Tip na darček - čomu sa poteší enduro a trail jazdec?

Lámete si hlavu nad tým, čo kúpiť bikerovi, ktorý zo všetkého najviac miluje jazdu na trailoch a v náročnom teréne? Nelámte, nechajte to na nás, poradíme vám.

Trail a enduro jazdenie má svoje špecifiká. Nakoľko sa jedná hlavne o technický, členitý terén a rôzne prírodné či umelé prekážky, prvoradá je bezpečnosť. Za zmienku stoja určite aj odolné komponenty či rôzne vychytávky pre efektivnu jazdu.

Ako darček od nás máš zľavu 22 € pri nákupe nad 220 € s kódom „VIANOCE22". Zľavu môžeš využiť do 18. 12. 2022. Zľava neplatí na darčekové poukazy.

Tričko MTBIKER Komponenty MTB - 15,89 €

Prezliecť sa po jazde z prepoteného dresu do pohodlného bavleneného trička je skvelý pocit. Toto naše je vyrobené zo 100 % bavlny z udržateľných zdrojov, s certifikátom použitia ekologickej potlače. To všetko preto, že sami chceme byť príkladom, že nám na našej planéte a životnom prostredí záleží. Navyše, kúpou „merchu“ s tematikou MTBIKER podporíte naše aktivity pre cyklo komunitu aj našu tvorbu. Tričko „Komponenty MTB“ nájdete na našom MTBIKER eshope.

WeldTite Jetvalve Smart system CO2 sada - 28,99 €

Tí, ktorí majú za sebou nejaké enduro preteky, vedia, že keď sa ide „na ostro“, často sa nehľadí na ideálnu bezpečnú stopu a prekážky, ktoré sú na trati. To sú práve situácie, kde môže dôjsť k prerazeniu plášťa alebo duše. Vtedy je najlepšie mať po ruke opravnú sadu na rýchlu opravu, akou je táto Jetvalve Smart system od Weldtite. Obsahuje záplaty, CO2 bombičky, montpáky a ventil. Sada minimálnych rozmerov má cenu 28,99 €, najdete ju na MTBIKER eshope.

CTM Pascal III - 29,99 €

Nosiť pumpu na vidlicu a tlmič v batohu nie je na škodu. Terén býva rôznorodý, raz potrebujete odtlmiť skoky, zároveň obmedziť pohupovanie zadnej stavby.
Na ďalšej trati potrebujete, aby tlmiče vyžehlili korene a kamene. Pri tom všetkom je to stále o rýchlosti a nastavení bicykla, čo môže rozhodnúť, či sa postavíte na stupne víťazov, alebo dostanene „zemiakovú“. Šikovnú, duralovú pumpu s manometrom od CTM nájdete za 29,99 € na našom MTBIKER shope.

Wittkop Selle Esse Volcano Short - 38,99 €

Na kopec či začiatok „eresky“ sa musíte najprv dostať. A dostať sa tam v pohodlí, rovná sa ušetrená energia a dobrá nálada. Selle Esse Volcano má na poťahu zdrsnené plochy, ktoré zaručia, že sa nebudete zošmykovať. Anatomický tvar odľahčí citlivé partie tam, kde je vyšší tlak nežiadúci. Oceľové lyžiny odolajú vyššiemu zaťaženiu, ich povrchová, reflexná úprava zabezpečí lepšiu viditeľnosť pri neskorom návrate domov. Za cenu 38,99 € ho nájdete na MTBIKER eshope.

GIRO Tempo - 44,99 €

Ochrana očí v podobe okuliarov je hneď po prilbe tou najdôležitejšou časťou výbavy. Pri vysokých rýchlostiach na trailoch alebo striekajúcej vode a blate je lepšie použiť takýto typ okuliarov. Sú kompatibilné s „fullface" prilbami a zároveň umožňujú nosenie dioptrických okuliarov. Sklá sú číre a vyrobené z odolného polykarbonátu. Navyše je sklo ošetrené technológiou „anti-fog“, proti zahmlievaniu. V limetkovej zelenej farbe za 44,99 € ich nájdete na MTBIKER eshope, alebo nášho dodávateľa.

Dainese Scarabeo Pro - 49,99 €

Jazdenie na upravených tratiach či v bikeparku je dnes trendom, ku ktorému inklinujú aj mladšie ročníky. Pri nich platí zvýšená ochrana dvojnásobne. Dainese je známy ako výrobca odolného a kvalitného ochranného vybavenia. Inšpiráciou z prírody vznikli odolné chrániče Scarabeo Pro. Štruktúra chráničov umožňuje maximálnu flexibilitu a prispôsobuje sa všetkým polohám kolien. Sú ľahké a dobre odvetrávajú aj v horúcich dňoch. Za cenu 49,99 € ich nájdete na MTBIKER eshope.

PTN Pepi´s Tire Noodle Rokk Line - 68,99 €

S príchodom bezdušových systémov sme čiastočne vyriešili problém s defektami a ich opravou, no vznikol nový problém. Nižšie tlaky sú výhodou, no môže dôjsť k nechcenému poškodeniu ráfika. Dá sa tomu predísť použitím ultraľahkej penovej vložky Pepi´s. Táto s názvom Rokk Line je určená pre najdrsnejšie podmienky, no ochráni aj ráfiky elektrobicyklov. V prípade sfúknutia kolesa je vhodná na núdzový dojazd. Cena za sadu je 68,99 € a nájdete ju na MTBIKER eshope.

Maxxis Assegai - 70 €

Nový plášť vždy poteší. Assegai vznikol v spolupráci s niekoľkonásobným majstrom sveta v zjazde, Gregom Minaarom, takže môžete očakávať aj majstrovský výkon. Sú v ňom spojené najlepšie vlastnosti iných Maxxis plášťov, určených na zjazd a enduro. Bočné výstupky podržia v záťaži, hĺbka dezénu zas v mäkkom aj prašnom teréne. Samozrejmosťou je bezdušové prevedenie a zvýšená ochrana pred defektom. V rôznych variantoch ho nájdete za cenu okolo 70 € na MTBIKER eshope.

microSHIFT XCD RD-M865M 11-kolo - 73,99 €

Kompatibilná prehadzovačka s 11-rýchlostnými sadami Shimano za zlomok ceny, to je microSHIFT. Ich kvalitné výrobky nájdeme čoraz častejšie ako OEM komponenty na bicykloch renomovaných značiek, čo je zárukou ich spoľahlivosti. Kinematika prehadzovačky je vyladená tak, aby používala priamejšie vedenie kábla, vďaka čomu je reakcia na radenie konzistentná vo všetkých prevodových stupňoch. Najvyššiu radu XCD nájdete za 73,99 € na MTBIKER eshope.

Kellys KLS Rampart - 76,99 €

Prekonávanie prekážok, skokov, koreňov a kameňov je výzva. Často to však nesie so sebou aj riziko zranenia a práve kolená sú kontaktná plocha so zemou číslo jeden. Ľahké, pružné, odolné a certifikované chrániče slovenského výrobcu Kellys môžu byť rozdielom, či po páde budete mať „PN-ku“, alebo budete pokračovať v jazde ďalej. Silikónové lemy ich udržia na mieste, kým pena E3T absorbuje energiu nárazu. Za 76,99 € ich nájdete na MTBIKER eshope.

Briko MTB MAN - 85 €

Ak niečo cyklisti ocenia, je to všestrannosť. Tú ponúkajú aj krátke nohavice MTB MAN. Vďaka Regular Fit strihu poskytujú dostatočnú voľnosť pre manévrovanie s bicyklom, no poslúžia aj cykloturistom, či na dochádzanie. Sú vyrobené z rýchloschnúceho, strečového materiálu. Ich súčasťou sú vnútorné, odnímateľné nohavice s vložkou MTB Pad. Po jej vybratí nám ostanú odolné voľné kraťasy na outdoorové aktivity. Za cenu 85 € ich nájdete na MTBIKER eshope, alebo na webe dodávateľa.

Amplifi Track 17 - 132 €

Dobrý batoh je malá výhra všetkých horských cyklistov. To platí obzvlášť pre batohy určené pre enduro a trailové jazdenie. Okrem dostatočného miesta na chrániče, náhradné oblečenie, jedlo a hydrovak ponúka Track 17 tvarované ramenné popruhy, ktoré pomáhajú rozložiť záťaž a odvetrávajú, aj prípravu pre integrovaný chránič SAS TEC. Bezpečnostné prvky, ako reflexné plochy či píšťalka na popruhoch, sú samozrejmosť. Za 132 € ho nájdete MTBIKER eshope.

CrankBrothers Stamp Speedlace - 145 €

Tieto MTB topánky sú určené primárne na letnú sezónu vďaka sieťovinovému materiálu. Podrážka MC2 je odolná s dobrým gripom a vzorkou v tvare pedálu Stamp pre čo najlepší kontakt. Špička a päta sú vystužené ochrannou gumou. Topánky sú prispôsobené aj pre chôdzu, majú jednoduché šnurovanie s vreckom na šnúrky proti ich zamotaniu do pedálov. Polstrovaná vložka EVA tlmí nárazy. Stamp Speedlace topánky nájdete za 145 € na našom MTBIKER eshope.

Alpina Roca enduro - 200 €

O dôležitosti nosiť prilbu snáď ani nemusíme písať. Zvlášť, ak sa jedná o tak technicky náročnú disciplínu, akou je enduro. Pohodlná prilba Alpina Roca ponúka špeciálnu ľahkú konštrukciu, s pevným šiltom a robustným chráničom brady, ktorý chráni zospodu aj z bokov. V horúcich dňoch vás schladí až 15 vetracích otvorov. Túto ochranu hlavy s hmotnosťou od 790 g v štyroch veľkostiach nájdete za 200 € v našom MTBIKER eshope.

Tatze TWO-FACE Titan - 229 €

Pedále, ktoré boli ocenené za dizajn a inováciu, s titánovou oskou. Ich univerzálnosť spočíva v tom, že ich je možné použiť so zarážkami, ale aj ako klasické voľné platformové pedále, čo isto ocenia tí, čo radi skúšajú rôzne nové pasáže trailu a ťažké terénne prekážky. Hmotnosť samotného pedálu je tak vyvážená, aby nedochádzalo k ich nechcenému pretočeniu na stranu, ktorú zrovna nepotrebujeme. Tieto „nekompromisné" pedále nájdete za 229 € na MTBIKER eshope.

BELL Super DH Spherical - 349,95 €

Model Super je už legenda medzi prilbami. Dizajn s jasným rukopisom Bell prichádza s polykarbonátovou In-Mold konštrukciou a systémom MIPS, čo zvyšuje ochranu v prípade pádu, kde pôsobia rotačné sily. Chránič brady je odnímateľný a teda jednu prilbu využijete dvoma spôsobmi - ako dobre odvetranú trailovú prilbu, aj ako bezpečnú „integrálu“ na tých najťažších trailoch. 25 otvorov sa postará o dostatočné odvetranie. Za 349,95 € ju nájdete na MTBIKER eshope, alebo u dodávateľa.

Ak ťa z nášho výberu nič nezaujalo, neváhaj navštíviť náš MTBIKER eshop, kde nájdeš veľký výber produktov za výhodné ceny.

Máme pre Teba pripravené aj ďalšie darčeky:

Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť PR článok

Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť

Jazda na trailoch či enduro má isté špecifiká. Drsný terén vyžaduje vyššiu odolnosť komponentov aj výbavy a nemenej podstatná je tiež bezpečnosť. Nechýba ti nič?
Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily PR článok

Enduro bicykle – skroť tie najťažšie traily

Skoky, technické pasáže a členitý terén sú pre teba rajom, ale vieš sa do toho aj oprieť, keď bojuješ o sekundy na rýchlostnej skúške? Tieto bicykle ťa budú zaujímať.
Jazda v náročnom teréne a potrebná výbava PR článok

Jazda v náročnom teréne a potrebná výbava

Vychytávky, ktoré uľahčia „život" na bicykli, ale aj výbava pre väčší komfort či bezpečnosť. Do bikeparku, trail centra či na celodenný výjazd lesom sa môže zísť niečo z tohto výberu.