Test: Kellys Theos i90 - luxusné e-enduro

Do testu sa mi dostal naozaj slušne osadený ebike, aký bol ale po komplexnej stránke? Oplatí sa priplatiť za komponenty? Dozviete sa v článku nižšie...

Elektrobicykle s batériou schovanou v spodnej rámovej rúrke sme už videli mnohokrát, takže to nie je žiadna novinka. Po menšom bádaní zisťujem, že batéria v ráme je plne integrovaná, čo v praxi prináša viacero vlastností. Pre niekoho nevýhodou takéhoto riešenia je nevyberateľnosť batérie bez nutnosti demontáže motora. Batéria je prakticky vstavaná v ráme a bike sa nabíja vcelku. Takýto rám je však z technického pohľadu zákonite tuhší, pretože spodná rámová rúrka, ako hlavná nosná časť rámu, nie je oslabená veľkou dierou, ktorá by narúšala jej konštrukčnú celistvosť.


Výhodou, zvlášť pri enduro stroji, je okrem spomínanej tuhosti a tým pádom lepším jazdným vlastnostiam aj lepšia odolnosť voči nečistotám a celková bezúdržbovosť systému. Do konektorov a káblových zväzkov sa vám nedostáva prach, blato či iné nečistoty a keď počas bikovačky bike poriadne zablatíte, chytíte wapku a vďaka plne integrovanej batérii ho v pokoji očistíte.

Voda sa nedostáva pod kryt, na batériu ani konektory. Jednoducho stečie po ráme a všetko je v suchu. Aj vďaka tomuto riešeniu bol slovenský Kellys prvou firmou na svete, ktorá dokázala spojiť Shimano motor s veľkokapacitnou 630 Wh batériou pri modeloch Tygon a dnes tiež pri celoodpružených modeloch Theos. Čo mi naopak trochu prekážalo, bolo zapínanie pohonu. Prebiehalo cez malý otvor zospodu rámovej rúrky, okrem toho to bolo utesnené gumenou zátkou, ktorú veľmi ľahko môžete stratiť.


Nabíjací port sa nachádza nad motorom a je utesnený slušnou gumenou krytkou. Nabíjanie na 100% trvalo cca 4 hodiny, ale výdrž bola naozaj exkluzívna. Na booste som vedel spraviť aj 5 jázd na Straník a ešte ostala jedna palička .


Komponenty a geometria

Theos i90 je najvyšší model vo svojej kategórii, a tak si aj vyslúžil naozaj poriadnu výbavu.


Najvyššia vidlica Fox 36 s Kashima úpravou bola len čerešničkou na torte. Terén hltala ako kulturista hranolky po súťaži. Svojím zdvihom 160 mm radí bicykel právom medzi enduro. 4-piestové XT brzdy svojou účinnosťou brali dych, nikdy sa “nepotili”, čo pri takomto druhu bicykla naozaj oceníte v dlhých zjazdoch. Radenie rovnako XT, ale v elektronickom prevedení Di2...teda luxusu v enduro kategórii pomerne dosť . Prevody 1x11 s kazetou v rozsahu 11-46 a prevodník o 38 zuboch umožňoval naozaj veľký rozsah, či po rovine alebo aj v kopcoch.


O pohon sa tu rovnako postaral japonský gigant. Shimano e8000 dával takú silu vo výšľapoch, že som sa občas bál o reťaz. Motor pri jeho hmotnosti 2,8 kg ponúka 250 W a krútiaci moment 70 NM. Ocenil som to najmä, keď som sa v dnešnej dobe “korony” potreboval vyhnúť ľuďom a strihol som si to cestičkami, kde by ma na bežnom bicykli prevody už nepustili.


Čo by som ale určite vymenil, je zadný plášť - predný Magic Mary je výborný a s ním mám len dobré skúsenosti, no zadný Hans Dampf nedržal grip ani za sucha, nehovoriac o blate alebo mäkkom povrchu. Samozrejme plášte sú ľahko vymeniteľný komponent, navyše aj veľmi subjektívna záležitosť. Kolesá od DT Swiss pokladám vždy sa spoľahlivú voľbu. Model H1900 je veľmi obľúbený a zvládol bez problémov všetko, čo som biku naložil.

Ako teda jazdí?

Po predchádzajúcich skúsenostiach s ebikom som sa naň priam tešil. Pre mňa to malo najväčšiu výhodu, že výšľapy trvali samozrejme omnoho kratšie, ale zjazd som si vedel stále rovnako užiť. Treba počítať s tým, že ebike je ťažší a tak chvíľku trvá, kým si prispôsobíte štýl jazdy. No zároveň musím vyzdvihnúť to, že vyššia hmotnosť ponúkne rýchlosť a dokonca lepší grip.

Obrovskú úlohu teda zohráva práve zotrvačnosť. Kellys Theos i90 pokladám za čistokrvné enduro, no vďaka pohonu a možnosti uzamknutia tlmenia je ebike výborný aj na dlhšie presuny. Tak sa mu otvárajú takmer neobmedzené možnosti. Jeden taký “pracovný výjazd” sme podnikli aj s Imrom a úplne v pohode sme sa zladili. Ja som pri tom v pohode niesol aj batoh a výbavu potrebnú na točenie, nebol problém si nadbehnúť atď...


Troška mi chýbali 29” kolesá, ale po pár jazdách sme si rýchlo na seba zvykli. Tlmenie fungovalo výborne, geometria mi sedela aj keď sa jednalo o Lkový rám a ja som skôr na Mko. Nemal som problém ani so skokmi, že by sa nedali kvôli hmotnosti “dolietať”. Myslím, že Kellys urobil špičkový enduro ebike, vhodný aj pre bežných jazdcov, alebo aj pre chalanov, čo sa potrebujú pripravovať na sezónu a mať čo najviac natrénované zjazdy.


Záver

Kellys Theos i90 je plnohodnotné enduro, ale s možnosťou absolvovať na ňom aj dlhé presuny, vďaka čomu výrazne rastie jeho univerzálnosť použitia. Týmto ho radím medzi bicykle, ktoré nepoznajú takmer žiadne prekážky a kludne by som sa dal na neho nahovoriť. Za prijateľnú cenu v tejto kategórii ebikov získate výborne “ohádzaný” ebike s hmotnosťou necelých 24 kg.


Na záver pripájam aj video z dielne samotnej značky, kde predstavujú mnou testovaný model. Príjemné sledovanie .


Cena predstavovaného modelu je stanovená na 5 499 € a viac sa dozviete na stránkach značky Kellys.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Predstavenie: Nový KELLYS THEOS R - ku kompozitom prichádza hliníková robotika

Predstavenie: Nový KELLYS THEOS R - ku kompozitom prichádza hliníková robotika

Počítačom v Európe riadené zváracie a obrábacie stroje, nový motor a technológie. To je úplne nový celoodpružený KELLYS THEOS R.
E-biky Kellys - do mesta, do kopca aj zábavne smerom nadol PR článok

E-biky Kellys - do mesta, do kopca aj zábavne smerom nadol

E-biky od slovenskej značky Kellys sú na scéne už nejaký ten piatok a pre rok 2023 prišli s mnohými vylepšeniami. Na svoje si prídu jazdci cross-country, zjazdári a aj tí, ktorí uprednostňujú mesto a poľné cesty.
Test: Kellys Theos F90 - The Game Changer

Test: Kellys Theos F90 - The Game Changer

O tomto bicykli už ste určite mnohí veľa čítali, videli fotografie, či videá alebo diskutovali. Ja osobne som ho začal evidovať už v Kanade a tešil som sa, kedy ho vyskúšam.
keyboard_arrow_up