Beh – ako začať a neznechutiť si ho

Imroman 10.12.2017 5 fotografií   Zima Zaciatok Beh Trening

Využite efektivitu a jednoduchosť behu na udržanie sa v dobrej kodnícii mimo sezónu. Stačí len vhodne začať, vyhnúť sa zbytočným chybám a hlavne si to neznechutiť...

Nechcem tu nikoho presviedčať o tom, že behanie je nutnosť a bez toho to nejde – navyše na portáli, ktorý je zameraný na cyklistiku . Skôr by som rád predostrel svoj pohľad na vec a trochu širší kontext si môžete pozrieť v tomto článku. V skratke, mám na mysli hlavne jeho efektivitu, jednoduchosť, prirodzenosť a nízke prevádzkové náklady. Behať vonku sa dá v podstate za každého počasia, netreba žiadnu zložitú prípravu ani vybavenie, čo oceníte hlavne v tomto zimnom období. V prípade, že ste časovo zaneprázdnení a radi by ste sa udržali v dobrej kondícii aj mimo hlavnú sezónu (alebo ju nebodaj chceli zlepšiť), nie je podľa mňa lepší spôsob, ako zaradiť do svojho „programu“ beh. Ten veľmi často zaraďujú do prípravy aj top cyklisti, a tým nemyslím len z kategórie „chrtov“ - funguje naprieč všetkými disciplínami vrátane zjazdu či endura...

Lenže práve pre jeho efektivitu mnoho ľudí na tento šport rýchlo zanevrie, kedže ruka v ruke s tým idú aj nároky na kondíciu, čo platí najmä v prípade začiatočníkov. S čistým svedomím môžem povedať, že ani mňa beh dávnejšie vôbec nebavil a trochu to súvisí s jeho nutným zaradením napr. počas telesnej na škole. Práve tam si ho možno väčšina z vás nechala znechutiť a spomienky na nekonečné fuňanie po ovále, prípadne počas 12-minútovky nepatria medzi najkrajšie . Lenže, dá sa to robiť aj inak a vôbec to nemusí byť spojené len s bolesťou a nudou...

Ako začať?

Ak vás to zatiaľ neodradilo a radi by ste začali, platí viac než kde inde pravidlo – hlavne postupne. Väčšina rôznych „poplašných“ správ o bolestiach ide od začiatočníkov, ktorí si jednoducho naraz priložia. Celí natešení chcú dať hneď napr. 10 kilometrov alebo inú dobre vyzerajúcu métu. Výsledkom je samozrejme len trápenie a veľká šanca, že nenavyknuté svaly, šľachy a úpony sa prejavia nepríjemnou bolesťou – možno nie okamžite, ale s odstupom krátkeho času. Hneď prvá vec, ktorá pomáha, je vykašlať sa na kilometre a stanoviť si ako métu čas. Sám viem, o čom hovorím, pretože v hlavnej cyklistickej sezóne toľko nebehám, takže vždy (väčšinou na jeseň) opäť začínam. Pre skrátené svaly je na začiatok aj 20 min. súvislého behu viac než dosť. Zlou správou je, že takmer s istotou sa dostaví po prvom (hoci aj krátkom) behu svalovica. Dobrou správou je fakt, že následne to bude už len lepšie. Takže, ak nemáte veľkú „bežeckú minulosť“, začnite napr. na 15 minútach a postupne pridávajte po 5 min. Úplne ideálne je, ak to na začiatku budete kombinovať s rýchlou chôdzou – takže pôjdete von na 45 min., bežať budete z toho napr. 20 min. a zvyšok odkráčate. Neskôr sa bude beh predlžovať a chôdza skracovať, až nakoniec dáte celých 45 min. úplne v pohode. Horná hranica sa samozrejme ťažko definuje, ale netreba to zbytočne preháňať a aj hodina súvislého behu vie byť viac než dostatočná na výborné udržanie, prípadne zlepšovanie kondície. Zo začiatku samozrejme držte intenzitu nízko a naučte sa behať pomaly, doslova z nohy na nohu. Ak používate merač tepu a poznáte, kde je vaša aeróbna zóna, tak pri behu si pridajte k tomu ešte cca 10 úderov navyše. Zo začiatku si určite netreba robiť hlavu nejakými intervalmi, väčšinu sa o potrebnú zmenu intenzity postarajú samotné zmeny terénu. Jednoducho si začnite užívať ten pohyb a osvojte techniku...

Technika

Nechcem sa tu hrať na bežeckého experta a dávať nejaké rady ohľadom techniky. Každopádne, venujte tomu trochu času a pozrite si napríklad videá, ktoré ukazujú, ako na to. Stačí dať do vyhľadávania „ako správne behať“ prípadne „how to run correctly“ a môžete začať. Nie je nič horšie, ako si na začiatku osvojiť zlé návyky, následky sa potom odstraňujú ďaleko horšie. Za mňa ale jedna rada – nebehajte cez päty, snažte sa už zo začiatku učiť behať cez prednú časť chodidla (behanie po špičkách nechajte Keňanom). Dôvod je jasný – skúste si na pätách len tak poskočiť na mieste a zistíte, že o tlmení nárazov sa moc hovoriť nedá a len na topánky sa nespoliehajte...

Hlavne si to neznechutiť behaním dookola

Podľa mňa nie je na morálku nič horšie ako ísť behať niekde na krátky okruh alebo dráhu – samozrejme atlétov sem nerátam. Neviem prečo ľudí láka krúžiť dookola, keď behať môžete takmer úplne všade – samozrejme je iné, ak ste napr. žena a behanie po tme v lese vám radosť nerobí . Ale „kolečkovať“ vidím ľudí aj počas krásneho dňa a o bežiacich pásoch ani nehovorím. Ak ide o vzdialenosť, dnes máte GPS v každom mobile alebo hodinkách, takže ani v tom problém nevidím. Chcem tým povedať, že tento spôsob je podľa mňa veľmi ubíjajúci a ani sa nečudujem, že to mnohých po čase rýchlo prejde. A druhým dôvodom je podklad – ja osobne sa držím hesla, že behám čo najviac po teréne. Jednoducho, behanie po mäkkom je pre telo ďaleko šetrnejšie vďaka nižším nárazom, o zábave ani nehovorím. Nevyhýbam sa mu, ani keď je mokro alebo blato, je to praveže vítaná zmena a opláchnuť také topánky je v porovnaní s očistou biku takmer zanedbateľný úkon. Máte u vás často veľa snehu alebo ľad? Ani to nie je problém, dnes nájdete v ponuke aj špecifické zimné modely, prípadne také, ktoré sú doplnené o hroty, takže vás nebude šmýkať ani na udupanom snehu či lade. Tým samozrejme nechcem povedať, že si máte hneď kúpiť 3 páry topánok, ale jednoducho dajte terénu šancu a nebojte sa aj zablatiť .

Dobré topánky ako základ

To samozrejme treba zohľadniť aj pri výbere topánok. Netreba ísť hneď do extra trailových, no pamätajte, že v terénnych topánkach sa dá behať aj po asfalte, naopak to je už problém a nájsť sa dajú aj vhodné univerzálne modely. Rovnako sa dajú ľahko použiť aj v zime s trochu hrubšou ponožkou kedže chodidlo je stále v "pohybe" – pokiaľ sa teda nehodláte boriť niekde v snehu, vtedy už je dobré siahnuť po zimných variantoch. Tie zase nájdu veľmi dobré využitie aj pri ľahkej turistike, kde sú ťažké topánky zbytočné.

Nechajte si pritom poradiť od skúsených a opäť platí pravidlo – každá noha je iná. Určite môžem odporučiť zbytočne nešetriť a trochu investovať. Ak ich budete používať výhradne na beh a nie na chodenie do mesta a obchodov, vydržia vám poriadne dlho. Hovorí sa, že topánky by sa mali meniť cca po 800 - 1 000 km. Keď si to prerátate priemerným počtom bežeckých kilometrov za týždeň, dostanete sa na pomerne dlhé časové obdobie .

Ako často?

Aby vaše začiatky nevyšli na zmar, je dobré behať samozrejme pravidelne, inak sa budete stále len vracať späť na začiatok. Každopádne, aj 1 beh do týždňa vie udržať akúsi „svalovú pamäť“, takže sa nebudete zase trápiť so svalovicou. V prípade behu 2-krát do týždňa, ste na veľmi dobrej ceste a v kombinácii s ďalšími aktivitami vám ani viac netreba. Ak sa po nejakom čase dobre rozbeháte, nemusíte čas behu zbytočne predlžovať, začnite pridávať väčšiu intenzitu. V tomto vedia veľmi dobre pomôcť hodinky s GPS, ktoré vám vedia zobrazovať bežecké tempo a vy si tak intenzitu môžete presne „dávkovať“ - navyše na internete je množstvo rôznych bežeckých kalkulačiek a tréningov za základe tempa. Každopádne, to všetko platí najmä ak beháte po rovine; v kopci alebo zvlnenom teréne sa už oplatí riadiť sa viac „pocitom“, prípadne teda meračom tepu.

Nebojte sa kopcov

To ma priviedlo k ďalšej nadstavbe – behu do kopca. Za seba môžem povedať, že práve behanie do kopca ma baví zo všetkého najviac. Navyše tým, že človek robí ďaleko menšie kroky, je „záber“ viac „konštantný“ a trochu viac mi to pripomína šliapanie do pedálov, aj keď samozrejme vo veľmi prenesenej forme. Okrem iného výborne precvičíte aj svaly stehien, zadku a samozrejme lýtka – takých pár výbehov strmého kopca vám objasní, čo mám presne na mysli . Dokonca to môže byť aj čiastočná náhrada silového tréningu, ak vás posilovňa vyslovene ubíja a nechcete byť zavretí vo vnútri. V tomto prípade platí to isté ako v prípade začiatkov so samotným behom. Vôbec nevadí, ak kopec vyjdete chôdzou, navyše, v skutočne strmom teréne je to aj oveľa efektívnejšie. Takže chôdzu do kopca berte ako prirodzenú súčasť. Postupne sa dostanete vyššie a vyššie a chôdze bude v priemere ubúdať. Čo je dôležité, robte malé kroky a nezabudnite ísť úplne zľahka, pretože v kopci sa „uvaríte“ ďaleko rýchlejšie než si zo začiatku myslíte . Samozrejme, je to dané aj tým, kde bývate, ale takmer všade sa dá nejaký ten kopec alebo stúpanie určite nájsť. Ak sa totiž naučíte behať, prípadne efektívne a rýchlo kráčať do kopca, ste na najlepšej ceste objaviť krásu terénneho behu, kde sa vám otvárajú nové možnosti, nový spôsob pohybu v prírode a samozrejme krásne výhľady. Dobrá kondícia potom príde ani neviete ako. A to je podľa mňa spôsob, ako sa týmto športom baviť a nebrať ho len ako nutné zlo...

Záverom

Zo začiatku si nemusíte robiť hlavu s nejakými špeciálnymi intervalmi alebo tréningom. Behajte ako máte chuť, striedajte roviny, kratšie kopce, terén, asfalt, dlhé stúpania, občas si niečo len tak pre chuť vyšprintujte alebo si dajte poriadne do tela v zlvnenom teréne. Práve beh je mimo sezónu ideálny na zaradenie vyššej intenzity ako som trochu spomínal v tomto článku.

Aj keď sa hovorí, že kondícia z behu sa nedá na bike z veľkej časti preniesť (vraj iba 20%), mne osobne veľmi pomáha a rovnako ma veľmi baví. Skôr ho treba brať ako ideálny spôsob udržania kondície vo všeobecnej rovine – teda práve mimo sezónu. Najmä, čo sa týka „vnímania“ intenzity, takže následný prechod na bicykel bude potom oveľa jednoduchší...

MTBIKER shop (Výber z produktov v kategórii Tretry a obuv ~ Pánska obuv):

Prejsť do shopu (Tretry a obuv ~ Pánska obuv)

RANDAL 10.12.2017 (20:34)

12-minútovku som v pohode zvládal pod 10 minút

zt0350 10.12.2017 (19:36)

Normálne som si šiel zabehať, už dlho som sa chystal vrátiť k behaniu v zime a dnes som si bol po ozaj dlhej dobe zabehať aj vďaka tomuto článku

Imroman zt0350 10.12.2017 (21:58)

tak to je ten najlepsi feedback

petersa 11.12.2017 (16:14)

Ja som tiež začal behat. Do chladničky. Začínam sa dostávat do formy, z 63kg v lete na 69kg now. Za 2 týždne mám vrchol sezony, tak dufam, ze forma este porastie.

duves 10.12.2017 (18:14)

Len tie kĺby! Preto milujem kolobeh.

Imroman duves 10.12.2017 (18:39)

No prave preto teren a pomaly...

duves Imroman 10.12.2017 (18:51)

Byvam skraja viníc a ked je od začiatku zimy vlhko, tak je to všetko rozmočene. Takže teren nula bodov.

randy duves 11.12.2017 (00:34)

Vyhovorky sa vzdy najdu Ja byvam na rovine a behavam len po polnych cestach, kade sa sustavne premavaju robosi co chodia stavat chatky k rybniku, rybari a idioti co chodia za dedinu vysypat smeti. Takze vsetko je zjazdene, sama jama a ked poprsi, tak vsade kopec mlak a teraz v zime aj snehu a ladu A ze sa vratim zablateny az po usi a cely mokry mi teda nevadi. Proste ked treba ist, tak sa ide

duves randy 11.12.2017 (13:32)

Z kolobežky teda neprídem ako z bálu, ale bahno ako píšeš cielene nevyhľadávam.

randy duves 12.12.2017 (14:21)

Bez blatka to nie je ono Mat doma kopce (teda doma v BB mam, ale tu doma pri BA , tak som stastny

duves randy 11.12.2017 (13:33)

zjazd cez viničnu cestu (šotolina, kamene)

infinitipp 11.12.2017 (10:47)

Pekný článok. Len dodám že beh je náročnejší na výdaj energie než je bicyklovanie takže tomu treba prispôsobiť tempo a čas strávený pri ňom. Za mňa najlepšia zimná športová aktivita. Beh po snehu alebo aj bez v lese vie úžasné nabiť energiou môžem iba odporučiť. Pre kajšmetke odporúčam beh v noci či beh v lese v hmle nad hmlu alebo v horskom prostredí kto nezažije nepochopí tú atmosféru a ten pocit po odbehnutí v extrémnejších podmienkach už nebudete chcieť behať inač

Andobiker infinitipp 11.12.2017 (13:29)

su rozne prepocty, najcastejsie sa pouziva 1hodina behu = 3 hodiny biku, tak treba k tomu pristupovat.

juraj.slava 10.12.2017 (19:15)

Tak ako je to teda s tým behaním cez špičky vs. cez päty? Tu je iný názor odborníka: https://dennikn.sk/706703/trener-zasne-ake-chyby-robia-amaterski-bezci/

randy juraj.slava 11.12.2017 (00:43)

Dik za rozhovor s Karolom (AKV). Poznam jeho zverencov a makaju ako fredky Ale zas aj maju vysledky...
Ale k tym spickam - cez cpicky mozes jedine tak sprintovat. Je kopec bezcov, ktori hopkaju po spickach a potom su kazdu chvilu zraneni. Vraj to najspravnejsie je dospadnut na stred chodidla. Tak mozes si vybrat

randy juraj.slava 11.12.2017 (00:44)

Este k tym rukam - Karolovym zverencom sa tiez moje "ruky" velmi nepacia, ale zas keby Karol videl behat Dana asi by zaplakal https://www.youtube.com/watch?v=c3Rfn5TsT9Y

Mike888 10.12.2017 (22:04)

Pod tento článok sa podpisujem. Ja chodím behať už cca tretí rok. Behávam hlavne vtedy, keď nestíham bike. Tohto roku mám nabehaných takmer 600 km Ani nechcem vedieť, ako by mi kondička išla dole, keby som nešiel behať a ostal doma :-O

duro0 11.12.2017 (14:24)

Od nemate radi beh, ale ako mne vam obcas nic ine nezostava, tak odporucam intervalovy trening ala Zatopek. Odkedy to robim, je beh ovela vacsia sranda.

Imroman duro0 12.12.2017 (19:27)

Ano, to je samozrejme super ale urcite az po tom, co sa do toho clovek trochu dostane. Nasledne namiesto predlozania behu prave intervaly ako pises...

janoV. 10.12.2017 (17:27)

Presne tak, behať tak aby ťa beh bavil a vyplnil (ako cyklistovi) záťaž vonku na vzduchu, zlepšil odolnosť a imunitu a nezničil. Aj ked sa dá behať sólo a aj v partii a dokonca aj s rýdzimi bežcami - väčšinou sa viac dokatuješ a tak zo začiatku jemne s tempom a zaťažou
A ano zo začiatku sa o intervaly nastaraj, ten fartflek terénu ti dá aj vyššie tepovky. Stále je dobré meniť tempo a ked nevieš zrýchliť tak spomaľ, vážne pomáha....a všetko v zhode s dýchaním! V mraze je nutné opatrné dýchanie (a tým padom je asj nižšia tepovka a tempo).
A k obuvi..nejaké odolne terénne môžu byť s goratexom, hroty netreba stačí gumové turistické mačky do kapsičky a natiahnuť aspoň na jednu nohu ked je ľadový úsek ale čo je vhodne - gaitery...bežecké ľahké návleky, zohrejú namáhaný členok a sneh v teniske sa topí a chladí!
Smelo začať a zľahka - aj asfalt aj cestičky v parku, lese, lesoparku!

GZA 10.12.2017 (19:31)

Mňa zradili kolená a bedrový kĺb, škoda behať ma bavilo a aj v zime dokonca

Robio 10.12.2017 (19:40)

Uvital by som aj clanok o nejakej regeneracii a relaxacii. Nie len o tom ako si znicit telo.

Imroman Robio 10.12.2017 (22:00)

mam to poznacene

Robio Imroman 13.12.2017 (17:42)

Dakujem, uz teraz sa tesim

robobike 10.12.2017 (20:11)

A čo na seba? Ako na bike alebo ešte ľahšie ( myslím vrstvenie neplánujem si dať elastické nohavice)

Imroman robobike 10.12.2017 (22:00)

aj o tom by som rad nieco spravil..zatial ale urcite viac na lahko. Pri behu nie si tolko na vetre a aj intenzita je vyssia...

lobogo robobike 10.12.2017 (22:39)

niekde som kedysi čítal a zatiaľ to funguje, že na beh sa treba obliecť ako keby bolo vonku o 10°C teplejšie.

janoV. lobogo 11.12.2017 (13:16)

Ano presne tak! Na beh sa obliekame omnoho menej ako na bike, tak ako píšeš ako keby bolo o 10°C viac. (na bike/cestu ako o 5°C menej) ale čo je blbé...vietor! Chrániť si ruky, uši, lica, pery a keď náš vrecko tak aj nejaku nefuk vetrovku/bundu do neho a to zvlášť na dlhšie trate obrátkové alebo kolečka. Často tam ideš v pohode a po zmene smeru (a proti vetru) trpííííš velice.:

cyros 10.12.2017 (20:27)

osobne by som odporucal tym co zacinaju behat az teraz teda v zime, aby davali len rychlu chôdzu, nakolko ide o to, ze zapal priedusiek ich neminie pokial to prezenu, pripadne si studenym vzduchom obaria hrdlo, taketo tempo je dobre aj na kardio

Gusto0 10.12.2017 (20:54)

zacat s behom sa sice nechystam (aj ked verim ze by ma to bavilo) - ale - zasa dobry clanok a krasne fotky, palec hore

Imroman Gusto0 10.12.2017 (22:02)

jasne...je to predsa vzdy dobrovolne

Zemo 11.12.2017 (10:12)

No inak na tej titulnej fotke teda dávaš dobrú šupu rovno na pätu

Imroman Zemo 11.12.2017 (14:33)

Tak tam uz mam nakupene kedze je to zaver

exot Zemo 12.12.2017 (19:09)

čo som pozerával rôzne analýzy behu, niekedy sa môže zdať, že ide bežec tvrdo na pätu. Ale on pritom spraví pätou len jemný "dotyk" a hlavná váha ide na celé chodidlo, respektíve na predok chodidla.
Inde sa akceptovala päta pri behu dole kopcom. Tak by som nebol až taký purista

mikkaeeel 11.12.2017 (14:42)

Pekna krajinka, mozno by ma to namotivovalo

Matej1985 11.12.2017 (19:42)

Ach ako som rád behával, no často bolievali ma kolená, tak som musel žial s tým prestať
Behával som 3x do týždna cca 4km po tráve. V poslednej dobe som niekolko krát odbehal kým nezačali boleť kolená, potom som 1-2 týždne počkal kým neprestanú boleť a tak sa to opakovalo až som s tým sekol. Takže už pol roka som nebehal a velmi ma to sere.

randy Matej1985 12.12.2017 (14:19)

Kolena nesmu boliet, pokial nemas ziadny zdravotny problem. A uz vobec nie pri prebehnuti styroch km o trave. Keby chrbat, clenky, lytka - vtedy by mohlo ist o zlu techniku, pripadne len obuv blbu obuv (a tym techniku...). Rozhodne by to chcelo vidiet ako behas, vediet kde presne ta boli a mozno skocit k ortopedovi.

Matej1985 randy 13.12.2017 (21:00)

Snažil som sa dopadať na špičky, obuv mám bežeckú barefoot ( inov raceultra 270 ).
Čo sa týka ortopéda tak som poriadne znechutený z nášho zdravotníctva . Ortopéd mi povedal aby som si dal ibalgin ked ma budú boleť kolená.

randy Matej1985 15.12.2017 (13:09)

Este som nezazil trenera, ktory by povedal ze barefoot je super. Este tak pre cloveka co ma zvladnutu techniku a je zvyknuty na zataz, ale pre zaciatocnika je to len cesta k zraneniu. Pre mna na cestu 10 mm sklon je akurat, do terenu a na drahu moze byt aj menej 3-9, ale vybuchanu topanku po nejakych 700 km na tvrdsom povrchu sakra citit.

ppi randy 15.12.2017 (07:26)

Ked hoci aj len trochu intenzivnejsie behas problemy s kolenom su dost pravdepodobne, mozno menej ako u inych sportoch (futbal, tenis) ale su.

randy ppi 15.12.2017 (13:13)

Problemy som mal pred styrmi rokmi, ale to vdaka absencii strecingu. Od kedy strecujem (nie tak casto ako by bolo treba, ale aspon sa snazim ked musim), tak nemam ziadne problemy s bolestou v klboch. Vtedy som bral dva mesiace klbovka (co to pomohlo je diskutabilne) a chodil vyse mesiaca 3x do tyzdna na rehabilitacie a od vtedy ziadna bolest. Takze cele je to v strecingu a technike. Ale jasne, ze ak ma niekto 120 kilo a zacne behat, tak klbom asi nebude najlepsie.

exot Matej1985 12.12.2017 (17:47)

Keď ma v začiatkoch behania začalo pichať koleno (tiež po cca 5km) väčšinou pomohlo zastaviť a absolvovať krátky strečing nôh. Drepy, priťahovanie päty k zadku..

Matej1985 exot 15.12.2017 (21:38)

Ja mám len 64 kg a výšku 178 cm.

dores Matej1985 18.12.2017 (13:17)

Raz som čítal článok o zraneniach z presílenia a zapamätal si kontakt na doktora - podiatra. Venuje sa chodidlám a z pohľadu bežca ich mechanike.

V Petržalke má ambulanciu, vie zmerať dynamiku chôdze (prejdeš cez citlivú podložku) a mňa dal s kolenami do poriadku (som náchylný na ITBS). Viem akú obuv si mám kupovať (nie značka ale vlastnosti) a mám ortopedické vložky presne na každé chodidlo zvlášť na mieru.

Na chodbe má vybehané vložky od množstva športovcov, stačí čítať mená

Kontakt pošlem cez súkromnú správu - odporúčam

pterodaktyl 12.12.2017 (15:46)

Do bodky so všetkým súhlas! Beh je úžasný.

corsair 12.12.2017 (18:19)

Mimochodom kto povedal že bicyklovať v zime sa nedá? Minule som bol s malým v cyklosedačke na cyklotrase, paráda, sneh po osky kolies, sem tam pod ním hrboľatý ľad takže aj technika trochu, a na veľkú pílu som reťaz nenahodil. Skôr len na malej. A teda výhodou bola zaťažená zadná os 😀.

Beh si niekedy tiež dám ale moc ma nebaví, väčšinou len z lenivosti, nechce sa mi čakať 10minut na autobus, idem na ďalšiu zastávku, v polke zistím že nestíham tak musím zabrať. Alebo často v noci, keď už nechodia busy tak indiánsky beh mi skráti cestu. Neviem na to novodobý názov... Chvíľu bežím chvíľu kráčam a tak striedavo.

ehvie corsair 13.12.2017 (13:16)

Malý si to určite užil...

Nechápem rodičov čo jazdia s deťmi v cyklo-vozíku a už vôbec nechápem rodiča čo ide po snehovej / ľadovej cyklotrase s dieťaťom v sedačke.

ppi ehvie 15.12.2017 (07:33)

Sak chce povedat ze beha so sedackou tak je kool, lebo tatovia su asi kool? ci behanie namiesto ciniek s dietatom ako zataz?

corsair 13.12.2017 (20:02)

Zas niekto kto to všetko vie najlepšie? Jaj ty keď ideš s malým 5km tak ideš autom aby neprechladol? Napíš na modrý koník, fakt, tam uspeješ.

Jackal87 14.12.2017 (13:16)

Len na margo behu na okruhu....ze preco to niektori robia? prave kvoli povrchu. Ja tiez rad behavam po lese, ale nie vzdy mam na to cas alebo chut do kopcov, tak ked idem na rovinu, radsej makky tartan ako asfalt a beton, setrim klby a s hudbou v usiach ziadny problem dokolecka ale pekny clanok, palec hore

randy Jackal87 14.12.2017 (13:40)

Tak tak. Sluchadla a klus v prvej drahe Niektore mamicky to priviedli do extremu a vytrepu sa na drahu s kocikom
Draha je super, ale na intervalovy trening a kontrolne tempove behy. Inac radsej hocikde inde.

mihoo 02.12.2018 (19:40)

Ja som tiez zacal bezat v septembri do novembra. Priemerne 10 km na 2,5 km rovine, uzavretej ceste kde nechodia skoro ziadne auta. Teraz v decembri sa uz trochu bojim tych teplot, ze ake to bude v takej zime, okolo nuly. Ale asi to vyskusam aspon jeden beh, ak to bude znesitelne tak urcite budem behat v zime, ako nahrada za bicyklovanie.