberte to prosim ako nejaky utok resp ako hejt (moderne slovo , ale len taky nazor. Dik

Boo_boo scarinko 09.12.2019 (22:52)

Argumentacia ale že uplne zla

1. Lenivosť - práce na videu je ďaleko viac ako na článku. potrebuješ niekoho, kto bude hovoriť, niekoho, kto to natočí, následne postrihá, uploaduje. Nevravím o tom, že potrebuješ na to techniku - kameru, dobrý hard na spracovanie videa a upload. Video je najdrahší formát obsahu.

2. Reklamy - ak si si nevšimol, pri našich videách nie sú žiadne reklamy.

Samozrejme, čo píšeš je OK, argumenty o dátach beriem, platí, čo som napísal vyššie a tam sa asi zhodneme, sú formáty, kde je video vhodnejší formát, text rozhodne nerušíme.

Gusto0 scarinko 09.12.2019 (19:58)

pridavam sa dinosaurom co si radsej precitaju text a pozru fotky.
    ale je fakt ze co sa tyka napr. servisu, je lepsie video - hlavne viac detailov - asi sa to blbo toci, no bez nich to straca vyznam.

filipskalican 09.12.2019 (20:57)

Osobne palec hore za to rozdelenie videi, je v tom vacsi prehlad a urcite sa mi bude nieco konkretne hladat lahsie. Vyssie spomenute clanky su super a su temy, o ktorych je lepsie napisat. Priklad uvediem, ked Imroman napisal clanok ako pouzivat cyklopocitac a vysvetlenie udajov, ktore vidime. Druhy clanok bolo napriklad o kolekcii Castelli a ich novinkach, ale k tomu sa zaroven paradne doplnalo aj video z akcie Osobne sa vzdy tesim na nove video z kazdej temy na youtube, hlavne tip na vylet, report z akcie, rozhovor s niekym a najkrajsie stupania. Samotny web Mtbiker je super a ja dakujem partii ludi, ktori na tom pracuju, ze nieco taketo tu mame na Slovensku. Videi o servise na youtube je kopec a nieje problem, ked vie niekto trochu anglicky si tym pomoct, no mat to v slovencine je obrovske plus. Vzdy si precitam kazdy clanok a pozriem kazde video, je to spracovane kvalitne, na urovni, jednoducho a clanky takisto. Len tak dalej a budem Vam drzat palce. Odporucam vzdy kazdemu, ci je to kupa komponentov cez eshop alebo ak si niekto potrebuje precitat test, alebo poradit ohladom servisu napriklad. Velka spokojnost z mojej strany a drzim palce nech to ide.

Imroman 10.12.2019 (10:04)

Tak napisem to sem este raz...Clanky nerusime a vzdy budu dolezita sucast obsahu. Na co sa chceme zamerat v dalsom obdobi je to, aby sa robili temy vhodne na video ako video a temy vhodne na clanky ako clanky....Lenkze kazdy chce vsetko hned, ale tak to nefunguje a je to beh na dlhsiu trat

winter78 09.12.2019 (17:12)

Ja som zasa zástancom videí. Články čítam veľmi málo, takmer vôbec , fórum tiež len zbežne . Videom sa dá zachytiť obraz, zvuk, pohyb. Nikdy som neprišiel na chuť napr. písaným reportom z pretekov, pretože k tomu jednoznačne patrí pohyb,dynamika,rýchlosť a to sa dá vyjadriť len vo videu. Takisto rôzne technické rady si neviem predstaviť bez videa, to by potom vypadalo tak ako v starých cyklo-magazínoch s 30-timi fotkami označenými Krok 1 až Krok 58 a z tých fotiek by aj tak nikto nič nevyčítal (viď staré Velo či Peloton☺☺☺). Ja som jednoznačne za videá a ak sú urobené kvalitne tak nie je o čom debatovať.

Nole 09.12.2019 (19:27)

pre mňa je lepšie jeden krát vidieť, ako 20 krát čítať...

jaro127 09.12.2019 (20:34)

Sto ľudí, sto chutí. Podstatné je , že to robíte dobre, jasne , zrozumiteľne a pútavo. Pred pár rokmi sa nám o takýchto informáciách na jednom mieste mohlo len snívať.

mato99 09.12.2019 (19:14)

Ja som tiež zástanca videí napr.ako predstaviť oblečenie ,bike atď.ukazat veci vo videi a nie čítaním a predstavovaním si ako to môže vyzerať a ako sa to robí.len tak ďalej 👍.

Gusto0 mato99 09.12.2019 (20:03)

oblecenie? napriklad https://www.mtbiker.sk/clanky/8342/test-sportful-fiandre-neuveritelne-univerzalna-a-velka-cast-produktov-najde-uplatnenie-skutocne-pocas-celeho-roka.html
    ked som kupoval "bundu" teraz na jesen tak mi to pomohlo. na fotkach je pekne vidiet ako na imromanovi sedi/nesedi, v texte som sa v klude docital co som potreboval. video na mna ide rychlo - sekunda-dve strih ... a tak dalej. ked chcem vidiet vo videu ako to na nom sedi musim to neustale pauzovat lebo mi je ta sekunda na poriadne prezretie malo. a fotky su povacsine kvalitnejsie, velke a vidim na nich viac detailov ako vo videu.

Imroman Gusto0 09.12.2019 (20:17)

Tu si mal niečo podobné aj s videom: https://www.mtbiker.sk/clanky/11977/predstavenie-a-testovanie-novej-kolekcie-castelli-perfetto-ros-v-tirolsku.html

V ďalšom roku sa chceme sústrediť vo videách na témy, ktoré sa pre video ideálne hodia a niekde bude stále lepší článok ako v tomto prípade - pôvodne som to chcel robiť ako video ale presne z toho dôvodu som si to rozmyslel...Je to aj o skúsenostiach a ako vravím, viac sa dozviete zase v ďalšom článku o novinkách na budúci rok. Textovú formu nikto neruší a chceme sa zamerať na to, aby tie formy (video, článok) dávali zmysel vzhľadom na obsah...

Gusto0 Imroman 09.12.2019 (20:25)

inac celkom sa mi paci aj ta kombinacia co robis - das nejaky ten text par fotiek a medzi to strcis video. napr. aj to perfetto co si linkol teraz ale aj niektore reporty zo sutazi tak boli ovela zaujimavejsie.

Imroman Gusto0 09.12.2019 (20:29)

V tom chceme pokracovat, najma u vacsich reportov a akcii...

sakal-1 09.12.2019 (22:48)

Mne sa hlavne páčia videa ved nie darmo sa hovorí ,,lepšie raz vidieť, ako 100x počuť " samozrejme že nie o všetko ide natočiť video tak si zasa prečítam aj nejaký zaujímavý článok, za mňa super že také niečo niekto robí

martinzz 10.12.2019 (09:26)

Kedze ja clanky citam/pozeram vacsinou v praci, tak mi je lepsie si pozriet 5-10min video, pripadne ho skuknem pocas tlacenia obeda, ako keby som ho mal citat, na co nemam cas a ani chut. Unboxing orbey, co tu bolo spominane som len preletel obrazky, ale citat text sa mi nexcelo a ani nebol cas. Video by som urcite skukol.
    Takze ja som tiez radsej za videa. Ale je pravda, ze ked niekto potrebuje zabit cas, tak clanok je lepsi, Naozaj je to clovek od cloveka.

LacoR 10.12.2019 (09:39)

Podľa mňa by bolo treba urobiť poriadok a sprehľadniť skôr fotogaleriu galériu webu. Urobiť samostatne galériu fotiek a fórum osobitne. Je v tom dosť binec. A to už ani nevravím ze tu ľudia fotia snáď aj nahnite banány co kúpili v obchode. Kategória ovocie a zelenina...

infinitipp 10.12.2019 (16:37)

Ja dam jednu pripomienku k tag-ovaniu clankov. Vela materialu vam pada do ciernej diery a nedaju sa vyhladavat. Viac krat som musel prelustrovat vsetky clanky aby som sa dostal k nejakemu ci uz PR alebo reportom. Vedel som co hladam ake zameranie ale cez vyhladavac to nenaslo akokolvek som zadaval slova ci slovne sponenia...