Kliknutím prejdeš na
www.stupavskymaraton.sk
Reklama
Test: MICHELIN FORCE XC COMPETITION LINE – ak nechcete prezúvať

Test: MICHELIN FORCE XC COMPETITION LINE – ak nechcete prezúvať

10 komentárov

Imroman 04.08.2018 15 fotografií   Univerzalny Horsky Bike Zavod Horska Cyklistika Test Maraton MTB Plaste

O tom, že plášte sa v podstate najväčšou mierou podieľajú na pocite z jazdy, sa asi netreba príliš baviť. Z toho dôvodu som v tomto smere „ostražitý“ a najmä ak sa jedná o plášte, ktoré používam aj na rôzne maratónske akcie.

 

MICHELIN FORCE XC COMPETITION LINE pasoval svojím zameraním presne na moje potreby, a tak dostal šancu a následne aj poriadne do tela – či už na nekonečných kamenistých rockgardenoch MTB Trophy, na domácich trailoch vo Fatre, alebo nekonečných talianskych kopcoch. Vďaka čomu ma presvedčil?

Konštrukcia a trochu teórie


MICHELIN svoje plášte delí do 3 kvalitatívnych úrovní, pričom COMPETITION je tá najvyššia určená pre „náročných“. V podstate sa jedná o plášť používaný na najvyššej úrovni, o čom svedčí celková konštrukcia a vlastnosti. Základom je viac-zmesová konštrukcia GUM -X3D. Stred je teda tvrdší, boky mäkšie a priľnavejšie. Dôležitou súčasťou je technológia Cross Shield spevňujúca jeho konštrukciu bez výrazného zvýšenia hmotnosti. V tomto prípade nájdete aj vyššie TPI na hodnote 110, ktoré sa kombinuje v 3 rôznych vrstvách. Plášťom nechýba možnosť bezdušového použitia a testovaný rozmer 29x2.25 palca by mal vážiť okolo 680 g.



Vhodné pre moje potreby?


Aby som to uviedol na pravú mieru, nie som typ, čo veľmi mení plášte, ale zostáva verný tomu, čo má vyskúšané a overené. Čo sa týka použitia na maratóny, razím kombináciu nízkej hmotnosti a súčasne dostatočnej odolnosti – „ultra gramáranie“ na tomto poste ma už prešlo a hlavne si chcem jazdu dole kopcom aj užiť . Hneď ako chytím MICHELIN do ruky, vidím, že sa jedná a dobre spracovaný plášť. Guma je na dotyk ako má byť, v strede tvrdšia, na bokoch priľnavá a v ruke z toho mám dobrý „feeling“. Hneď ako ďalšie skúšam boky plášťa a sú, ako majú byť. Veľmi často slabé miesto a Achillova päta mnohých. Práve na tomto mieste výrobcovia veľmi často šetria a prinesú model, ktorý je ľahký, no stačí trochu šuchnúť o skalu a môžete ísť peši. Dôležitou vecou je aj celkové vystuženie, v tomto prípade označené ako Cross Shield, bez ktorého taktiež žiadna pretekrárska guma na môj bike nesmie . Celková hmotnosť pri šírke v rozmere 29x2.25 sa zastavila na hodnote 650 g. Na môj bike nesmie totiž nič, čo má pod 600 g...



Nahodenie ako základ


Dnes je doba bezdušová, takže hneď sa odhalí prvý dôležitý aspekt – ľahkosť nasadenia. Na kolesá Mavic Crossmax Elite išiel plášť úplne bez problémov a stačilo len klasicky nafúkať pumpou, pričom pätky sa hneď chytili. Na kolesách DT Swiss už to nešlo hneď, ale keďže mám pumpu s tlakovým „kanistrom“, už sa s tým nebabrem a rovno ho používam. Inak, keby sa s tým trochu pohrám, nebol by problém ani tu. Každopádne idú nahodiť veľmi dobre a bez problémov.

Vec, ktorú si všímam po nafúkaní, je celkový objem a tu MICHELIN obstál veľmi dobre. Žiadna užovka, ale objemnejší profil v podstate tak akurát pre potreby XC a maratónu. Ako prvé išiel na predné koleso, pretože svojím vzorom na mňa pôsobil ako adept na univerzálne riešenie – a to aj vrátane náročných tratí a premenlivých podmienok.



Úvodné oboznámenie bolo v domácich kopcoch a všetko začalo fungovať, keď som našiel vhodný tlak – konkrétne okolo 1,5 bar. Cítim, že poskytuje o kúsok väčší grip ako Maxxis Ikon, a najmä ak pribudne trochu vody a terén zmäkne. Celkovo je vzor o niečo redší a usporiadaný tak, aby pekne držal stopu. Rovnako zmes naozaj veľmi dobre drží na mokrých skalách a práve vtedy cítiť, že sa jedná o viac-zmesové prevedenie. Ak je sucho, vzor rozhodne nebrzdí a necítim žiadny výrazný rozdiel vo valivom odpore – ak tam niečo je, tak rozhodne to nepostrehnem pri jazdení. Po týchto skúsenostiach bol MICHELIN nasadený v podstate na všetkých pretekoch od začiatku sezóny. Nemusel som sa ísť vôbec nasilu bahniť, pretože takého podmienky si na mňa počkali na mnohých pretekoch – zrejme najviac sa musel ukázať na pretekoch ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy, kde miestami extrémne lepivé blato bolo samozrejme nad jeho možnosti, ale s dobrou technikou sa trať dala v pohode zvládnuť.



Na rýchlej šotoline, ako bola napr. na Sellaronda Hero, bolo pri ňom cítiť obrovský rozdiel aj pri malých odchýlkach v tlaku. Pri cca 1,65 som mal pocit, že ustreľuje ako divý, pričom pri 1,5 držal parádne a dala sa pekne odhadnúť tá správna „hrana“ náklonu. Rozhodne poskytol dostatok gripu pre 99% tratí.



Len na predné?


Plášť som v podstate vozil výhradne na prednom kolese, kde mi to jednoducho dávalo zmysel a našiel dokonalé využitie. Vyskúšal som ho aj vzadu, kde bolo cítiť o niečo vyšší valivý odpor, no celkovo mi to prišlo ako „mrhanie“ potenciálom. Jedine, kde by sa hodil, boli opäť preteky ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy - bol nachystaný na hardtaili, ktorý zostal nakoniec doma, čo bola chyba . Každopádne, ak naozaj často jazdíte v podmočenom teréne, môže byť veľmi dobrým spoločníkom aj tam a čistí sa výrazne lepšie ako hustejšie vzory. Vyslovene rýchly vzor na zadné koleso má Michelin označený ako Jet XCR a práve ten sa následne hodí do kombinácie.



Čo sa týka odolnosti, slúži mi stále na prednom kolese a bez jediného defektu (radšej si zaklopem). Myslím, že šutroviská na MTB Trophy boli dostatočný dôkaz, že vydrží, a to platí aj o bočniciach. Na vzore vidno, že sa bočné štuple začínajú malinko oddeľovať, ale myslím, že po tom, čo zažil, má v podstate pomaly nárok – má za sebou cca 1 400 km a väčšinou v náročných podmienkach. Je to aj daň za veľmi mäkkú zmes na bokoch, a teda vysokú priľnavosť. Zrejme najlepším dôkazom spokojnosti je fakt, že druhý plášť už mám odložený a pripravený, keď tento doslúži. Celkovo sa jedná o výborného adepta dopredu pre športových jazdcov, ktorí chcú niečo rýchle a pritom schopné zvládnuť aj ťažší terén a náročnejšie podmienky – samozrejme, s trochou cviku. Ak ho vhodne skombinujete, v podstate nemusíte vôbec prezúvať, a to vrátane náročných maratónov a podujatí s poriadnou porciou výškových metrov, pretože brzdiť vás nebude.



Plusy:

  • Výborný kompromis medzi rýchlosťou a gripom.
  • Ideálny na predné koleso ako univerzálne riešenie.
  • Ľahký a odolný.
  • Objemný.
  • Podrží aj na mokrých skalách a rozmočenom teréne.

Mínusy:

  • Štuple sú náchylnejšie na odtrhnutie, najmä ak bude na zadnom kolese.
  • Vyšší valivý odpor na zadnom kolese.
  • Vyššia cena.


Cena sa pohybuje okolo 65 € a dodáva sa ešte v rozmeroch 26x2.10, 27.5x2.10, 27.5x2.25 a 29x2.10. Dovozcom na Slovensko je Cyklo Žitný a viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

martinzz 04.08.2018 (14:13)

Viem ze nic nie je zadarmo, ale za tu cenu uz kupujem 16" kolesa na auto

 
SecnaK martinzz 04.08.2018 (21:19)

Ja dve 14"

 
Lubik_DK 04.08.2018 (19:30)

Imroman vďaka za fajn recku... Po dnešnom Donovalskom Drapáku zvážim výmenu gumy vpredu...

 
sbrehy 04.08.2018 (12:16)

Veľmi podobné MAXXIS ARDENTU.

 
vlastoch 04.08.2018 (16:58)

minule ponozky za 20€, dusa za 28, teraz plast za 65 ... robia si z nas vyrobcovia srandu alebo nas spolu so zaplatenymi propagatormi maju za blbcov ?

 
Imroman 05.08.2018 (07:55)

K tej cene....ved sa pozrite na odporucane MOC u inych znaciek a po kolko sa to nakoniec kupuje. Tu to bude podobne....

 
Mirex 05.08.2018 (10:57)

To na poslednej fotke je naozaj ešte dobrý plášť?

 
Mirex 05.08.2018 (11:04)

https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/maxxis-forekaster-exo-tr-29x235-mtb-plast-kevlar.html#
Toto vozím na mojom Blizz-e crb 70 na obidvoch kolesách. Maximálna spokojnosť. Samozrejme moje jazdenie nieje o naháňaní sekúnd.

 
MageZ 07.08.2018 (23:39)

Da sa zistit, kde je plast vyrobeny?

 
Hazard 08.08.2018 (07:49)

Imroman A čo obúvaš, keď vieš, že na pretekoch bude daždivo, mokro a aj blatko?

 
Pridaj komentár