Plášte - obutie aj pre náročné podmienky a terén

Obutie bicykla neradno zanedbávať. Ide o jedinú kontaktnú plochu bicykla s povrchom a je to komponent, na ktorý sa musíte vedieť 100 % spoľahnúť, nech už bude počasie a stav terénu akýkoľvek.

Maxxis Minion DHR II - 63,99 €

Už doslova legendárny plášť, na ktorý sa môžete spoľahnúť v ťažkom teréne bez ohľadu na počasie. Dezén využíva zošikmené výstupky, podobne ako Minion DHF, avšak je viac prispôsobený svojimi hranami a zošikmeniami pre dobré odvaľovanie a efektívne brzdenie, vďaka čomu je vhodný pre zadné koleso. Tento konkrétny model má MOC stanovenú na 79,99 €. Nájdete ho v MTBIKER eshope. Celú ponuku rozmerov a prevedení nájdete na tomto odkaze.

Maxxis Dissector - 53,99 €

Takto vyzerajú nazbierané dlhoročné skúsenosti, pretavené do konečného produktu. Za Dissectorom stojí austrálska legenda zjazdovej cyklistiky - Troy Brosnan. Plášť je určený pre disciplínu enduro, kde je potrebné kombinovať nízky valivý odpor s dokonalou priľnavosťou v zákrutách. Primárne je určený pre zadné koleso, ale svoju prácu odvedie aj vpredu. Celú ponuku plášťov Dissector nájdete na tomto odkaze. Tento model má MOC 66,99 € a nájdete ho v MTBIKER eshope.

Pirelli Scorpion™ Enduro R 2 - 56,99 €

Tento legendárny výrobca pneumatík v ničom za konkurenciou nezaostáva. Naopak, rýchlosť a bezpečnosť z Formule 1 a motošportu pretavil do svojich plášťov pre bicykle. Scorpion Enduro je celá séria plášťov, prispôsobená nárokom jazdy na trailoch, v bikeparkoch alebo v ťažkom teréne. Konštrukcia HardWALL plášť spoľahlivo chráni na bočnici aj na behúni proti prerezaniu. Zmes SmartGRIP zas podrží za sucha aj za mokra a dodá dlhú životnosť. Cena tohto modelu je 82,99 €. Nájdete ho v MTBIKER eshope.

Schwalbe Magic Mary - 53,99 €

Tento plášť je už rovnako legendou medzi enduro a downhill plášťami. S progresívnym stredným profilom dezénu a zmesou ADDIX Soft drží aj na voľnom povrchu, pričom absorbuje nárazy a pohlcuje vibrácie. Na výber sú aj ďalšie rôzne zmesi a prevedenia. Samozrejmosťou je kompatibilita s bezdušovými ráfikmi, kedy sa naplno ukáže ich potenciál. Plášte sú vhodné aj pre elektrobicykle, keďže svojou konštrukciu a zmesou dokážu zniesť vysokú záťaž. MOC je 66,99 € a nájdete ho v MTBIKER eshope.

Panaracer Gravelking - 26,99 €

Ťažký terén neznamená automaticky horské bicykle. Gravel už dnes môžeme bežne stretnúť prakticky všade tam, kde sme donedávna stretávali HT bicykle. Absenciu odpruženia nám vie sčasti nahradiť napríklad aj objemný plášť. Univerzálnosť spočíva v jazdení po rôznych povrchoch, na čo sa ideálne hodia plášte, akými sú Panaracer Gravelking EXT. O ich univerzálnosti a odolnosti si môžete prečítať aj v redakčnom teste. MOC je stanovená na 42,99 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

Tufo Gravel Swampero - 38,99 €

Zo susednej Českej republiky máme v ponuke ďalší zaujímavý plášť - Gravel Swampero. Jeho určenie nasleduje filozofiu gravel cyklistiky - neriešiť kadiaľ pôjdete na ceste za ďalším dobrodružstvom. Objem a konštrukcia plášťa slúžia okrem dobrého odvaľovania a gripu aj na absorpciu vibrácií a otrasov, čo pridá na pohode. Samotný dezén podrží v zákrutách a má samočistiace vlastnosti. V čiernej farbe či s retro hnedou bočnicou ho nájdete za MOC 48,99 € v našom MTBIKER eshope.

Continental Cross King - 53,99 €

Continental X-King kedysi vládol kategórii plášťov s nízkym vzorom. Vystriedal ho nástupca Cross King. Výrobca sa drží hesla: „Chyby napravme, to dobré zdokonaľme.“ Zdokonalená je bočná ochrana proti prepichnutiu, dezén má vylepšené vedenie smeru. Špičková zmes Black Chilli v strede dobre odvaľuje a boky podržia v zákrutách. Bezdušové použitie je samozrejmosť. MOC je stanovená na 66,90 €. Rôzne varianty od Cross King nájdete na tomto odkaze, konkrétny model na MTBIKER eshope.

Continental Race King II - 15,89 €

Ďalší z rodu kráľovského a plemena pretekárskeho. Race King je plášť do suchého a tvrdého terénu. To však neznamená, že taký terén nemôže byť ťažký. Niekedy je práve rýchlosť tá najťažšia časť samotnej jazdy, obzvlášť pri pretekoch. Nízka vzorka má minimálny valivý odpor. Napriek základnej verzii je dostatočná ochrana proti prepichnutiu. Sú určené pre použitie s dušou, v celej ponuke však nájdete aj bezdušové prevedenia. Tento model má MOC 19,90 €. Nájdete ho v MTBIKER eshope.

Ponuku stoviek plášťov nájdete na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny PR článok

Plášte pre štrkolety, žiletky aj enduro mašiny

Každá disciplína si vyžaduje rôzne obutie, o podmienkach ani nehovoriac a preto prinášame niekoľko tipov. Tak ktorý si dnes zvolíš ty?
Výbava na bikepacking - jednoducho sa pobaľ a vyraz von PR článok

Výbava na bikepacking - jednoducho sa pobaľ a vyraz von

Čaká vás cyklodovolenka alebo niekoľkodňové dobrodružstvo na dvoch kolesách? Ak vám chýba výbava, radi vám s jej výberom pomôžeme. Inšpirujte sa v našom e-shope.
XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť PR článok

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť

Cross-country jazdenie je náročné na výdrž, silu, nechýbajú strmé stúpania, rýchle a technické zjazdy. A to musia zvládnuť aj plášte. Poď si s nami vybrať tie pravé.