Test: MICHELIN FORCE XC COMPETITION LINE – ak nechcete prezúvať

O tom, že plášte sa v podstate najväčšou mierou podieľajú na pocite z jazdy, sa asi netreba príliš baviť. Z toho dôvodu som v tomto smere „ostražitý“ a najmä ak sa jedná o plášte, ktoré používam aj na rôzne maratónske akcie.

MICHELIN FORCE XC COMPETITION LINE pasoval svojím zameraním presne na moje potreby, a tak dostal šancu a následne aj poriadne do tela – či už na nekonečných kamenistých rockgardenoch MTB Trophy, na domácich trailoch vo Fatre, alebo nekonečných talianskych kopcoch. Vďaka čomu ma presvedčil?

Konštrukcia a trochu teórie

MICHELIN svoje plášte delí do 3 kvalitatívnych úrovní, pričom COMPETITION je tá najvyššia určená pre „náročných“. V podstate sa jedná o plášť používaný na najvyššej úrovni, o čom svedčí celková konštrukcia a vlastnosti. Základom je viac-zmesová konštrukcia GUM -X3D. Stred je teda tvrdší, boky mäkšie a priľnavejšie. Dôležitou súčasťou je technológia Cross Shield spevňujúca jeho konštrukciu bez výrazného zvýšenia hmotnosti. V tomto prípade nájdete aj vyššie TPI na hodnote 110, ktoré sa kombinuje v 3 rôznych vrstvách. Plášťom nechýba možnosť bezdušového použitia a testovaný rozmer 29x2.25 palca by mal vážiť okolo 680 g.


Vhodné pre moje potreby?

Aby som to uviedol na pravú mieru, nie som typ, čo veľmi mení plášte, ale zostáva verný tomu, čo má vyskúšané a overené. Čo sa týka použitia na maratóny, razím kombináciu nízkej hmotnosti a súčasne dostatočnej odolnosti – „ultra gramáranie“ na tomto poste ma už prešlo a hlavne si chcem jazdu dole kopcom aj užiť . Hneď ako chytím MICHELIN do ruky, vidím, že sa jedná a dobre spracovaný plášť. Guma je na dotyk ako má byť, v strede tvrdšia, na bokoch priľnavá a v ruke z toho mám dobrý „feeling“. Hneď ako ďalšie skúšam boky plášťa a sú, ako majú byť. Veľmi často slabé miesto a Achillova päta mnohých. Práve na tomto mieste výrobcovia veľmi často šetria a prinesú model, ktorý je ľahký, no stačí trochu šuchnúť o skalu a môžete ísť peši. Dôležitou vecou je aj celkové vystuženie, v tomto prípade označené ako Cross Shield, bez ktorého taktiež žiadna pretekrárska guma na môj bike nesmie . Celková hmotnosť pri šírke v rozmere 29x2.25 sa zastavila na hodnote 650 g. Na môj bike nesmie totiž nič, čo má pod 600 g...


Nahodenie ako základ

Dnes je doba bezdušová, takže hneď sa odhalí prvý dôležitý aspekt – ľahkosť nasadenia. Na kolesá Mavic Crossmax Elite išiel plášť úplne bez problémov a stačilo len klasicky nafúkať pumpou, pričom pätky sa hneď chytili. Na kolesách DT Swiss už to nešlo hneď, ale keďže mám pumpu s tlakovým „kanistrom“, už sa s tým nebabrem a rovno ho používam. Inak, keby sa s tým trochu pohrám, nebol by problém ani tu. Každopádne idú nahodiť veľmi dobre a bez problémov.

Vec, ktorú si všímam po nafúkaní, je celkový objem a tu MICHELIN obstál veľmi dobre. Žiadna užovka, ale objemnejší profil v podstate tak akurát pre potreby XC a maratónu. Ako prvé išiel na predné koleso, pretože svojím vzorom na mňa pôsobil ako adept na univerzálne riešenie – a to aj vrátane náročných tratí a premenlivých podmienok.


Úvodné oboznámenie bolo v domácich kopcoch a všetko začalo fungovať, keď som našiel vhodný tlak – konkrétne okolo 1,5 bar. Cítim, že poskytuje o kúsok väčší grip ako Maxxis Ikon, a najmä ak pribudne trochu vody a terén zmäkne. Celkovo je vzor o niečo redší a usporiadaný tak, aby pekne držal stopu. Rovnako zmes naozaj veľmi dobre drží na mokrých skalách a práve vtedy cítiť, že sa jedná o viac-zmesové prevedenie. Ak je sucho, vzor rozhodne nebrzdí a necítim žiadny výrazný rozdiel vo valivom odpore – ak tam niečo je, tak rozhodne to nepostrehnem pri jazdení. Po týchto skúsenostiach bol MICHELIN nasadený v podstate na všetkých pretekoch od začiatku sezóny. Nemusel som sa ísť vôbec nasilu bahniť, pretože takého podmienky si na mňa počkali na mnohých pretekoch – zrejme najviac sa musel ukázať na pretekoch ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy, kde miestami extrémne lepivé blato bolo samozrejme nad jeho možnosti, ale s dobrou technikou sa trať dala v pohode zvládnuť.


Na rýchlej šotoline, ako bola napr. na Sellaronda Hero, bolo pri ňom cítiť obrovský rozdiel aj pri malých odchýlkach v tlaku. Pri cca 1,65 som mal pocit, že ustreľuje ako divý, pričom pri 1,5 držal parádne a dala sa pekne odhadnúť tá správna „hrana“ náklonu. Rozhodne poskytol dostatok gripu pre 99% tratí.


Len na predné?

Plášť som v podstate vozil výhradne na prednom kolese, kde mi to jednoducho dávalo zmysel a našiel dokonalé využitie. Vyskúšal som ho aj vzadu, kde bolo cítiť o niečo vyšší valivý odpor, no celkovo mi to prišlo ako „mrhanie“ potenciálom. Jedine, kde by sa hodil, boli opäť preteky ŠKODA Dohňany - Púchov Trophy - bol nachystaný na hardtaili, ktorý zostal nakoniec doma, čo bola chyba . Každopádne, ak naozaj často jazdíte v podmočenom teréne, môže byť veľmi dobrým spoločníkom aj tam a čistí sa výrazne lepšie ako hustejšie vzory. Vyslovene rýchly vzor na zadné koleso má Michelin označený ako Jet XCR a práve ten sa následne hodí do kombinácie.


Čo sa týka odolnosti, slúži mi stále na prednom kolese a bez jediného defektu (radšej si zaklopem). Myslím, že šutroviská na MTB Trophy boli dostatočný dôkaz, že vydrží, a to platí aj o bočniciach. Na vzore vidno, že sa bočné štuple začínajú malinko oddeľovať, ale myslím, že po tom, čo zažil, má v podstate pomaly nárok – má za sebou cca 1 400 km a väčšinou v náročných podmienkach. Je to aj daň za veľmi mäkkú zmes na bokoch, a teda vysokú priľnavosť. Zrejme najlepším dôkazom spokojnosti je fakt, že druhý plášť už mám odložený a pripravený, keď tento doslúži. Celkovo sa jedná o výborného adepta dopredu pre športových jazdcov, ktorí chcú niečo rýchle a pritom schopné zvládnuť aj ťažší terén a náročnejšie podmienky – samozrejme, s trochou cviku. Ak ho vhodne skombinujete, v podstate nemusíte vôbec prezúvať, a to vrátane náročných maratónov a podujatí s poriadnou porciou výškových metrov, pretože brzdiť vás nebude.


Plusy:

  • Výborný kompromis medzi rýchlosťou a gripom.
  • Ideálny na predné koleso ako univerzálne riešenie.
  • Ľahký a odolný.
  • Objemný.
  • Podrží aj na mokrých skalách a rozmočenom teréne.

Mínusy:

  • Štuple sú náchylnejšie na odtrhnutie, najmä ak bude na zadnom kolese.
  • Vyšší valivý odpor na zadnom kolese.
  • Vyššia cena.

Cena sa pohybuje okolo 65 € a dodáva sa ešte v rozmeroch 26x2.10, 27.5x2.10, 27.5x2.25 a 29x2.10. Dovozcom na Slovensko je Cyklo Žitný a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Pozvánka: Škoda MTB Maratón Rajecké Teplice – majstrák neďaleko Žiliny

Pozvánka: Škoda MTB Maratón Rajecké Teplice – majstrák neďaleko Žiliny

Stálica v pretekovom kalendári v krásnom prostredí Rajeckej Doliny a Lúčanskej Malej Fatry napíše ďalší ročník a my tam nesmieme chýbať.
Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
keyboard_arrow_up