EUROBIKE 2017: Technické zaujímavosti – elektrošpeciál

EUROBIKE 2017: Technické zaujímavosti – elektrošpeciál

11 komentárov

bimjeam 09.10.2017 15 fotografií   Eurobike Sezona 2017 Sezona 2018 Horska Cyklistika Gravel Ebike

To, že na tohtoročnom EUROBIKU sa to ebikami doslova hemžilo, nie je žiadne tajomstvo. Či sa vám to páči alebo nie, elektrosegment ide prudko dopredu a v tomto článku si ukážeme to najzaujímavejšie z tejto oblasti.

 

Už v predchádzajúcich dieloch ste mali možnosť vidieť napríklad špeciálny batoh určený pre ebikerov od EVOCu alebo brzdy Magura spolupracujúce s riadiacou jednotkou. Z globálneho pohľadu možno konštatovať, že len hŕstka vystavovateľov odoláva nástupu elektrobikov, medzi ktorých môžeme zaradiť napr. značky Yeti alebo Marin. Preto by bolo určite nefér opomenúť túto kategóriu a neukázať, kam budúcnosť cyklopriemyslu smeruje.

eGravel


Videl som toho už naozaj veľa, no toto bol môj prvý stret s elektrogravelbikom. Konkrétne od značky Fantik, a to na karbónovom ráme a s veľmi slušným osadením.



Rock Shox dáva ebikom zelenú


O tom, že odteraz je každá vidlica vhodná pre ebiky, hrdo informoval banner v stánku Rock Shox. Na modeloch 2018 teda pribudne aj táto dôležitá informácia na nálepke umiestnenej v hornej časti ľavej spodnej nohy každej „E-MTB ready“ vidlice tohto výrobcu.



STEPS 8000 a jeho vnútornosti


Ak vás vždy zaujímalo, čo sa skrýva v útrobách elektromotorov určených pre bicykle, vedzte, že je tam viac plastu, ako by ste možno čakali. Prvú verejnú pitvu nového STEPS-u ste mohli absolvovať v stánku Shimano, hala B5.



BMC a jeho totálna integrácia


Švajčiarske BMC už minulý rok prezentovalo koncept elektrobiku, ktorý by bol takmer na nerozoznanie od klasických MTB-čiek. Či sa mu to podarilo, môžete usúdiť sami.



Bianchi elektrifikuje


Elektrobicykle už zďaleka nie sú len doménou MTB, o čom svedčí aj expozícia talianskej stálice Bianchi, ktorá sa nebojí ani o odbyt cestných elektorbicyklov vyššej strednej triedy.





Hero VR


Virtuálna realita je v poslednom období horúcou témou všetkých technologických portálov a o jej budúcnosti sa vedú búrlivé diskusie. Na EUROBIKU ste si mohli vyskúšať virtuálnu realitu na vlastnej koži v podmienkach cieľového dojazdu maratónu HERO, v upršanom prostredí Dolomitov.



Dukáty sem, Ducati tam...


Už v predošlom dieli ste sa mohli dočítať, že v Nemecku nebola núdza o produkty vzájomnej spolupráce prémiových automobiliek a cyklistických značiek. Jedným z výsledkov týchto spoluprác je aj pluskové e-mtb Ducati, určené skôr do náročnejšieho terénu ako na cestné okruhy.



Machrovina alebo obludárium?


Vidieť naživo podivuhodné stroje, ktoré sa viac ako na bicykle ponášali na motorky, choppre, alebo intergalaktické cargo biky, nebola vo Friedrichshafene vôbec núdza. Odhliadnuc od etického aspektu, si mašiny od Ruffainu a Maxonu popravde s elektronickým obmedzením asistovaného pohonu na 25 km/h, ani moc dobre predstaviť teda neviem.



E-mócie od Španielov


Španielska značka BH so sebou priniesla ebike Atom X s motorom pootočeným o 90° viac než sme zvyknutí, čo si vyžiadalo dizajnový zásah do tvaru bidóna a použitie magnetického košíka. Okrem iného je bike zaujímavý tým, že batéria sa do rámu vkladá zhora cez otvor v blízkosti hlavového zloženia.



Magura to s elektrosegmentom myslí skutočne vážne


Pravdepodobne ani v jednom stánku nebolo k videniu toľko „e-bike specific“ komponentov ako u domáceho producenta Magura. Elektricky ovládaná sedlovka e-levate, e-brzdy MT5e, ale napríklad aj 1200-eurová upside down vidlica Boltron so zdvihom 150 mm a konštrukciou, ktorá znesie aj silu motora.



Nech už je váš názor na elektrifikáciu cyklistiky akýkoľvek, musíme akceptovať aj pokrok a tešiť sa, že vždy máme na výber z toho, čo zohľadňuje naše preferencie, možnosti a schopnosti. Týmto dielom svoju EUROBIK-ovú púť však nekončíme a tešiť sa môžete ešte na posledné pokračovanie.

Ďalšie články z výstavy EUROBIKE:
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Bicykle ~ Horské elektrobicykle):

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské elektrobicykle)

Komentáre

Gusto0 09.10.2017 (19:56)

"a neukázať, kam budúcnosť cyklopriemyslu smeruje." , "musíme akceptovať aj pokrok a tešiť sa, že vždy máme na výber z toho, čo zohľadňuje naše preferencie, možnosti a schopnosti."
ak je toto fakt buducnost cyklopriemyslu tak zbohom moja najoblubenejsia cinnost v zivote. to ze sa to siri ako mor akceptujem, predbiehajuci e-biker ked ja potim krv ma nedokaze rozhodit, ale hlavne ta druha citovana veta je velmi zaujimava - mame na vyber - snad do buducna ostane na vyber aj nam co to tahame vlastnou silou. a v neposlednom rade to slovo na konci - schopnosti - tie by mali zvazit zacinajuci mtb-e-bikeri.
k dizajnu - ked uz integrovali tie baterky do ramu a urobili z toho nazranu anakundu, mohli tomu dat aspon 27,5+ kolesa lebo takto to vyzera prijamensom vtipne. a bianchi - ako prototyp ok ale pustit toto do predaja???

 
maros1974 10.10.2017 (08:47)

nam sa to nepaci (odpoved na recnicku otazku z textu)....ale furt nam to tu servirujete i ked sentiment to ma neustale negativny na mtbiker. Povedal by som ze to je podnikatelska neskusenost, alebo trufalost neustale otravovat citatelov s niecim co sa im nepaci. Preco si nespravite subdomenu emtbiker alebo nieco podobne a neoddelite tieto dve linie, zodpoveda to aj logike kedze bicykle a ebiky nie su porovnatelne kategorie.

 
bimjeam maros1974 10.10.2017 (10:20)

Ja rovnako nie som milovníkom elektrifikácie cyklopriemyslu v a neteší ma súčasný trend nástupu ebikov. Napriek tomu si nemyslím, že by sme mali pred touto témou zatvárať oči a tváriť sa, že ebiky neexistujú. Z celkovej série siedmich článkov a desiatky videí z Eurobiku je elektrobicyklom venovaný len jeden článok, ktorý je skôr poňatý ako prehliadka toho, čo najviac pútalo pozornosť, nie snaha vsugerovať užívateľom, že ebajky sú jediná správna cesta.
Podobné emócie svojho času vzbudzovali odpružené vidlice, alebo hydraulické kotúčovky...

 
matrinn 09.10.2017 (19:19)

Segment motorovej cyklistiky je pre mňa rovnako smiešny, ako segment motoriek na vlastný (nožný) pohon. Ak by to bola okrajová záležitosť, ešte OK. Ale vyzerá to tak, že ľudí už zaujímajú len bicykle s motorom..

 
perez 09.10.2017 (20:15)

"Odhliadnuc od etického aspektu..." snad od estetickeho, nie?

 
iron.hide 10.10.2017 (09:28)

ten Fantic sa fakt podaril, ale aj tak nema zmysel - gravel bike je o rychlosti, a ked je podpora len do 25kmh, tak to je o com? Zostava to jedine cipnut, ale potom sa ten jazdec moze pohybovat iba po cestach pre auta.

 
SB@RB 10.10.2017 (12:03)

Podľa toho čo sa tu pravidelne servíruje za účelom pomalého vymývania mozgov a potláčania vlastných pocitov a skúsenosti by sme asi biky mali zrušiť a nechať ľudstvo totálne zlenivieť. Fat, enduro, trail, xc, gravel, city a ešte aj road biky na elektrike? Dnes. A zajtra? Zajtra im už nedáme ani pedále. Veď načo. Človek nech nerobí nič. len nech platí a vozí sa. Načo šliapať, načo sa spotiť? Súhlasím s maros1974, že ebiky by mali mať svoju stránku keď majú svojich zástancov. Ja nie som ich odporca, ale nech sa nemiešajú hrušky s jablkami. Toto už nie je o cyklistike.

 
SB@RB 10.10.2017 (12:09)

bimjeam: citujem "Podobné emócie svojho času vzbudzovali odpružené vidlice, alebo hydraulické kotúčovky..." Súhlasím čiastočne s týmto tvrdím, ktorým si nám mimochodom medzi riadkami chcel naznačiť, že práve takto funguje pomalé, ale vytrvalé vymývanie mozgov, ktorého cieľom je, aby ľudia prijali za prirodzené a vhodné, či potrebné to, čo nechceli? Dlhé roky sledujem mtbiker. Ale ako dlho bude mtbiker mtbikerom?

 
bimjeam SB@RB 10.10.2017 (13:22)

čakal som, že sa toho niekto chytí. Nechcel som tým naznačiť nič. Len, že niektoré produkty alebo segmenty sa ujmú a iné nie. Vidlice a kotúčové brzdy sa presadili, vzduchové a hydraulické radenie napr. nie. Pamätám si aj vlnu odporu voči elektrickému radeniu a dnes už sa nad tým nikto nerozčuľuje ani pri MTB. Jedno obdobie sa napr. silno tlačilo na pílu v segmente fatbikov, dnes už je to len sezónna a okrajová záležitosť, ktorá sa neujala tak, ako si to výrobcovia želali. Žiaľ v prípade ebikov som názoru, že elektrobicyklov bude pribúdať, nakoľko človek je tvor pohodlný a rady ebikerov budú rozširovať hlavne osoby, ktoré sa cyklistike doteraz v nejakej väčšej miere nevenovali.

 
ppi 10.10.2017 (14:48)

Ja napr. ebikom fandim, nech je ich coraz viac a cena nech striela no nebies - mam pocit ze za chvilku sa pomaly vyrovnaju cenam aut (nechcem si ani vo sne tipnut co budu pytat za ten bianci)... Prinesie to firmam aspon zdroje, mozno spomali rast cien tradicnych bicyklov ak nie pokles.

 
Matej1985 12.10.2017 (20:59)

Tak toto už neni cyklistika. Aspoň ja to tak tvrdím, čo som prísnekonzervatívny cyklista. Pre mna je cyklistika cyklistykou ked je len ludský pohon a ked nemusím bicykel servisovať ako auto.

 
Pridaj komentár