Test: Kellys Theos i90 - luxusné e-enduro

Test: Kellys Theos i90 - luxusné e-enduro

2229 komentárov

adam.milo111 01.06.2020 18 fotografií   Elektrobicykle Bicykle Sezona 2020 Horska Cyklistika Enduro Test Kellys

Do testu sa mi dostal naozaj slušne osadený ebike, aký bol ale po komplexnej stránke? Oplatí sa priplatiť za komponenty? Dozviete sa v článku nižšie...

 

Elektrobicykle s batériou schovanou v spodnej rámovej rúrke sme už videli mnohokrát, takže to nie je žiadna novinka. Po menšom bádaní zisťujem, že batéria v ráme je plne integrovaná, čo v praxi prináša viacero vlastností. Pre niekoho nevýhodou takéhoto riešenia je nevyberateľnosť batérie bez nutnosti demontáže motora. Batéria je prakticky vstavaná v ráme a bike sa nabíja vcelku. Takýto rám je však z technického pohľadu zákonite tuhší, pretože spodná rámová rúrka, ako hlavná nosná časť rámu, nie je oslabená veľkou dierou, ktorá by narúšala jej konštrukčnú celistvosť.



Výhodou, zvlášť pri enduro stroji, je okrem spomínanej tuhosti a tým pádom lepším jazdným vlastnostiam aj lepšia odolnosť voči nečistotám a celková bezúdržbovosť systému. Do konektorov a káblových zväzkov sa vám nedostáva prach, blato či iné nečistoty a keď počas bikovačky bike poriadne zablatíte, chytíte wapku a vďaka plne integrovanej batérii ho v pokoji očistíte.

Voda sa nedostáva pod kryt, na batériu ani konektory. Jednoducho stečie po ráme a všetko je v suchu. Aj vďaka tomuto riešeniu bol slovenský Kellys prvou firmou na svete, ktorá dokázala spojiť Shimano motor s veľkokapacitnou 630 Wh batériou pri modeloch Tygon a dnes tiež pri celoodpružených modeloch Theos. Čo mi naopak trochu prekážalo, bolo zapínanie pohonu. Prebiehalo cez malý otvor zospodu rámovej rúrky, okrem toho to bolo utesnené gumenou zátkou, ktorú veľmi ľahko môžete stratiť.



Nabíjací port sa nachádza nad motorom a je utesnený slušnou gumenou krytkou. Nabíjanie na 100% trvalo cca 4 hodiny, ale výdrž bola naozaj exkluzívna. Na booste som vedel spraviť aj 5 jázd na Straník a ešte ostala jedna palička .



Komponenty a geometria


Theos i90 je najvyšší model vo svojej kategórii, a tak si aj vyslúžil naozaj poriadnu výbavu.



Najvyššia vidlica Fox 36 s Kashima úpravou bola len čerešničkou na torte. Terén hltala ako kulturista hranolky po súťaži. Svojím zdvihom 160 mm radí bicykel právom medzi enduro. 4-piestové XT brzdy svojou účinnosťou brali dych, nikdy sa “nepotili”, čo pri takomto druhu bicykla naozaj oceníte v dlhých zjazdoch. Radenie rovnako XT, ale v elektronickom prevedení Di2...teda luxusu v enduro kategórii pomerne dosť . Prevody 1x11 s kazetou v rozsahu 11-46 a prevodník o 38 zuboch umožňoval naozaj veľký rozsah, či po rovine alebo aj v kopcoch.



O pohon sa tu rovnako postaral japonský gigant. Shimano e8000 dával takú silu vo výšľapoch, že som sa občas bál o reťaz. Motor pri jeho hmotnosti 2,8 kg ponúka 250 W a krútiaci moment 70 NM. Ocenil som to najmä, keď som sa v dnešnej dobe “korony” potreboval vyhnúť ľuďom a strihol som si to cestičkami, kde by ma na bežnom bicykli prevody už nepustili.



Čo by som ale určite vymenil, je zadný plášť - predný Magic Mary je výborný a s ním mám len dobré skúsenosti, no zadný Hans Dampf nedržal grip ani za sucha, nehovoriac o blate alebo mäkkom povrchu. Samozrejme plášte sú ľahko vymeniteľný komponent, navyše aj veľmi subjektívna záležitosť. Kolesá od DT Swiss pokladám vždy sa spoľahlivú voľbu. Model H1900 je veľmi obľúbený a zvládol bez problémov všetko, čo som biku naložil.


Ako teda jazdí?


Po predchádzajúcich skúsenostiach s ebikom som sa naň priam tešil. Pre mňa to malo najväčšiu výhodu, že výšľapy trvali samozrejme omnoho kratšie, ale zjazd som si vedel stále rovnako užiť. Treba počítať s tým, že ebike je ťažší a tak chvíľku trvá, kým si prispôsobíte štýl jazdy. No zároveň musím vyzdvihnúť to, že vyššia hmotnosť ponúkne rýchlosť a dokonca lepší grip.

Obrovskú úlohu teda zohráva práve zotrvačnosť. Kellys Theos i90 pokladám za čistokrvné enduro, no vďaka pohonu a možnosti uzamknutia tlmenia je ebike výborný aj na dlhšie presuny. Tak sa mu otvárajú takmer neobmedzené možnosti. Jeden taký “pracovný výjazd” sme podnikli aj s Imrom a úplne v pohode sme sa zladili. Ja som pri tom v pohode niesol aj batoh a výbavu potrebnú na točenie, nebol problém si nadbehnúť atď...



Troška mi chýbali 29” kolesá, ale po pár jazdách sme si rýchlo na seba zvykli. Tlmenie fungovalo výborne, geometria mi sedela aj keď sa jednalo o Lkový rám a ja som skôr na Mko. Nemal som problém ani so skokmi, že by sa nedali kvôli hmotnosti “dolietať”. Myslím, že Kellys urobil špičkový enduro ebike, vhodný aj pre bežných jazdcov, alebo aj pre chalanov, čo sa potrebujú pripravovať na sezónu a mať čo najviac natrénované zjazdy.



Záver


Kellys Theos i90 je plnohodnotné enduro, ale s možnosťou absolvovať na ňom aj dlhé presuny, vďaka čomu výrazne rastie jeho univerzálnosť použitia. Týmto ho radím medzi bicykle, ktoré nepoznajú takmer žiadne prekážky a kludne by som sa dal na neho nahovoriť. Za prijateľnú cenu v tejto kategórii ebikov získate výborne “ohádzaný” ebike s hmotnosťou necelých 24 kg.



Na záver pripájam aj video z dielne samotnej značky, kde predstavujú mnou testovaný model. Príjemné sledovanie .



Cena predstavovaného modelu je stanovená na 5 499 € a viac sa dozviete na stránkach značky Kellys.

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

GaliPet 01.06.2020 (11:52)

2


Dajako sa nám to tu začína premieňať na elektro magazín. 🔌

 
Bade GaliPet 01.06.2020 (11:58)

4


naco je potom E-MTBIKER?

 
memorex GaliPet 01.06.2020 (12:07)

-1


Treba si zvykať

 
palo14 GaliPet 01.06.2020 (12:20)

0


Somebody pull the plug!

 
lacika_dnb GaliPet 01.06.2020 (13:27)

4


naco potom lezies do tohto clanku?
je pri nazve blesk, tak to mozes ignorovat.

 
bikewolf GaliPet 01.06.2020 (14:22)

2


Ak chceš mať zisk, musíš predať a k tomu treba aj reklamu.

 
SkambeG GaliPet 02.06.2020 (11:33)

1


Všimol som si pod článkom možnosť vypnúť obsah o e-bikoch. Prvé čo som si povedal bolo, či je niekto fakt na tom až tak aby to robil... Sám šliapem za svoje a nikdy som e-bike nemal ani ho neplánujem tak skoro, ale nerozumiem tomu čo sa deje okolo tejto témy.

 
palo14 01.06.2020 (12:20)

2


5500 Eur za 24 kg bike som sa zasmial

 
cepooo palo14 01.06.2020 (13:34)

3


Kolko by bola dobra hmotnost ebiku v tejto cene?

 
MRanieri palo14 01.06.2020 (14:21)

5


taky Santa Cruz Heckler CC S 27.5" co stoji cca 8000 EUR vazi tesne pod 22kg (asi Mko), nepride mi to zrovna masivny rozdiel tych 24kg pricom cena je teda o dost ina

 
DanoL91 MRanieri 01.06.2020 (19:15)

2


a SC ma hlavne o 20% mensiu baterku (504 vs 630 Wh)

 
imajoros 01.06.2020 (13:26)

2


E-biker neni biker

 
totojeemail lacika_dnb 02.06.2020 (16:51)

3


tento v uvodzovzkach "test" je uz par tyzdnov celkom dobre znamy a ak mal posluzit ako objektivny argument na kupu ebiku pretoze udajne na nich moze clovek natrenovat uplne rovnako ako na beznom bicykli tak zial velmi nevysiel. Popravde sa jedna o dalsie marketingove masturbacne cvicenie ako kopec inych recenzii alebo videi urcenych na prezentaciu elektrocyklistiky v poslednej dobe. Toto je v poriadku pretoze je to predsa v nature marketingu. Tragediou vsak je ze niektore tieto videa a clanky niesu oznacene ako sponzorovany obsah alebo PR a teda ziskanie objektivnych informacii zacina byt problem, obzvlast pre tych z nas ktori postradaju kriticke myslenie a niesu schopni to sami odlisit. Taktiez marketing pouziva neustale sofistikovanejsie nastroje ako "ukryt" svoju identitu takze aj pre sikovnejsich to uz zacina byt problem. Toto myslim skrie komunitu normalnych bikerov viac ako samotna existencia ebikov. Teraz len v kratkosti preco je video tendencne, ale spomenulo to uz niekolko ludi predo mnou a v ziadnom pripade to nevyzaduje genialne schopnosti z oblasti analytiky. Video neberie do uvahy dlzku trasy ako klucovu velicnu pri pocitani vysledku ale berie do uvahy len cas straveny na bicykli. Toto je dost zasadna chyba obzvlast pokial chceme dokazat ze na ebiku nezlenivieme, akonahle zakomponujeme rovnako dlzku trasy pri pocitani vysledku tak ano, jednoznacne zlenivieme. Rovnaku trasu totiz prejdeme za bud kratsi alebo rovnaky cas avsak s mensim vydajom energie oproti normalnemu bicyklu. Cim nechcem povedat ze autor tohto videa je hlupak avsak rovnako nieje ani zurnalista a uz vobec nie objektivny.

 
Durikan totojeemail 02.06.2020 (19:28)

2


Tvoj argument samozrejme sedí len pre špecificke podmienky, ktoré si definoval, nie vo všeobecnosti. Rovnako ako aj jeho. Keď bude niekto jazdiť tie isté trasy za rovnaký čas, vydá menej energie, jednoznačne "zlenivie", ten kto za ten istý čas prejde pri podobnom výdaji energie ďalej a vyššie jednoznačne "nezlenivie". On ukazoval ten druhý prípad, ty hovoríš o tom prvom. Obaja máte pravdu. Z môjho pohľadu pre veľa ľudí je problém uveriť aj tomu druhému prípadu, ktorý ukazoval, keď majú predstavu, že ebike = vozím sa zadarmo, šlapem pro forma, ale to je ich problém, názor aj tak nezmenia. Osobne sa mi na teste nepáčilo že porovnával rovnakú cenovú kategóriu, nie výbavu. čo by som videl radšej, ale rozumiem prečo.

 
totojeemail Durikan 02.06.2020 (21:40)

0


rozumiem, a samozrejme máš pravdu obe merania su vo svojej podstate spravne za danych podmienok. To je nakoniec aj cast toho na co som sa snazil poukazat.. Nikde som netvrdil ze autor videa nevie pracovat s datami (prave naopak) alebo že su vyslovene nepravdive ale že autorov zaver je neobjektivny a učelovo prezentuje len data vo formate ktory podporuje jeho (sponzorovu) hypotezu. Toto je v konecnom dosledku blizko samotnej podstate PR clankov a reklamy vobec, maloktora vyslovene klame ale skor vytrhava z kontextu casti viac ci menej pravdivych informacii aby ich podala v podobe ktora je idealna pre propgaciu produktu v tomto pripade ebiku.

co teda chyba danemu testu aby bol objektivny?
je to vysledok po stanoveni vzdialenosti ako klucovej veliciny testu. to ako dodatok alebo druha cast k existujucemu testu s casom a nasledne intepretovanie tohto vysledku z pohladu autora tak ako to urobil pri merani s dorazom na cas. e.g. Ano rovnaku vzdialenost prejdem s ebikom rychlejsie ale o kolko viac musim prejst aby som dosiahol rovnaky energeticky vydaj a "nezlenivel"? je lepsie po kupe ebiku za ucelom zachovania alebo vybudovania kondicky nastavovat svoje treningy na vzialenost alebo cas? Ak chcem kondicku vybudovat / spalit kalorie pripadne nezleniviet a nie sa len vozit dalej nema pre mna naopak normalny bike vacsi zmysel nakolko sa namakam aj tak a ide o (casto) lacnejsiu alternativu?

to vyssie samozrejme za predpokladu ze aj ostatne podmienky testu su konstantne pocas celeho trvania testu - uroven pomoci elektromotora jazdcovi, rovnaka trasa a pod.

opat, data su dostupne v jeho tabulke na konci a teda ho asi len tazko mozno vynit za manipulaciu dat alebo ich falsovanie avsak podstatna je aj interpretacia dat autora testu a tu uz ide jednoznacne o reklamu. Samo o sebe by to problem nebol ibaze autor sam vo viacerych videach tvrdi ze ich ucelom nieje propagacia produktu.
+Predpokladam ze kazdemu bolo uz predom jasne ze ebike prejde viac za rovnaky cas, a s mensim energetickym vydajom jazdca to uz prameni z podstaty motorizovanych vozidiel.

 
jerry74 imajoros 03.06.2020 (19:28)

0


Presne tak,e biker nieje biker

 
jerry74 imajoros 03.06.2020 (19:30)

1


Najväčšia sranda je 150kg biker na ebiku...

 
obor imajoros 03.06.2020 (23:13)

0


Mi je u zadnice co som, hlavne ze ma to bavi

 
Mikee 02.06.2020 (14:29)

2


@daF: Je to ram robeny s Astrom ale Kellys sa spolupodielal na vyvoji tejto e-verzie a navrhol im konstrukcne riesenie integracie. Preto to mal aj ako prvy a pouziva kapacitu 630Wh.

 
juraj.bobor 01.06.2020 (11:12)

1


"chytíte wapku" .....vecna dilema. Pri e biku by som osobne radsej chytil hadicu a jemny prud vody.....

 
MageZ 01.06.2020 (14:11)

1


"enduro" s geometriou stareho trail biku

 
300664 MageZ 02.06.2020 (07:13)

0


YT - carbon ram, enduro uz vacsinou na 29".

 
valecek 01.06.2020 (12:44)

0


aspoň niesom sám komu tieto plášte vyslovene nesadli a bola to prvá vec, ktorú som vymenil za osvedčené miniony

 
300664 01.06.2020 (13:36)

0


24kg je dost vela a to este 27,5".Ked uz,lepsou kupou za 5600e je asi novy YT Decoy s carbon ramom,aj ked tam nie je Fox Kashima ale Elite. Ale su tam brzdy Sram Code RSC...

 
DanoL91 300664 01.06.2020 (17:25)

5


Kellys ma vacsiu baterku (630 vs 540 Wh) co sa dost podpise na vahe.. okrem toho ma elektronicke radenie Di2, lepsi tlmic a vidlicu.. na to ze YT je direct-sale a Kellys nie, tak cena je uplne perfektna..

 
Broke DanoL91 02.06.2020 (12:35)

1


Presne tak. A hlavne váha YTcka je pri S-kovom ráme 21,9 bez pedálov. Kellys má pri Lkovom ráme 23,39kg s pedálmi. Čiže rozdiel minimálny. Komponenty ale jednoznačne idú v prospech Kellysa Decoy je výborný minuloročný model - decoy pro race. To už je ale mullet, čo každému nemusí vyhovovať. Keby mal Kellys vyberateľnú baterku, tak je to jeden z top ebikov za túto cenu. Práve táto baterka bol dôvod, prečo som skončil pri inej značke.

 
daF 02.06.2020 (14:20)

-1


Este, ze tam dali ten velky napis "Kellys"... nakolko ten ram vyzera ako moj stary CTM Scroll s motorom...
Kellys asi vyberal ram z rovnakeho cinskeho katalogu ako CTM.

 
daF daF 02.06.2020 (14:22)

0


...vlastne ked pozeram aktualnu ponuku CTM, tak ram je takmer uplne to iste ako CTM Switch 2020

 
Pridaj komentár