Pardon jeho veličenstvo, ukrižujte ma za to, že som použil zlé slovíčko.

Mimochodom, v Česku zrušili zákon, či vyhlášku, prikazuje jazdiť cyklistom po cyklotrase/cykloceste, či ako sa tomu nadáva, ak je rovnbežná s cestou. Len aby sa vedelo.
20.09.2021 - 14:31:53
03
Jano1987 napísal:
som použil zlé slovíčko.

lenze to slovicko ma svoj vyznam a niekedy velmi podstatny.
kludne staci ked vo vete pouzijes inu spojku a dava uplne iny vyznam. jednoducho tieto pre niekoho malickosti byvaju v realnom svete viac nez dolezite. ja to mam naucene asi este zo skoly a ked sa sniekym bavim a nevyjadruje sa presne musim si domyslat a nie vzdy si domyslim spravne.
20.09.2021 - 15:49:23
02
Som to odfotil vcera z elektricky v Ostrave. Pruh na auto je ledva siroky aby sa tam bezne auto voslo, nehovoriac o 1,5m odstupe. Vytvara to velmi hlupy dojem, ze ked ide cyklista v tom uzkom cyklopruhu auto ho moze kludne obehnut vo svojom uzkom autopruhu. Elektrickova trat je oddelena. Obrubnikom, cize obist sa neda. Cele zle.

Prílohy:

20210921_171855.jpg
20210921_171855.jpg 338.1 KiB thumb_up0thumb_down

22.09.2021 - 17:27:41
01
Čo je na tom zle?
Aký dlhý je ten úsek?
Čo je to za ulicu?
22.09.2021 - 17:52:20
00
Virem ze to tu uz bolo, ale stale sa nic nezmenilo, Preto namiesto riesenia kravin s 1.5m odstupom a podobne by sme sa mali zamerat na riesenie faktu ze 90 parcent nasho jazdenia v lese je v rozpore zo zakonom o ochrane prirody.§ 13 prakticky brani v jazdni mimo cyklotras. Ucelove komunikacie su v lese extremne zriedkave, lebo lesna cesta resp zvaznica nie je ucelova komunikacia. Turisticka znacka tak tiez nie je ucelova komunikacia. Je to nonsens ktory neumoznuje cyklistovi sa mnoho krat na zaciatok trailu ani dostat ak je aj trail legalny a znaceny ako C. To je do neba volajuce absurdum s ktorym treba v druhom stupni ochrany nieco robit. Malo by byt povolene vyuzivat vsetky jestvujuce cesty a chodniky bez ohladu na kvalitu povrchu a ich sirku, tiez by malo byt legalne jazdit po turistickych znackach ak sa tym neohrozuju/neobmedzuju turisti. Zakazana by mala byt len jazda volnym lesom. Kto mate dosah na prislusne lobingove skupiny treba na to upozornit. Verim, ze nie som jediny, komu nevyhovuje byt nuteny porusovat zakon z nevyhnutnosti, pre zjavne nelogicke a chybne znenie § 13.

Napr. taky bikepark koliba. Legalne traily zacianju na lesnej ceste a koncia tak isto na lesnej ceste. Ani jedna z tych ciest nie je cyklotrasa a tudis je nelegalne po nej jazdit ba ani tlacit bicykel. Ako sa ma biker dostat na trail ?
22.09.2021 - 19:37:47
01
Jaroh napísal:
Čo je na tom zle?
Aký dlhý je ten úsek?
Čo je to za ulicu?


Je to 28. Rjina v Ostrave. V celej dlzke od Karoliny po krizovatku pri Vodarni. Asi 5km. (Na mapach cz je este pred vyznacenim)
https://sk.mapy.cz/mobile-panorama?pid=69315427&yaw=1.459&fov=1.571&pitch=-0.084

Zle je na tom to, ze pruh je uzky. Prilis uzky. A oni tam vyznacili cyklochodnik. To dava vodicom falosny pocit, ze je ok ist okolo cyklistov, lebo maju vlastny pruh aj ked je prilis uzky na obchadzanie. Nakladak zaberie oba
22.09.2021 - 20:11:42
00
Na zaciatok bikepark koliba (fakt sa to tak vola?) chodia auta. Tak snad cyklista moze, ci?
22.09.2021 - 20:12:39
00
110mat110, to nie je cyklochodník ani cyklopruh, je to ochranný pruh pre cyklistov. Autá doňho môžu zasahovať, teda v ňom jazdiť (v tomto prípade pravými kolesami), ale nesmú ohroziť a obmedziť cyklistov. Tak, ako to čítam, vyznačením chceli zrejme dosiahnuť to, čo teraz už zabezpečí novelizovaný zákon - aby sa tam vodiči v to,
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.
22.09.2021 - 20:20:50
01
5km úsek, bez možnosť obehnúť cyklistu. Nie každý je Sagan, priemerný cyklista jazdí zhruba 15km/h. Ale môže tade ísť aj babička na Sobi 20 rýchlosťou 4km/h, ale aj Sagan prefrčať 50km/h. Auto to dá za pár minút, cyklistovi to môže trvať aj hodinu (trocha extrém, ale možné to je).
22.09.2021 - 20:35:46
00
Jaroh napísal:
110mat110, to nie je cyklochodník ani cyklopruh, je to ochranný pruh pre cyklistov. Autá doňho môžu zasahovať, teda v ňom jazdiť (v tomto prípade pravými kolesami), ale nesmú ohroziť a obmedziť cyklistov. Tak, ako to čítam, vyznačením chceli zrejme dosiahnuť to, čo teraz už zabezpečí novelizovaný zákon - aby sa tam vodiči v to,
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.


Ano, ked to takto napises, tak to sedi. Jazdim dost aj bajkom aj autom a naozaj by mi nenapadlo, ze tento pruh ma "ochrannu" funkciu. A po skusenostiach ti mozem povedat, ze to nenapadlo ani mnoho dalsich vodicov.
22.09.2021 - 20:38:43
00
Ono je to v tej Ostrave trochu inak - autá tam môžu bez problémov predchádzať cyklistov po koľajniciach električky, nie je tam obrubník, ako 110mat110 pôvodne písal. Takže ochranný cyklopruh je tam úplne v pohode:

https://sk.mapy.cz/mobile-panorama?pid=69315613&yaw=4.198&fov=1.571&pitch=-0.012
22.09.2021 - 20:42:18
01
Kenai §13 ti v nicom nebrani, ucelova komunikacia je aj polna a lesna cesta, t.j. zvaznica ... problem vyrieseny :-)
22.09.2021 - 20:56:59
02
lapaloma napísal:
Na zaciatok bikepark koliba (fakt sa to tak vola?) chodia auta. Tak snad cyklista moze, ci?

No to je celkom vtipny a spravny postreh.
Podla § 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané

a) jazdiť a stáť s motorovým vozidlom44) motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,

b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy,

Podla toho ako ta cesta vyzera sa jedna z najvacsou pravdeepodobnostou o lesnu cestu. Lecsna cesta nie je pozemná komunikácia. cesty, miestne komunikacie ucelove komunikácie su druhy pozemnej komunikacie. Cize tam nemakju co robit podla vsetkeho ani auta. Ako vravim ten zakon je zjavne dost mimo reality svojim znenim.

edit: Na druhu stranu lesna cesta je podla STN druh ucelovej komunikacie. Cize v zasade na biku by si mohol. Rozoznat lesnu cestu od niecoho ineho je ale znacny problem. STN nema zavazny charakter a je mozne postavit nieco co je v rozpore s STN. Cize pre identifikaciu skutkoveho satvu STN velmi nepomoze. Je to cele jedno nestastie nikto sa v tom nevie poriadne orientovat a ani odbornici sa nedokazu zhodnut na vyklade. :tmi:

edit2:
Lesná dopravná sieť STN 73 6108
1 Predmet normy
Táto norma stanovuje kategorizáciu lesnej dopravnej siete, systém triedenia a základné parametre jednot- livých druhov komunikácií a účelových zariadení, ako aj základné požiadavky na ich navrhovanie a reali- záciu. Uvádza základné charakteristiky komplexnej starostlivosti o lesné cesty a iné účelové komunikácie a zariadenia dotvárajúce lesnú dopravnú sieť (ďalej len LDS).
2 Termíny a definície
2.2 lesná cesta: pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie
6.1 Lesné cesty a iné účelové komunikácie v lese
6.1.1 Triedenie lesných ciest
d) technologické komunikácie a zariadenia: dočasné približovacie komunikácie a zariadenia,
technologické zariadenia a dopravné trasy a linky, ktoré slúžia na vyťahovanie a približovanie
vyťaženého dreva z porastu alebo časti porastu. Povrch je vždy nespevnený, spravidla sa
neodstraňuje ani vrchná organická vrstva. Zemné práce sa vykonávajú len vo vynimočných
prípadoch. Celková šírka cesty je minimálne 1,5 m; bez technickej vybavenosti alebo len s
minimálnou technickou vybavenosťou (napr. odvodnenie), keď sa ryhy po traktoroch a erózne ryhy
zahádžu zvyškami po ťažbe; patria sem všetky ostatné nižšie druhy komunikačných zariadení
nezaradené do vyšších tried, os

Sem sa teoreticky da napasovat akakakolvek zvaznica alebo akykolvek zjazdny nasledok po tazbe dreva a je to IMHO ucelova komunikacia.
Dalsi faktor je ze clovek je povinny poznat zakony nie normy. A nemusi byt odobornik na rozoznavanie jednotlivyvh druhov komunikacii v lese. To podla mna znamena ze cokolvek co je v lese zjazdne sa da povazovat za lesnu cestu a teda ucelovu komunikaciu a ak by mal niekto iny nazor, bude mat vlemi takupoziciu dokazat, ze je to inak.

Tak si vyber. Nejednoznacne chaoticke a v praxi nedodrzatelne.


Naposledy upravil Kenai dňa 22.09.2021 - 21:30:30, celkovo upravené 1 krát.

22.09.2021 - 21:06:39
00
Kenai napísal:
STN nema zavazny charakter...


STN má zaväzný charakter, ak sa na ňu odvoláva zákon.
22.09.2021 - 21:19:10
02
Ano ak zakon povie napr. za cestu je pre ucely tohto zakona povazovana cesta podla STN.... tak samozrejme ze ta definicia je zavazna. Ale ak len zakon hovori o nejakej ceste.... tak to ze jestvuje STN ktora tiez hovori o ceste neznamena vobec nic. Nasiel si ze sa niekde v tomto pripade zakon odvolava na STN ? Ja som si tam nic take nevsimol.
22.09.2021 - 21:33:50
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up