Orbea Rallon - srdcová záležitosť

Zdá sa to ako včera a pritom na jar to budú už tri roky, čo s Rallonom brázdime traily. V poslednej dobe je asi najčastejšia otázka, akú dostávam, že kedy plánujem vymeniť enduro bicykel za niečo novšie.

Odpoveď je zatiaľ vždy rovnaká: „Tak skoro to nebude”! Prečo to tak je a prečo sa mi tento bicykel tak páči?


Opisovať nejak technické detaily a podobne nebudem lebo plnohodnotný a poctivý test už máme. Toto je skôr o mojich pocitoch a zážitkoch.


Prečo som si vybral práve Rallon?

V roku 2017, keď som rozmýšľal, čím nahradiť Scroll, som strávil dlhé hodiny hľadaním toho správneho bicykla pre mňa. Hľadal som niečo unikátne, čo jazdí u nás málo ľudí, skrátka vystúpiť trošku z davu. A tak nejak mi padli oči na Rallon (čítaj Ra:jon zo španielskeho slova Rallón, čo znamená šíp). No uznajte sami, že také meno vo mne hneď evokovalo rýchlosť. Naviac, fialová farba mu nesmierne sekla. Aj keď Orbea ponúka možnosť úplne si bicykel farebne aj komponentovo prispôsobiť, tak som šiel do základného prevedenia a farby, aby som nemusel čakať. Nakoniec som čakal 4 mesiace , ale oplatilo sa.


Aby to však nevyzeralo, že som vyberal len podľa farby, tak medzi kritériá, ktoré naklonili misky váh na stranu Rallon, bolo napríklad, že rám je vyrobený v Španielsku. Neviem, či to má nejaký vplyv na kvalitu, ale poteší. Fakt je, že rám je veľmi pevný a nekrúti sa. Zásadnejším však bola geometria, a Rallon patrí k najdlhším bicyklom na trhu ešte aj dnes. Orbea je taktiež jedna z mála, ktorá sa nenechala strhnúť na vlnu presfittu a veru poviem vám, čistenie a mazanie je hračka.


Zámerne som nešiel do vyššie vybaveného modelu, nakoľko si nepotrpím na nejakú gramarinu alebo top komponenty. Dvanásťrýchlostná sada GX ide ako hodinky a zatiaľ som nemal potrebu nič meniť. Sedlovka RF Turbine dostala po dvoch rokoch servis (áno, je to pravda o tom kováčovom koňovi, ktorý je vždy nepodkutý) ale vyzerala celkom fajn a tak po premazaní môže jazdiť ďalšie dva roky.


Prvá jazda, prvý fail

Nikdy nezabudnem, ako som do noci skladal svoju novú lásku, aby som mohol hneď na druhý deň vyraziť na TBK. Všetko šlo podľa plánu a mal som pocit, že zrazu lietam po traile ako ten šíp. Obrovský rozchod kolies mi dával stabilitu, pruženie krásne žralo nerovnosti, no jedna báseň, čo vám budem hovoriť. A vtom prásk, rana ako z dela, syčanie a už som stál a neveriacky pozeral, ako môžem byť taký hlúpy. Prerazená guma a ohnutý ráfik. Ako správny servisák som to hneď doma narovnal, ale už to nebolo ono, ráfik púšťal aj s novou gumou.


Ako to však v živote chodí, tak všetko zlé je na niečo dobré, tak som si zadovážil sadu nových kolies od Industry Nine, konkrétne model Trail 270 32H. Kolesá sú neskutočne pevné a ľahké. Čo je možno taká zaujímavosť, tak špice sú vyrobené z hliníka a šraubujú sa priamo do náboja, čiže neobsahujú žiadne niple. Kolesá majú custom farebné prevedenie s modrým nábojom a jedným špicom ladiacim k nápisu Orbea. Cenu sem radšej nejdem písať, aby to náhodou nevidela manželka, nakoľko som jej povedal trochu inú cenu . Odvtedy však už nebol s kolesami žiadny problém.


Neustály upgrade

Mať ten istý bicykel tri roky, je podľa niekoho možno už veľa, avšak pri neustálych testoch a komponentoch, ktoré treba niekam nainštalovať a odskúšať, sa Rallon stal takým mojím pokusným králikom. Niektoré komponenty sa však nedostali do finálnej verzie, ako ju môžete vidieť teraz. Tým azda najmarkantnejším, ktorý sa tak skoro tiež asi nebude meniť, sú brzdy Hayes Dominion. Na tie nedám dopustiť, aj po dvoch rokoch som stále nadmieru spokojný. Najnovší prírastok do stabilnej zostavy je AbsoluteBlack oval, ktorý sa mi neskutočne zapáčil.


Zdanie klame

Už ani nepočítam, koľkokrát sa ma niekto opýtal, či vôbec na tom bicykli jazdím lebo vyzerá ako nový. Samozrejme pri všetkých tých testovačkách nemá Rallon taký nájazd, ako by si možno zaslúžil. Na druhej strane to s tým nemá až taký súvis, keď sa jazdí, tak sa jazdí, nič sa nešetrí.


Dôvod, prečo vyzerá tak dobre, je niekde inde. Ide o to, že veľa vecí, čo testujem, skúšam práve na tomto bicykli a tak, kým niekto umyje alebo namaže bicykel dvakrát do roka, tak ja počas sezóny už ani neviem koľkokrát. Veľmi odporúčam aj celorámovú ochranu, ktorá ušetrila rám od všetkých škrabancov.


Kedy sa bude teda meniť?

Toto je ťažká otázka a zatiaľ asi výmena nie je v dohľade. Dôvodov je viacero. Funkčnosť aj geometria mi stále vyhovujú a za tie roky vôbec nezostarli. Orbea ponúka dokonca kit, s ktorým dokážete pridať vzadu 10 mm zdvihu a upraviť geometriu na aktuálny model, ale zatiaľ nemám potrebu takéto niečo robiť, tých 150 mm mi bohato stačí. Ďalšou vecou je cena. To určite pozná každý biker, že tých peňazí sa do bicykla nasype ako za menšie auto. Pri predaji by som však asi nedostal toľko, koľko by som chcel. V neposlednom rade tento bicykel je tak trochu hviezda, nakoľko účinkoval v rôznych videách a testoch, prirástol mi k srdcu ako moje tretie dieťa. Zatiaľ sa nič meniť nebude...
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Od základu: Ako sa zlepšiť a získať sebavedomie – 4 techniky, ktoré musíš ovládať

Od základu: Ako sa zlepšiť a získať sebavedomie – 4 techniky, ktoré musíš ovládať

Horská cyklistika má rôzne podoby. So správne zvládnutou technikou jazdy môžete prejsť aj tie najnáročnejšie úseky – zistite, ako na to.
Test: Manitou Mattoc Pro LTD – dokonale iná vidlica

Test: Manitou Mattoc Pro LTD – dokonale iná vidlica

Podobne ako väčšina ľudí, aj ja by som sa donedávna pri kúpe novej vidlice rozhodoval, či zobrať RockShox alebo FOX. Lenže to by mi do cesty nesmel prísť Mattoc.
Kde robím chyby v zjazde alebo ako byť rýchlejší

Kde robím chyby v zjazde alebo ako byť rýchlejší

Kto by nechcel jazdiť z kopca rýchlejšie a s väčšou istotou? Ja áno a preto som poprosil dobrého enduro jazdca, nech mi pomôže odhaliť, kde treba zapracovať.
keyboard_arrow_up