Tak pre jeden nepodareny model netreba hned pausalizovat a preferovat "drahe" znacky, "Americke" znacky maju sice vyssie hmotnostne limity, ale jeho hmotnost zase nie je extremna, podobne ako popisovany styl jazdy.
Jasne ze novy Ridge by nic neriesil, ale napr. ak by ponuli CTM Skaut, nemusela by to byt zla moznost. Otazka je, ci je vobec co ponuknut.
01.12.2021 - 07:37:39
00
Aktualne, ked uz sa spominala "Amerika". Aj v lepsej rodine sa stava - prasknuty Trek Slash. Podla vsetkeho tiez chronicke.
https://bike-forum.cz/forum/klub-majitelu-trek-remedy-slash-fuel-ex-lush#comment5385028
01.12.2021 - 07:45:11
00
Nie som teda extra ťažký mám okolo 90 kil, no to čo píše Palo TT bud pravda. Mal som 2 fully s horizontlne umiestenym tlmíčom, oba AL a 5 rokov vydržali a to som jazdil aj slušný terén, no bez väčších skokov. Na 1. GF mi po vyše 5. rokoch praskla zadná stavba. YT Jeffsy úplne bez problemov. Teraz bude nový full karbón s podobnou konštrukciou od Canyonu. Kamarát je tak o 10 kíl ľahší a jemu CTM Rodge praskol durch na sedlovej trubke, jazdil podobný terén ako ja, takže niečo na tej konštrukcii bude 🙂
01.12.2021 - 08:06:32
00
To je ten problém tých extra zoslabovaných rámov. Ľudia chcú proste bicykel, čo nič neváži a potom sa stávajú takéto veci. Potom je tu aj otázka ako človek s tým bicyklom pracuje. Bežne vidím a je jedno, či má bike bez pruženia alebo full, vystreté ruky, nohy, triafa všetko čo vidí a samotná konštrukcia potom extrémne trpí.
01.12.2021 - 08:42:31
00
no keby mam nad 100kg, tak urcite pozeram na vahovy limit...GT force/sensor to ma takto...

Prílohy:

Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg 7.25 KiB thumb_up0thumb_down

01.12.2021 - 08:45:55
01
Hehe No ked som videl co robi Breg vestavik s GT force síce v karbone tak ten bike musi prežiť každého na tomto fóre. Hliník na aktívne jazdenie jedine od firiem GT, commencal, liteville....
01.12.2021 - 09:51:13
00
Tak to, ze ram vydrzi kratkodobe extremne zatazenie u jazdcov, ktori ho mozu menit kazdy rok (lebo sponzor) by som s praskanim po dlhsom case pri mensej ale dlhodobej zatazi zrovna neporovnaval.
01.12.2021 - 10:41:15
05
Za prve su tu i inde na nete spominane mnohe CTM Ridge prasknute do 2000km, zvacsa tesne nad 1000km a casto bez agresivnejsieho jazdenia. Tak casto ze CTM ma s tym ramom pravdepodobne realny problem. Pripomina mi to problemy haibiku v minulosti. Tomu biku by som sa osobne radsej vyhol kym nebude jasne ktore rocniky tym trpia.
Za druhe netreba vsetko zovseobecnovat a hnad na uvod napriklad zoskrtat vsetky "looks like a session" biky. Dost zavisi od modelu a modeloveho roku. Napriklad i vyssie odporucany commencal mal v minulosti problemy. Jeden/dva roky mali povodne mety zrazu neskutocne problemy s praskanim z dovodu nekvalitnych trubiek, je toho plny net, nikto to vtedy nechcel. Commencal potom vymenil dodavatela a problem sa vyriesil. Potom az v3 alebo v4 mala problemy s vahadlom ktore obcas prasklo v mieste zvaru. Alebo aktualne Transition, hlinikace su bez problemov ale karbony vyzeraju ze sa delaminuju a praskaju okolo capov na zadnej stavbe.
Tym chcem povedat ze moze byt rozdiel medzi karbonovym a hlinikovym modelom, medzi jednym rokom a druhym rokom, ale kludne moze byt chvilu vadna vyroba dajme tomu len mesiac. Najlepsie je si to odsledovat na owners skupinach na fb.
Ano rozumiem ze sa tu bavime o tazsich jazdcoch ale stale plati ze na zaklade par domrvenych modelov alebo znaciek ktore nedavaju vacsie zatazenie nemusime odsudzovat vsetky s rovnakym prevedenim. Sam mam zvislo umiestneny tlmic, vahadlo s capom na sedlovej trubke, bez vybavy vazim 90kg a ten bajk nijak nesetrim, dostava supy, dopadam do sutrov, casto tlacim bike pod seba v rozbitom terene. V zadu 140mm, teraz 146mm a jazdim na tom i bikeparky, Alpy a ziadny problem zatial. Tazko ale povedat ci dostava zabrat viac ako od 20kg viac vaziaceho chalana ktory nejazdi ani po trailoch ale mozno vsetko prechadza v sede.
01.12.2021 - 10:48:12
03
Viď môj príspevok v tejto téme z 27.8.2020. Prvý Ridge mi praskol (mal som sedlovku na max hranici to chápem ale tiez žiadne skoky, proste kolo domu) keďže som bol spokojný tak som objednal hneď druhy, sale ajtak škoda ho dobre sa mi na ňom jazdilo.
01.12.2021 - 11:03:47
00
Palo TT napísal:
Tak to, ze ram vydrzi kratkodobe extremne zatazenie u jazdcov, ktori ho mozu menit kazdy rok (lebo sponzor) by som s praskanim po dlhsom case pri mensej ale dlhodobej zatazi zrovna neporovnaval.

Je to možné čo hovoríš ty aj vrabco. Ale tak treba pozerat na historiu značky a kolko mali problémov. Napr taký commencal neviem či by si dovolil vyrábať rámy ktoré by praskali a ked sa to už stalo rýchlo to riešili. V takom Francúzku sú totiž inakšie terény tak predpokladám ,že si dajú záležať viacej natom aby tie rámy boli kvalitné. Taktiež si myslím že tie väčšie značky maju viacero jazdcov s ktorými komunikuju a riešia možné problémy v geometrii a v zatažení a majú od nich spätne info. Takže ano možno sa nehrnúť hned do nového modelu, pozriet historiu daného modelu a samozrejme historiu značky. Napr ja osobne som chcel len značku ktorá jazdí vo svetovom DH a Enduro tam tá odozva jazdcov a prestíž značky by trpela ak by mali vela rámov ktoré by praskali naviac dávaju aj nadštandartné záruky.
01.12.2021 - 11:21:53
00
Tu vobec nieje podstatne ci praska hlinik alebo karbon z oboch materialov sa vyrabaju bicykle ktore nepraskaju a vahovoho niesu mimo priemer. Z velkej casti ide o kvalitu vyroby a to ako sa dodavatel technicky popasuje so zvaranim napr. pri hliniku. Dalsia vec je navrh samotneho ramu ako je navrhnuty.

Podla toho co sa jazdi na svetovych poharoch sa zase vobec neda zovseobecnovat ze ak to jemu vydzri tak ram musi byt drziak. Uz to tu bolo napisane ze bike menia kazdu sezonu a casto aj podla potreby pocas sezony. Podobne je to z ich rafikmi, tam sa nehra nato ze toto musi vydzrat celu sezonu. Aj ked sa nieco stane tak vacsina z nas sa to ani nedozvie kedze sponzor by bol asi nerad keby to ich sponzorovany team vycapil na web ze prasklo nam toto a hento. Horsie je to ked sa stane to co sa stalo s ENVE prednym kolesom Daprelovi pocas ziveho prenosu.

Dalsia vec je ze chlapci sice su neskutocni borci a drtici ale su to musie vahy a priemerny 90KG biker ktory si bezne zajazdi traily a bikeparky da tomu biku realne zabrat viac.
Teraz ked uz bezni ludia a factory jazdci bezne jazdia pruziny tak sa da podla pouzitych pruzin jednoducho zrovnavat kto asi ako zatazi bicykel :D
01.12.2021 - 12:07:27
02
double Vela ludi si mysli ze commencal je francuzky ale v skutocnosti je z malickej Andorry. Myslim ze priamo vo Valnorde maju HQ. A este zaujimavost, prva znacka Maxa Commencala bol Sunn, tam sa ale svojho podielu zbavil pre techtle mechtle z investormi/dalsimi majitelmi a rozhodol sa spravit novu znacku od zaciatku do konca po svojom. (zjednoduchsena story)
01.12.2021 - 12:28:25
00
podla mna ide o problem konstrukcie a nie koncepcie. koncepcia s tlmicom orientovanym vertikalne ( asi vsetky stvrocapove, dw link, horst link) predsa dokazu fungovat bez toho aby sa ram lamal. len treba trubky dobre nadimenzovat. ked uz sa tu spominal ten commencal tak ten robi tie drahsie bajky z 6066 T6 zliatiny, ktora ma o 30% dalej medzu pružnosti oproti standardnej aero-grade 6061 T6 aj o cca 30% vyssiu mieru pevnosti.
01.12.2021 - 12:48:25
00
Hosť napísal:
Ano rozumiem ze sa tu bavime o tazsich jazdcoch ale stale plati ze na zaklade par domrvenych modelov alebo znaciek ktore nedavaju vacsie zatazenie nemusime odsudzovat vsetky s rovnakym prevedenim

Vsetky odsudzovat nemusime, lenze z mojho pohladu (osobna skusenot aj poznatky z webov) je lepsie sa im pri vahe 95+ pausalne vyhnut, ako hladat a skumat, ktory konkretny model vydrzi.
Kolko mas najazdene na tom rame. Pri 6000km+ si ho zaradim do vynimiek, ktore potvrdzuju pravidlo a patria k tym ktore nepraskaju :)


podla mna ide o problem konstrukcie a nie koncepcie......

Ja vnimam problem ako koncepcny a uprednostnujem riesenie koncepcne pred konstrukcnym.
Tlmic zvislo - velke sily sa sustredia v jednom bode, tlmic horizontalne - su viacej rozlozene.
A z pohladu pouzivatela je rozdiel , ci ti ram praskne v jednom mieste po 2 rokoch, ako ked sa ti "cely rozsype" po 4 rokoch.
Spevnovanie problematickeho miesta a optimalizacia rozlozenia sil je len konstrukcne riesenie problemu, ktory ma lepsie koncepcne riesenie - tlmic horizontalne.
Zavislost medzi sancou znicit ram a hmotnostou vyzera byt geometricka. Pri beznej vahe s tym zjavne nebudu extra velke problemy, lebo to by aj vyrobcovia reagovali.
01.12.2021 - 14:25:31
00
vrabc0

Viem ze Commencal ma nejake to svoje HQ v Andorre ale tiez to beriem ako francuzky bajk pretoze:
Kupoval som a skladal tento rok ram od nich a ked ram po 3 mesiacoch prisiel, mal jednu muchu kvoli ktorej sa nedal zlozit - trosku zle navrtany zavit pre brzdu, nedalo sa namontovat prasa. Riesil som s nimi reklamaciu a komunikovali so mnou sami francuzi.
Dalej podla nalepiek ho vylozili vo francuzkom pristave (prisiel z Taiwanu len tak pre zaujimavost) a este ho posielali z nejakeho francuzkeho preskladiska.
Ked som ho posielal naspat kvoli oprave zavitu, adresu mi tiez dali nejake francuzke mesto. Tam to opravili a potom poslali naspat. Inak perfektne vybavena reklamacia a dobra komunikacia. Postovne hradili samozrejme oni.

Od tejto skusenosti beriem Commencal ako francuzky bajk :) aj ked nejake to oficialne HQ a showroom je v Andorre
01.12.2021 - 15:08:09
00
keyboard_arrow_up